Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako naapuri ottaa minun autopaikan jos ei tällä hetkellä ole itsellä autoa?

Vierailija
06.08.2023 |

Naapuri pysäköi ja jättää autonsa minun paikalle ja ihmettelin tätä hänelle pihalla ja totesi että eihän sulla ole nyt autoa niin mitä se haittaa?
Menin sanattomaksi ja sanoin että eikai sitten .

Nyt kuitenkin kun saan auton uudestaan niin ahdistaa mennä sanomaan että hei nyt sinun pitää siirtää se siitä pois. En ymmärrä miksi ei ota omaa paikkaa kun jatkuvasti ajaa autolla

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun paikkasi, käske se h*lvettiin siitä oli sulla auto tai ei.

Vierailija
2/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa. Sama kuin ottaisi jotain muuta omaisuuttasi kysymättä käyttöön aina kun et itse sitä käytä. Omaa autopaikkaa voi autotonkin hyödyntää niin että antaa vierailulle tulevien parkkeerata siihen tai vuokraa sen toiselle maksua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Mä olisin käskenyt viemään auton pois. Tai sit saa jos kysyy luvan ja maksaa siitä.

Vierailija
4/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi ei saa ottaa autopaikkaasi. Talon säännöt koskevat myös häntä, eikä perusteluksi riitä miten sulla ei ole autoa. Ei muuta kuin isännöitsijälle ilmoitus ja sieltä tulee siirtokehoitus. Sinun ei tarvitse yksin hoitaa asiaa ja ottaa vastuuta talon säännöistä.

Vierailija
5/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö se autopaikka maksa tyyliin 10 000 euroa?

Vierailija
6/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle mihin hintaan olet valmis vuokraamaan paikan.

Vierailija
7/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyväksyt vuokrata hänelle. Tosi hienoa parkkeerata ilmaiseksi kun ette ymmärrä puolustaa itseänne. Plus vuokran maksu.En kyllä vuokraisi mistään rahasta hänelle.  Laita sinne vaikka polkupyörä ettei voi parkeerata. Jospa isäntä ottaa pois paikan jos tästä tulee riita. 

Vierailija
8/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista. Eli en ole nipo jos menen sanomaan ensi kerran kun näemme että anteeksi mutta nyt sinun pitäisi siirtää se pois siitä ja voit ottaa oman paikan.

Vierailija
9/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse katoksellisesta paikasta vai tolppapaikasta?  

Ja oli miten oli, naapuri EI saa viedä toisten paikkoja.

Vierailija
10/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat autopaikasta eikä sinulla ole autoa, niin tarjoudu vuokaraamaan autopaikka naapurillesi. Joutuisihan hän maksamaan omasta autopiakastaan, jokatapauksessa.

Vierailija
11/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa ottaa, mutta miksi et antaisi, kun se ei siitä kulu ja jos kerran tiedät saavasi auton, voit hyvin jo varoittaa tästä etukäteen.

Vierailija
12/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa mikäli tarvitsee. Autopaikat kuuluvat heille jotka sitä tarvitsevat. Ns. Tyhjiä paikkoja ei ole. Mikäli sinulla ei autoa ole käytössä olet velvollinen sen antamaa sen sitä tarvitsevalle.

Vierailija
13/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö se autopaikka maksa tyyliin 10 000 euroa?

Eivät joka yhtiössä, meillä kuuluu yksi katospaikka / huoneisto ihan ilman erillistä maksua.

Vierailija
14/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se autopaikka yleensä maksaa. Se voi olla hyvä syy jättää oma autopaikka ottamatta. Ilmoita jo nyt hänelle, että otat oman paikkasi oman käyttöösi, joten voisiko siirtää autonsa jonkun muun paikalle. 

Vierailija
15/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se on sinun paikka?

Maksatko siitä vuokraa kuukausittain?

Oletko ostanut paikan?

Vierailija
16/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos vastauksista. Eli en ole nipo jos menen sanomaan ensi kerran kun näemme että anteeksi mutta nyt sinun pitäisi siirtää se pois siitä ja voit ottaa oman paikan.

Itselläni oli tuo tilanne. Silti seurustelin autollisen kanssa ja välillä minulla oli myös työauto käytössä välillä. Eli paikka oli käytössä. Sanoin, että tyhjällä paikalla voi toki pitää autoa, mutta kun itse tarvitsen ruutua, niin sen on oltava tyhjä. Lupasin soittaa hänelle kerran ja jos ei ruutu tyhjene, soitan hinausauton. Naapuri suuttui.

No, maksoi sitten oman ruudun. Ei mennyt kuin hetki, niin toisen naapurin tatuoitu jääkaapin kokoinen miesystävä piti autoaan hänen paikallaan, kun sen tyhjäksi välillä huomasi. Tuli tämä eka naapuri minulle siitä parkumaan. Käskin hoitaa homman samoin, kuin itse hoisin, se kun toimii hankalienkin kanssa...

Vierailija
17/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa ottaa, mutta miksi et antaisi, kun se ei siitä kulu ja jos kerran tiedät saavasi auton, voit hyvin jo varoittaa tästä etukäteen.

Minulla on huonoja kokemuksia tällaisesta toiminnasta. Usein nämä tyypit alkavat venyttää rajoja yhä kauemmas, kun huomaavat että jostain voi hyötyä antamatta mitään takaisin. Sitten kun sille on lopulta pakko laittaa stoppi, he hermostuvat ja kostavat jotenkin sen etteivät enää saa käyttää sinua hyväksi. Paljon parempi on laittaa stoppi heti alkuun.

Vierailija
18/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Saa ottaa mikäli tarvitsee. Autopaikat kuuluvat heille jotka sitä tarvitsevat. Ns. Tyhjiä paikkoja ei ole. Mikäli sinulla ei autoa ole käytössä olet velvollinen sen antamaa sen sitä tarvitsevalle.

Missä taloyhtiössä sellainen sääntö? Yleensä autopaikat ovat asuntokohtaisia, eli paikat on liitetty tiettyihin asuntoihin. On myös taloyhtiöitä, jossa on "irtopaikat", eli ne varataan erikseen.

Vierailija
19/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tartte pyytää anteeksi. Rohkeasti vaan. 👍

Vierailija
20/64 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat sen hänelle sillä ehdolla, että kun saat taas oman auton niin sopimus päättyy välittömästi ja asia ok. Sovi sellanen hinta, että itse hyödyt. Jos ei kelpaa, hän voi sitten vuokrata paikan muualta.