Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.

Vierailija
06.08.2023 |

Otsikossahan se jo on.

Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.

Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.

Meneekö oikeasti näin?

Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.

Kommentit (769)

Vierailija
421/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas on miesvihassa kylpeviä, katkeroituneita akkoja. Onko mikään ihme kun jäitte yksin.

Ja naisvihaahan tässä ketjussa ei ole ollut yhtään, mitä nyt muutamaan kertaan todettu että pettävän "akan" saa tap paa vaikka veitsellä...Aina projisoitte naisiin sen oman vihanne ja katkeruutenne

Onneksi sinunkaltaiset miehet jäävät aina lopulta yksin. Naisvihanne nimittäin näkyy teistä ulospäin

Olen nainen. En tosin katkeroitunut niin kuin sinä. Keskustelussa on enemmän miesvihaa sinun kaltaisilta ihmisiltä. Suosittelen hakemaan apua, tuollainen katkeruus voi viedä sinulta hengen.

Vierailija
422/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas on miesvihassa kylpeviä, katkeroituneita akkoja. Onko mikään ihme kun jäitte yksin.

Ja naisvihaahan tässä ketjussa ei ole ollut yhtään, mitä nyt muutamaan kertaan todettu että pettävän "akan" saa tap paa vaikka veitsellä...Aina projisoitte naisiin sen oman vihanne ja katkeruutenne

Onneksi sinunkaltaiset miehet jäävät aina lopulta yksin. Naisvihanne nimittäin näkyy teistä ulospäin

Edelleen minä NAISENA kirjoitin tuon veitsikommentin. Ja kirjoitan kyllä uudestaankin.

Voihan nainenkin vihata muita naisia. Jos todella olet nainen, niin sanon saman: olet sairas päästäsi ja tarvitset hoitoa. Tuollainen väkivaltainen viha ei ole normaalia. Myös sinunkaltaiset naiset jäävät lopulta yksin, koska kukaan mies ei halua aggressiivista kahelia elämäänsä

Luuletko kertovasi jotain uusia faktoja? En todellakaan jää yksin, ei ole koskaan tarvinnut olla yksin. En ole myöskään tippakkaan mustasukkainen tai väkivaltainen. Mutta pettäjät saavat kuolla, etkä voi sille mitään

Eli aiot tap paa miehesi sitten jos se jää kiinni vieraissa käymisestä :D Todella tervehenkinen ajatusmaailma sinulla

Miks pitäis olla tervehenkinen?

Ole mun puolestani ihan niin sairas kuin haluat, kunhan et ala toteuttaa noita väkivaltafantasioitasi

Sä et edelleenkään voi mitään millekkään. Typerä ä*mä

Tuo äm mittely paljastaa että olet mies :D

Busted!

No en todellakaan ole. Vauvapalstan idioottiakat aina naisten puolella joka asiassa, vaikka nainen olisi tehnyt selkeästi väärin

No normaali nainen ei kyllä äm mittele ja akoit tele toisia naisia täällä netissä, kuten teillä miehillä on tapansa...Et ole kovinkaan uskottava nainen käyttäessäsi tuollaista kieltä. Muista petrata seuraavalla kerralla kun alat esittämään naisoletettua

Eipä kiinnosta pätkääkään mitä kuvittelette. Ette nyt vaan voi mitään sille että pettäjät saavat mitä ansaitsevat tiettyijen ihmisten kohdalla.

Eli aiot siis tap paa jonkun? Pitäisiköhän ilmoittaa susta poliisille...

Et ymmärrä näköjään mitään mistään. Tollaisissa tapauksissa pitää olla konkreettinen kohde ja suunnitelma, ei mitään teoreettistä lätinää vauva palstalla. Mua ei sitäpaitsi ole onneks koskaan petetty. 

Aina voi nettivinkata. Poliisi sitten selvittää ip-osoitteen

Noloa uhkailua. Yleiselle tasolla saa foorumeilla puhua ihan mitä haluaa. 

Niin, onhan se noloa elätellä väkivaltafantasioita että tap paisi puolisonsa jos tämä pettäisi. Kertoo siitä että ei ole ns kaikki kynät penaalissa

Miks siis pitäis olla ns kaikki kynät penaalissa? 

Koska tuollainen sairas ihminen on potentiaalinen väkivaltariski ympäristölleen ja pitäisi saada hoidon piiriin ennen kuin aggressiot ottavat vallan ja sairas ihminen menee ja oikeasti tap paa jonkun.

Tiesithän, että vain otettu lääke auttaa?

Ota kuule itse vaan omat lääkkees. Sä et voi määräillä millaisia muut ihmiset ovat yhteiskunnassa tai miten pitäisi ajatella. Toki jos tunnistaa itsensä näistä pettämisjutuista niin ärsyttää varmaan. 

Niin, en voikaan, se on totta. Mutta sinunlaisesi henkisesti sairas, väkivallasta haaveileva yksilö niitä lääkkeitä tarvitsisi jos kuka.

Mutta eihän sairas ihminen itse ymmärrä olevansa sairas

Narsistit on kyllä yksinkertaisia, kun ne kuvittelee voivansa tehdä kaikea paskaa muille ja sitten kun niille maistattaa ns "omaa lääkettä", niin sitten uhriudutaan :D

Onko sun kaikki eksät olleet narsisteja? 

Ei. Minä vaan totesin millaisia idio*tteja narsistit on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.

Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.

Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.

Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.

Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.

Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.

Päivittäin? Silläkö kuittasit lastenhoidon poissaollessasi?

Vierailija
424/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kysymys siitä, että vaimo olisi uhrannut elämäänsä miehen vuoksi. On saanut elää kuitenkin aika rentoa elämää, kun mies on hoitanut oman osuuden kasvattajana ja rakentanut oman kodin ja tuonut leivän pöytään kun vaimolle liian raskasta ilmeisesti käydä töissä, vaikka olisikin tiukkaa. Mielestäni näiden tosiseikkojen valossa on kohtuullista, että mies saa pitää oman omaisuutensa, varsinkin kun nainen oli syy eroon

Toisaalta, onko se kovin rentoa elämää jos suurin osa koti-ja metatyöstä kaatuu vaimon niskaan? Vaimo joutunut hoitamaan, tiskit, pyykit, viikkosiivoukset ym ja pyörittämään arkea. Ns naistentyöt on sellaisia, mitkä on tehtävä päivittäin, kun taas mies vaihtaa ne renkaat pari kertaa vuodessa...Että on siinä vähän eroa

Tämä metatyö on kyllä parasta. Mukavan ympäripyöreä valhe niin kuin esimerkiksi "rakenteellinen rasismi". :D

Se, ettet ymmärrä sen olemassaolosta, ei tarkoita, ettei sitä olis. Epämiellyttäviä totuuksia, jotka on jostain syystä helpompi vaan kieltää.

Kyse on kokemuksesta. Feministit on keksineet metatyön käsitteen sille, että naiset muka suunnittelee ja organisoi kaikkea päässään koko ajan. Varautuu riskeihin jne.

Miehet on kautta aikain tehneet samaa. Kun miehet kohtaa arkisissa tilanteissa ihmisiä, niin päässä tehdään kokoajan tuota metatyötä:
- onko tuo vastaantuleva mies uhka vai ei

- onko tuo vastaantuleva nainen mahdollinen seksisuhteeseen vai ei

Miehet vaan eivät laske työksi sitä metatyötä, jota naiset (korjaan feministit) laskee metatyöksi

Uskon. Nuo ovat tasan tarkkaan kaksi ainoaa metatyöajatusta, joihin putkiaivoinen mies kykenee. Hyvin kuvailtu.

Kyllä. Naisena et voikaan ymmärtää että tossa on kova homma. Miehenä oleminen on 24/7 töissä, ei pääse unissakaan eroon niistä metatöistä

Vierailija
425/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu olevan siis sitä mieltä, että hän haluaa talon ja vaimon pitää muuttaa pois johonkin yksiöön.

Ap ei ole maininnut mitään heidän pienistä lapsistaan, joiden koti se talo on. Ja joita ap ei ole ollut motivoitunut hoitamaan, eikä tekemään kotitöitä, vaannhalusi siksi 'naisellisen ja vähemmän työorientoituneen' vaimon kotipiiakseen.

Mikä on nyt ap:n ratkaisu lasten asumiseen ja huoltajuuteen? Aikooko hän ryhtyä yh-isäksi siinä talossa lasten lähivanhempana? Se voisi olla hyväkin vaihtoehto, vaimo pääsisi elämään lapsettomana sinkkuna uuden miehen kanssa. Miten minusta tuntuu, ettei tämä orjatyöntekijän rooli oikein sittenkään käy ap:lle. Kai hän ajatteli sen menevän jotenkin niin, että hön itse jäisi elämään taloon lapsettomana sinkkuna ja vaimo muuttaisi lasten kanssa yh-äitinä yksiöön. Kun ap ei tunnu mieltävän, että hänellä olisi omista lapsistaan mitään vastuuta.

Oireellista on, että ap on keskittynyt ketjussa pelkkään taloon, eikä tunnu edes tulleen ajatelleeksi, että hei ne lapsetkin ovat yhä olemassa.

Miksipä ei jäisi lasten kanssa taloonsa?

Helposti löytyisi uusi vaimo.

Joo, joku yh lapsineen. Lapseton ei tuohon lähde.

Minä voisinkin lähteä, kun en ole toiveista huolimatta saanut lapsia. Tosin ongelma on ehkä sitten se oman roolin löytäminen tässä kuviossa. Riskinä myös, että eron myötä kadottaisin yhteyden lapsiin, joihin olisin jo kiintynyt samassa taloudessa asuessa.

Nyt menee kyllä hieman aiheen vierestä, mutta menkööt...

Vierailija
426/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo teki 6 ateriaa päivässä kokoajan,, ja sinä vaihdoit yhdenkerran renkaat. Ettäs kehtaatkin selitellä että  vaimo nukkui  seitsemään. Pidät naista ihan orjan asemassa.  Lapsista et ymmärrä mitään.  Pieniä  lapsia pitää hoitaa  koko vuorokausi aina vaan. Se on palkatonta, mutta      jonkun työtä kuitenkin. Avioeron syyt eivät nykyään johda  rankaisuun.

Vierailija
427/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Milläs se perhe olisi elänyt ja millä olisi saanut omakotitalon, ilman että mies käy töissä? Ei se vaimon kotona loisiminen leipää pöytään tuo. Miehen on PAKKO käydä töissä,kun nainen makaa kotona ja "hoitaa lapsia."

Vierailija
428/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remontoi ilmaiseksi kotiaan tai mökkiä se menee siihen yhteiseen  omaisuuteen kaikki. Kai se niin on tarkoitettu.  Ero tai kuolema on sen avioliiton loppu, eikä siihen vaikuta mitkään eron syyt.   Puoliksi yleensä menee jos ei  muuta  sopimusta ole. Vaikka olisit lähinä itse maksanut  lainoja toisen tuhlatessa  menee se koti puoliksi. Niin minunkin  tuhlaaja -mieheni sai  perheasunnosta puolet.  Ja nopeasti joi ja hassasi kaiken. Kyllä minua    lapsen kanssa harmitti. Sain aloittaa kaiken alusta taas.

Vierailija
429/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N60 kirjoitti:

Varsin onnistunut trolli - onnittelen AP!

Jos vähän edes vaivautuu miettimään tuota AP:n kuvaamaa yhtälöä, huomaa, että se on täysin mahdotonta toteuttaa muutoin kuin uneksiessaan.

Siis mies on omien töidensä ohella YKSIN rakentanut perheelle talon - ei siis pientä kesämökkiä.

Samaan aikaan hän on huolehtinut lasten tarha- ja harrastekuljetukset sekä viikonloppuisin hoitanut kokkaukset kotona.

Jokainen, joka on ollut mukana moisella rakennustyömaalla - tai edes seurannut sellaista läheltä - tietää, ettei tuossa yhtälössä tunnit mitenkään voi riittää yhdellä miehelläyksin koko projektin hoitamiseen. Rakennuttaa voisi.  Arkisin ehtisi omien töidensä ja lasten kuskailun lomassa hoitaa niitä puhelinasioita ja sopia urakoista. Viikonloppuisin ehtisi ruoanlaiton (ja harrastekuskailun) lomassa käydä vähän siivoamassa raksaa ja ehkä tehdä pintahommia. Pelkkä Leca-harkkoperustus (kellarin kera?) kestäisi "ikuisuuden" noilla tunneilla, joita satusetä (tai -täti/-muunsukupuolinen) rivien välissä kertoo käyttäneensä rakentamiseen.

Kaipa se pihakin tuli huitastua viimeisen päälle valmiiksi nurmikoineen ja istutuksineen - ihan yksin - tuossa parissa vuodessa.

Kyllä niitäkin oikeasti on, jotka noita taloja yksin pykäävät töiden ohella. Toki ihan täysiä ammattilaisia, jotka ovat kokeneita urakkamiehiä. Painivat aivan eri sarjassa kuin 95% rakennusliikeiden ammattimiehistä,jostain rakennuttajapareista nyt puhumattakaan.

Vierailija
430/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä työtäsi, harmi kun tuli väärä valinta vaimon suhteen.

Sitä oppii kantapään kautta. Voimia päiviin!

Vierailija
431/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehto.

Avioehtoja laatineilla on suhteellisesti paljon eroja kuin tavallisilla pulliaisilla.

Toiseksi, siitä sitten vasta riitaa tulee kun yritetään laskea kuinka kumankin omaisuus on muodostunut , kasvanut jne. Lopputulos on useimmiten hyvin riitainen.

Vierailija
432/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Milläs se perhe olisi elänyt ja millä olisi saanut omakotitalon, ilman että mies käy töissä? Ei se vaimon kotona loisiminen leipää pöytään tuo. Miehen on PAKKO käydä töissä,kun nainen makaa kotona ja "hoitaa lapsia."

Se mies olisi voinut olla raskaana ja synnyttääkin. Imetys myös kevyttä.

Vierailija
433/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?

Todennäköisesti juuri näin. Yritä ajatella että se vaimon perheen eteen tekemä työtunti ja aika on yhtä arvokasta kuin sinunkin aikasi.

Mutta kun ei se ole. Voisi olla, jos ne lapset voisi myydä siinä missä talonkin.

Vierailija
434/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mies on omien töidensä ohella YKSIN rakentanut perheelle talon - ei siis pientä kesämökkiä."

Minäkin olen rakentanut talon 180 neliön asunnon lähes yksin. 4 auton talli ja 40 neliön huvimaja. Toki 4 velipoikaa kävi auttamassa kerran viikossa. Oma yritys pyöri aivan itsekseen, on paikallinen työnjohtaja ja hänellä assistentti.

En vieläkään tee firmaan kahta päivää viikossa. Opiskelen ja vastaan lasten viemisestä harrastuksiin, yms. 4 lapsesta ja heidän johtamisesta tulevaisuuteen on töitä, meille molemmille.

Vierailija
435/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?

Todennäköisesti juuri näin. Yritä ajatella että se vaimon perheen eteen tekemä työtunti ja aika on yhtä arvokasta kuin sinunkin aikasi.

Mutta kun ei se ole. Voisi olla, jos ne lapset voisi myydä siinä missä talonkin.

Ap voi sitten yrittää mennä oikeuteen ja perustella, miksi hänelle kuuluu enemmän omaisuutta sillä, että talo on arvokkaampi kuin lapset. Onnea yritykseen...

Vierailija
436/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä osaamista ei kuitenkaan löytynyt aivonystyröistä. Tyhmästä päästä kun kärsii koko ruumis, tiesi jo vanhakansa.

Miksi et tehnyt avioehtoa?

Ja mitä vaimo teki, kun rakensit taloa? Kuka teki kotityöt ja hoiti lapset, joka mahdollisti talon rakentamisen..

AP

Vaimo teki yliopistoon lopputyötä. Lapset olivat päivisin hoidossa ja iltaisin appivanhemmilla. Toki välillä myös vaimon hoidettavana. Vaimo vain usein nukkui niin pitkään, ettei kerennyt tehdä lopputyötään kuin vasta iltapäivästä ja illasta. Laiskahan se vähän on aina ollut.

Millä perusteella oikein valitsit tämän vaimon,ei ole kaksinen kokki,ei käy töissä,ei hoida lapisia,on laiskapelkän ulkonäön? Tai älä nyt sano että sekään ei ole kummoinen.

Vierailija
437/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä p o l t t a i s i n sen talon

Vierailija
438/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita vaimo paremmin ensi kerralla : )

Vierailija
439/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.

Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.

Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.

Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.

Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.

Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.

Päivittäin? Silläkö kuittasit lastenhoidon poissaollessasi?

Miksi ette lue ketjua ennen kommentoimista. Ei vaimo paljon lapsia hoitanut.

Vierailija
440/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppapalkkio on useinkin kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä