Oletko valmis muuttamaan työpaikan saamiseksi?
Itse en ole ollut,mutta rakkaan puolison mukaan lähtisin ja koittasin töitä sieltä saada.
Kommentit (52)
Olen lähtenyt isoon kaupunkiin, jossa on paljon mahdollisuuksia ja menestynyt.
Nuorena sinkkuna olen muuttanut parikin kertaa eri kaupunkiin työn perässä. Sitten löytyi mies ja perustettiin perhe. Rakennettiin talo jne. Ja minä jouduin työttömäksi ja olen ollut nyt jo melkein 15 vuotta työttömänä mutta en ole valmis muuttamaan työn perässä koska miehellä täällä hyvä työpaikka, lapsilla elämä tässä kaupungissa ja suku kohtuullisen lähellä jne.
Eli nuorena sinkkuna toki mutta en enää vakiintuneena perheellisenä.
Työtä olisi ollut entisellä asuinseudulla tarjolla vallan mainiosti mutta muutimme jotta meille jäisi palkasta enemmän käteen asumiskustannusten jälkeen. Lisäksi muuton jälkeen saimme sellaisen kodin minkä halusimme.
Voisin muuttaa, jos työ olisi unelmieni työ. Ihan kepein perustein en lähtisi perhettä muuttamaan ja kotia myymään.
Olen muuttanutkin. Työpaikalta oli irtisanottu säännöllisesti väkeä usean vuoden ajan. Useimmat entiset kollegat eivät kahdessakaan vuodessa olleet löytäneet töitä, vaikka kyseessä oli iso kaupunki. Kun oma vuoro koitti, tiesi siis että olisi pakko alkaa hakea töitä myös pääkaupunkiseudulta. Sieltä sitten tärppäsikin parissa kuukaudessa.
Pienemmille paikkakunnille en enää muuttaisi pelkästään työn perässä. Vaan ainoastaan jos nimenomaan haluaisin juuri sinne asumaan ja olisin valmis ottamaan riskin, että jos joutuu työttömäksi, pitää taas muuttaa työn perässä pois.
Vakipaikan vuoksi muuttaisin, mutten minkään pätkätyön takia. Nuorena kyllä muutin niidenkin perässä neljä kertaa. Nyt olen jo lähellä eläkeikää, enkä enää laita elämääni uusiksi sijaisuuden vuoksi.
Olen aina muuttanut, kun olen vaihtanut työpaikkaa. Luulin sen olevan ihan normaali käytäntö.
Nuorempana olin, muttei tarvinnut. Nykyään ei kiinnostaisi, terveysasioiden vuoksi.
En, mutta olen valmis vaihtamaan alaa sen mukaan, mitä töitä kotipaikkakunnalla on tarjolla.
Minulla saattaa olla hallussa suomen ennätys muuttamisten suhteen.
Eipä ole tähänkään asti hyödyttänyt mitään. Samaa pätkätyösontaa ja pitkiä työttömyysjaksoja kuin ennenkin.
Ongelma ei ole työnhakijoissa vaan työnantajissa.
Joten vastaus on ei. En muuta enää töiden perässä.
Lapset on nyt herkässä iässä, en lähtisi täältä. Väitän kyllä että sairaanhoitajana löytäisin nopeasti uutta työtä täältäkin. Sit kun lapset lentää pesästä, niin on haaveena muuttaa pysyvästi Lontooseen jossa meillä onkin kakkosasunto.
Olisin valmis mutta käytännössä en varmaan pystyisi. Omistusasunto ja asunnot ei tällä hetkellä mene kaupaksi. Onneksi on töitä.
En ole. Julkinen liikenne vaikuttaa. Ei ole autoa. Ei edes ajokorttia.
Olen muuttanut oman tai puolison työn perässä paikkakuntaa kolmesti. Kaikki muutot ovat olleet muutos parempaan.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan muuta ja jätä perhettä, kotia ja koko elämääni täällä.
T. Pitkäaikaistyötön
Sama. Nuorempana muutin 3 kertaa, kerran 2 vuodeksi Saksaan. Muutamalla työkeikalla olen ollut jonkun kuukauden. Ei ole rahaa, eikä kukaan enää palkkaa sairasta keski-ikäistä, jonka ala on hyvin pieni. Eikä ole halua muuttaa, olen nähnyt maailmaa jo aika paljon, ja lyhyitä lähimatkoja lukuunottamatta ei pahemmin kiinnosta enää.
T. toinen pitkäaikaistyötön
En todellakaan. Yleensä ottaen taloon viimeisenä tullut lähtee ensimmäisenä. Kaikki työt ovat todennäköisesti väliaikaisia. Miksi muuttaa koko elämä vuoden tai parin takia?
Kaikilla ei ole muuttoon varaa tai muuttoapua. Lisäksi jos muuttaa Lappiin, siellä voi olla kylmää, hyttysiä, kaamos ja liian kaukana. Osa kaipaa parempaa ilmastoa voidakseen hyvin, koska talvi on täällä kovin pitkä.
En enää.