Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon jatkuvasta vihantunteesta?

Vierailija
05.08.2023 |

Terapiassa on käytu vuosia. En tiedä saako sieltä enää mitään. Jos en pääse purkamaan vihaa jotenkin verbaalisesti ärsyttämällä ihmisiä tms. niin vituttaa ja pistää vihaksi jatkuvasti.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla sometuksen.

Vierailija
2/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettamalla sometuksen.

Oon vähentäny ja tuntuu että vitutus vaan lisääntyy kun sitä ei pääse purkamaan mihinkään.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa paremmat lääkkeet.nykyinen terapia ei näemmä tehoa kun et välttis tee itsesi kanssa töitä tarpeeks. Ei vika ole muissa vaan sun reagoinnissa.

Vierailija
4/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettamalla sometuksen.

Oon vähentäny ja tuntuu että vitutus vaan lisääntyy kun sitä ei pääse purkamaan mihinkään.

AP

onko ihan yleistä vihaa vai vihaa vain tietyistä asioista? Parantamalla omaa elämää tulee yleensä iloisemmaksi.

Vierailija
5/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se sun viha johtuu? Ei ole todellakaan normaalia, että tuntee vihaa usein, silloin pitää olla jotain todella pahaa tapahtunut, tai sitten sulla on ongelma hormonipuolella, jatkuva pms tai se mikä on siitäkin pahempi. Toki miehillä on vähän eri jutut, mutta hormonit miehilläkin vaikuttaa siihen miten pienestä menee käpy.

Vierailija
6/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyhästi tähän liittyen: onko olemassa toista suosittua keskustelupalstaa, jossa olisi vähän parempi tunnelma? Täällä lähes kaikki tuntuvat olevan vihaisia tai muuten ongelmaisia.

Vierailija
7/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko isäsuhteesi hankala? 

Vierailija
8/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löyhästi tähän liittyen: onko olemassa toista suosittua keskustelupalstaa, jossa olisi vähän parempi tunnelma? Täällä lähes kaikki tuntuvat olevan vihaisia tai muuten ongelmaisia.

Siis itse olet vihainen, mutta et halua, että muut ovat vihaisia ja ongelmaisia? Mutta itse haluat päästä purkamaan vihaasi muihin ja "verbaalisesti ärsyttämään" muita?

Vierailija
9/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis itse olet vihainen, mutta et halua, että muut ovat vihaisia ja ongelmaisia? Mutta itse haluat päästä purkamaan vihaasi muihin ja "verbaalisesti ärsyttämään" muita?

En ole ap. En ole vihainen enkä ongelmainen, vaan iloinen. Olisi kiva jutustella randomien kanssa netissä, mutta minua kummastuttaa täällä vallitseva tunnelma.

Vierailija
10/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vihantunteet sallittuja lapsuudessasi? Osuuko oikeaan, että ei, ja isäsuhteesi oli ongelmallinen? 

Vierailija
11/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä se hyödyksi, ala nyrkkeilemään tai harrastamaan liikuntaa missä sen voi kanavoida positiiviseks. Jos sä istut vaan ni se ei lähe mihinkää

Vierailija
12/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa tuntea vihaa ilman syytä. Se on hyvin kuluttava tunne. Vielä vaikeampia tunteita ovat kateus, katkeruus ja häpeä. Kaiva lisää psyykettäsi: mikä ärsyttää, raivostuttaa, minkälaisiin tilanteisiin se liittyy, tunnetko kateutta, oletko pettynyt, eikö elämäsi ole mennyt kuten toivoit, mitä on jäänyt saamatta ja kokematta, jne. Syy voi olla monen kerroksen alla. Joskus syy on ihan päinvastainen kuin pinnalta arvioiden luulisi. Kun tajuat sen syyn yhteyden vihaasi, vihantunne katoaa, ja saat kaiken vihaamiseen käyttämäsi energian muuhun käyttöön.

Vierailija
13/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen aktiivisuus, salitreeni painoja lisäten (10 toistaa 3:n sarjoissa). Kirjeiden kirjoittaminen (niitä ei lähetetä). Perusta oma whatsapp-ryhmä itsesi kanssa ja syydä sinne pieninä paloina kaikki paska mielestäsi pitkin päivää (muista kuitenkin huolehtia, että viestit ei mene muille kuin itsellesi), toimii hyvin myös muistilappuina ja päiväkirjana. Viha voi joskus myös peittää alleen turvattomuutta, oletteko terapeutin kanssa käyneet sun aggression syitä läpi? Ei ne tunteet tyhjästä tule, ja onneksi pystyt tunnistamaan aggressiosi. Kaikki ei pysty, ja se - jos jokin - on epäterveellistä, jopa vaarallista.

Vierailija
14/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä terapeuttisi on asioistasi?

Vierailija
15/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut lapsesta saakka vihainen, helposti ärsyyntyvä ja muiden ärsyttämiseen vihaasi purkava? Jos näin on, niin sinulla saattaa olla ADHD tai mahdollisesti muu neurokirjon oireyhtymä. Hoitamaton ADHD oireilee usein epämääräisenä vihaisuutena ja kykenemättömyytenä käsitellä ärsyyntymistä asianmukaisesti.

Vierailija
16/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kokeile meditointia.

- Muista, että kaikki tekevät virheitä, mutta kaikki ovat silti sielussaan hyviä. Ihmiset ovat kasvaneet eri lailla ja heidän näkemyksensä oikeasta vaihtelevat paljon.

- Tutustu buddhalaisuuteen, se opettaa, että olemme kaikki yhtä. Sinä olet minä ja minä olen sinä.

Yritä lisäksi löytää innostunut ja iloinen elämänasenne, tsemppiä!

Vierailija
17/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko vihantunteet sallittuja lapsuudessasi? Osuuko oikeaan, että ei, ja isäsuhteesi oli ongelmallinen? 

Kysyn tätä siksi, että kehoitan tutustumaan passiivis-aggressiivisuuden käsitteeseen. Kun suorat vihan ilmaukset on estetty lapsuudessa, ne purkautuvat epäsuorina vihan ilmauksina, esim. haluna "verbaalisesti ärsyttää muita" eli siis vittuilla ja soittaa suuta. Todellinen syy taustalla on todennäköisesti kapina isääsi kohtaan.

Pääset tästä, kun ymmärrät, että nyt olet aikuinen. Sinun ei tarvitse vittuilla enää ilmaistaksesi vihaasi. Nyt voit oikeasti itse vaikuttaa asioihin, jotka koet esim. vääriksi ja epäoikeudenmukaisiksi, tai jos on sellainen asia, johon et voi vaikuttaa, kypsä aikuinen pystyy kohtaamaan ja käsittelemään niin vihan kuin muutkin tunteensa, purkamatta niitä toisiin. Tämä toki vaatii aluksi harjoittelua ja tunteiden tunnistamista.

Vierailija
18/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile juoda pää täyteen. Mua se auttoi aikoinaan.

Käy jo sääliksi muita ihmisiä, pahoittelut ap :D

Vierailija
19/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anteeksi kaikille. Ajattele, jos kuolisit huomenna, niin oliko vihastumiset sen arvoisia. Tuo lause ehkä kuulostaa vähän passiivis-aggressiiviselta, mutta en osaa sitä paremminkaan muotoilla :D

Vierailija
20/75 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu naisincelismistä. Tunnista etuoikeutesi, niin se helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi