Jouluteetä vai -kahvia eskarin opelle?
Aion viedä eskarin opelle joululahjaksi joko jouluteetä tai joulukahvia, mutta kun en tiedä onko kahvi- vai teeihimisiä niin kumpaa kannattaisi viedä?
Kommentit (18)
tarhan tädeille. Lapset 3 ja 6 v. Tuo lahjan antaminen on kyllä sellaista
pakkopullaa, minä väkisin keksin jotain ja tarhan täti ei ehkä edes
tykkää. Eli... lapset tekee joulukortit ja siinä se
Ei mielestäni olisi vielä liian kallis, jouluteen+kahvin saa yhteensä n. 7-8eurolla.
Vai onko jo liikaa viedä molemmat?
tai ainakin toi yksi joka tässäkin ketjussa ruinaa viinaksia itselleen Osta itse omat viinisi! Mun mielestä ei ole sopivaa viedä Alkon tuotteita lapsen joulujuhlaan, olkoonkin että se olisi tarkoitettu opettajalle lahjaksi.
En kuitenkaan odota lahjoja ja korttikin on ihan kiva muistaminen. Noista vaihtoehdoista itse pitäisin kahvista, mutta jos olisin toiselle viemässä valitsisin teetä. Veisin jotain mausteteetä, mutta ei jouluteetä, koska jouluna ei kuitenkaan kulu koko pussia. Niitä mmaustettuja teelajeja on monenlaisia, jotka sopivat ihan yhtä hyvin jouluun kuin joulutee. Pakkaus vain jouluiseksi ja voi juoda vaikka juhannuksena. Niillä monilla on myös kaunis nimi, jolla voi jopa viestittää jotain.
t. Yläkoulun ope, jolle ei murkuilta lahjoja taida tulla
tuli tosi hienoja ja jouluisia! Pakkaan ne nätisti, ja mukaan " kortiksi" koristellaan tulitikkuaski:)
Saa tädit (joita haluan muistaa kun ovat niin ihania!) ainakin lahjat pois nurkista. Viimevuonna vein keväällä ja jouluna viiniä kun oli vaan 1 eskari, mutta nyt on yht 10 hoitajaa kun lapsia 3 hoidossa, joten ei enää rahat riitä viineihin.
Maksaa n. 6 e. Aion viedä lahjaksi niin opelle kuin naapuriinkin : )
Näinhän kaikki muutkin nykyisin toimivat.
Niille mausteille voi olla vaikka allerginen. Ihan sama se on, mitä annat. Ope voi laittaa lahjan kiertoon, jos ei miellytä.
Niin ja jokainen ope tai eskariope ilahtuu takuuvarmasti viinipullosta. Galluppia tehty ja jokavuotinen vitsi työpaikalla. " Kilpaillaan" , kuka saa eniten viinipulloja, eli kenen luokalla fiksuimmat vanhemmat. Tämä nyt kuulosti vähän hassulta, mut pointtina siis, että viinipullo on mieluinen lahja.
En ole teeihmisiä, eikä noita ole voinut tarjota, kun joku teenjuoja on käynyt, kun on ollut kesä...
Joulukahvit on myös ihan kamalia, minusta kahvi ja mausteet eivät kuulu yhteen. Ne vien siskolleni, joka on niin kova kahvinjuoja, että nääkin menee.
Että minusta ehdotukset tee/kahvi-linjasta viiniin nostaa lahjan arvoakin aika lailla. Hyvänkin jouluteen ostaa noin kolmella neljällä eurolla (joka mielestäni riittää jo opettajan lahjan arvoksi mainiosti). Kelvollisen punaviinin ostamiseen tarvitaan vähintään kahdeksan euroa. Eivätkä kaikki juo viiniä. Sen sijaan kaikkien on joskus tarjottava jollekulle vieraalleen teetä, vaikkei sitä itse joisikaan...
Lapsenne ovat ihania ja heitä on ilo opettaa, niin oppivaisia ja innokkaita. Se on vaan sääli, jos lahjoja saa, heittää niitä pois, kun ei kukaan jaksa syödä suklaata loputtomiin ja joulukahvit ja teet ei enää keväällä tunnu sopivilta. Lisäksi tuikkupidikkeet sun muut ei välttämättä sovi kodin tyyliin. Viinipullo taas on aina hyvä lahja ja sitä avatessa on kiva kertoa vieraille tarinaa, että lahjaviiniä avataan ja samalla tulee lämmin tunne, kun kivaa luokkaa miettii.
kuin marras-joulukuussa, kun ne on niitä hirveitä maustesekoituksia.
Perusteetä, kiitos! Sitä voi juottaa mökkivieraillekin juhannuksena.
Toki muistamisesta ilahtuu. Mutta siitä kannata ottaa paineita. Sen vain tiedän n. 50 luokanopen suulla, että 99 prosenttia pitää parhaana lahjana viinipulloa. Joku sanoikin, että nostaa lahjan arvoa, on totta, eikä pidä ostaa, jos tuntuu kalliilta. Hyvänjoulun toivotuski riittää.
t. ope, joka rakastaa työtään ja tykkää yhteistyöstä vanhempien kanssa.
huvittaa. Se on yks ja sama, ei ne samat jutut kuitenkaan kelpaa kaikille. Yks ope koko ajan yrittää viinipulloa saada ja toisessa ketjussa sanotaan et viini menee viemäriin (outoa kyllä).
Itse en enää vie mitään, alkaa kyllästyttää jo usealle ihmiselle turhan ostaminen.
jouluteetä kauniissa pakkauksessa aion nyt sitten viedä. Jos ei ope tykkää niin ei sitten. Mutta kun näitäkin vastauksia on lukenut niin sellaista lahjaa joka VARMASTI miellyttäisi saajaa kuin saajaa ei ole.
Ja minusta kyllä viinipullo on jo vähän turha kallis muistaminen, sekä kun lahja on kuitenkin ikäänkuin lahja lapseltamme opelle niin en muutenkaan kyllä viiniä ostaisi lapsen antamaksi lahjaksi.
Ja eiköhän kuitenkin ajatus ole tärkein, jos ei lahja miellytä voihan sen kierrättää eteenpäin.
Mutta kiitos vaan kaikille mielipiteistä. ap.