Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka huomauttelet toisten kielioppivirheistä, oletko koskaan ajatellut että kyseisellä ihmisellä voi olla lukihäiriö tms?

Vierailija
04.08.2023 |

.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen lukihäiriö ainakin niillä, joilla on muuten ihan hyvin kirjoitettu kommentti, mutta siinä esiintyy morsiamme.

No kun näitä kirjoitellaan etupäässä kännyköiden kosketusnäytöillä ties missä oloissa, eikä kunnon näppiksillä pöydän ääressä, niin virheitä tulee.

Automaattikorjaukset vielä sotkee tekstiä.

Eikä sitä aina jaksa joka pilkun paikkaa ja yhdyssanaa miettiä ja korjata vaikka säännöt jotenkuten on hallinnassa ja virheet huomaisikin.

Tärkeintä että ajatus tulee ymmärretyksi.

Vanha äikänkielenopeni sanoi, että "ystävällismielinen lukija korjaa mielessään pikku kirjoitusvirheet niistä huomauttelematta".

Vierailija
82/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa yhdyssanavirheistä johtuu autocorrektista. Mulla puhelin pätkii kaikki yhdyssanat erilleen.

Eikä niitä voi korjata yhteen ennen lähettämistä? 

Ei aina jaksa eikä ehdi. Välillä ilahdutan virheillä teitä pilkunviilaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ei kiinnosta nussia pilkkua vapaamuotoisessa keskustelussa. En puhu kirjakieltä, joten ei minun sitä tarvitse täällä kirjoittaa. 

Ei kirjakieltä kukaan vaadi, mutta enään tai linjaauto ei vaan ole edes suomea.

Ompas. Ihan hyvin tajuaa, mitä tarkoitetaan, vaikka olisi vähän kirjainvirheitä. Itse asiassa on tutkittu juttu, että tekstistä saa olla hyvinkin paljon päin persettä ennen kuin siitä ei enään saa tolkkua. Vai vingutko sinä aina muualta tulleillekin, jos eivät puhu täydellistä suomea? Osahan täälläkin voi olla äidinkieleltään ei-suomalaisia. 

Tästä tulee mieleen tuttavani, joka osaa useampaa kieltä loistavasti. Mutta ei matkoillaan kehtaa puhua mitään kun voi tehdä pieniä virheitä. Haukkuu kaikkia rallienglamnin puhujia ja ihmetee, miksi heidän sallitaan puhua tv:ssä ja lähetetään edustamaan Suomea.

Kumpi on parempi, puhua rallienglantia vai vaieta minimaalisesti virheitä sisältävällä englannilla.

Säälittävää tällaisten täydellisyyteen pyrkivien elämä.

Vierailija
84/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän näkee heti onko kyse tiedonpuutteesta vaiko lukihäiriöstä.

Eka kirjoittaa enääN, sydäMMen jne.

Toka kirjoittaa mitää, pyötä jne.

Vierailija
85/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiluumin kunon kiili-opi vireihtä kuinn ketäilyä, kukailua ja mikäilyä eli sitä ettei osata kyttää j-ryhmän pronomineja

Vierailija
86/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriö mikä häiriö, tyhmä se on.

Vierailija
87/89 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murre ja lukihäiriö ovat oivat selitykset laiskuudelle ja yksinkertaisuudelle. Koskaan ei ole luettu muuta kuin ehkä Seiska-lehden lööppejä.

Vierailija
88/89 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/89 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lukihäiriö ja mielelläni otan vastaan korjauksia jos kirjoitan väärin, sillä huomaan niitä huonosti itse. Jos sellaisesta loukkaantuu, on herkkähipiäinen ja huono itsetunto.

Sille on myös oma paikka ja aika. Minusta tällaiset anonyymit keskustelu palstat on aivan vääriä paikkoja siihen.

Keskustelupalstat, tarkoittanet?