Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset tykkäävät enemmän sateesta kuin lämpimästä ja aurinkoisesta kelistä?

Vierailija
04.08.2023 |

Jotenkin outoa, jos ei ollenkaan tykkää siitä, että on aurinkoista ja valoisaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi ja talvi se vasta ihanaa onkin. Maagista. Kaunista. Oikein lumimyrsky. Oo. Kylmyyttä vastaan pystyy suojautumaan, kuumuutta vastaan oikein ei.

Vierailija
22/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on jotain kotona möllöttäjiä, paremmalla fiiliksellä saa vaan olla kotona kuin jos olisi hieno aurinkoinen sää ja paineita siitä että pitäisi tehdä jotain muuta kuin möllöttää kotona.

Tämä mullekin tulee ensimmäisenä mieleen.  Ulkoileva ihminen ei ole niin innostunut vesisateesta, koska sateella on inhottava ulkoilla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on jotain kotona möllöttäjiä, paremmalla fiiliksellä saa vaan olla kotona kuin jos olisi hieno aurinkoinen sää ja paineita siitä että pitäisi tehdä jotain muuta kuin möllöttää kotona.

Päinvastoin. Helteellä ei pysty tekemään mitään. Viileämmällä ja sateisella säällä taas pysryy liikkumaan mielin määrin. Rakastan juoksulenkkejä sateessa! Auringossa palan heti ja siksi aurinkoisena kesänä joudun lähtemään lenkille vasta yöllä.

Vierailija
24/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumi ja talvi se vasta ihanaa onkin. Maagista. Kaunista. Oikein lumimyrsky. Oo. Kylmyyttä vastaan pystyy suojautumaan, kuumuutta vastaan oikein ei.

Sisätiloista katsottuna 

Vierailija
25/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kaikista Suomen vuoden ajoista.Syksy ,talvi,kevät ,kesä.Ei masenna ei hatuta.Minulla on joka vuoden ajalle vaateet ja jalkineet.

Mutta eihän Suomessa ole joka vuosi kesää, ei tänäkään vuonna - tai ehkä kaksi viikkoa kesäkuussa - täällä on koko viikko ollut ihan lokakuu. Taas kerran.

Olisipa kivaa, kun voisi käyttää niitä kesävatteita, vaikkapa mekkoja. Ilman että mukana on aina sateenpitävä takki tai lämmintä vaatetta.

Vierailija
26/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palan heti auringossa ja kuumalla kelillä tulen helposti huonovointiseksi. Pimeys ei haittaa mitenkään, en koe kaamosmasennusta.

Pahin lomavaihtoehto minulle on rantaloma etelässä yli 30 asteen lämmössä.

En ymmärrä lausetta helle hellii. Päinvastoin helle on helvetistä.

Et ole sitten ikinä aurinkosuojavoiteista kuullut? Itsekin palan helposti ja käytän rasvaa 50 suojakertoimella.  Ihmeellisiä tekosyitä olla menemättä ulos 

Vierailija
27/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain muualla on ehkä ollut sateisempi kesä, mutta täällä missä me asumme oli toukokuun lopulta heinäkuun loppuun lähes joka päivä aurinkoista ja lämmintä, monta viikkoa jopa helteistä.  Täysiä sadepäiviä ei ollut ollenkaan, vain satunnaisia lyhyitä kuuroja. En jaksa vetää herneitä nenään nyt kun on ollut peräti kolme päivää peräkkäin sateista ja + 17.

Vierailija
28/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Helteellä ei pysty tekemään mitään. Viileämmällä ja sateisella säällä taas pysryy liikkumaan mielin määrin. Rakastan juoksulenkkejä sateessa! Auringossa palan heti ja siksi aurinkoisena kesänä joudun lähtemään lenkille vasta yöllä.

Montako kertaa aiot toistaa itseäsi. Sateessa urheilu ei ole mukavaa, eikä aina edes turvallista (liukastumis- revähdysriski) 

Vierailija
29/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän vaikeaa käsittää. Kun itse kärvistelen kovissa kivuissa n 10kk vuodessa ja vaan odotan sitä että lämpö pysyisi yli 20 edes hetken. Kivuton olen vasta 25 asteessa tai yli.

Onneni on se että päösen 3-6kk etelän lämpöön elämään suht normaalia elämää. 30-37 pystyn vielä hyvin tekemään pihatöitä ja vietänkin n 14h päivästä ulkona nautiskellen

Vierailija
30/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palan heti auringossa ja kuumalla kelillä tulen helposti huonovointiseksi. Pimeys ei haittaa mitenkään, en koe kaamosmasennusta.

Et ole sitten ikinä aurinkosuojavoiteista kuullut? Itsekin palan helposti ja käytän rasvaa 50 suojakertoimella.  Ihmeellisiä tekosyitä olla menemättä ulos 

Aurinkorasvat kuormittavat luontoa eivätkä edes suojaa tarpeeksi, koska ihmiset laittavat sitä liian vähän iholle. Rasvaa pitäisi lutrata kunnon kerros ja lisätä muutaman tunnin välein, jotta purkin kyljessä lukeva suoja toteutuisi. Vaatteet suojaavat enemmän säteilyltä mutta eivät nekään täysin.

Vierailija
31/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, luuletko, että ihmiset, jotka eivät pidä helteistä, pitävät automaattisesti sateista?

Minä en tykkää liian kuumasta säästä. En tosin tykkää näistä sadesäistäkään. Kaikkein paras kesäsää olisi aurinkoinen tai pilvipoutainen sää, n. 18-22 astetta.

Vierailija
32/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus apn kysymykseen. Koska ne eivät laita nenäänsä ulos. Se on tullut esiin jo monissa kommenteissakin.  Ilmeisesti siinä yksiössä ei ole viilennystä, ei voi hankkia verhoja ikkunoihin eikä edes tuuletinta ja sikis riemuitaan siitä, että on paska keli. 

Vierailija
33/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihan OIKEASTI jaksaa tehdä mitään kunnon helteillä? Itse ainakin möllötän nimenomaan lämpimässä ja viileässä säässä alan touhukkaaksi ja virkistyn, koska hiostava ilma ei vie kaikkia mehuja.

Koen jotenkin luonnollisempana suomalaiselle sen, että viihdytään paremmin viileässä, emme ole tottuneet hirmuhelteisiin, johan sen ihonvärikin kertoo.

Vierailija
34/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähen sateella ulos hengittelemään, silloin on ihana happirikas ilma.. Tämä kesä ollut hyvä meille sydänpotilaillekin, parina päivänä vain on pitänyt olla sisällä ja tuulettimet päällä. Eikä allergialääkkeitäkään on tarvinnut niin usein, silmätippoja en ole edes ostanut. Ja ihana nukkua sateen ropistessa ikkunaan... Onneksi syksy on nurkan takana ja kirpeät pakkas aamut.. Kesän vois hypätä yli ihan suosiolla, onneksi se ei täällä pohjosessa pitkä edes ole.

Vierailija
35/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ettei helteessä muka voi tehdä mitään, silloinhan nimenomaan pystyy ilman pelkoa palelemisesta tai varustautumisesta kaikenmaailman kaulureilla ja korvasuojuksilla jne. Kesäkuussa oli ihana lenkkeillä kun oli varjossa se +28, shortsit ja toppi päälle ja menoksi, ihon pinta tuntui koko matkan lämpimältä ja keho oli heti toimiva. Toisinkuin kylmällä kelillä (alle +15) lähtee lenkille niin varusteista huolimatta alkumatka menee lämmittäessä kehoa, nenänpää silti aina kylmänä ja ai että jos unohdin pannan korvia suojaamaan kun luulit kotipihassa ettei tuule, kotiin palatessa vaan v*tuttaa kun korvia koskee ja naama tuntuu kylmältä. Ja sitten se vaatteiden riisuminen kylmän nihkeältä iholta.

Tai sitten mattojen pesu helteellä, i ha naa, voit pestä bikineissä eikä haittaa veden roiskuminen, pesuvesi tuntuu lämpimältä käsissä ja maton pesun jälkeen voi pulahtaa uimaan. No sitten tällaisilla keleillä, pitkähihasissa täytyy mennä kun kylmää, vaatteet kastuu vesiroiskeista, tulee kuitenkin vähän hiki kun aurinko pilkistää, vaatteita ei voi vähentää kun sitten taas kylmää kun aurinko menee pilveen ja tuulee, pesuvesi kylmää ja sormet jäässä. Ei puhettakaan että pulahtaisi uimaan matonpesun jälkeen.

Vierailija
36/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole ikinä melanoomasta kuullut? Asun Australiassa, täällä on ns. joka kadun nurkassa melanoomaklinikoita. Ihana (?) aurinko.

Vierailija
37/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat, laiskat ja huonokuntoiset vihaa lämpöä kun hikoilevat kuin siat helteillä eivätkä jaksa liikkua.

Vierailija
38/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuskaisen kuuma, yli +30 astetta ja painostava ilma, ei tuule yhtään niin ei se mun mielestä myöskään pidemmän päälle mitään nautinnollista ole.

Ihan hyvä vaan, että jos saatais koko viikon niin luonto sais vettä ja ei ois niin tuskasen kuuma.

Vierailija
39/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat, laiskat ja huonokuntoiset vihaa lämpöä kun hikoilevat kuin siat helteillä eivätkä jaksa liikkua.

Anteeksi mitä? Se että jos olet vilukissa ja nautit helteistä, ei tarkoita että kaikki pitävät. Ihan hyvä kuntoinen, nuori ja normaalipainoisellekkin ne helteet mitä oli, väsyttivät ja hikoiluttivat aivan varmasti. Turha siinä selittää, niinkuin helteet ois vaan tietyille ihmisryhmille inhottavia.

Vierailija
40/47 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en pidä helteestä, koska mulle yli 20 astetta on liian kuuma, enkä todellakaan aio istua kesiäno enää ikinä sisällä ilmastoinnin vieressä. Kesä on ulkoilua varten. Nykyään ne asutaan kokonaan ulkona. Täällä Norjassa ei kukaan jaksa valittaa sateesta, se ei ole mikään ihme eikä yhtään niin ärsyttävää kuin 15 metrin tuuli, joka nytkin puhaltelee.

Ja joka keli voi olla mekkokeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän