Miksi jotkut ihmiset tykkäävät enemmän sateesta kuin lämpimästä ja aurinkoisesta kelistä?
Jotenkin outoa, jos ei ollenkaan tykkää siitä, että on aurinkoista ja valoisaa.
Kommentit (47)
Tällä hetkellä on vähän sateista mutta silti valoisaa. En pidä räikeästä auringonpaisteesta, se on liian kirkasta.
Kai ne on jotain kotona möllöttäjiä, paremmalla fiiliksellä saa vaan olla kotona kuin jos olisi hieno aurinkoinen sää ja paineita siitä että pitäisi tehdä jotain muuta kuin möllöttää kotona.
Palan heti auringossa ja kuumalla kelillä tulen helposti huonovointiseksi. Pimeys ei haittaa mitenkään, en koe kaamosmasennusta.
Pahin lomavaihtoehto minulle on rantaloma etelässä yli 30 asteen lämmössä.
En ymmärrä lausetta helle hellii. Päinvastoin helle on helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne on jotain kotona möllöttäjiä, paremmalla fiiliksellä saa vaan olla kotona kuin jos olisi hieno aurinkoinen sää ja paineita siitä että pitäisi tehdä jotain muuta kuin möllöttää kotona.
Minä rakastan lenkkeillä pienessä tihkusateessa.
Sadetta, sumua, tuulta.
Peikkoja, mörköjä, mysteereitä.
Auringonpaiste lisää migreenikohtauksen riskiä ja näin allergisena todellakin nautin enemmän kosteasta sadesäästä kuin kuivasta ja lämpimästä säästä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona möllöttäminen on aivan ihanaa. Nyt juon aamukahvia ja palstailen, kohta alan siirryn äänikirjan ja keskeneräisen neuleen pariin. Koitan myöhemmin houkutella miestä pelaamaan yhtä lautapeliä ja varmaan tilataan myöhäinen lounas jostain ravintolasta, kuten usein viikonloppuisin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei vaan voi olla, verenpaine nousee ja päähän sattuu!
Nyt sataa...kiva olla takapihalla raikkaassa ilmassa ihmettelemässä luontoa. Kuumalla ei voi.
En käsitä, että vielä herran vuonna 2023 joku todella ihmettelee sitä, että kaikki ihmiset eivät olekaan samanlaisia.
Itsehän suorastaan inhoan hellettä ja kesää koska tulen aika huonovointiseksi liian lämpimässä ja myös migreenikkona kirkas auringonpaiste ja hiostava ilma on täyttä myrkkyä. Syksy ja talvi ovat minulle helpointa aikaa fyysisesti ja henkisesti.
Niissä on jotain vikaa. Sateet on ok pieninä annoksina silloin tällöin mutta ei kukaan täyspäinen jaksaisi jatkuvassa sateessa elää. Kuten ei mikään muukaan elollinen sitä kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle hieno sää on eri kuin sinun hieno sääsi. Ihailen synkkää taivasta ja vesisadetta, silloin on hauska mennä ulkoilemaan ja tulla myöhemmin sisään juomaan kuumaa juomaa sohvalle.
Itse harrastan kestävyysliikuntaa, tykkään lenkkeillä sateessakin. Ja sateen jälkeen ilma on tosi raikas.
Hellepäivinä lähden lenkille jo tosi aikaisin, mutta usein silloinkin on jo aika kuuma, aurinko alkaa porottaa päähän ja lenkit on paljon tukalampia.
Itse pidän kaikista Suomen vuoden ajoista.Syksy ,talvi,kevät ,kesä.Ei masenna ei hatuta.Minulla on joka vuoden ajalle vaateet ja jalkineet.
Vierailija kirjoitti:
Näin melanoomaa sairastavana kommenttisi kotona möllöttämisestä on aika mauton.
Vierailija kirjoitti:
Hihihi. Mulla on tällainen elämänvaihe meneillään. Nautin sateesta ja kauheasta kelistä. Saa ihan luvan kanssa olla kotona tekemättä mitään. (Paitsi töitä). Nytkin piti laittaa säleverho kiinni, kun paistoi niin kirkkaasti, ettei näyttöpäätetyöstä tule mitään jos ei ole luolan hämärässä.
Kuivalla kelillä kesällä allergiat kukoistaa. Hengitys on jotenkin painostavaa kuivalla ja lämpimällä. Nyt kukkii heinät, ihanaa kun on kosteampaa ei niin pölise.
Lounais-suomessa on ollut koko kesän todella kuivaa ja jatkuvasti metsäpalovaroitus päällä. Viljojen kohdalla katovuosi alkaa olla todellisuutta. Nyt on hienoa, kun vähän sataa, vaikka viljojen kohdalla onkin myöhäistä.
Suomen kesä on liian valoisa, johtuneeko siitä. Etelän maissa valon ja pimeyden suhde on luonnollisempi, eli aurinko porottaa kaiket päivät mutta tulee myös samettinen pimeys suht aikaisin. Pimeän illan ja yön jälkeen jaksaa taas sitä aurinkoa. Suomessa kesällä aurinko porottaa lähes 24h putkeen pari kk, niin kyllähän siihen alkaa vähän kyllästyä.
Koska ihmiset ovat yksilöitä. Omg, tiedän, tieto siitä on aika ihmeellistä :O.