Pankki kyselee mun poliittista toimintaa
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa kyselyyn, että olet naz i, niin ongelma ratkeaa sillä. Samoin tilisi.
Nämä ovat muuten naurettavia silloin kun kyse on yhteyksistä niihin oikeisiin nats eihin eli NS DAP in saksalaisiin jäseniin 1930-40-luvuilta.
Esim. jenkkeihin päästäkseen täytyy täytellä lomake, jossa kysellään onko suvulla, isovanhemmilla yms ollut yhteyksiä na ts eihin. No totta kai on, isoisäni oli sotaveteraani joka taisteli kolmessa sodassa. Lapin sodassa hän rökittikin sakemanneja, mutta Jatkosodassa oli pohjoisessa sotimassa näiden rinnalla. Vastaa siinä sitten lomakkeeseen, että "suvullani on ollut tapana taistella nat si en rinnalla", niin pääsy Amerikan ihmemaahan evätään varmasti.
Vai niin. Eipä minun ESTA-hakemuslomakkeella ole moista kyselty.
ESTA-lomakkeen lisäksi on erilliset maahantulokysekylomakkeet joissa kysellään kaikkea hönöä, kuten onko sinulla vihamielisiä ajatuksia jenkkejä kohtaan ym. Voi olla eri osavaltioilla omat versionsa vielä.
Vierailija kirjoitti:
On kysytty. Oli pakko vastata. Ei päässyt verkkopankissa eteenpäin muuten.
Siihen en suostunut, kun olin erään yhdistyksen taloudenhoitajana, ja pankki vaati tietoja yhdistyksen hallitusten jäsenistä. Tuli ensin kirje ja muutaman viikon kuluttua soitto. Sanoin, että minulla ei ole tietoja eikä edes olisi oikeuksia kertoa jäsentemme tietoja ja lopetin puhelun. Sen jälkeen ei mitään kuulunut.
Mikä yhdistys kyseessä? Takkunetti?
Kai se on joku turvallisuusjuttu, kun pitää ilmoittaa, jos on ulkomaille (esim USA:aan) rahaliikennettä. Itse ilmoitin, että satunnaista on, ja se riitti.
Jos alkaa tililtä tulle rahansiirtoja ulkomaille, niin onhan hyvä, että pankki kysyy, onko ne ihan itse siirtänyt.
Voit huoletta kertoa olevasi yhteiskunnan tuilla loisiva rapalanaamainen liimaa haistelevat vihervassari. Pankit rakastaa teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kysytty. Oli pakko vastata. Ei päässyt verkkopankissa eteenpäin muuten.
Siihen en suostunut, kun olin erään yhdistyksen taloudenhoitajana, ja pankki vaati tietoja yhdistyksen hallitusten jäsenistä. Tuli ensin kirje ja muutaman viikon kuluttua soitto. Sanoin, että minulla ei ole tietoja eikä edes olisi oikeuksia kertoa jäsentemme tietoja ja lopetin puhelun. Sen jälkeen ei mitään kuulunut.
Miksei sinulla muka olisi oikeuksia kertoa tietoja, jotka löytyvät yhdistysrekisteristä?
Kysyttiin henkilötunnusta ja poliittista taustaa.
Et ole koskaan sitten ostanut asuntoa? Niissä kauppakirjoissa kysytään myös kaikki poliittiset sidonnaisuudet, eli esim. onko joku lähisukulaisesi vaikkapa kunnallispolitiikassa mukana. Saati sitten jos hän (tai sinä itse) olet esim. kansanedustaja jne...
Sinänsä hupaisaa että pankit kyselevät asiakkailtaan mitättömiä juttuja, ja samaan aikaan jäävät itse kiinni miljoonien eurojen rahanpesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyselty. Liittyy rahanpesuun. Ihan normaali toimenpide.
En tajua miten rahanpesu ja politiikka liittyy toisiinsa mutta ehkä pankki sitten tietää paremmin. Luulisi että jos rahanpesun tarvetta ei nyt missään julkisessa ammatissa olisi mutta mistä mä tiedän :D
Usein poliittisesti vaikutusvaltaisilla henkilöillä ja läheisillään on suurin korruptio/rahanpesuriski. Ei ehkä Suomessa kovin yleistä mutta esim. Etelä-Euroopassa, Venäjällä yms todella yleistä. Pankkien pitää lain mukaan esittää tietyt kysymykset asiakkaifen seulomiseksi.
Suomessa ei sellaista toimintaa kutsuta korruptioksi tai rahanpesuksi. Monen poliittisen puolueen takana on säätiö joka omistaa pörssi osakkeita. Miettikää kun tehdään joku päätös kuten maski suositus niin mitä tapahtuu maskeja valmistavan yhtiön osakkeille?
Vastaan vittuiluna että äänestän Piraattipuoluetta.
Suomessa on vaalisalaisuus. Ei tuollaista voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa kyselyyn, että olet naz i, niin ongelma ratkeaa sillä. Samoin tilisi.
Nämä ovat muuten naurettavia silloin kun kyse on yhteyksistä niihin oikeisiin nats eihin eli NS DAP in saksalaisiin jäseniin 1930-40-luvuilta.
Esim. jenkkeihin päästäkseen täytyy täytellä lomake, jossa kysellään onko suvulla, isovanhemmilla yms ollut yhteyksiä na ts eihin. No totta kai on, isoisäni oli sotaveteraani joka taisteli kolmessa sodassa. Lapin sodassa hän rökittikin sakemanneja, mutta Jatkosodassa oli pohjoisessa sotimassa näiden rinnalla. Vastaa siinä sitten lomakkeeseen, että "suvullani on ollut tapana taistella nat si en rinnalla", niin pääsy Amerikan ihmemaahan evätään varmasti.
Erikoista että mun ukilla ei ollut mitään ongelmaa floridassa kun kertoi lapin sodasta....
Pankki kysyy koska Suomen laki velvoittaa kysymään.
Kaikilta kysytään nuo kysymykset.
Mikä siinä on vaikeaa.
Mahdollisen rahanpesun kitkemiseksi pankkien on pakko olla selvillä asiakkaidensa kytköksistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vaalisalaisuus. Ei tuollaista voi kysyä.
Pankki voi kysyä onko henkilö poliittisesti merkittävässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeistolainen niin tulee ongelmia
Juuri toisin,jos olet vasemmistolainen,niin rahat ovat varmuudella jonkun toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten rahanpesu ja politiikka liittyy toisiinsa mutta ehkä pankki sitten tietää paremmin. Luulisi että jos rahanpesun tarvetta ei nyt missään julkisessa ammatissa olisi mutta mistä mä tiedän :D
Liittyy Suomen ja Eu:n lainsäädäntöön ja laki ollut voimassa jo toistakymmentä vuotta.ja samat asiat kysellään kaikilta pankin asiakkailta, joilla tili pankissa, rahoituslaitoksissa jne. Suomessa tai missä tahansa muussa Eu-maassa.
Vastaat vaan että et ole politiikassa mukana oleva henkilö ja asia on sillä pihvi. Vai kuulutko johonkin puolueeseen? Tuskin palstailisit täällä.
Multa ne kyseli sukulaisuussuhteista,eli onko sukulaisia Amerikassa,kun avasin tilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että rahanpesua julkisesti tehdään 😁Tunnettuja rahanpesupoliitikkoja ovat esimerkiksi Euroopan äärioikeistolaiset, joille on virrannut rahaa Pu ti nil ta. Esim. Marine le Pen, Loora Huhtasaaren läheinen ja rakas aatesisko.
Käy niin kuin Nigel Faragelle, jolta suljettiin tili ja evättiin uuden avaaminen useassa eri pankissa poliittisten mielipiteiden takia.