Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki kyselee mun poliittista toimintaa

Vierailija
03.08.2023 |

Onko muilla tätä? Ja miten reagoitte?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin vähän hämmästelin. Kerroin kuitenkin kiltisti kytkökseni.

Vierailija
62/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyselty. Liittyy rahanpesuun. Ihan normaali toimenpide.

En tajua miten rahanpesu ja politiikka liittyy toisiinsa mutta ehkä pankki sitten tietää paremmin. Luulisi että jos rahanpesun tarvetta ei nyt missään julkisessa ammatissa olisi mutta mistä mä tiedän :D

Usein poliittisesti vaikutusvaltaisilla henkilöillä ja läheisillään on suurin korruptio/rahanpesuriski. Ei ehkä Suomessa kovin yleistä mutta esim. Etelä-Euroopassa, Venäjällä yms todella yleistä. Pankkien pitää lain mukaan esittää tietyt kysymykset asiakkaifen seulomiseksi.

Pitää paikkansa. Jos pankki ei noita kysele, se saa virkavallan niskaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli töissä henkilö jolla arabinimi niin joka kerta kun maksoin palkan hänelle ihan suomalaiselle tilille niin tuli lisävarmistusviesti eli algoritmit laitettu että tietyt nimet vaatii tarkastusta.

No ei siellä kenenkään nimiä filtteröidä niin että Muhammmed tai Ali nimiset jää seulaan kiinni🤣

Sehän olisi täysin epäasiallista. Sen sijaan voi olla käytössä hälytykset esim. tileille joilta on tehty paljon ulkomaisia tilisiirtoja, etenkin EU-alueen ulkopuolelle.

On nimilista, se tulee rahalaitoksille EU:lta ja on pakko tarkistaa. Siellä on paljon musliminimiä tyyliin pelkästään Muhammed ja mätsejä tulee usein

Vierailija
64/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli töissä henkilö jolla arabinimi niin joka kerta kun maksoin palkan hänelle ihan suomalaiselle tilille niin tuli lisävarmistusviesti eli algoritmit laitettu että tietyt nimet vaatii tarkastusta.

No ei siellä kenenkään nimiä filtteröidä niin että Muhammmed tai Ali nimiset jää seulaan kiinni🤣

Sehän olisi täysin epäasiallista. Sen sijaan voi olla käytössä hälytykset esim. tileille joilta on tehty paljon ulkomaisia tilisiirtoja, etenkin EU-alueen ulkopuolelle.

On nimilista, se tulee rahalaitoksille EU:lta ja on pakko tarkistaa. Siellä on paljon musliminimiä tyyliin pelkästään Muhammed ja mätsejä tulee usein

Jep. Pakotelista osumiin törmää harva se päivä.

Vierailija
65/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Pakotelista osumiin törmää harva se päivä.

Sama täällä. Nimi sattuu osumaan pakotelistaan ja hetken päästä tulee kysely pankista.

Vierailija
66/66 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruh. Kaikilta kysytään ja niihin vastataan silloin jos on esimerkiksi itse tai joku lähisukulainen tai puoliso ministeri tai kansanedustaja tai teet useita siirtoja EU-alueen ulkopuolelle.

Ei pankkia kiinnosta mitä puoluetta äänestät tai vaikka olisit jonkun puolueen paikallisosaston sihteeri.

Minulle noita tuli kun ostin jenkkiläiseltä myyjältä instan kautta vaatteita, halusivat varmistaa olenko varmasti itse rahoja siirtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä