Lasten hankkiminen on naiselle todella huono diili
En yhtään ihmettele miksi niin moni nainen ei nykyään enää tuohon lähde. Iso osa miehistä edelleen ulkoistaa itsensä perhe-elämästä ja poimii rusinat pullasta, käy silloin tällöin vähän harrastelemassa lapsen kanssa ja ottaa kivoja kuvia someen. Edelleen 2020-luvulla liian iso osa miehistä ei tunnu ymmärtävän sitä, että vastuu lapsista ja perheestä kuuluu tasapuolisesti molemmille. Nainen joutuu useimmiten tekemään ne isoimmat uhraukset. Ei ihme miksi niin moni valitsee elää toisin nykyään kun vaihtoehtoja on.
Kommentit (267)
Samalla logiikalla naimisiinmeno ilman avioehtoa on miehelle suorastaan katastrofaalinen diili...
Avoliitto ja lapsien isyyden varmentaminen geenitestillä on ainoa oikea tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on lisääntyminen. Miten lasten hankkiminen voisi siten olla huono diili?
Jotenkin absurdia, että em. kommentille sataa alapeukkuja. :D Lisääntyminen ei ole pakollista, ja elämänsä voi elää muutenkin, mutta kyllä se vain on elämän tarkoitus. Katso vaikka mitä tahansa eläinlajia (mikä myös ihminen on).
Biologisesta/evoluutionäkökulmasta kyllä, mutta me ihmiset olemme paljon muutakin kuin biologiaa. Ei muuten olisi kehitetty uskontojakaan helpottamaan sitä ahdistusta, joka on vain ihmisellä eli tietoa, että jonakin päivänä kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten tekeminen on naiselle huono diili, niin kyllä se on sitä myös miehelle. Nainen heittäytyy kotiäidiksi vuosikausiksi, jolloin mies on perheen ainoa elättäjä. Mies painaa töissä pitkää päivää jotta rahat riittäisi. Ja sitten nainen kiittää kitisemällä että miksi mies ei osallistu kotitöihin, ruuanlaittoon jne. Onhan se kotiäitiys huomattavan "raskas" kokopäivätyö (niin, istutaan päivät jossain hiekkalaatikolla ja juoruillaan muiden äippien kanssa.)
Ennen lapsia miehellä on hoikka, kaunis, huoliteltu, naisellisesti pukeutuva nainen. Lasten myötä mies saa luvan tottua meikittömään, kulahtaneissa verkkareissa lyllertävään valaaseen. Pitkät hiuksetkin on kynitty kananpersetukaksi, koska ei aikaa laittaa hiuksia.
Toosaa nainen antaa tasan siihen asti, kunnes lapsiluku täynnä. Sitten menee luukku kiinni, koska lapsethan on jo tehty. Mihin sitä seksiä enää tarvitaan.
Sumna summarum: lasten saamisen jälkeen miehellä on kotona kulahtanut, läski, nalkuttava, pihtaava akka. Miehet, kannattaako??
Tuo kertomushan on sitä, mitä tapahtuu, kun kohtelee puolisoaan huonosti. Tuskin nätti ja hoikka nainen haluaa ränsistyä, mutta nättinä ja hoikkana pysyminen kysyy aikaa, rahaa ja voimia. Samoin seksiä on mahdotonta haluta sellaisen kanssa, jota ei arvosta. Pidä huoli siitä että se lasten äiti ei jää yksin taakkansa alle, ja kas, lopputulema on ihan toinen.
Terveisiä pitkästä, onnellisesta liitosta, hyvä mies saa toosaa säännöllisesti, vaikka lapsi on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita hyvin, hyvin tarkkaan kenen kanssa niitä lapsia lähtee tekemään. Ei ole pakko ottaa ketä tahansa vätystä. Ja sen jälkeen pitää vielä varmistaa, että molemmat haluavat lasta yhtä paljon.
Tämä on totta. Niitä hyviä isäksi haluavia miehiä on aika vähän lopulta, ei niitä riitä kaikille, selittänee myös syntyvyyden laskua tämäkin.
Siksipä naisia pitäisi kannustaa yksinhuoltajuuteen. Serkkuni kasvoi naisen hoivissa. Itsevarma ja karismaattinen nuori mies. Suomen päässä voi tilata spermaa Cryos palvelusta lähimmälle klinikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten tekeminen on naiselle huono diili, niin kyllä se on sitä myös miehelle. Nainen heittäytyy kotiäidiksi vuosikausiksi, jolloin mies on perheen ainoa elättäjä. Mies painaa töissä pitkää päivää jotta rahat riittäisi. Ja sitten nainen kiittää kitisemällä että miksi mies ei osallistu kotitöihin, ruuanlaittoon jne. Onhan se kotiäitiys huomattavan "raskas" kokopäivätyö (niin, istutaan päivät jossain hiekkalaatikolla ja juoruillaan muiden äippien kanssa.)
Ennen lapsia miehellä on hoikka, kaunis, huoliteltu, naisellisesti pukeutuva nainen. Lasten myötä mies saa luvan tottua meikittömään, kulahtaneissa verkkareissa lyllertävään valaaseen. Pitkät hiuksetkin on kynitty kananpersetukaksi, koska ei aikaa laittaa hiuksia.
Toosaa nainen antaa tasan siihen asti, kunnes lapsiluku täynnä. Sitten menee luukku kiinni, koska lapsethan on jo tehty. Mihin sitä seksiä enää tarvitaan.
Sumna summarum: lasten saamisen jälkeen miehellä on kotona kulahtanut, läski, nalkuttava, pihtaava akka. Miehet, kannattaako??
Niin, miehet, muistakaa se kondomi. Sitten, kun 30 vee kilahtaa täyteen, niin itselleen voi hommata synttärilahjaksi vasektomian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamieheni on hoitanut jokaisen lapsensa ja myöhemmin myös muut lapset koko vauvavuoden ajan pois lukien töissä olo ja vauvan osalta imetys. Juuri eilen näin puistossa vauvan ja muiden lasten kanssa ja en voi kuin hattua nostaa siitä, miten kantaa vastuunsa taas jälleen kerran. Viimeisimmän synnyttyä sanoi, että odottaa aina lapsen syntymää todella paljon, että pääsee tekemään omaa osaansa. Arvostaa todella paljon sitä aikaa, jonka vaimonsa on ollut raskaana.
Niin, miehille nostetaan hattua siitä että tekevät sen homman mikä heille oletetusti kuuluukin. Ei saamari sentään, ei ihme että miehet odottaa naisiltaan aplodeja kun ovat pikkusenkin autelleet kotitöissä.
Onks mitään mitä mies vois tehdä oikein sun mielestä?
Mun on täysin mahdoton uskoa et sun kuviot ei ois ihan sun omaa vikaa, kilari.
Aikamoiset kilarit itse vedät yhdestä ainoasta viestistä ja väität joksikin miesvihaksi, kun kritisoin edellistä (naisoletettua?) kommentoijaa. Ja mitkä "mun kuviot"? Mitä sä mun kuvioista päättelet tuon yhden lyhyen viestin perusteella, muuta en siis ole tänne kirjoittanut. Minun "kuvioissani" ei ole yhtään mitään valittamista, kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se kiteytyy hienosti, miksi pariutuminen tai lapset eivät ole naiselle houkuttava vaihtoehto. Teet kaikki työt ja mitä saat siitä palkaksi? Pelkkää halveksuntaa ja esineellistämistä. Vastenmielinen ajatusmaailma sinulla.
Aika kusinen diili naiselle ensin synnyttää lapset ja sitten mies vaihtaa nuorempaan eikä toisia miehiä kiinnosta nainen enään koska toisen miehen lapset tai jotain 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi useat naiset ovat riittävän fiksuja ja haluavat elämältä enemmän.
Kerropa , että niin kuin mitä enemmän?
Minulla on lapsia ja lastenlapsia.
On hyvä ammatti ja työ , on harrastuksia ja olen matkustellut paljonkin.
Lapseni tekee väikkäriä ja molemmilla hyvät työt vaikka on lapsia.
En kertakaikkiaan keksi , mitä enemmän olisi voinut/ pitänyt olla.
Mutta ehkä sinä kerrot?Olen eri kuin se, jolta kysyt, mutta onhan sinulla "enemmän" kuin pelkkä äitiys, jos sinulla on perheen rinnalla hyvä ammatti ja työ 🤔[/quote
Nimenomaan, eli äitiys ei ole vienyt sitä muuta , sitä " enempää". Ne eivät sulje toisiaan pois .
Ei siis ole ollut huono diili.
Vierailija kirjoitti:
Paskadiili kaikille.
Myös miehen elämänlaatu laskee lisääntymisen myötä. Parisuhde ja seksielämä kuolee, rääkyvä lapsi herättää, univelkaa, hullu määrä velvollisuuksia ja niistä riitelemistä, stressiä ja menetettyä vapaa-aikaa..jne
Romanttinen parisuhde voittaa lapsiperhepaskaelämän 1000-0 kaikille osapuolille tutkitusti
"Harvardin yliopiston psykologian professori Daniel Gilbert summaa tutkimustuloksia kirjassaan Stumbling on Happiness. Hän toteaa kaikkien tutkimusten osoittavan suunnilleen samaa: pariskunnat ovat onnellisimpia ennen lapsia, ja seuraava onnen hetki koittaa lasten muuttaessa kotoa pois omilleen. Yksi suuri syy siihen, miksi lapsia hankkineet pariskunnat ovat lapsettomia onnettomampia, onkin se, että lasten myötä parisuhteen laatu romahtaa."
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomushan on sitä, mitä tapahtuu, kun kohtelee puolisoaan huonosti. Tuskin nätti ja hoikka nainen haluaa ränsistyä, mutta nättinä ja hoikkana pysyminen kysyy aikaa, rahaa ja voimia. Samoin seksiä on mahdotonta haluta sellaisen kanssa, jota ei arvosta. Pidä huoli siitä että se lasten äiti ei jää yksin taakkansa alle, ja kas, lopputulema on ihan toinen.
Terveisiä pitkästä, onnellisesta liitosta, hyvä mies saa toosaa säännöllisesti, vaikka lapsi on jo aikuinen.
Eli perusnaiselliseen tapaan pidät sitä toosaasi jonain palkintona miehelle. Minä lähtisin tuollaisesta suhteesta, jossa pitää suorittaa jotain ja saa palkinnoksi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli perusnaiselliseen tapaan pidät sitä toosaasi jonain palkintona miehelle. Minä lähtisin tuollaisesta suhteesta, jossa pitää suorittaa jotain ja saa palkinnoksi seksiä.
Ei sille mitään voi, jos halut loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö. Kun mies osaltaan huolehtii perheen asioista, niin nainen voi kunnioittaa miestä ja silloin tekee mieli seksiä. Voitko kuvitella? Vai tykkäätkö lykkiä halutonta? Hommaa nukke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita hyvin, hyvin tarkkaan kenen kanssa niitä lapsia lähtee tekemään. Ei ole pakko ottaa ketä tahansa vätystä. Ja sen jälkeen pitää vielä varmistaa, että molemmat haluavat lasta yhtä paljon.
Tämä on totta. Niitä hyviä isäksi haluavia miehiä on aika vähän lopulta, ei niitä riitä kaikille, selittänee myös syntyvyyden laskua tämäkin.
Siksipä naisia pitäisi kannustaa yksinhuoltajuuteen. Serkkuni kasvoi naisen hoivissa. Itsevarma ja karismaattinen nuori mies. Suomen päässä voi tilata spermaa Cryos palvelusta lähimmälle klinikalle.
Totta helvetissä yksinhuoltajuus on sallittua. Lainsäädäntöä pitää vain muuttaa siten, että kaikki ylimääräiset tuet otetaan yksinhuoltajilta pois. Siihen ei saa kannustaa niin kauan kuin se on todella kallista veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehei. Perusnaiselliseen tapaan mä pidän erittäin hyvää huolta miehestäni, joka on yhtä omistautunut vaimonsa hyvinvointiin. Puoliso on ykkönen ("toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"). Näkyy ja kuuluu arjessa.
Toki se toimii vain molempiin suuntiin tai ei lainkaan, piikomisestahan ei ole kyse. Nautinnollinen (molemmille!) seksi ei ole vallankäytön väline vaan yhteinen ilo. Kuvaamallasi tavalla saa sitten toisenlaisen tuloksen, kukin tyylillään.
Jep, meillä mies on osallistunut kyllä kotitöihin ja lasten hoitoon, mutta taloudellinen puoli ontuu. Esimerkiksi jos menemme yhdessä kauppaan niin mies kokee, että hänen maksettavakseen kuuluu jostain syystä vain hänen omat ostokset. Lasten vaatteet, kengät, lelut, synttäri/joululahjat, kaverisynttärilahjat, lasten harrastukset ja lasten synttäreiden kulut, lasten ulkomaanmatkat ja lasten omat menot kuuluu miehen mielestä jotenkin enemmän minun eli äidin maksettavaksi. Meillä siis on mennyt niin, että minä olen maksanut kaiken lapsiin liittyvän. Toki minulla on parempi palkka, että lieneekö syy siinä.
Ainoa mihin lasten isä on osallistunut 50%:sesti on päivähoitomaksut ja toki ollaan maksettu asuntolainaa puoliksi. Ja ei, mies ei ole maksanut myöskään autoa vaan sekin on minun maksamani. Saa toki käyttää autoa. Ihmettelen joskus, että eikö miestä yhtään hävetä esim. kaupassa. Joskus minua hävetti mieheni puolesta kun omien ostosten maksamisen jälkeen jäi seisomaan tumput suorina ja tuijottamaan tyhjyyteen, kun minä yritin maksamisen jälkeen saada pakattua lasten ostoksia. Olisi voinut edes pakkaamisessa auttaa, vaikka ei piheyttään raaski lapsille mitään ostaa. Joskus mietin millaista olisi, jos mies olisikin huomaavainen ja antelias. Mentiin yhteen liian nuorina, jolloin kuvittelin miehen olevan vain järkevä rahankäyttäjä. No onneksi sentään kotitöihin ja lastenhoitoon osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos menemme yhdessä kauppaan niin mies kokee, että hänen maksettavakseen kuuluu jostain syystä vain hänen omat ostokset. Lasten vaatteet, kengät, lelut, synttäri/joululahjat, kaverisynttärilahjat, lasten harrastukset ja lasten synttäreiden kulut, lasten ulkomaanmatkat ja lasten omat menot kuuluu miehen mielestä jotenkin enemmän minun eli äidin maksettavaksi. Meillä siis on mennyt niin, että minä olen maksanut kaiken lapsiin liittyvän. Toki minulla on parempi palkka, että lieneekö syy siinä.
Olen mies ja meillä vähän sama, mutta toki ruokakulut maksetaan puoliksi. Ja lapsi ei ole minun, joten sen takia avovaimo hoitaa ne lapsensa kulut ja minä osallistun joskus johonkin isompiin lasta koskeviin ostoksiin, jos niin haluan. Hyvin on toiminut.
Mikä tässä ketjussa luetelluista asioista ei olisi naisten syy? Ihan kaikki tuntuu olevan. Mies on uhri ja naisen täytyy katsoa peiliin. Siinä on se syy miksi syntyvyys on romahtanut. Naisia ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä ketjussa luetelluista asioista ei olisi naisten syy? Ihan kaikki tuntuu olevan. Mies on uhri ja naisen täytyy katsoa peiliin. Siinä on se syy miksi syntyvyys on romahtanut. Naisia ei arvosteta.
Ei helvetti mikä pipipää taas. Jos eläisit päivänkin miesten saappaissa niin ymmärtäisit mitä kaikkia etuja naiseus sinulle tuo.
Miesten sekopäinen parjaaminen selityksenä omille kilarivalinnoille kuulostaa 100% yhtä älykkäältä kun tää tekstin pätkä.