Minkälaiset ihmiset ostaa 30-50 tonnia maksavia autoja kun niitä on autoliikkeissä myytävänä vaikka kuinka paljon käytettyinä?
Ja ne on uutena maksaneet paljon enemmän niin onko ihmisillä noin paljon ylimääräistä rahaa kun on vara ostella noin kalliita autoja?
Kommentit (221)
Aika moni ostaa samalla rahalla uuden auton, jonka arvo tippuu heti liikeestä ulos ajettuna. Siitä ei ole kukaan kateellinen jos ajaa 30000 Hyundailla. Sit jos on saman hintainen bemari niin se on ihan hirveetä.
Ostan aina uuden auton, koska haluan olla sen ensimmäinen omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan laittaminen autoiluun on sama asia kun laittaisi rahaa alkoholiin tai matkusteluun.
Eli mitä enemmän laitat rahaa autoon on sama kuin mitä enemmän rahaa laitat kurkusta alas tai matkusteluun.Eli siis elämästä nauttimiseen. Toki on ihmisiä jotka saavat nautintoa pankkitilinsä saldon katselusta mutta kukin tyylillään.
Mitä nauttimista siinä on että laittaa autoon rahaa 20 000e sen 2000e sijaan?
Itse olen ajanut useilla autolla elämäni aikana ja en ole saannut minkäänlaista nautintoa siitä että ajan sillä kalliilla autolla vaan samanlaiselta se ajaminen on tuntunut kuin halvallakin autolla.
Kannattaa ylimääräiset rahat laittaa auton sijaan asuntolainan lyhennykseen tai sitten sijoittaa ne.No se että sinä et siitä nautintoa saa ei tarkoita ettei moni muu saisi. Jokaisella on tietenkin omat asiat joista sitä nautintoa saa ja niihin lauttaa sitten rahansa. Ja selvästikin joillain myös se pankkitilin saldo tuottaa nautintoa.
Vaikuttaa siltä että sinä olet katkera siitä kun kaikki ei halua laittaa rahojaan autoon vaan ne käyttää rahansa fiksummin :D
Miksi jankkaat tuota pankkitilin saldoa koko ajan? Toki onhan pankkitilillä hyvä olla sen verran rahaa aina että saa ostettua vaikka uuden jääkaapin ilman jos vanha hajoaa.
Minä en laita autoon rahaa koska se on minusta turhaa mutta en myöskään saa nautintoa siitä että tuijotan pankkitilini saldoa vaikka siellä on ihan hyvin rahaa.Koska se on vain numero. Se ei tee mitään, se ei anna sinulle suoraan mitään jne. Sillä on todellista merkitystä vasta jos käytät sitä rahaa johonkin.
Jos et koskaan käytä sitä mihinkään niin se on todellakin vain numero.
Ahaa nyt alan ymmärtämään sinua. Raha on sinulle vain numeroita ja kaikki rahat mitä saat laitat huvitukseen koska et osaa nauttia elämästä muuten?
Sinä luulet myös että ihminen joka ei laita autoon isoja summia pitää niitä rahoja pankkitilillään?
Auto on vain kulkuväline monelle, osa laittaa siihen paljon rahaa ja osa ei siihen halua laittaa paljoa rahaa.Mitään noista asiosta en ole sanonut enkä mitään noista itse tee. Kerroin vain sen että pelkkä säästäminen säästämisen vuoksi on lopulta melko tarkoituksetonta koska niistä säästöistä on hyötyä vasta jos niiden käytölle on joku suunnitelma.
Se on sitten eri asia mikä se suunnitelma kelläkin on. Haluaako sillä ostaa vanhuuden turvaa, sapattivuoden, loma-asunnon ulkomailla tai perinnön lapsille. Mutta ilman tätä kohdetta raha on vain numero.
Sitten kun on jo kaikkea ja kokenut kaikkea. Raha jää vaan tilille makaamaan
Vierailija kirjoitti:
Sairaus sekin
Vierailija kirjoitti:
Uudella autolla on jo monta omistajaa ennen sinua
Sellaiset ihmiset jotka haluaa ja voi maksaa autoilun huolettomuudesta ja mukavuudesta. Vanhasta autosta tulee helposti melkoinen stressinaihe kun milloin mikäkin paikka hajoaa ja joutuu järjestämään auton pajalle ja kaivamaan kuvetta ja järjestämään huollon ajaksi kulkemisensa jotenkin. Silloin tulee helposti mieleen, että jos maksaisin muutaman satasen joka kuukausi niin saisin ajaa huoletta mukavalla uudella/uudehkolla autolla joka kuluttaakin vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sähköautoja, niin ei niitä uskalla ostaa käytettynä. Akkujen uusiminen maksaa jo kymppitonneja.
Akkutakuut on kaikissa sähköautoissa 8 vuotta. Voit siis hyvin ostaa vaikka 2 vuotta vanhan auton, akkutakuu on voimassa vielä vaikka kuinka kauan. (Mutta koska et tätä tiennyt, et ole ollut tosissasi sähköautoa ostamassakaan.)
Ja kuka sanoi, että akku pitää välttämättä uusia tuolloinkaan? Yleensä kulutustavara kestää kyllä reilusti takuuajan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan laittaminen autoiluun on sama asia kun laittaisi rahaa alkoholiin tai matkusteluun.
Eli mitä enemmän laitat rahaa autoon on sama kuin mitä enemmän rahaa laitat kurkusta alas tai matkusteluun.Eli siis elämästä nauttimiseen. Toki on ihmisiä jotka saavat nautintoa pankkitilinsä saldon katselusta mutta kukin tyylillään.
Itse olen ajanut useilla autolla elämäni aikana ja en ole saannut minkäänlaista nautintoa siitä että ajan sillä kalliilla autolla vaan samanlaiselta se ajaminen on tuntunut kuin halvallakin autolla.
Kannattaa ylimääräiset rahat laittaa auton sijaan asuntolainan lyhennykseen tai sitten sijoittaa ne.No se että sinä et siitä nautintoa saa ei tarkoita ettei moni muu saisi. Jokaisella on tietenkin omat asiat joista sitä nautintoa saa ja niihin lauttaa sitten rahansa. Ja selvästikin joillain myös se pankkitilin saldo tuottaa nautintoa.
Vaikuttaa siltä että sinä olet katkera siitä kun kaikki ei halua laittaa rahojaan autoon vaan ne käyttää rahansa fiksummin :D
Miksi jankkaat tuota pankkitilin saldoa koko ajan? Toki onhan pankkitilillä hyvä olla sen verran rahaa aina että saa ostettua vaikka uuden jääkaapin ilman jos vanha hajoaa.
Minä en laita autoon rahaa koska se on minusta turhaa mutta en myöskään saa nautintoa siitä että tuijotan pankkitilini saldoa vaikka siellä on ihan hyvin rahaa.Koska se on vain numero. Se ei tee mitään, se ei anna sinulle suoraan mitään jne. Sillä on todellista merkitystä vasta jos käytät sitä rahaa johonkin.
Ahaa nyt alan ymmärtämään sinua. Raha on sinulle vain numeroita ja kaikki rahat mitä saat laitat huvitukseen koska et osaa nauttia elämästä muuten?
Sinä luulet myös että ihminen joka ei laita autoon isoja summia pitää niitä rahoja pankkitilillään?
Auto on vain kulkuväline monelle, osa laittaa siihen paljon rahaa ja osa ei siihen halua laittaa paljoa rahaa.Mitään noista asiosta en ole sanonut enkä mitään noista itse tee. Kerroin vain sen että pelkkä säästäminen säästämisen vuoksi on lopulta melko tarkoituksetonta koska niistä säästöistä on hyötyä vasta jos niiden käytölle on joku suunnitelma.
Se on sitten eri asia mikä se suunnitelma kelläkin on. Haluaako sillä ostaa vanhuuden turvaa, sapattivuoden, loma-asunnon ulkomailla tai perinnön lapsille. Mutta ilman tätä kohdetta raha on vain numero.
Juurihan sinä väitit että autoon kun laittaa isoja summia rahaa niin se on elämästä nauttimista.
Oletko tietoinen siitä että me kaikki ihmiset emme saa nautintoa siitä että ostamme kalliin auton vaan meille riittää se tonnin auto koska auto on vain kulkuväline?
Mistä sinun luulo on että ihmiset ketkä ei laita rahaa autoiluun kerryttää rahojaan tilillä? Kävikö sinulla mielessä että he voivat lyhentää asuntolainaansa pois tai vaikka sijoittaa ne rahat mitkä menisi siihen kalliiseen autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos kulkee julkisilla, niin siitä kiittää luonto sekä lompakko. Käteen jää enemmän rahaa, jonka voi käyttää muuhun, eikä omatuntoa paina hiilidioksidipäästöt.
Hyväpalkkaista työtä tekevän ei kannata kulkea julkisilla, koska siihen menee enemmän aikaa kuin omalla autolla. Aikaa kannattaa mieluummin käyttää työn tekemiseen kuin työmatkaa, koska työstä maksetaan.
Julkisissa ajan voi käyttää johonkin järkevään, autoillessa se menee täysin hukkaan ellei kuuntele äänikirjoja tms, kun autonomisia autoja ei vielä ole.
Aika harva pystyy tuottamaan itselleen tuloja puolessa tunnissa.
Siitä en tiedä, mutta aika moni pystyy tekemään puolessa tunnissa jotain mielekästä, kuten vaikka lukemaan kirjaa tai katsomaan vaikka jakson jotain sarjaa.
Itse kuljin busseilla ennen, eikä siellä kirjoja näkynyt.
Aijaa, no sitten bussissa ei varmaan voikaan lukea kirjaa.
Ei kukaan lue enää bussissa. Kuuntelevat niitä kännykästään.
Minä luen ja ihan perinteistä kirjaa. Se on yks syy mennä bussilla, että saa ennen ja jälkeen työpäivän itselle mukavan lukuhetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sinä väitit että autoon kun laittaa isoja summia rahaa niin se on elämästä nauttimista.
Oletko tietoinen siitä että me kaikki ihmiset emme saa nautintoa siitä että ostamme kalliin auton vaan meille riittää se tonnin auto koska auto on vain kulkuväline?
Mistä sinun luulo on että ihmiset ketkä ei laita rahaa autoiluun kerryttää rahojaan tilillä? Kävikö sinulla mielessä että he voivat lyhentää asuntolainaansa pois tai vaikka sijoittaa ne rahat mitkä menisi siihen kalliiseen autoon?
Sanoin vain että se on yksi tapa elämästä nauttimiseen. En että se olisi ainoa tapa.
Ja olen kommentoinut vain tuon yhden keskustelijan vastauksia minulle jossa hän ei ole kertonut mitään varsinaista käyttökohdetta tai suunnitelmaa mikä hänellä säästörahoille olisi. Ja silloin se raha on vain numero.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos kulkee julkisilla, niin siitä kiittää luonto sekä lompakko. Käteen jää enemmän rahaa, jonka voi käyttää muuhun, eikä omatuntoa paina hiilidioksidipäästöt.
Se ei ole kaikille vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ihmetteli miten joku voi ostaa uuden auton. Heillä rahat menivät lasten harrastuksiin, jääkiekkoon ja ratsastukseen. Moni on ihan sokea omalle rahan käytölleen.
Mieluummin laittaisin rahat lasten harrastuksiin, liikuntaan ja itselle iloa tuottaviin asioihin kuin tarpeettoman kalliiseen autoon.
Kaikille auto ei toki ole vain väline jolla pääsee paikasta a paikkaan b, vaan on juuri se ilon tuoja. Lapset nähköön vaikka nälkää, että saa haistella omahyväisyyspierujaan kalliissa hybridissään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset jotka haluaa ja voi maksaa autoilun huolettomuudesta ja mukavuudesta. Vanhasta autosta tulee helposti melkoinen stressinaihe kun milloin mikäkin paikka hajoaa ja joutuu järjestämään auton pajalle ja kaivamaan kuvetta ja järjestämään huollon ajaksi kulkemisensa jotenkin. Silloin tulee helposti mieleen, että jos maksaisin muutaman satasen joka kuukausi niin saisin ajaa huoletta mukavalla uudella/uudehkolla autolla joka kuluttaakin vähemmän.
Uuden auton kanssa stressiä on jopa enemmän. Vanhaa ei tarvitse pestä ja puunata. Ei mitääñ väliä, jos joku kolhii sitä parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ylimääräiset rahat laittaa auton sijaan asuntolainan lyhennykseen tai sitten sijoittaa ne.
Jos ajokilometrejä tulee vuodessa vaikkapa 40 000 - 50 000 km, niin nautinto on kaukana jos ajaa kahden tonnin rutkulla nuo kilometrit. Sanoisin että nautinto on kaukana vielä sillä 20 000 euron Avensiksellakin. Jos autoa käyttää työhönsä, sen on pakko olla luotettava ja mielellään sellainen että jaksaa sitä tien päällä olemista.
Vai tekeekö esim joku toimistotyöläinen töitä niin, että hänen työtuolina on Ikean halvin 2,99 jakkara, ei varmasti.
Niin monta tuntia vietän tien päällä autossa, että sen on parempi olla edes mukava (ja toki turvallinenkin). Ei kiinnosta kädet kohmeisena ratin vääntäminen ja tuulilasin skrapaaminen sisäpuolelta.
Jos et ole huomannut -muka- mitään eroa kalliin ja halvan auton välillä, niin et oikeasti ole ajanut hyvillä autoilla. No, sinähän kyllä vertasitkin kalliiksi autoksi 20k hintaista... ei sen hintainen vielä millään mukavuuksilla olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinun luulo on että ihmiset ketkä ei laita rahaa autoiluun kerryttää rahojaan tilillä? Kävikö sinulla mielessä että he voivat lyhentää asuntolainaansa pois tai vaikka sijoittaa ne rahat mitkä menisi siihen kalliiseen autoon?Sanoin vain että se on yksi tapa elämästä nauttimiseen. En että se olisi ainoa tapa.
Ja olen kommentoinut vain tuon yhden keskustelijan vastauksia minulle jossa hän ei ole kertonut mitään varsinaista käyttökohdetta tai suunnitelmaa mikä hänellä säästörahoille olisi. Ja silloin se raha on vain numero.
Jaa tässä taitaa useampi keskutelija olla.
Monet varmaan säästää rahojaan pahan päivän varalle jotta ei tarvitse ottaa velkaa joka asiaan.
Jos tulee vaikka 5000 euron remontti taloyhtiöön niin ihmiset haluaa että on sen verran rahaa tilillä että sen remontin voi maksaa heti pois ilman että velkarahaa siihen joutuu ottamaan.
Minulle itselleni kallis auto ei sitä nautintoa tuota joten siksi ajan halvalla autolla koska haluan käyttää rahani viisaammin. En kritisoi sitä jos joku haluaa laittaa autoon rahaa koska se on jokaisen oma asia mihin ne rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ihmetteli miten joku voi ostaa uuden auton. Heillä rahat menivät lasten harrastuksiin, jääkiekkoon ja ratsastukseen. Moni on ihan sokea omalle rahan käytölleen.
Mieluummin laittaisin rahat lasten harrastuksiin, liikuntaan ja itselle iloa tuottaviin asioihin kuin tarpeettoman kalliiseen autoon.
Kaikille auto ei toki ole vain väline jolla pääsee paikasta a paikkaan b, vaan on juuri se ilon tuoja. Lapset nähköön vaikka nälkää, että saa haistella omahyväisyyspierujaan kalliissa hybridissään.
Ja sitten on ihmisiä, joiden ei tarvitse laittaa lasten ruokaa ja autoa vastakkaisiin vaakakuppeihin, vaan on leikiten varaa ihan molempiin.
Me on laitettu rahat lapsille mieluisiin harrastuksiin ja muihin iloa tuottaviin asioihin. Käydään lomilla siellä missä on kaikille jotain nähtävää jne. Ja on myös uusi auto.
...Se mistä on tingitty, on asumisen hinta - emme asu kalliilla kaupunkialueella, vaan 10 min kaupungin ulkopuolella. Jää kaikkeen muuhunkin sitten rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ylimääräiset rahat laittaa auton sijaan asuntolainan lyhennykseen tai sitten sijoittaa ne.Jos ajokilometrejä tulee vuodessa vaikkapa 40 000 - 50 000 km, niin nautinto on kaukana jos ajaa kahden tonnin rutkulla nuo kilometrit. Sanoisin että nautinto on kaukana vielä sillä 20 000 euron Avensiksellakin. Jos autoa käyttää työhönsä, sen on pakko olla luotettava ja mielellään sellainen että jaksaa sitä tien päällä olemista.
Vai tekeekö esim joku toimistotyöläinen töitä niin, että hänen työtuolina on Ikean halvin 2,99 jakkara, ei varmasti.
Niin monta tuntia vietän tien päällä autossa, että sen on parempi olla edes mukava (ja toki turvallinenkin). Ei kiinnosta kädet kohmeisena ratin vääntäminen ja tuulilasin skrapaaminen sisäpuolelta.
Jos et ole huomannut -muka- mitään eroa kalliin ja halvan auton välillä, niin et oikeasti ole ajanut hyvillä autoilla. No, sinähän kyllä vertasitkin kalliiksi autoksi 20k hintaista... ei sen hintainen vielä millään mukavuuksilla olekaan.
Mielipide kysymys, toiset tyytyy vähempään kuin toiset. Tuo on sinun mielipide ja jollakin toisella on se mielipide että se on ihan sama ajaako halvalla vai kalliilla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden auton kanssa stressiä on jopa enemmän. Vanhaa ei tarvitse pestä ja puunata. Ei mitääñ väliä, jos joku kolhii sitä parkkipaikalla.
Joo, mulla oli näin ensimmäiset viisi vuotta. Enää en välitä, kun auton arvo on pudonnut alle kolmannekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole stressiä kun on vakuutukset.
Olen kuullut että vanhaan autoon ei kannata kaskoa ottaakaan. Siinähän sitten makselee itse, kun ajaa päin peuraa tai hirveä. Jos jää henkiinkään. Millainen on vanhan auton kolariturvallisuus? Onko se sorkkaeläin kokonaan sylissä vai suojaako auton kori yhtään?
Mitään noista asiosta en ole sanonut enkä mitään noista itse tee. Kerroin vain sen että pelkkä säästäminen säästämisen vuoksi on lopulta melko tarkoituksetonta koska niistä säästöistä on hyötyä vasta jos niiden käytölle on joku suunnitelma.