Lue keskustelun säännöt.
Joskus kaveri valitti, ettei ole ruokaa ja hän on ollut melkein viikon syömättä
02.08.2023 |
Pistin pari kymppiä tilille ja reilu tunti myöhemmin hän vastasi kiitos viestillä, jossa oli kuva pizzasta ja kebabista. Iski aivan tajuton järkytys, kun itse on joutunut jättämään kaiken ylimääräisen kauppaan ja tehnyt ruoat soijarouheesta ja pavuista. Seuraavana iltana vielä pisti viestiä, että olisi pitänyt ottaa kaksi pizzaa, kun se kebab oli pieni.
Joo, tuli tämä tarina mieleen toisesta ketjusta ja päätin jakaa, kun haava sen verran aukesi. :D
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen kantapään kautta oppinut, ettei rahaa kannata lainata. Yleensä nämä "on nälkä/on laskut rästissä/ei ole varaa bussilippuun" ym. itkuvirret ovat lähinnä huijausta. Nuorena minulla oli muutama tällainen kaveri, joilla ei ollut aikomustakaan ostaa mitään hyödyllistä, vaan rahat menivät vaikka alkoholiin, tupakkaan, shoppailuun, leffaan tai muuhun vastaavaan. Olisi ollut edes pokkaa sanoa suoraan mihin tarvitsee rahaa ja olisin sitten ehkä voinutkin lainata silti, mutta tuo valehtelu on se mikä minua potuttaa. On tympeää käyttää hyväksi muiden halua auttaa.