Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran kanssa lenkillä, neuvoja..

Vierailija
12.11.2022 |

Mulla on ihana 3v leikkaamaton poikakoira joka vihaa kaikkia koirauroksia ja kovana kielipoikana lussuttaa narttuja todella innolla juuri sieltä mutta ei halua muuten seurustella.
Näistä syistä teemme ohitukset lenkillä aina lyhyessä hihnassa. Koiruus on asunut meillä 6kk. Nyt muutaman kerran on toiset koiranulkoiluttajat ilmaisseet paheksuntaa siitä että mennään vaan ohi juttelematta (siis en myöskään itse halua höpötellä tuntemattomille ja aina on kuulokkeet korvilla). Viimeksi eilen nainen selitti omille koirilleen "tuo varmaan vihaa teitä kun ei tuu moikkaamaan jne", todella outoa höpinää (biiseissä oli juuri taukoa niin kuulin) ja kerran aikaisemminkin käynyt samoin. Mitä ihmettä siis? Rikonko jotain kirjoittamatonta ulkoilutus sääntöä vai missä vika?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uroskoiran kastrointi

Vierailija
2/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kans lasten kaa lenkillä alan mussuttaa, miks noi taaperot toisissa rattaissa ei huomioi meitä ollenkaan. Ihme syrjätynyt perhe. Ihan ääneen, koska mä voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uroskoiran kastrointi

Öö, miksi? Siis ei mua haittaa ohittaa muut mut tuntuu että se menee tunteisiin toisella osapuolella kun ei haluta seurustella. Ap

Vierailija
4/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vain päätöksesi, ei joka koiraa ole pakko moikata.

Vierailija
5/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille "paha mieli" jos vastaantuleva koira vaan viedään ohi ilman mitää turinoita?

Vierailija
6/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuntemattomia pysähdy tervehtiin koiran kanssa. Ohi vaan. Meillä on narttu, jota ei kiinnosta, kun harvat ja valitut.

Jos, joku siitä(kin) herneen vetää nenäänsä, niin ihan rauhassa.

Jos joku erikseen kysyy, että saako moikata esim.pennun kanssa, niin suostun, koska tiedän, että oma turvallinen tutustumiskaveri.

Vierailija
7/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranomistajissa on monenlaisia pöpipäitä, pahimmat ne joiden mielestä jokaista kuuluu moikata ja koira ohjaa mihin mennään..parhaat tulevat vielä neuvomaan, miten sun pitäisi koiraasi kouluttaa/taikka kiusaat koiraasi kun ojennat sitä etkä anna sen per*eillä koko rahalla. Itsellänikin koira, ollut jo vuosia koiria, joten olen opetellut hyvän veemäisen perusilmeen ohituksiin, jotta saa olla suht. rauhassa. Aina sekään ei pelasta..

Vierailija
8/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta kans käppäilee pitkin katuja, no miksei nuo na. Rtut tuu juttelee mun na. Rtun kanssa? Ihme porukkaa..

Vierailija
9/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä moikata lenkillä ketään. Itse sanon aina koiralle että jätä jos meinaa lähteä toista koiraa kohti. Ei hihnassa ketään moikkailla.

Vierailija
10/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: hommaa musiikkia ilman taukoja.

Vierailija
11/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niiin raivostuttavaa. Ei ole koiralle mitenkään luontaista joutua tervehtimään lyhyessä hihnassa kaiken maailman random vastaantulijoita.

Viimeksi tänään mies kahden hihnassa kiskovan bichonin kanssa alkoi lässyttää, kun otin oman koiran toiselle puolelle ja mentiin reippaasti ohi.

Vierailija
12/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä tarvitse moikkailla. Oma koira ei siedä ollenkaan vieraita koiria henkilökohtaisella reviirillään, ja tätä ei aina meinata uskoa kun kyseessä on pieni chihuahua. Eli tullaan ilman lupaa ja väkisin iholle. Toiset kun haluaa että oma koira saisi leikkikavereita ja sosiaalista kanssakäymistä ja plaaplaa. Ihan siis kiva joo, mutta ei kaikki halua. Lähitienoon koirakot on jo oppineet että me ei moikata, ja kovapäisimmille syykin on jo käynyt selväksi (tultu mm. takaa yllättäen pitkällä remmillä luokse, ja oma koirani on aika ärhäkkä puolustamaan tilaansa joten... )

Ja siis oma koirani osaa kyllä OHITTAA nätisti, siitä ei ole kyse.

Vierailija
13/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellainen ongelma että mun koira on paljon sosiaalisempi kuin minä ja olen tahtomattani joutunut tutustumaan lähistöllä ulkoileviin koiranomistajiin. Onneksi koirani on niin viisas että se hoitaa toisten koirien moikkailut aika nopeasti, se varmaan tajuaa että saatan alkaa rähisemään remmissä jos kohtaaminen kestää liian pitkään.

Vierailija
14/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te kaupungissa asuvat koiralliset olette epäsosiaalisia, paljon vastaantulijoita, tietty. Täällä maalla moikataan kaikkia ja kiva pysähtyä juttelemaan. Harva yrmeänä ohi, ne oppii tuntemaan. Ja niitä ei sitten koskaan moikata. Saavat kulkea yksikseen maailman tappiin.

Vierailija
15/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä tarvitse moikkailla. Oma koira ei siedä ollenkaan vieraita koiria henkilökohtaisella reviirillään, ja tätä ei aina meinata uskoa kun kyseessä on pieni chihuahua. Eli tullaan ilman lupaa ja väkisin iholle. Toiset kun haluaa että oma koira saisi leikkikavereita ja sosiaalista kanssakäymistä ja plaaplaa. Ihan siis kiva joo, mutta ei kaikki halua. Lähitienoon koirakot on jo oppineet että me ei moikata, ja kovapäisimmille syykin on jo käynyt selväksi (tultu mm. takaa yllättäen pitkällä remmillä luokse, ja oma koirani on aika ärhäkkä puolustamaan tilaansa joten... )

Ja siis oma koirani osaa kyllä OHITTAA nätisti, siitä ei ole kyse.

Hihnassa moikkailu ei vaan edes ole koiralle kivaa tai luontaista sosiaalista kanssakäymistä. Ihmiset ei vaan yhtään osaa tulkita koiransa eleitä.

Vierailija
16/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi kädetön rescue-koiran ottanut. Ei ole tyhmempää touhua, kuin ottaa katupiski osaamattomiin käsiin. Taas tuli uusi tilaus Barcelonan kaduille teettä uusi sekarotuisten pentue.

Vierailija
17/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä te kaupungissa asuvat koiralliset olette epäsosiaalisia, paljon vastaantulijoita, tietty. Täällä maalla moikataan kaikkia ja kiva pysähtyä juttelemaan. Harva yrmeänä ohi, ne oppii tuntemaan. Ja niitä ei sitten koskaan moikata. Saavat kulkea yksikseen maailman tappiin.

no onneksi en asu maalla ettei tarvitse joka lenkillä pysähtyä velvollisuudentunnostaan kuunteleman naapurin Jorman ja Jaskan loputonta jargoniaa.

Vierailija
18/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin oo mikään kirjoittamaton sääntö kuin ihan harvojen mielestä. Yleensä he kyllä tekee kaikkensa estääkseen pelkän ohittamisen, jotkut jopa lähtevät seuraamaan. Ilmeisesti heidän koiransa sosiaalistaminen ja sosiaalinen elämä menee peruuttamattomasti pilalle jos yhdenkin koirakaverin päästää vain kävelemään ohitse edes siitä syystä, että se toinen koira pelkää tai on kiire tms...

Vierailija
19/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautiriskien takia minun koirat ei moikkaile vieraita koiria.

Vierailija
20/31 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vissiin oo mikään kirjoittamaton sääntö kuin ihan harvojen mielestä. Yleensä he kyllä tekee kaikkensa estääkseen pelkän ohittamisen, jotkut jopa lähtevät seuraamaan. Ilmeisesti heidän koiransa sosiaalistaminen ja sosiaalinen elämä menee peruuttamattomasti pilalle jos yhdenkin koirakaverin päästää vain kävelemään ohitse edes siitä syystä, että se toinen koira pelkää tai on kiire tms...

juu seuraajat ovat se astetta parempi luokka vielä..siinä onkin kiva kun koira polttaa päreet kun joku hiihtää hanurissa kiinni..eikä se nyt voi mitenkään olla kiva kävellä noin metrin päässä toisesta. Näissä tekisi mieli kokeilla "äkkijarrutusta" ..tai sit samaiset ihmiset roikkuvat muiden autojen takapuskureissa..joku läheisriippuvaisuussyndrooma :D ( eikä ole tarkoitus nauraa aidolle läheisriippuvuudelle)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä