¤~KOTILOT VIIKONLOPPUNA~¤
Kommentit (11)
Sateisen tihkuisen harmaata...Viimeyönä ilmeisesti pakkasta ollut, kun aamulla oli maa kuurassa. Vähän tuossa jo satoi lumen oloista höttöä taivaalta, vaan hetihän nuo taitaavat pois sulaa. Poika kyllä säntäsi heti kaverin kanssa innoissaan ulos ja voi kökkö minkä näkösillä vaatteilla tuli sitten sisälle, huh!
LepaLepa:mullekin molemmat ennustajat povastivat kumpikin samaa syntymäpäivää eli tyttö syntys 14.2., rask.viikolla 37+2. Siis ystävänpäivänä...saas sitten nähdä kuin käy. Olin ihan äimänä, kun sain nuo vastaukset.
Tänne kuuluu semmoista, että olen nyt saikulla. En jaksa olla töissä, kun selkää juilii, jalat väsyy alle ja kohtu on niin korkealla, ettei kunnolla aina henkeä tuntus saavan. Nla-lääkärin luona kävin ja sekin totes, että korkealla on. Ei alakautta saanut edes sormituntumaa tarjoutuvaan osaan. Sydänäänten kuulumispaikan perusteella päätteli, että vois olla vauva pää alaspäin. Sf-mitta oli 29cm, eli yläkäyrän yläpuolella. Kyllä onkin tosi ahdas olo. Paino ei ollut noussut kuukaudessa ollenkaan, hyvä niin. Ruoka ei oikein maistukaan, kun heti alkaa närästämään ja henkeä ahdistamaan. Sairausloma jatkuu 1.1. saakka ja 2.1. on seur. nla, jolloin uusi arvio. Työt vaan loppuu jo 9.1. eli oishan tuo voinut kirjottaa suoraan sinne asti. Että kotosalla nyt sitten oleskellaan ja joulua laitellaan. Kotona onneksi pääsee lepoon heti, kun siltä tuntuu. Sairaalahommissa se ei oikein ole mahdollista. Harmittaa kyllä vähän, kun taitaa tänä jouluna aika vähiin jäädä syömiset tuon närästyksen ja ahdistuksen takia tai pitää syödä aina niin vähän kerrallaan. No, vuoden päästä sitten otetaan takas;)
Mites paljon teillä muilla on paino noussut? Minä olenkin ihan tälläinen muhkea odottaja...Mulla siis nousua nyt 9kg. Onneksi ei siis viimeisen kuukauden aikana ollenkaan.
Taidan nyt mennä pojan kaveriksi Legoilla rakentelemaan ja kaipa sitä pitäs jotain ruokaakin laittaa.
Rouvar Rv 28+5
Täällä sitä on nyt ahkerasti leivottu koko päivän. Yksi kuivakakku on jo valmiina ja toinen parhaillaan uunissa ja sitten tein riisimuromakeisia. Pipareita pitäis vielä vääntää niin sit alkais oleen joululeipomukset kasassa. On kyllä tosi mahtavaa, kun saa ihan rauhassa leipoa eikä joku käy vähän väliä jaloissa pyörimässä ja pyytämässä jotain. Hermothan siinä vaan menee, mutta näin yksin tää on jopa ihan rentouttavaa!
Nukkua päräytin 12 tunnin yöunetkin, taisin olla aikas väsynyt... Olo on kyllä tänään ollutkin sitten ihan toista kuin viimeiset kolme-neljä viikkoa, kun sain kerrankin tarpeeksi unta eikä tarvinnut lähteä töihin itseään repimään. En mä sinne kyllä enää taida takaisin mennäkään, en jaksa niitä töitä enää tässä tilassa. Nyt sen vasta huomaa kun sai vähän levättyä. Haen sit saikkua tammikuuksi, äitiyslomahan mulla alkaa jo 31. tammikuuta ja tää lomakin kestää vielä tammikuun ekan viikon.
Rouvar: mulla on kanssa tullut tota painoa jo 8 kg tähän mennessä... Nyt siis rv 25+1. Piti niin kovin syödä terveellisesti ja silleen, ettei se paino tällä kertaa nousis niin kauheasti, kun oli tota lähtöpainoakin jo vähän liikaa... Mut ei sitä vaan pysty. Kait mulle se sama 16-17 kg taas tulee mitä edellisistäkin ja sitten pääsenkin painoni kanssa sellasille kymmenluvuille missä en ole vielä ennen ollutkaan... Voi kamala sitä laihduttamisen tuskaa taas tän raskauden jälkeen! Ei hirviä edes ajatella sitä vielä.
Pistin tänään postia niille ennustajamammoille, jännityksellä odotan mitä ne vastaa. Jos molemmat povaa poikaa niin kai sen sitten jo pikkuhiljaa alan uskoa :)
Mutta nyt täytyy mennä ottamaan kakku uunista. Hyvät illan jatkot kaikille!
Luna ja " Aarre" rv 25+1
Istahdanpa nyt huilaamaan, kun piparit on leivottu ja samalla muutama torttukin.. Kyllä toi homma käy selän- ja kunnon päälle vielä kun lapset leipoo kanssa!
Pasteijoita pitäis vielä jaksaa joku päivä tehdä, mutta niissä on niin iso homma, että ei viitsis millään aloittaa..
Mulla tota painoo on tullut joku 6-7kg tähän mennessä, mutta taitaa nyt lähteä oikeen kunnolla nousuun, kun en pääse liikkuun kunnolla enää.
Toivottavasti ei kuitenkaan tulis ihan hirveesti, että sais ylimääräiset nopeasti keväällä pois!.....toiveajattelua!...
Tää keli on ihan kamala!!! Oon monta kertaa mukamas tehny joulusiivouksen, mutta ei siitä oo mitään hyötyä, kun ulkoo tulee lasten ja koiran mukana jatkuvasti hiekkaa ja kuraa ja sit se leviää ympäri kämppää! Taidan aaton aattona siivota seuraavan kerran, että on edes jouluna siistiä!
Tulis lunta ja pakkasta, niin pysyis paikat puhtaampana!
Nyt väsyttää ihan kauheesti, ajatukset harhailee jossain, joten poistun takavasemmalle..
mammutti ja Vilppu rv 31+1
Minä olen niin väsyny etten jaksa edes ajatella että ensiviikko vielä töitä ennen kun päääsee pikkasen lomailee.
nytkin päätä särkee ja seisoa ei voi kun pyörryttää, huono olo ja selkää särkee. neuvolassakin mietin noita kun ovat niin anemian oireita niin sitten se hb olikin 162 ettei meinannut edes kätilö uskoa lukua. no tiesin että mulla normaalisti korkea.
kävin vikat joulu ostokset tekemäs ja sehän ei oloa helpottanut. pakko oli pysähtyä istumaan vähän väliä. ei ole mulla edelliset raskaudet näin vaikeesti alkanut. esikoisen kanssa vähän tähän päin mutta ei silti.
taijan mennä paketoimaan nyt niin pääsen sitten nukkumaan.
huomenna pitäs tehä joulutorttuja ja mennä viemään kummipojalle joululahja ja kyläilemään.
liipe ja ötökkä rv 10+4
Mulla myös toi huimaus tullu kuvioihin pääsäryn kaveriksi.. Yhteinen tekijä on kyllä se verenpaine.
Vaikkakin ollaan vasta rv 16 menossa pakko jotain laittaa tohon paino asiaan.. eli -4,5KG on tällä paino alkutilanteeseen verrattuna, mutta esikoisesta jäljellä ihanat 10-13kg kun silloin painoa tuli mukavat 30kg!! siinä tulikin sillon kolme numeroinen luku täyteen ja kyllä muuten v** ja itketti, vaikkakin en voinu ite sille mitään.. raskausmyrkytys ja nestettä kerty joka paikkaan.. taisin imee ihon läpi.. ainakin sillon tuntu siltä!
Nyt max. sais tulla 10kg, mutta en uskalla edes toiveajatella sellasta mikäli samantyylisesti menee kun aikasemmin.. eli toivotaan ettei tuu kuumaa alkukesää!! (muuten turpoon kun pullataikina)
Ens viikoks kuulemma pitäis tulla lunta..*peukut pystyyn*
Mulla on loppiaisena 25 vuotis synttärit ja pitäis jotain tarjoilua miettiä sinne... jotain buffet tyylistä.. EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN=D
Tuli loistava tarjous kun eka ajattelin etten juhli mitenkään, mutta haikeetahan se olis.. onhan se kumminkin 1/4 vuosisata. Niin pidetään mun synttärit mun isän työmaan edustustiloissa (saunat ja uima-altaat) niin ei tartte miettiä baareihin lähtöä.. voi siellä saunoo ja uida ja bilettää kavereitten kanssa aamuyöhön asti. VEli lupas mulle keksiä alkoholittomia paukkuja, kun on kokkipuolella koulussa.
Saa pojat tulla aikasemmin sinne uiskenteleen ja paistaan makkaraa takkaan kun laitetaan paikkoja kuntoon.. mukava näin niin ei tartte stressata minkään juomisen tai baari juttujen takia... sillon kumminkin jo viikkoja 18 kasassa niin näkyishän se jo ulkopuolisille..
juu nyt annan teidän olla ja alan laittaan pojille iltapalaa...
mani ja pähkinä rv 15+2
Mulla tosi alhaiset verenpaineet,ja oli kanssa noita päänsärkykohtauksia viikoilla 14-20.Aivan kamalia migreenityyppisiä kohtauksia.Pimeessä pysty vaan makaamaan.Nyt ei enää pää särje,mutta huimaa ja paha-olo vähän väliä=(
Tää kolmas raskaus ollu kyllä kaikissa rankin.Joku paikka kipeenä koko ajan=)Mutta,jospa tästä selviäisi..
Lähetään iltapäivällä kattomaan kaverin vauvaa,on kyllä ihana kun muillekkin vauvoja tullut.Mun kaveripiirissä syntynyt vaan poikia,ja sama linja jatkuu vissiin meidänkin kohdalla,kun poikaa veikattiin ultrassa.
Pakkastakin ulkona vähän,jospa vielä tulisi vähän sitä luntakin..
Huiskutin 23+5
ja siellä näkyi syke todella selvästi. Oli löytänyt kodin oikeasta paikasta ja muutenkin ympäristö näytti terveeltä, ei kystia jne. Kohtu on niin taaksepäin kallistunut, että joutui painaa kovasti ennenkuin sai hyvää kuvaa. Koko perhe tuijoteltiin ruudussa sykkivää sydäntä ja muistoksi saatiin cd:llinen videoita ja kuvia. Jo helpotti kun oireet ovat minimaalisia vieläkin.
Onko kaikilla ollut tämä kolmas raskaus rankempi kuin edelliset? Toivottavasti itsellä olisi helpompi muuten voi varata jo hautapaikan:)
Rauhallista sunnuntaita!
Lumituuli rv8+1
Ihanaa, kun on edes vähän pakkasta!
Lumituulille onnea hyvin menneen ultran johdosta!
Kiva kun masukki löytyi ja oikeasta paikasta!
Juu, tuossa itse juuri mietin, että onneks en ole ainoa, jolle tää kolmas raskaus tuntuu olevan aika kova koetus!
Ihan kun olisin joku vanha ämmä, jolla alkaa paikat hajoileen yksi toisensa perään! Mulla lonkat huutaa apua aina aamuisin ja alapään vihlonta ja paineentunne pahenee edelleen, eikä liikkuminen oo mitään herkkua! ...ja tätä pitäis vielä 2 kuukautta kestää!..Kyllä raskaana olo on IHANAA!!
...ja tää ilmiömäinen hajuaisti vie multa järjen!
Paikkoja pitäis olla puunamassa koko ajan, kun tuntuu, että meillä haisee joku! Yleensä se on roskis tai sit mun kuvitelmaa, mutta siivottu on kyllä tavallista useemmin ja oikeen kukkaistuoksuilla, että lähtis mun nenään tulevat lemut!
Vessakin kuluu tätä tahtia puhki, kun siellä haisee pissa aina kun sinne meen!
sori valituksesta
mammutti ja vilppu rv 31+2
Kohta lapsille tulee yhdet kaverit kylään, joten en kauaa ehdi rupatella. Oltiin mummin synttäreitä viettämässä ja reissusta vähän väsyjä.
Viikkoja nyt 14+3 ja luulin, etten näillä päivillä kykene mahaani piilottelemaan juhlissa, joten kerroin sukulaisille jo rv 12. Nyt vähän harmittaa, kun olisin hyvin voinu olla vielä hiljaa. Maha mahtui hyvin normaaleihin mustiin housuihin. Mustan jakun kanssa ei edes turvotukset iltaa kohti alkanu näkyä.
Painoa ei oo tullu yhtään. Tokassa raskaudessa näillä viikoilla muistaakseni tuli jo painoa. Edellisistä raskauksista on jäljellä 10kg ja nlan th:kin sanoi tuossa viimeks siellä käydessä, ettei ennen rv 20 tarvisi nyt noustakaan. (Mun bmi on kuitenkin 25, joten ei silleen hirveetä huolta, mut hyvähän se on, että ottaa kantaa tuollaiseen. Mut tuli melkoisesti paineita etenkin näin joulun aikaan...) Millä viikoilla te pidemmällä olijat huomasitte painon nousun alkavan? Ite oon kahden raskauden perusteella huomannu, että mulle tulee rv 30 jälkeen ainakin 5kg, joten nyt kun tavoite on kokonaisuudessaan lisäpainoa 10kg, niin ennen rv30 sais tulla 5kg...? :/ Mahdoton tehtävä?
Lumituuli tais kysellä onko raskaudet aina vaan vaikeampia mitä useampi on ennestään takana. Mulla ainakin toka raskaus on ollut pahin kaikista. Tää on alusta asti tuntunu yhtä helpolta raskaudelta kuin ekakin. Tokassa oli migreeniä jatkuvalla syötöllä, joka paikkaa kremppas ja muutenkin ihan piipussa sit vikat viikot. Luulen, että toka oli rasittavampi siks, kun ikäeroa sisaruksille tuli 2vaan" 1v11kk. Nyt ikäeroa edelliseen on tulossa 3v8kk. On ehtiny kunnolla palautua synnytyksestä ja raskaudesta.
Nyt pitää mennä, Hulda 14+3
Terkkuja vaan täältä töistä, viimeistä iltavuoroa tässä aloittelen ennen talvilomaa. Töitä pitäis jatkaa sit 1.1.2007. Kelan paperit sain vihdoin täytettyä ja jätettyä palkanlaskijalle.
Luna: Mites sää pääset jo noin varhain ä-lomalle, kun meillä melkein samat viikot ja mä laskeskelin, et mulla alkais ä-loma vasta maaliskuun alussa? Hoitoalan hommia teen ja tuntuu että en kyllä jaksa sinne asti...
Painonnoususta oli juttua, mulla tullut jo nyt 7kg. Eipä ole kyllä aiemmissa raskauksissa noin kohisten noussut alkuraskaudessa. No nyt olen yrittänyt jättää karkit vähemmälle...Suklaata vaan tekee mieli ihan älyttömästi ja kaupat pursuaa kaikkea joulusuklaata. Liikuntaa en ole juurikaan jaksanut harrastaa, työt ja kotihommat vie kyllä kaikki mehut.
Mukavaa joulun odotusta! Huomenna alan sit tekeen joulu valmisteluja.
-NAKSU- ja NASU rv24+1
Ajattelin laittaa viikonlopulle oman pinkan, kun tuo viikko-pino on jo niin pitkä!
Tässä linkki edelliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9052406&p=2&tmode=1&smode…