Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea unettomuus

Vierailija
02.08.2023 |

Vaikeasta unettomuudesta kärsivien vertaistukiketju.
Ketjuun saa laittaa mitä mieleen tulee, kokemuksia, ajatuksia, fiiliksiä jne.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48 v ja pohtinut myös, että voisiko estrogeenitason lasku aiheuttaa unettomuusongelmat. Muita vaihdevuosioireita ei juurikaan ole, satunnaisesti saattaa tulla lämpöaalto, mutta ei vielä mitään häiritsevää. Toki hormonikorvaushoidon aloittaminenkaan ei ole välttämättä oikotie onneen. Monenlaisia tarinoita niistäkin kuullut eikä sovi kaikille. Ehkä sitä voisi kuitenkin testata, että onko mitään vaikutusta.

Minulla unettomuus oli ainoa vaihdevuosimuutosten oire. Se korjaantui korvaushoidolla. Kokeilemalla tuo selviää. 

Vierailija
142/142 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan täällä hakenut unettomuuteen apua niin, että avusta koitui haittaa? Siis esim. että unettomuus vain paheni "avun" myötä? Minulle kävi niin.

Kokemukseni mukaan mihinkään psykologisiin testeihin ei ainakaan kannata missään nimessä suostua. Jos et ole nukkunut viikkoon ja stressaannut mustetahrojen tuijottelusta, saatat saada OmaKantaasi viisi uutta F-diagnoosia.

Testeissä ei mitenkään otettu huomioon unettomuuttani, ja näitä kirjauksia on hankala purkaa. Sain tietoihini kirjaukset jopa sosiaalisten tilanteiden pelosta ja keskittymishäiriöstä ilman että minulla on minkäänlaista ongelmaa sosiaalisissa tilanteissa tai keskittymisessä. Kun yritän ottaa asian esille, vastaus on luokkaa, että testiemme perusteella olet niin tyhmä, ettei sinun mielipidettäsi lasketa. Tuntuu pahoinpidellyltä. -Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi