Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä pitäisi muuttua, että suomalaiset saisivat lisää lapsia?

Vierailija
02.08.2023 |

Jokin on aika pahastikin pielessä, kun lisääntymisviettiä ei enää tunneta. Ongelma on ihan todellinen ja vakava. Kertokaa, erityisesti te lisääntymisikäiset, mikä saisi teidät yrittämään lasta.

Kommentit (996)

Vierailija
781/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa naisilta seksiä joten siks taitaa jäädä pennut tekemättä. Olen ikisinkku.

Vierailija
782/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitäisi saada edes se yksi tykkäys tinderissä ja sitäkautta treffeille . Ja varmaan seksiäkin pitäisi miehen saada edes kerran tai pari jos meinaa lapsia tehdä . Ihan petusjuttuja siis .

Isyys vaatii vähän enemmän kuin tykkäys Tiderisä ja pari kertaa saaminen. Ei ihme, että naisten lisääntymishalut ovat nollissa, kun miesten käsitys vanhemmuudesta on tällainen.

Kas tulihan se todellinen ongelma esiin kaiken miesten syyttelyn jälkeen, naisten halut on nollissa. Tämänhän parisuhteessa elävät miehet ovat tienneet aina.

Jep, naisten vika kun eivät halua valita huonon ja vastenmielisen välillä.

Jos kaikki vaihtoehdot ovat joko huonoja tai vastenmielisiä niin kyllä se silloin on naisten vika. Jotain on kollektiivisesti pielessä naisten mielenmaisemassa.

Aivan kuin joku vihakultti olisi aivopessyt naiset. Mikähän se voisi olla.. hmm..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kohdallani kyllä auttaisi vaikka kuka tekisi mitä. En vain halua lapsia. Luulen, että sama pätee myös suurinpaan osaan ja muutamia voi olla jotka suostuisivat, jos elämä olisi halvempaa. Ihan ymmärrettävää sekin ei ole mitään järkeä pukata lapsia jos ei omat rahat riitä eikä tukien varaan ole viisasta rakentaa yhtään mitään koska kukaan ei sitä pysty lupaamaan, että rahahanat pysyvät jatkossakin auki.

Vierailija
784/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymättömyyden keskeinen ongelma: miksi ne pariskunnat, jotka haluaisivat lapsia enemmän, eivät tee kuin yhden tai maksimissaan kaksi.

Velat ovat niin pieni ryhmä, ettei se aiheuta vielä kovin suurta piikkiä syntyvyyden vähenemiseen. Sen sijaan kysymys "en löydä sopivaa kumppania lapsentekoon" oli sinkkujen yleisin syy Väestöliiton tutkimuksessa. Toinen oli "minulla on muut mielenkiinnon kohteet".

Vierailija
785/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia suomalaisen täytyisi sikiää? Suomessa ei hyvin asiat ole niin miksi lapsia pitäisi tehdä tämän päivän Suomeen? Ymmärrän että ihmiset miettivät tarkoin että jaksavatko ryhtyä rumbaan. Itsellä täysin selvää etten halua ainuttakaan lasta tehdä. Oma onni ja elämän laatu lapsen edellä.

Vierailija
786/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela kirjoitti:

Minkä takia suomalaisen täytyisi sikiää? Suomessa ei hyvin asiat ole niin miksi lapsia pitäisi tehdä tämän päivän Suomeen? Ymmärrän että ihmiset miettivät tarkoin että jaksavatko ryhtyä rumbaan. Itsellä täysin selvää etten halua ainuttakaan lasta tehdä. Oma onni ja elämän laatu lapsen edellä.

Missä maassa lapsia sitten kannattaisi tehdä, jos Suomessa ei ole asiat hyvin?

Vierailija
787/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymättömyyden keskeinen ongelma: miksi ne pariskunnat, jotka haluaisivat lapsia enemmän, eivät tee kuin yhden tai maksimissaan kaksi.

Velat ovat niin pieni ryhmä, ettei se aiheuta vielä kovin suurta piikkiä syntyvyyden vähenemiseen. Sen sijaan kysymys "en löydä sopivaa kumppania lapsentekoon" oli sinkkujen yleisin syy Väestöliiton tutkimuksessa. Toinen oli "minulla on muut mielenkiinnon kohteet".

En ole tutkimuksia lukenut, mutta aika paljon keskustelua aiheesta seurannut enkä todellakaan sanoisi velojen olevan mikään pieni ryhmä. Pikemminkin päinvastoin veloja on paljon ja kokoajan vain lisää.

Vierailija
788/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela kirjoitti:

Missä maassa lapsia sitten kannattaisi tehdä, jos Suomessa ei ole asiat hyvin?

Marxisfeminismin aivopesemien mukaan tietenkin sosialistisissa utopioissa. Pohjois-korea, kiina, venezuela.. paitsi että noillahan on tietenkin tavoitteena jälleen kerran globaali internationaali.

Vierailija
789/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitäisi saada edes se yksi tykkäys tinderissä ja sitäkautta treffeille . Ja varmaan seksiäkin pitäisi miehen saada edes kerran tai pari jos meinaa lapsia tehdä . Ihan petusjuttuja siis .

Isyys vaatii vähän enemmän kuin tykkäys Tiderisä ja pari kertaa saaminen. Ei ihme, että naisten lisääntymishalut ovat nollissa, kun miesten käsitys vanhemmuudesta on tällainen.

Kas tulihan se todellinen ongelma esiin kaiken miesten syyttelyn jälkeen, naisten halut on nollissa. Tämänhän parisuhteessa elävät miehet ovat tienneet aina.

Jep, naisten vika kun eivät halua valita huonon ja vastenmielisen välillä.

Jos kaikki vaihtoehdot ovat joko huonoja tai vastenmielisiä niin kyllä se silloin on naisten vika. Jotain on kollektiivisesti pielessä naisten mielenmaisemassa.

Jos sinä menet torille ostamaan mansikoita ja kaikki mansikat ovat joko raakoja tai homeisia, onko vika silloin sinussa? Aivan.

Vierailija
790/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tutkimuksia lukenut, mutta aika paljon keskustelua aiheesta seurannut enkä todellakaan sanoisi velojen olevan mikään pieni ryhmä. Pikemminkin päinvastoin veloja on paljon ja kokoajan vain lisää.

Olet seurannut täällä keskustelua? Tämä ei ole todellakaan mikään tutkimuksia vastaava keskustelufoorumi. Velat ovat varmasti tulevaisuudessa paljon merkittävämpi ryhmä, mutta toistaiseksi suomalaisten lapsitoiveet ovat vielä hyvin korkealla verrattuna muihin maihin: yli 2 lasta per nainen. Keskiarvo siis. Naiset eivät kuitenkaan synnytä tällä hetkellä, kuin 1,28 lasta per nainen. 

Vierailija
791/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni "syyt" on ihan vain siinä ettei minulla ole koskaan ollut kumppania, olen aikalailla sellainen ihminen joka viihtyy ja pärjää sinkkuna hyvin. Minulla ei ole koskaan ollut sitä halua että haluan parisuhteen ja lapsia.

Mutta jos leikitään ajatusleikkiä että minulla olisi parisuhde ja haluaisin lapsia niin ihan ensin miettisin sitä että kuinka palkkani riittäisi koska nyt jo ilman lapsia palkka ei tunnu riittämään koska asumiskulut,autoilu ja pakolliset laskut vie palkastani aika ison siivun pois. Toinen asia mitä miettisin on se kuinka minä jaksaisin käydä töissä ja samalla pitäisi jaksaa myös hoitaa jälkikasvua sekä parisuhdetta kun työ vie aika paljon energiaa jo.

Olen itse introvertti mieshenkilö.

Vierailija
792/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet seurannut täällä keskustelua? Tämä ei ole todellakaan mikään tutkimuksia vastaava keskustelufoorumi. Velat ovat varmasti tulevaisuudessa paljon merkittävämpi ryhmä, mutta toistaiseksi suomalaisten lapsitoiveet ovat vielä hyvin korkealla verrattuna muihin maihin: yli 2 lasta per nainen. Keskiarvo siis. Naiset eivät kuitenkaan synnytä tällä hetkellä, kuin 1,28 lasta per nainen. 

En vain täällä. Täällä tämä aihe kerää lähinnä vain trolleja ja katkeria ihmisiä jotka joko katuvat lapsiaan tai sitä ettei niitä ole.

Vierailija
793/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka neljäs nainen ja joka kolmas mies jää lapsettomaksi. Ei se mikään pieni ryhmä ole.

Lapsettomiksi jäädään useimmiten kun ei ole kumppania,muut asiat kiinnostaa enemmän, taloudellinen tilanne ja kaikki ei vain halua lapsia.

Kyllä tuo lapsettomiksi jäävien osuus on varsin iso.

Vierailija
794/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin synnytyssairaaloiden keskittäminen ja tehostaminen täytyy lopettaa heti.

Ikään kuin raskaudessa ei jo muuten olisi tarpeeksi henkistä ja fyysistä kuormaa, niin joutuu vielä stressaamaan pitkiä sairaalamatkoja ja sitä, mahtuuko edes sairaalaan.

Synnytyksen jälkeen jätetään sitten vielä osastolla heitteille.

Onko ihmekään jos ei lasten hankinta houkuttele?

Mun lähin synnäri oli 40km päässä. Synnäri lopetettiin just kun raskauduin ja synnytyksen tultua talvella menen synnyttämään 80km tai 120km päähän lähimpiin synnäreihin, jonne talvella ajaa ambulanssillakin tosi hissukseen, koska talvikunnossapito on surkeaa ja tiet on luistinratoja. Mutta erittäin iso todennäköisyys on, että synnytän matkalla taksissa tai omassa autossa, koska ambulanssit voi olla missä vain 250km  säteellä keikalla toisella puolen maakuntaa. Jos ekan synnytys on yhtään traumaattinen, tuskin kakkosta tulee. Tosin näiden hallituksen suunnittelemien leikkauksien takia tuskin tulee kakkosta, ei duunarina ole varaa.

Vierailija
795/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka neljäs nainen ja joka kolmas mies jää lapsettomaksi. Ei se mikään pieni ryhmä ole.

Lapsettomiksi jäädään useimmiten kun ei ole kumppania,muut asiat kiinnostaa enemmän, taloudellinen tilanne ja kaikki ei vain halua lapsia.

On se varsin iso, mutta jos haluaa lapsia, eikä löydä kumppania, niin silloin ei ole vela. Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat pieni joukko isossa ongelmassa. Näistä veloistakin iso osa on nuoria naisia, joista heistäkin iso osa tulee olemaan vähintään yhden lapsen äitejä 35 ikävuoteen mennessä. Mutta ne, jotka lopullisesti jäävät vapaaehtoisesti lapsettomiksi, ovat pieni ryhmä.

Vierailija
796/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanpiian vero käyttöön.

Tämähän se olisi. Miksihän sitä niin kovasti vastustetaan. Jos nirsoilee miehen valinnassa niin sitten voisi ainakin maksaa siitä ja tukea niitä jotka haluavat olla rakentamassa yhteiskuntaa ja hankkivat parisuhteen sekä lapsia miesten kanssa.

Voi hyvä luoja. Lapsettomat maksavat nyt jo veroissa valtavan laajat palvelut lapsiperheille. Järjettömän epäreilua jo nyt.

Peruskoulussa opetetaan laskemista, mars takaisin kouluun vapaamatkustaja.

Koulut on käyty yliopstoa myöten. Elätä itse oma kakarasi, loinen.

Et ainakaan matematiikkaa tai biologiaa ole opiskellut vaikka sitä veronmaksajien kustantamana on sinulle tarjolla ollut.

Mikäs nyt alkoi ahdistaa? Sekö että kustannan osani myös sinun kakaroidesi elämästä?

Sinun kuuluukin/kanattaakin kustantaa. He maksavat sinunkin eläkkeesi. Täältä AV:ltä olen oppinut, ettei kukaan maksa omaa eläkettään vaan ne ketkä käy töissä silloin, kun sinä olet eläkkeellä, maksavat eläkkeesi.

Jos et mahdollista jotakin toista tekemaan ja kasvattamaan lapsi, ei kukaan maksa sinun eläkettäsi. Ja jos sattuu, että sairastut eläkkeellä ollessasi vakavasti, et pystyis omilla rahoillasi kustantamaan kaikkia kalliita hoitoja ja lääkkeitä, vaan työssä kävijät maksavat veroja joilla sinun lääkeesi ja hoitosi kustannetaan. Ole kiitollinen, että joku tekee lapsia ja kasvattaa ja elättää  ne sinun puolestasi. Sillä niistä sinun veroeuroistasi päätyy hyvin pieni osa kenellekään lapsiperheelle. Lapsilisä on 94e/kk ja sen kummenpia etuja ei normi lapsiperhe saa. 

Mieluummin annan veromarkkani lapsiperheille, kuin kaikenmaailman narkkareille ja juopoille+vangeille, joita yhteiskunta myös elättää.

Minä säästän itse oman eläkkeeni. En todellakaan ole kiitollinen muusinuijille jotka takovat lisää ihmisiä ylikansoitetulle maapallolle jollain veronmaksaja-tekosyyllä.

Vierailija
797/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varsin iso, mutta jos haluaa lapsia, eikä löydä kumppania, niin silloin ei ole vela. Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat pieni joukko isossa ongelmassa. Näistä veloistakin iso osa on nuoria naisia, joista heistäkin iso osa tulee olemaan vähintään yhden lapsen äitejä 35 ikävuoteen mennessä. Mutta ne, jotka lopullisesti jäävät vapaaehtoisesti lapsettomiksi, ovat pieni ryhmä.

Googlen mukaan noin 10% ei halua lapsia ollenkaan eli he ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
798/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät tuplaksi mutta ne annettaisiin vain kokonaisille perheille.

Todennäköisyys avioeroille vähenisi jolloin miehetkin saattaisivat innostua perheen perustamisesta.

Tuki lapsiperheille lisääntyisi mikä kannustaisi lasten tekoon.

Jahas ja sitten perhe hajoaisi, mutta paperilla pysyy yhdessä. Että saa tuet. Kyllä minä olen ihmetellyt tiettyjen kulttuurien tapaa täällä omassa taloyhtiössä. Kun voi olla 2 asuntoa, vaikka ihan selvästi vanhemmat on yhdessä. Käyvät yhdessä kaupassa yms. Joku kertoi minulle, että ne tekee sitä maksimitukien takia. Saa yksinhuoltajakorotukset työttömyyskorvauksiin ja lapsilisiin ja ilmaisia harrastuksia lapsille ja ne rahalliset tuet on kuulemma monta sataa kuussa. Yhdessä asunnossa asuu mies, jonka perhe asuu naapurirapussa. Se mies käy välillä tuossa asunnossaan, mutta pääasiassa olen nähnyt siinä ovessa kulkevan ihan toisen miehen. Alivuokralainen. Näin huijataan kelaa. Kelalla ei ole mitään mahdollisuutta todistaa, ettei tuo pariskunta ole eronnut.

Vierailija
799/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanpiian vero käyttöön.

Tämähän se olisi. Miksihän sitä niin kovasti vastustetaan. Jos nirsoilee miehen valinnassa niin sitten voisi ainakin maksaa siitä ja tukea niitä jotka haluavat olla rakentamassa yhteiskuntaa ja hankkivat parisuhteen sekä lapsia miesten kanssa.

Voi hyvä luoja. Lapsettomat maksavat nyt jo veroissa valtavan laajat palvelut lapsiperheille. Järjettömän epäreilua jo nyt.

Peruskoulussa opetetaan laskemista, mars takaisin kouluun vapaamatkustaja.

Koulut on käyty yliopstoa myöten. Elätä itse oma kakarasi, loinen.

Sinun pitäisi hävetä. Olet opiskellut yhteiskunnan varoilla ja siksi olet velvollinen maksamaan veroja hymyssä suin.

Maksan veroja hymyssä suin, kiitos kysymästä. Toki harmittaa hyysätä lisääntyviä ja heidän jälkituotoksiaan, mutta sille ei nyt voi mitään.

Kai sinä nyt tajuat, että olet itskin se "jälkituotos" ja joku muu on maksanut  omilla veroillaan ne sinun opiskelut. Nyt on sanun aikasi maksaa jnkun toisen "jälkituotokselle" ne opiskelut. 

Miksi kuvittelet, että sinulla on oikeus jonkun jälkituotoksena saada ilmainen koulutus, mutta seuraavilla ei?

Esim , jos olet joku kolmekymppinen, minä olen maksanut veroillani sinun koulutuksesi ja ilmaisen terveydenhuollon. En kyllä olisi maksanut, jos olisin tiennyt, että olet noin itsekäs paska. Itsellesi kyllä on kelvannut ilmainen terveydenhoito ja koulutus, mutta muille et sitä soisi. Häpeä jos osaat.

Minä en valinnut olla jälkituotos. Sinä teit valinnan tehdä lisää jälkituotoksia. Siinä on se maaginen ero, jota tuskin kuitenkaan tulet ymmärtämään.

:DDDDDDDD

Ei kukaan valitse olla "jälkituotos" , mutta niin vain sinäkin olet jälkituotoksena käyttänyt toisten ihmisten verovaroja. Pahintä tässä on se, että sinä et antaisi enää muille "jalkituotoksille" samaa etua, kuin mitä olet itse saanut. 

Jotkut kun ovat ihan tyytyväisiä siihen, että ovat saaneet tänne syntyä ja siitä hyvästä ovat valmiita suomaan tämän elämisen ilon myös muille, uusille sukupolville.

Ymmärrän hyvinkin mitä kirjoitat, mutta se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä, vaikka et lapsia teekään(parempi onkin ettet tee, kun niitä jalkituotoksena pidät :D) kun olet jo oman osasi yhteisestä hyvästä käyttänyt. 

Sinä olet saamisesi yhteiskunnalla saanut ja nyt on sinun vuoro maksaa. Jos et halua maksaa tuleville "jälkituotoksille" niin voit maksaa velkasi yhteiskunnalle. Koulutuksesi, päivähoitosi, neuvolasi, lapsilisäsi jne.

Ps täällä et keskustele vain yhden ihmisen kanssa, joten jos joku tuolla aikaisemmin on sanonut olevansa perheellinen, se en välttämättä ole ollut minä. Olen kirjoittanut vain tuon kommentin johon nyt vastasit.

Lisääntymätön ihminen on automaattisesti parempi ihminen kuin lisääntynyt, sillä maapallo on vakavasti ylikansoittunut. Kylmä fakta, vaikka miten mussutettaisiin veronmaksajien tarpeesta. Maailmalla riittää ihmisiä ja tulee riittämään, sieltä niitä voi hakea myös tänne maksamaan veroja jos sille on tarvetta. Yhtään uutta ei tarvitse sen takia kenenkään tehdä.

Ja kyllä, minä olen saanut osani verorahoista monella tapaa. Kuten sinäkin. Käytämme molemmat tietyn määrän, kunne sinä lisäännyt ja käytät valtavasti enemmän. Se on epäreilua. Ja en tiedä lisäännytkö, puhun sinä-passiivissa.

Vierailija
800/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitäisi alkaa pakkonaittamaan sinkkuja keskenään ja samalla ehkäisyvälineet kielletään naiselta niin pitkäksi aikaa että se on synnyttänyt vähintään kaksi vauvaa.