Meillä oli käynyt tänään kompostitarkastaja
Sillä aikaa kun olin töissä. Vituttaa tällainen kyttääminen ja minun tontille nuuskimaan tuleminen, ilman että siitä etukäteen ilmoitetaan saatikka kysytään!
Tämä on aivan älytöntä, naurettavaa, resurssien tuhlaamista, järjestöntä ja loukkaavaa!! Tehdäänkö missään muussa Euroopan maassa tällaista?? Ja mitä seuraavaksi???
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisin kompostini, mikäli siitä sovittaisiin etukäteen. Tämä ilman tontin omistajan lupaa tontille nuuskimaan tuleminen, se on tässä se loukkaava ja vitutusta aiheuttava asia.
Jätehuoltoviranomaisella on oikeus tarkastaa kiinteistön ulkotilat.
Mutta ei pitäisi olla!
Vierailija kirjoitti:
Meidän kompostorissa (umpinainen, lämpenevä, mikä lie biosertifioitu) muodostui valkoisia toukkia jotka kiipeili siihen yläreunaan ja kannen sisäpuolelle. En ole uskaltanut avata sitä ariin viikkoon. Kauankohan menee että ne kuolee? Olen laittanut PALJON kompostijauhoa ja sitä murua, mutta ei se kai auta. Ja millä mä sitä tiivistän tai sekoitan, kun se jäte on siellä pohjalla ja sen kompostorin puolivälissä menee jotain hiton ilmastointi?putkiakin.
Kompostoriin tulee matoja ym eläviä ja ne kuuluvatkin sinne, möyhentävät tulevaa multaa.
Vierailija kirjoitti:
Biojätteethän on pakko lajitella omakotitaloissa. Aina voit sanoa että syöt ainoastaan ravintoloissa.
Ei ole kaikkialla pakko. Vain yli 10000 asukkaan taajamissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biojätteethän on pakko lajitella omakotitaloissa. Aina voit sanoa että syöt ainoastaan ravintoloissa.
Riippuu kunnasta. Ei kaikissa kunnissa ole vielä pakko.
Haluan nähdä sen kompostitarkastajan, joka uskaltaa omin luvin tulla meidän tontille. Täällä kävi joku sähkölaitoksen tyyppi pohtimassa miten meidän ilmalinjan sais maan alle. Ukko löytyi kasvihuoneesta jonne oli koiria karkuun kipaissut. Oli sillä vähän lämmin kun oli pari tuntia siellä ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kunnasta. Ei kaikissa kunnissa ole vielä pakko.
Ymmärrätkö käsitteen "10000 asukkaan taajama"?
Kompostöörin tekosyyllä päästään vaan liikkumaan toisten tonteille. Jehovat ei enää pääse kun ihmiset heränneet.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä sen kompostitarkastajan, joka uskaltaa omin luvin tulla meidän tontille. Täällä kävi joku sähkölaitoksen tyyppi pohtimassa miten meidän ilmalinjan sais maan alle. Ukko löytyi kasvihuoneesta jonne oli koiria karkuun kipaissut. Oli sillä vähän lämmin kun oli pari tuntia siellä ihmetellyt.
Hänellä on siihen virkansa puolesta lupa. Ei siis tule omin luvin eikä tarvitse myöskään teidän lupaanne.
Aika herkkää täällä monella. Joku käy pihalla, niin on kuin ryöstämään koruja olisi tullut. Antakaa vaan kurkata kompostoriin, ei tartte sen jälkeen asiaa puida. Jos on kompostoinnista kysyttävää, niin samalla kysyy, puolin tai toisin.
Kuka korvaa kun tulee aidatulle pihalle, jonka portissa isolla koiran kuva ja lukee vartioitu alue kulkeminen omalla vastuulla. Ovikello löytyy portin kulmalta myös ja siinä ilmoitus, että älä avaa porttia ilman lupaa, koira on vihainen. Kun koira sit tekeekin palasia tulijasta kun omin lupine tulee?
En mä aio maksaa jos ei osata lukea.
Kyllä täytyy ilmoittaa etukäteen ei kenenkään tontille mennä hiipparoimaan ilman ilmoitusta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska. Oisin jättänyt sinne kasvihuoneeseen ja mennyt sisälle kahville. Jos on niin hölmö, et tunkee luvatta pihaan niin kestäköön seuraukset ja hälyttäköön ite apua. Toisten pihoille tartte tulla nuuskimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on siihen virkansa puolesta lupa. Ei siis tule omin luvin eikä tarvitse myöskään teidän lupaanne.
Kerro se koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoitat kompostoivasi jos sitä ei saa viranomaiset todentaa?
Tämä vitutus onkin osa isompaa kuvaa - juuri tätä suomalaisuuden ydintä eli byrokratiaa, ilmoittamisvelvollisuutta kaikesta, sen jälkeen tarkastusuhkaa kaikesta koska mihinkään ei luoteta ja virkamiehille tarvitaan töitä ja kansalaisille ohjausta ja rangaistuksia. Tämä koko yhteiskunta on ihan älytön, naurettava, järjetön. Ja tähän vaan kiltisti alistutaan! #€&€&-&#+!!!
Nämä resurssit olisi niin kipeästi tarvittu muualla. Yksityinen taajama-asukas on ilmeisesti koko suomalaisen yhteiskunnan pahin riski, ei mitään väliä roskaavilla pienyrityksillä, luonnon pilaavilla monikansallisilla kaivosyrityksillä tai mielenterveyspalveluilla. Ugh.
Ap
Tämä. Paljonko noihin tarkastuksiin ja roska-virkamiehiinkin palaa sitä rahaa? Leikataan sitten vaikka asumistukia, koska kyllähän kompostitarkastajan palkka pitää jollain maksaa
paskantärkeä virkamies -kirjaimellisesti
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin kokoa piti pienentää, saatiin valantehneet viralliset kompostintarkastajat.
Näin se aina käy demarien ja keskustapuolueen jäljiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää surkuhupaisaa.
Oon joutunu ostaan pyörään takavalon, laittamaan maan alle valtavan muovisäiliön likavesiä varten ja nyt sitte kompostoidaan.
Mitä seuraavaks hankitaan ja kenen lompakkoa näin kartutetaan?Mitä surkuhupaisaa siinä on, että paskavesiään ei saa laskea käsittelemättöminä maahan? En ymmärrä tällaista ajattelutapaa, että jokaisella pitäisi olla vapaus pilata yhteistä ympäristöä.
Ei oo yhteistä ympäristöä, jos omalle pellolleen laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se vihervasemmistolainen kyttäysyhteiskunta joka tekee tuloaan. Naapuri voi ilmiantaa liian lepsun naapurinsa jos epäilee jotain direktiiviä kierrettävän.
Älä jaksa sotkea vasemmistoa vihreiden hullutuksiin. Olen itse vasemmistolainen, enkä edes kierrätä.
Koko vasemmisto joutaisi kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
On siinäkin virka!
Ei se ole erillinen virka, vaan yksi työtehtävä muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se vihervasemmistolainen kyttäysyhteiskunta joka tekee tuloaan. Naapuri voi ilmiantaa liian lepsun naapurinsa jos epäilee jotain direktiiviä kierrettävän.
Älä jaksa sotkea vasemmistoa vihreiden hullutuksiin. Olen itse vasemmistolainen, enkä edes kierrätä.
Koko vasemmisto joutaisi kompostiin.
Ja vihreät myös.
Tämä riippuu asuinpaikasta. Taisi olla taajamat joissa yli 10000 asukasta, joutuu kompostoimaan. Joko oma tai naapureiden kanssa yhteinen komposti tai biojäteastia/kompostori jätehuollolta.