Miten vietitte vapaa aikaa 70-00 luvulla?
Miten vietitte vapaa-aikaanne ennen somea ja älypuhelimia yms?
Kommentit (4)
ulkona. kavereiden kanssa miehiä katselemassa tietysti. kaikki löysi omansa, ja kaikki on edelleen naimisissa. some sotkee nyky-herkkien mielet ja koko elämän, kun nykyään erotaan aika kovalla prosentilla.
70-luvulla olin vielä lapsi, silloin leikittiin pihalla ja sisällä, kavereita oli kerrostalon pihassa paljon.
80-luvulla olin koululainen ja asuin maalla, ulkoilua paljon kaverien kanssa, olin kirjaston suurkuluttaja, pelattiin kaikenlaista koko kylän mukulat mukana ja harrastuksia oli jumppaa, näyttistä, hiihtoa, yleisurheilua, kavereita haettiin pihalle ovikelloa soittamalla.
90-luvun alussa olin lukiolainen harrastuksina koripallo paikallisen urheiluseuran joukkueessa, pesäpalloa pelattiin seudun nuorison kanssa koulun kentällä ilman sen kummallisempaa ohjausta. Sovittuna päivänä kokoonnuttiin kentälle ja yksi tytöistä haki varusteet koulun varastosta. Siihen aikaan maalla oli ihan ok, että nuorilla oli pääsy koulun varastoon illalla. Myöhemmin muutin opiskelujen vuoksi kauas ja harrastukset jäivät, silloin se mukaan tulivat käsityöt, aina oli joku projekti kesken. Ompelukone lauloi kaiket illat. Piirsin ja maalasin myös. Kirjat olivat myös suuresti mukana.
00 olin jo perheellinen ja työssä käyvä. Ensimmäisen kerran tutustuin tähän palstaan 2002, kun asuimme maailmalla ja sosiaalinen elämä oli enempi vähempi jäissä ja 2 v ei kauhean syvällisiä vielä jutellut. Some ei muuten kuulu vieläkään harrastuksiini.
Kirjoja, kavereita, musaa, kävelyjä kirjekursseja, opiskelua, talleilla käyntejä.
Baarissa, ulkoillessa, telkkarin ääressä, kirjaa lukien, musiikkia kuunnellen.
Niin mä teen nykyäänkin. Ei some tai älykänny elämääni rajoita edelleenkään.