Meillä oli käynyt tänään kompostitarkastaja
Sillä aikaa kun olin töissä. Vituttaa tällainen kyttääminen ja minun tontille nuuskimaan tuleminen, ilman että siitä etukäteen ilmoitetaan saatikka kysytään!
Tämä on aivan älytöntä, naurettavaa, resurssien tuhlaamista, järjestöntä ja loukkaavaa!! Tehdäänkö missään muussa Euroopan maassa tällaista?? Ja mitä seuraavaksi???
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain sähköpostilla HYLÄTTY ilmoituksen ja uhkauksen että toimittavat keltaisen keräyslaatikon jonka tyhjennyksestä pitää maksaa 14€/kk. Rakensin aidan tontilleni (6700€), joten eivätpä tuo mitään laatikoita tontilleni. Lisäksi HYLÄTTY ilmoitus oli aiheeton, koska syy oli ettei ole lämpökompostori. En asu taajamassa, jolloin tavallinen kompostori riittää. Pyysin tuomaan kunnallistekniikan ja ottamaan yksityistien hoidettavakseen samalla kun tuovat laatikon. Ei ole näkynyt.
Just. No sit tulee mullekin varmaan hylätty, kun mulla ei ole 700 euron pilkkovaa, möyhentävää, hierovaa, orgasmin tuottavaa, lämmittävää ja vielä esteettisesti maisemaan sopivaa mutta rottien mielestä rumaa biokekkilän high tec-kompostoria mallia master 2.0!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meiltäpä varastettiin kompostorin mullat, kun oltiin poissa.
Pitääkö tehdä rikosilmoitus? Jätteet varastettu.
Joku käyny varastamassa hieman kasvuvoimaa omille viherprojekteille :D
Meillä kävi tänään luvatta roska-autokaveri tyhjentämässä roskiksen. Ei olla tilattu mitään tällaista, koska haluamme pitää yksityisyyden jätteittemme suhteen. Asiallisesti viemme ne itse jätelaitokselle.
No en ole toteuttanut pàskálain vaatimia urean keräyslaitteistojakaan ja en tätäkään. Kompostoin kasvijätteet ulkohuussiin ja kakin niiden päälle pari kertaa viikossa. Hyvin ovat maatuneet. Voi tarkastaja käydä nuuskimassa sitä, jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Biojätteethän on pakko lajitella omakotitaloissa. Aina voit sanoa että syöt ainoastaan ravintoloissa.
Ei varmaan mene läpi. Pakko olla joko jätekeräysastia, jonka roskakuski tyhjentä tai oikeanlainen komposti. Ja jos ei hanki, niin pakotetaan uhkasakon ja ulosoton kautta.
Just, ja kompostointi ei oo ihan helppoa pakkasilla. Sitte tarkastajalla riittääki tarkistamista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää surkuhupaisaa.
Oon joutunu ostaan pyörään takavalon, laittamaan maan alle valtavan muovisäiliön likavesiä varten ja nyt sitte kompostoidaan.
Mitä seuraavaks hankitaan ja kenen lompakkoa näin kartutetaan?
Mitä surkuhupaisaa siinä on, että paskavesiään ei saa laskea käsittelemättöminä maahan? En ymmärrä tällaista ajattelutapaa, että jokaisella pitäisi olla vapaus pilata yhteistä ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on jossain rotta alueella, niin kai niitä tarkastetaan, että ei ruokita niitä ja rakenneta vielä samaan läjään hyvää talvipesäpaikkaa.
Ruokajätteen kompostorit ovat aina umpinaisia.
Kompostitarkastus paljastaa myös jätehuollon siipeilijät – syyniin joutuvat takapihojen tunkiot ja roskanpolttotynnyrit
Vierailija kirjoitti:
No mä en edes avaisi, piilottelisin kotona, kun luulen et joku uskova siellä pihalla ja koputtaa oveen. Sit laittaa lapun postilaatikkoon, kun lähtee käyn lukematta heittämässä lapun roskiin. T. ateisti
Kompostisi on tietenkin pihalla ei sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallinen työ. Muistatteko TV-lupatarkastajia?
Mutta nekään ei saanu tulla nuuskimaan paikkoja jos ei päästänyt ovesta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Se on se vihervasemmistolainen kyttäysyhteiskunta joka tekee tuloaan. Naapuri voi ilmiantaa liian lepsun naapurinsa jos epäilee jotain direktiiviä kierrettävän.
Älä jaksa sotkea vasemmistoa vihreiden hullutuksiin. Olen itse vasemmistolainen, enkä edes kierrätä.
Tuo kuulostikin ihan naurettavalta sketsiltä. Niin hassua, että ei kyllä uskoisi jos ei tietäisi näin oikeastikin tehtävän. Vain meillä Suomessa. Hävettävää suorastaan.
Meidän kompostorissa (umpinainen, lämpenevä, mikä lie biosertifioitu) muodostui valkoisia toukkia jotka kiipeili siihen yläreunaan ja kannen sisäpuolelle. En ole uskaltanut avata sitä ariin viikkoon. Kauankohan menee että ne kuolee? Olen laittanut PALJON kompostijauhoa ja sitä murua, mutta ei se kai auta. Ja millä mä sitä tiivistän tai sekoitan, kun se jäte on siellä pohjalla ja sen kompostorin puolivälissä menee jotain hiton ilmastointi?putkiakin.
Näyttäisin kompostini, mikäli siitä sovittaisiin etukäteen. Tämä ilman tontin omistajan lupaa tontille nuuskimaan tuleminen, se on tässä se loukkaava ja vitutusta aiheuttava asia.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisin kompostini, mikäli siitä sovittaisiin etukäteen. Tämä ilman tontin omistajan lupaa tontille nuuskimaan tuleminen, se on tässä se loukkaava ja vitutusta aiheuttava asia.
Jätehuoltoviranomaisella on oikeus tarkastaa kiinteistön ulkotilat.
Vierailija kirjoitti:
Biojätteethän on pakko lajitella omakotitaloissa. Aina voit sanoa että syöt ainoastaan ravintoloissa.
Ei sillä sanomisella ole mitään merkitystä. Maksat joka tapauksessa joko kompostin tai biojätteen tyhjennyksen, vaikka et tuottaisi lainkaan biojätettä.
Julkisen sektorin kokoa piti pienentää, saatiin valantehneet viralliset kompostintarkastajat.