Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v käyttäytyy koko ajan ylimielisesti mua kohtaan

Vierailija
01.08.2023 |

Neuvoo eli aukoo päätänsä kaikesta ja kiroilee. On kauhean ylimielinen ja osaa ja tietää muka kaiken paremmin kun minä. Lisäksi puhuu musta tosi rumasti "siis mä kuolen jos näytän sulta ku oon 40" Kamalan paha mieli tästä. Mun mielestä hän on saanut hyvän kasvatuksen ja tässä on kiitos.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on teini.

Teinit ovat rasittavia.

Onneksi se on ohimenevää.

T. yläkoulun ope

Oot huono ope, jos katsot oppilaiden huonoa käytöstä läpi sormien. Aikuisten kuuluu opettaa ja kasvattaa.

Vierailija
42/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi teini

No ei todella ole.

Teiniys ei ole mikään oikeutus toisen satuttamiseen tai muuten huonoon käytökseen. . . jne

Huomaa, ettei sinulla ole lapsia. Varsinkaan teinejä. Kovin naiivia kuvitella, että yksi keskutelu muuttaa mielen kuohunnan tasaiseksi. 

Olet niin väärässä kuin voi olla! Ihan sama onko tuolla vastaajalla lapsia vai ei: minulla on lapsia, ja vastaaja on OIKEASSA joka pointissaan! Lapsen kasvatus kestää yli teini-iänkin ja ne rajat pitää olla silloinkin. Minua ei olisi ikinä kukaan saanut haukkua, tai kiroilla tai käyttäytyä rumasti. Myös teinien ,,tahto on vanhemman taskussa,, ja keinot on monet, monet kymmenet, saada nuori kasvava ihminen ymmärtämään missä mennään .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että pahoitat mielesi tuollaisesta käytöksestä.

Usein puhekaan ei silti auta.

Silloin neuvon vain antamaan tuollaisten puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aikanaan tuo loppuu.

Juuri tuo 14-15 on pahin ikä. Sitten ne itsekin jo haluaa antaa itsestään aikuisemman kuvan.

Vierailija
44/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikista lapsista tule murrosiässä ilkeitä. Eiköhän tuo ilkeys ole malliopittu jostain, vanhemmilta, isovanhemmilta? 

Ei ole aina malliopittu.

Olen itse kivasta perheestä, jossa kukaan ei haukkunut ketään.

Kuitenkin minä olin se, joka haukkui muita ja oli tosi ilkeä. Kerran suututin vieraatkin käytökselläni perin pohjin.

Ihan itse keksin olla tuollainen kamala väkyttäjä. Nykyisin olen ihan lauhkea lammas :)), mikä ei tarkoita tahdotonta nynneröä, mutta siivoa suuta.

Vierailija
45/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on teini.

Teinit ovat rasittavia.

T. yläkoulun ope

Oot huono ope, jos katsot oppilaiden huonoa käytöstä läpi sormien. Aikuisten kuuluu opettaa ja kasvattaa.

Nyt on jo huono opekin löydetty. 😂

Vierailija
46/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus teineilyä, ei sille oikein mitään voi. Itse olin pahempi.

Vierailija
47/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vyön esittely vaikuttaisi kenenkään käytökseen?

Mitäs veikkaat?

Vierailija
48/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaislikalle oli sanottu että oletpa äitisi näköinen. Tämä oli laukaissut takaisin että en perkele ole niin ruma. No nyt on ihan samannäköinen, paitsi äitinsä oli nelikymppisenä hitusen kauniimpi. Olen tuntenut hänet siis lapsesta asti ja nyt on jo keski-iässä. Näytä teinillesi tämä viestini tai lue se hänelle. 

Vierailija
49/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi ottaa kuukausirahaa tai puhelinta pois? Varmasti tehokkainta. Ei tarvi edes tapella tai huutaa, kun tyynesti ilmoittaa, että anteeksipyynnön ja viiden kauniin kehun jälkeen mietitään puhelinta/rahaa uudestaan :)

Vierailija
50/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on teini.

Teinit ovat rasittavia.

T. yläkoulun ope

Nyt on jo huono opekin löydetty. 😂

Niin, niitä on sellaisiakin. Eivät ole ilmeisesti tajunneet tehtäväänsä.

Vierailija
51/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan teinit ole nimitelleet vanhempiaan. Pitäähän rajat teininkin käytöksessä olla.

Pistä kova kovaa vastaan. Sano teinillesi, että kohta lastenkoti kutsuu jos ei käyttäytyä osaa. Ja ole vakuuttava. Sano se niin vihaisella ilmeelläsi silmiin katsoen kuin osaat. Ei tarvitse sietää paskaa kotonaan äidinkään.

Ikinä ei uhkailla millään lastenkodilla. Käyttäytyä pitää aikuisenkin. Olet lapsestasi vastuussa, ja hylkäämisellä ja turvattomuudella uhkailu aiheuttaa paitsi traumoja, pelkästään heikentää arvoasi teinin silmissä. 

Vierailija
52/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on tuollaisia. Koita kestää ja olla ymmärtäväinen, sillä jos et ole niin teini katkaisee välinne heti kun muuttaa kotoa.

Lässyn, lässyn

Olen eri, mutta ei mitään lässynlässyn. Aikuinen ymmärtää, että teini on teini, samoin kuin että uhmaikäinen on uhmaikäinen, eikä ota siitä itseensä. Toki rajat pitää asettaa ja voi muistuttaa puhelimesta, netistä ja kuukausirahasta. Lastenkodilla ja hylkäämisellä uhkailu aikuiselta on lapsellista ja typerää.

Vierailija
53/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs veikkaat?

No aika vaikea sanoa, eikö voisi yhtä hyvin esitellä vaikka vyölaukkua?

Vierailija
54/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsutaan nimellä teini-ikä. Sun pitää vaan kestää. Ei se paria vuotta kauempaa tuota jatka. 

Pitää vaan kestää? Haista pitkä p...a.

Olet jäänyt teinin asteelle haistatteluinesi. Mitä rangaistusta suosittelet itsellesi?

-eri

Vierailija
55/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle, että pahoitat mielesi tuollaisesta käytöksestä.

Usein puhekaan ei silti auta.

Silloin neuvon vain antamaan tuollaisten puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aikanaan tuo loppuu.

Juuri tuo 14-15 on pahin ikä. Sitten ne itsekin jo haluaa antaa itsestään aikuisemman kuvan.

Mun neuvo: Ensin tosiaan kerrot, että pahoitat mielesi. Jos se ei hillitse perseilyä, sitten kovat keinot. Puhelin lähtee, taskuraha lähtee jne.

Vierailija
56/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan teinit ole nimitelleet vanhempiaan. Pitäähän rajat teininkin käytöksessä olla.

Pistä kova kovaa vastaan. Sano teinillesi, että kohta lastenkoti kutsuu jos ei käyttäytyä osaa. Ja ole vakuuttava. Sano se niin vihaisella ilmeelläsi silmiin katsoen kuin osaat. Ei tarvitse sietää paskaa kotonaan äidinkään.

Maailman typerin kasvatusneuvo, lastenkodilla uhkailu. Ja 38 yläpeukkua ja vain 2 alapeukkua, joista toinen minun. Eipä ole ihme, että on lapsilla ja nuorisolla paljon ongelmia, kun vanhemmat ovat noin hukassa kasvatuksensa kanssa.

Vierailija
57/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman typerin kasvatusneuvo, lastenkodilla uhkailu. Ja 38 yläpeukkua ja vain 2 alapeukkua, joista toinen minun. Eipä ole ihme, että on lapsilla ja nuorisolla paljon ongelmia, kun vanhemmat ovat noin hukassa kasvatuksensa kanssa.

Ihan hyvä neuvo, valehtele keksimällä paskajuttuja, joita 5-vuotiaskaan ei usko, niin 15v tottelee.

Vierailija
58/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä kirjoitti:

Kaverit tekee nuorista kakaroista tuollaisia ylimielisiä. Minä pistin kakaran arestiin ja pakotin muihin harrastuksiin jotta saa parempia kavereita.

Pakotit muihin harrastuksiin?

Vierailija
59/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs veikkaat?

Entäs kun murkkuikä ohi, miten katsot lastasi silmiin ja hän sinua?

Vierailija
60/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle niin kattoo sitte kuin pärjää ku mamma ei oo tehny ruokaa