Miten eroon tyttöystävästä?
Olen saanut tarpeekseni parologisesti valehtelevasta tyttöystävästäni.
Aivan sairasta touhua ja olen antanut hänen jäädä jo liian monta kertaa kun hän on uskotellut lopettavansa selkäni takana touhuamisen yms.
Nainen asuu luonani. On asunut jo yli puoli vuotta.
Ongelmallisen tilanteesta tekee se, että hän on käytännössä rahaton, eikä hänellä tunnu olevan paikkaa mihin mennä kuitenkaan.
Minun käy häntä sääliksi kaikesta siitä huolimatta mitä hän on minulle tehnyt ja aiheuttanut. En vain jotenkin saa heitetyksi häntä kadulle - olen meinannut monta kertaa, mutta valtava itkukohtaus saa minut aina heltymään viimeistään seuraavana aamuna.
Kyllä mä aikaisemmin olen osannut suhteen päättää jos siltä on näyttänyt. Mutta aiemmin olen tapaillut ns. tasaveroisia naisia, joista en ole kokenut ikäänkuin olevani vastuussa (vaikken toki ole tästä nykyisestäkään oikeasti).
Miten ratkaista tämä? Olen henkisesti aivan loppu ja nyt kun kesäloma päättyy, pitäisi päästä taas keskittymään työhön.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Annatko hänen nukkua kanssasi samassa sängyssä edelleen? Ja harrastaisit seksiä, jos sitä olisi tarjolla? Nyt vaan pitää etsiä selkäranka ja jättää pippelin ohjaus kuuntelematta. Nainen ulos sängystä eikä seksiä YHTÄÄN, vaikka hän yrittäisi vampata sinut ja kiehnäisi ja keikistelisi kuinka.
Eikä ruokaa. Eikä pyykinpesupalveluita. Ei mitään palvelua enää. Yhtään mitään.
Kyllä samassa sängyssä nukutaan.
Ei minun tee mieli harrastaa seksiä hänen kanssaan. Kyllä hän sitä yrittää aika ajoin - ilmeisesti ajattelee sen toimivan niin että sitten olisin taas kuin ei mitään. Muttei se onnistu enää näin valtaisan shitin jälkeen. Alussa olin tosiaan aina aamulla herätessä eri mieltä ja valmis yrittämään vielä, mutta nyt tämä tunne ei ole enää mennyt ohi kuukausiin. Haluan jatkaa omillani.
Lopetan myös ruoan ostamisen heti tänään. Voin syödä työpäivän aikana lounaan ja töiden jälkeen käydä jossain syömässä ennen kotiin menemistä. Ei tarvitse pitää kuin kahvia kaapeissa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Naisen ikä rehellisesti?
23 😬
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi nianen ei lähde jos hänelä on säätöä muiden kanssa? Kustannatko hänen elämänsä? Joku syyhän on miksi nainen pysyy luonasi. Tosiaan, ala ikäväksi ja poista etuudet, kyllä se häipyy paremmille apajille. Noilla pummeilla on aina jostain syystä ottajia.
Sen kun tietäisi!
Olen jo aikaa sitten lopettanut tavaroiden ostelun yms. No, ruoat toki kustannan edelleen jne. Mutta ei kait Suomessa kukaan nälkään kuole, sen verran aina jostain saa.
Kyllähän se vannoo rakastavansa minua ja vain minua eikä mitään muuta ole ikinä halunnutkaan, eikä pysty elämään ilman. Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta jne.
Mutta kun ei ole osoittanut mitään merkkejä ehkä päivää kahta pidempään, että olisi korjaamassa toimintaansa.
Ja siis oikeasti toiminta on niin törkeää, ettei minulla missään nimessä ole enää mitään uskoa mistään paremmasta.Sanoo ettei halua sinne kaverinsa luokse mennä. Mutta eipä onnistunut kuitenkaan lopettamaan yhteydenpitoa, vaikka siihenkin annoin mahdollisuuden (mikä varmasti oli jo virhe sekin).
AP
Älä osta enää edes ruokaa. Tosiaan jos ei vuokrasuhteessa voit ilmoittaa, että kerää tavaransa ja häipyy. Ei tarvitse kysyä onko joku kivempi paikka valmiina tai jäädä sellaista odottamaan.
Ei kai kukaan täysjärkinen tuollaiseen tuhlaa elämäänsä? Kyllä ihmisistä eroon pääsee, jos et pääse vikaa on sinussa ja omien rajojen pitämisessä.
Mikä on "vuokrasuhteessa"? Se nainen joko on kirjoilla asunnossa tai sitten ei. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko hänen nimensä vuokrasopimuksessa tai maksaako hän vuokraa, vain sillä onko hän siellä kirjoilla.
Mutta ap ei ole vielä keksinyt, miten vastata tuohon kysymykseen, mikä kertoo että tarina tapahtui Porvoossa.
En tiedä missä muuttotappiokunnassa asut, mutta ei vuokra-asuntoon kukaan voi muuttaa vain kirjoille, ilman vuokranantajat lupaa. Lisäksi vesimaksut jne. Loisia voi, mutta silloin myös pihalle voi nostaa. Jos taas on kirjoilla ilman vuokrasopimusta, on ollut ap tyhmä.
https://www.minilex.fi/a/avoliitto-vuokrasuhde
"Avoliitto ei edellytä vuokrasuhdetta avoparin välillä. Avopuolisolla on nimittäin oikeus muuttaa puolisonsa vuokra-asuntoon ilman erillistä vuokrasopimusta. Mikäli toinen puoliso muuttaa toisen yksin vuokraamaan asuntoon, ei heidän välilleen siis synny vuokrasuhdetta. Avopuolisoiden välille ei katsota syntyneen vuokrasuhdetta, sillä heidän katsotaan olevan vuokrasuhteen sijasta avoliitossa keskenään. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko olleet kauan yhdessä?
Joka tapauksessa älä pitkitä eroa enää.
Muuta omillesi mahdollisimman pian.11 kk yhdessä. Joista siis puolisen vuotta asuttu samassa paikassa.
On tämä hel@&ttiä kyllä. Ei olisi ikinä pitänyt lähteä tällaiseen. Sen vannon etten enää ikinä ota naista, joka ei tee jotain järkevää itsekin elämällään.
AP
Viiden kuukauden tuntemisella avoliittoon, yay!
Et ole ap tainnut vieläkään vastata siihen, että asutko vuokralla vai omistusasunnossa. Jos asut vuokralla ja vuokrasopimus on sinun nimissäsi, niin helpoiten tosiaan pääset naisesta eroon, jos irtisanot vuokrasopimuksen ja muutat yksin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko ohjattua vaikka omien vanhempiensa luo tavaroineen?Tai sanot aikarajan ja vaihdat sitten lukot jos ei toimi.Tavarat jätesäkissä ulos.Siis jos ei ole mitään vuokrasuhdetta naisella asuntoon.
Ei pitäisi neuvoa asioissa, joita ei ymmärrä. Jos nainen on asunnossa kirjoilla, se on hänenkin kotinsa. Ap voi vaihtaa lukot ja viedä tavarat jätesäkissä ulos mutta hän joutuu antamaan naiselle avaimen uusiin lukkoihin tai vaihtamaan ne takaisin sekä korvaamaan mahdollisesti tuhoutuneet tavarat.
En usko, että mitään tyttöystävää on edes olemassa, mutta muistakaa ihmiset, että jos menette avoliittoon niin eroaminen ei ole yhtä helppoa kuin seurustelusuhteessa. Mikäli se toinen osapuoli on kirjoilla asunnossanne, se on hänenkin kotinsa. Ja jos hän ei halua lähteä suosiolla, ainoa mahdollisuus on hakea käräjäoikeudesta häätö. Voitte uhitella tuovanne kotiin muita naisia/miehiä, mutta koska se on sen avopuolisonkin koti, hän voi kieltää heitä tulemasta tai tarvittaessa soittaa poliisit poistamaan.
Ja viiden vuoden avoliiton jälkeen voi tosiaan tulla muitakin juridisia seuraamuksia.
Älkää menkö avoliittoon, jos ette ymmärrä mihin sitoudutte.
Jos naisella ei ole mitään vuokrasuhdetta asuntoon (eli ei ole kirjoilla ja vain loisii nurkissa) niin voi kyllä vaihtaa lukotkin. Toki eri juttu jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta omillesi mahdollisimman pian.11 kk yhdessä. Joista siis puolisen vuotta asuttu samassa paikassa.
On tämä hel@&ttiä kyllä. Ei olisi ikinä pitänyt lähteä tällaiseen. Sen vannon etten enää ikinä ota naista, joka ei tee jotain järkevää itsekin elämällään.
AP
Jep 😕
Tunnustan ihan avoimesti olleeni erittäin tyhmä.
Onneksi nyt kuitenkin melko nopeasti tajusin missä mennään, eikä ehtinyt käydä mitään vielä vakavampaa, kuten lapsi. Kammottaa ajatellakin.
AP
Elä liikaa itseäsi suomi, avopuoliso saattaa sitäkin käyttää hyväksi, jos huomaa. Kuka tahansa voi haksahtaa ja yleensä sitä kuitenkin uskoo hyvää ihmisistä ensi alkuun, ennen kuin on toisin todistettu. Eihän sitä oikein muuten voisi elää ihmisten joukossa. Nyt on vain tarve suoralle puheelle, jossa toteat, että et halua enää jatkaa tätä ihmissuhdetta ja toivot avokin muuttavan pois. Eihän se hyvältä tunnu se keskustelu, mutta eipä tunnu hyvältä tuollainen elämäkään, ja siksi sun olisi hyvä pitää se pitkäaikainen tavoite mielessä. Jos toinen uhkailee itsemurhalla, soita ambulanssi. On terveydenhoitohenkilökunnan vastuulla huolehtia itselleen vaarallisesta henkilöstä ja soitto on myös uhkailijalle viesti siitä, että et koe hänestä enää tällaista vastuuta ja saattaa lopettaa tuollaisen henkisen väkivallan.
Miksi ap jätät vastaamatta yksinkertaiseen kyssäriin: onko nainen kirjoilla asunnossa?
Koska jos on, et voi pistää pihalle niin vain. Jos ei ole, voit pistää pihalle.
Sen sijaan, että pähkäilet ja iniset täällä nyt miten vaikeaa on, TEE JOTAIN käytännön asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ikä rehellisesti?
23 😬
AP
Luultavasti pari vuotta nuorempi. Ja entä sinun ikä? Selvästi vanhempi kun kerran ilmeilet tuolla lailla. Yritit käyttää hyväksi ongelmaista nuorempaa ihmistä ja sait näpeillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko ohjattua vaikka omien vanhempiensa luo tavaroineen?Tai sanot aikarajan ja vaihdat sitten lukot jos ei toimi.Tavarat jätesäkissä ulos.Siis jos ei ole mitään vuokrasuhdetta naisella asuntoon.
Ei pitäisi neuvoa asioissa, joita ei ymmärrä. Jos nainen on asunnossa kirjoilla, se on hänenkin kotinsa. Ap voi vaihtaa lukot ja viedä tavarat jätesäkissä ulos mutta hän joutuu antamaan naiselle avaimen uusiin lukkoihin tai vaihtamaan ne takaisin sekä korvaamaan mahdollisesti tuhoutuneet tavarat.
En usko, että mitään tyttöystävää on edes olemassa, mutta muistakaa ihmiset, että jos menette avoliittoon niin eroaminen ei ole yhtä helppoa kuin seurustelusuhteessa. Mikäli se toinen osapuoli on kirjoilla asunnossanne, se on hänenkin kotinsa. Ja jos hän ei halua lähteä suosiolla, ainoa mahdollisuus on hakea käräjäoikeudesta häätö. Voitte uhitella tuovanne kotiin muita naisia/miehiä, mutta koska se on sen avopuolisonkin koti, hän voi kieltää heitä tulemasta tai tarvittaessa soittaa poliisit poistamaan.
Ja viiden vuoden avoliiton jälkeen voi tosiaan tulla muitakin juridisia seuraamuksia.
Älkää menkö avoliittoon, jos ette ymmärrä mihin sitoudutte.
Jos naisella ei ole mitään vuokrasuhdetta asuntoon (eli ei ole kirjoilla ja vain loisii nurkissa) niin voi kyllä vaihtaa lukotkin. Toki eri juttu jos on.
Tuohon kysymykseen ap ei ole vielä keksinyt sopivaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jep 😕
Tunnustan ihan avoimesti olleeni erittäin tyhmä.
Onneksi nyt kuitenkin melko nopeasti tajusin missä mennään, eikä ehtinyt käydä mitään vielä vakavampaa, kuten lapsi. Kammottaa ajatellakin.AP
Mistä tiedät, ettei hän ole raskaana?
Naapurin nuorella tyttiksellä näyttää olevan ihan omat komeat seuralaiset kun itseään vanhempi mies on työmatkoilla. Ei tietysti kuulu muille, mutta ei kiva juttu sille toiselle.
Minä kyllä voin sen ottaa.Mistä haen?Milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ikä rehellisesti?
23 😬
AP
Luultavasti pari vuotta nuorempi. Ja entä sinun ikä? Selvästi vanhempi kun kerran ilmeilet tuolla lailla. Yritit käyttää hyväksi ongelmaista nuorempaa ihmistä ja sait näpeillesi.
Höpö höpö.
Ihan on täysi-ikäinen parikymppinen.
Olen kyllä vanhempi juu. Kolmekymppinen.
En ole paha ihminen enkä hyväksikäyttäjä. Jos jotakin niin liian kiltti. Yrittänyt kannustaa naista tekemään jotakin järkevää, edes harrastamaan ja tarjonnut apuja siihen yms. Tästä ei saa edes vääntämällä hyväksikäyttösuhdetta kuvittelemaasi suuntaan.
Sääli on ilmeisesti tosiaan sairautta ja lähinnä se on syntini tässä keississä.
AP
Ilmoitat nyt vaan jämäkästi että homma loppuu, ja seuraavana päivänä alat etsiä hänelle asuntoa. Jos ei kertakaikkiaan tule toimeen omillaan eikä ole yhtään rahaa mihinkään, niin yhteys sosiaalitoimeen, että tämmöinen henkilö tarvitsee nyt apua. Ei tietysti pitäisi olla sinun vastuulla hoitaa toisen puolesta kaikkea, mutta jos ei kertakaikkiaan itse osaa tai kykene niin helpoimmalla pääsee kun järjestää sen asunnon, kontaktin sosiaalitoimeen/tukihakemukset vetämään ja kuskaa naisen kamoineen uuteen kämppään. Sen jälkeen estää koko tyypin ja jatkaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä voin sen ottaa.Mistä haen?Milloin?
Varsinais-Suomi. Ja vaikka heti tänään illalla 18-19 aikaan.
AP
Jos otit hänet kuin kesäkissaksi, niin kanna vastuu ja hoida loppuun asti vaan.
Sanopa se. Ja vielä minäkin ihan aikuisen iässä kuitenkin. Hyvin ja rauhallisesti asuin itsekseni 5 vuotta ilman mitään ongelmaa.
Naisella oli kuitenkin huono tilanne silloin(kin), joten hellyin ottamaan luokseni.
Olisi vain pitänyt katsella hiukan pidempään ensin. Turhapa sitä nyt on jossitella.
AP