Miten eroon tyttöystävästä?
Olen saanut tarpeekseni parologisesti valehtelevasta tyttöystävästäni.
Aivan sairasta touhua ja olen antanut hänen jäädä jo liian monta kertaa kun hän on uskotellut lopettavansa selkäni takana touhuamisen yms.
Nainen asuu luonani. On asunut jo yli puoli vuotta.
Ongelmallisen tilanteesta tekee se, että hän on käytännössä rahaton, eikä hänellä tunnu olevan paikkaa mihin mennä kuitenkaan.
Minun käy häntä sääliksi kaikesta siitä huolimatta mitä hän on minulle tehnyt ja aiheuttanut. En vain jotenkin saa heitetyksi häntä kadulle - olen meinannut monta kertaa, mutta valtava itkukohtaus saa minut aina heltymään viimeistään seuraavana aamuna.
Kyllä mä aikaisemmin olen osannut suhteen päättää jos siltä on näyttänyt. Mutta aiemmin olen tapaillut ns. tasaveroisia naisia, joista en ole kokenut ikäänkuin olevani vastuussa (vaikken toki ole tästä nykyisestäkään oikeasti).
Miten ratkaista tämä? Olen henkisesti aivan loppu ja nyt kun kesäloma päättyy, pitäisi päästä taas keskittymään työhön.
Kommentit (185)
Tuntuu tosi pahalta kun ihmiset keillä on kamalasti velkaa ja ulosottoa saavat miehen jotka elättävät. Itsellä 2 korkeakoulututkintoa ja tilillä rahaa melkein omakotilaon verran (säästöinä). Olen myös hoikka ja ihan nättikin, eikä toisen miehen lapsia. :(
Jos nainen on kirjoilla luonasi , on helpointa että irtisanot asunnon ja muutat muualle pikimmiten .
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos etsisit somesta tuon naisen uuden tapailukumppanin, esittelisit itsesi ja kertoisit tilanteesta? Tai ainakin uhkailet naista tällä. Ehkä tajuaa sitten itse alkaa pakkailla kamoja.
Tämä on tehty.
Tai nainen ihan itse esitteli kun alunperin sain tuosta tietää. Soitti sille riidan keskellä ja pyysi kaiuttimessa vahvistamaan tarinansa, että mistään muusta kuin kaveruudesta ei ole eikä ole ollut kyse.
Tuon takia meninkin hetkeksi taas halpaan silloin. Tai halpaan ja halpaan, annoin mahdollisuuden näyttää. Annoin naiselle vapaat kädet lopettaa yhteydenpito jompaan kumpaan. Vannoi unohtavansa kaverinsa. Kunnes sain taas todisteet yhteydenpidosta noin kuukauden päästä.
Kyllähän tuohon tarinaan aluksi tietysti halusi uskoa, vaikken varsinaisesti uskonutkaan.
Olen jankannut ja jankannut, että mikä ongelma sulla tässä on kun haluat yhteydenpitoa jatkaa niin mene sinne, ei mulla ole tarvetta tehdä tästä yhtään vaikeampaa kuin se on ollut, en estele enkä kiristä millään tavalla, vien sut ja tavarasi sinne.
Mutta kun ei. Itkee ja huutaa ettei halua elää ilman minua.
Aivan mielipuolista menoa siis. Huh huh.
Kai jokainen normaali nainen nyt lähtisi oli asiat miten vain jos mies tuolla tavalla tarjoutuu viemään hänet ja tavaransa nimettyyn määränpäähän? Kai siitä nyt tajuaa etten minä näe yhteistä tulevaisuutta millään muotoa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosi pahalta kun ihmiset keillä on kamalasti velkaa ja ulosottoa saavat miehen jotka elättävät. Itsellä 2 korkeakoulututkintoa ja tilillä rahaa melkein omakotilaon verran (säästöinä). Olen myös hoikka ja ihan nättikin, eikä toisen miehen lapsia. :(
Mutta viestisi itseriittoisuus kertoo miksi et ole tuosta huolimatta haluttu.
Heitä pihalle ranskalaisia, lokit on yleensä hanakasti niiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä tytön vanhempiin ja kerro tuosta vaikeasta tilanteesta. Sano, että olet huolissasi tytöstä etkä haluaisi heittää kadulle, niin ottaako tyttärensä sinne?
Luulen että tämä voisi toimia eikä olisi liian raaka väylä.
Jos saisin suostuteltua hänet äidilleen lepäilemään. Puhuisin vaikkapa viikon tauosta. Jospa huomaisi sitten jo itsekin miten on helpompi olla kun voi vapaasti tehdä mitä haluaa ja pitää yhteyttä keneen lystää ilman että tarvitsee yrittää (epäonnistuneesti) peitellä sitä.
Sillä aikaa ehtisin sitten itse järjestellä asiat niin ettei paluuta enää ole.
Pahalta tuntuu silti jotenkin, mutta mun on nyt vain kertakaikkiaan pelastettava itseni.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.
Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.
Ranteet auki - itkua kesti lähes koko yön.
On tämä hankala soppa. Joskin tietysti ihan itse keitetty tässä näin 🤔
AP
Paljonkos teillä on ikäeroa?
Ap, mitä aiot nyt tehdä? Hyviä neuvoja on jo tullut. Nyt suunitelma kehiin ja toteuttamaan, muuten nainen on vielä joulunakin siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä tytön vanhempiin ja kerro tuosta vaikeasta tilanteesta. Sano, että olet huolissasi tytöstä etkä haluaisi heittää kadulle, niin ottaako tyttärensä sinne?
Luulen että tämä voisi toimia eikä olisi liian raaka väylä.
Jos saisin suostuteltua hänet äidilleen lepäilemään. Puhuisin vaikkapa viikon tauosta. Jospa huomaisi sitten jo itsekin miten on helpompi olla kun voi vapaasti tehdä mitä haluaa ja pitää yhteyttä keneen lystää ilman että tarvitsee yrittää (epäonnistuneesti) peitellä sitä.
Sillä aikaa ehtisin sitten itse järjestellä asiat niin ettei paluuta enää ole.
Pahalta tuntuu silti jotenkin, mutta mun on nyt vain kertakaikkiaan pelastettava itseni.
AP
Pelastat tuossa samalla sekä itsesi, että tytön. Tuskin hänkään on todellisuudessa onnellinen nykyisessä sekavassa tilanteessa, vaikka ei itse tajuaisikaan. Hommat etenemään. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.
Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.
AP
Ap 30, nainen 23
Aloittaja: selkeästi päivämäärä ja kellonaika, milloin pitää olla ulkona ja sano, että jos ei ole siihen päivämäärään mennessä ulkona niin sinä irtisanot asunnon ja jatkat elämääsi muualla ilman häntä. Sano ja kommunikoi tuollaiselle vammaiselle selkeästi. Ihan varmasti naisella on joku kehityshäiriö aivoissa kun ei ymmärrä.
Mun eks yritti tuota samaa ja annoin hänelle aikaa tasan kuukauden. Ilmoitin, että jos siihen mennessä ei ole nainen ja tavarat poissa mun elämästä niin irtisanon asunnon ja mulle on aivan sama mitä hänelle tapahtuu. Ja siinä vaiheessa olikin aivan sama mitä hänelle tapahtuu. Mä en ole vastuussa aikuisesta ihmisestä ja en ole keneenkään mitenkään holhoussuhteessa. Hän ei yllättäen muuttanut asunnosta niin irtisanoin asunnon ja pyysin vuokranantajaa ilmoittamaan asunnossa asuville, että sopimus on irtisanottu ja asunnon pitää olla silloin ja silloin siisti. Eks tuli linjoja pitkin huutaen mulle ja totesin, että nyt on sitten virallista. Tulen katsomaan asunnon kunnon kaksi päivää ennen kuun loppua ja silloin on oltava hänen tavarat poissa. Loput laitan mustaan pussiin ja rapun edustalle. Saa hakea sieltä. Kävin kaksi päivää ennen avainten luovutusta ja tavaroita oli edelleen. Heitin tavarat mustaan pussiin ja laitoin rapun edustalle. Siivosin asunnon ja maksoin vuokraisännälle lukkojen uudelleenasennuksen. Eksä yritti olla yhteydessä ja soitteli ja laittoi viestiä, mutta ignoorasin ne. Ei mulla ole sille naiselle enää mitään sanomista tai edes kiinnostusta. En tiedä mitä nykyään tekee tai missä on, ei vain kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: selkeästi päivämäärä ja kellonaika, milloin pitää olla ulkona ja sano, että jos ei ole siihen päivämäärään mennessä ulkona niin sinä irtisanot asunnon ja jatkat elämääsi muualla ilman häntä. Sano ja kommunikoi tuollaiselle vammaiselle selkeästi. Ihan varmasti naisella on joku kehityshäiriö aivoissa kun ei ymmärrä.
Mun eks yritti tuota samaa ja annoin hänelle aikaa tasan kuukauden. Ilmoitin, että jos siihen mennessä ei ole nainen ja tavarat poissa mun elämästä niin irtisanon asunnon ja mulle on aivan sama mitä hänelle tapahtuu. Ja siinä vaiheessa olikin aivan sama mitä hänelle tapahtuu. Mä en ole vastuussa aikuisesta ihmisestä ja en ole keneenkään mitenkään holhoussuhteessa. Hän ei yllättäen muuttanut asunnosta niin irtisanoin asunnon ja pyysin vuokranantajaa ilmoittamaan asunnossa asuville, että sopimus on irtisanottu ja asunnon pitää olla silloin ja silloin siisti. Eks tuli linjoja pitkin huutaen mulle ja totesin, että nyt on sitten virallista. Tulen katsomaan asunnon kunnon kaksi päivää ennen kuun loppua ja silloin on oltava hänen tavarat poissa. Loput laitan mustaan pussiin ja rapun edustalle. Saa hakea sieltä. Kävin kaksi päivää ennen avainten luovutusta ja tavaroita oli edelleen. Heitin tavarat mustaan pussiin ja laitoin rapun edustalle. Siivosin asunnon ja maksoin vuokraisännälle lukkojen uudelleenasennuksen. Eksä yritti olla yhteydessä ja soitteli ja laittoi viestiä, mutta ignoorasin ne. Ei mulla ole sille naiselle enää mitään sanomista tai edes kiinnostusta. En tiedä mitä nykyään tekee tai missä on, ei vain kiinnosta.
Ja sitten heräsin
Kerrot tilanteen hänelle niinkuin itse sen näet. Tarjoat mahdollisuutta jäädä asumaan, mutta se edellyttää seksiä toivomallasi tavalla vähintään kahdesti päivässä. Ensimmäisen yritys hänen osaltaan edes neuvotella seksiajankohdan siirrosta johtaa automaattisesti häätöön. Tällä tavalla et voi hävitä.
Se nainen vain hyötyy sinusta ja manipuloi. Hän ei ole paha ihminen, hänellä on pää sekaisin. Sinäkään et ole paha ihminen, mutta älä koskaan ikinä tee säälistä mitään. Hän on nuori vielä ja tuo voi tasoittua joskus, ja sinulla ei selvästi ole tarpeeksi kokemusta hulluista naisista jotka eivät osaa huolehtia itsestään. Heitä on paljon, kuten myös miehiä. Noh kuitenkin, teillä on jonkinlainen riippuvuussuhde ja se ei ole oikeaa välittämistä.
Et auta häntä mitenkään mahdollistamalla hänen sekoiluaan elämässä tarjoamalla valmiita asioita. Älä kuuntele mitään mitä se sanoo, kaikki on tarkoitushakuista ja hänen tarkoituksensa on välttää yksin jäämistä ja jatkaa hyötymistä sinusta. Hän keksii kyllä jotain kun heität hänet pihalle. Et ole vastuussa hänestä, älä mahdollista enää sekoilua. Hän menee todennäköisesti toisen vaihtoehtomiehen luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap 30, nainen 23
AP alkoi Daddyksi nuorelle naiselle ja nyt on ihmeissään pyytämässä neuvoja Vauva palstalta, avot! 💁🏻 Älkää nyt ainakaan tuota naista syyllistäkö kovasti tästä tilanteesta. AP:lla on valta-asetelma vähätuloiseen nuoreen naiseen, ja se tekee kyseisen naisen psyykkeelle vakavaa haittaa.
Ehdottomasti naisen olisi päästävä pois AP:n luota, mutta monesti tuollaiset vanhemmat miehet käyttävät ties mitä kaasuvalottamisia ja sirkustemppuja suhteen alkamiseksi, joten Tukholman Syndrooma olisi todennäköisempi diagnoosi. Vauva palstan diagnoosithan on tunnetusti päteviä.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa.
Erolla, että olen nainen, enkä päässyt järkystä miehestä eroon.
Kämppä oli minun vuokraama.
Sanoin vuokrasopimuksen irti ja lähdin.
Vuokrasin uuden yksiön itselleni.
Kaukaa.
Mies jäi asuntoon ja löysi "yllättäen" itselleen uuden maksajan.
Kuulin myöhemmin.
Vaihdoin puhelinnumeroni ja laitoin sen salaiseksi.
Osoitteen ilmoitin postiin salaiseksi.
Rauha palasi sieluuni.
Kunnes sitten kohtasin sen oikean.
MIelikuvitustyttiksestä pääsee eroon helposti. Hankit vain jotain muuta kuviteltavaa.
Oikeasti hullusta tytöstä olisi vaikeampi päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hullusta tytöstä olisi vaikeampi päästä eroon.
Tunnet tämän ap:n naisen?
Olipa huono ja epäempaattinen neuvo ja kaikki yläpeukuttavat... Sanoo valitettavasti jotain meidän ajastamme. Tuo tapa lopettaa suhde on väärin ja aiheuttaa paljon kärsimystä jo valmiiksi epävakaalle henkilölle. Tosin koska hän on tässä tapauksessa itse ollut uskoton ap:llä on lupa olla varsin tiukka suhteen lopettamisessa, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että on ihminen kyseessä. Hanki hänelle auttavia tahoja (sosiaalitoimisto, erinäsiet yhdistykset ovat myös joskus varsin hyviä) ja lopeta suhde, vaikka muuttamalla itse muualle. Ap:n ei tarvitse jäädä suhteeseen, jossa hänet kohdellaan huonosti.