Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon tyttöystävästä?

Vierailija
01.08.2023 |

Olen saanut tarpeekseni parologisesti valehtelevasta tyttöystävästäni.
Aivan sairasta touhua ja olen antanut hänen jäädä jo liian monta kertaa kun hän on uskotellut lopettavansa selkäni takana touhuamisen yms.

Nainen asuu luonani. On asunut jo yli puoli vuotta.
Ongelmallisen tilanteesta tekee se, että hän on käytännössä rahaton, eikä hänellä tunnu olevan paikkaa mihin mennä kuitenkaan.
Minun käy häntä sääliksi kaikesta siitä huolimatta mitä hän on minulle tehnyt ja aiheuttanut. En vain jotenkin saa heitetyksi häntä kadulle - olen meinannut monta kertaa, mutta valtava itkukohtaus saa minut aina heltymään viimeistään seuraavana aamuna.

Kyllä mä aikaisemmin olen osannut suhteen päättää jos siltä on näyttänyt. Mutta aiemmin olen tapaillut ns. tasaveroisia naisia, joista en ole kokenut ikäänkuin olevani vastuussa (vaikken toki ole tästä nykyisestäkään oikeasti).

Miten ratkaista tämä? Olen henkisesti aivan loppu ja nyt kun kesäloma päättyy, pitäisi päästä taas keskittymään työhön.

Kommentit (185)

Vierailija
42/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.

Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.

Ranteet auki - itkua kesti lähes koko yön.

On tämä hankala soppa. Joskin tietysti ihan itse keitetty tässä näin 🤔

AP

Jos olet vuokralla, irtisano asunto ja muuta itse uuteen.

Tee se! Ja yritä estää kohtaexääsi saamasta uuden asunnon osoitetta. Jos hänellä ei ole ajokorttia eikä autoa, hän ei pysty seuraamaan muuttoautoa.

Jos rahatilanteesi sallii, voit jatkaa vuokrasuhdetra sallia vanhan asuntosi käytön vielä yhden kuukauden ajan, niin että kukaan ei voi väittää, ettet antanut kohtuullista aikaa muuttaa pois. Älä sinä aikana käy vanhalla asunnolla äläkä vastaa numerostaan tuleviin puheluihin, niin että et anna ylipuhua itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

What happens when you break up with a BPD?

The individual with BPD tends to blame themselves for the breakup and may experience an increase in depression, anxiety, anger and self-harming behaviors.

Why is it so hard to let go of a BPD ex?

Getting over someone with a personality disorder is supposed to be harder because of the heightened emotion of the relationship itself. The love bombing and constant affirmation is easy to miss, especially when that person made you feel like they were your soulmate.

Vierailija
44/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.

Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.

AP

Jos tappaa itsensä se ei ole sun ongelma. Nyt lähdet menee.

Kunhan ap on riittävän kaukana, kun se tapahtuu. Miehenä hän joutuu helposti epäillyksi henkirikoksesta. Eikä ole kiva olla se, joka ruumiin löytää.

Vierailija
45/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä saisit puhtia häätää hänet kun mietit haluatko olla samassa tilanteessa vuoden päästä, viiden vuoden päästä? Ei se ole yhtään sen helpompaa myöhemminkään, päin vastoin.

Kannattaa myös muistaa, että viiden vuoden jälkeen avoliitosta eroamiseen saattaa liittyä muitakin juridisia seuraamuksia kuten hyvitys (esim. https://www.minilex.fi/a/avoliitto-ja-omaisuus).

Vierailija
46/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatilta kuulostaa. Pihalle vaan, kyllä yhteiskunta tukee rahallisesti että pääsee jaloilleen.

Vierailija
47/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta etsimään asunto ja auta muutossa. Miten nainen sai tavaransa sinun luokse? Jämäkästi ilmoitat erosta ja kerrot auttavasti muutossa. Viime kädessä sitten häätö käräjäoikeuden kautta. Äläkä jatkossa ota huollettavia nurkkiisi, vaikka olisivat kuinka kauniita.

Vierailija
48/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos tappaa itsensä se ei ole sun ongelma. Nyt lähdet menee.

Kunhan ap on riittävän kaukana, kun se tapahtuu. Miehenä hän joutuu helposti epäillyksi henkirikoksesta. Eikä ole kiva olla se, joka ruumiin löytää.

Mitä sitten? Jos joku haluaa ottaa iteltään nirrin irti senkus vetää. Itsarilla uhkailu on henkistä väkivaltaa eikä siihen pidä lähteä. Ap voi soittaa häkeen kertoakseen eksänsä olevan itsetuhoinen. Puhelun päätteeksi täydellinen esto.

Vierailija
49/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, tarinatyylisi tunnistaa. Ei jatkoon, tylsä.

Vierailija
50/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auta etsimään asunto ja auta muutossa. Miten nainen sai tavaransa sinun luokse? Jämäkästi ilmoitat erosta ja kerrot auttavasti muutossa. Viime kädessä sitten häätö käräjäoikeuden kautta. Äläkä jatkossa ota huollettavia nurkkiisi, vaikka olisivat kuinka kauniita.

Sossu auttaa järkkäämään asunnon ja muuton. Ei kuulu aloittajalle. Naisen pitää nyt vaan mennä soskuun.

Vierailija
51/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ohjattua vaikka omien vanhempiensa luo tavaroineen?Tai sanot aikarajan ja vaihdat sitten lukot jos ei toimi.Tavarat jätesäkissä ulos.Siis jos ei ole mitään vuokrasuhdetta naisella asuntoon.

Vierailija
52/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä se tänne kyllä voin sen ottaa.

Vierailija
53/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi nianen ei lähde jos hänelä on säätöä muiden kanssa? Kustannatko hänen elämänsä? Joku syyhän on miksi nainen pysyy luonasi. Tosiaan, ala ikäväksi ja poista etuudet, kyllä se häipyy paremmille apajille. Noilla pummeilla on aina jostain syystä ottajia.

Sen kun tietäisi!

Olen jo aikaa sitten lopettanut tavaroiden ostelun yms. No, ruoat toki kustannan edelleen jne. Mutta ei kait Suomessa kukaan nälkään kuole, sen verran aina jostain saa.

Kyllähän se vannoo rakastavansa minua ja vain minua eikä mitään muuta ole ikinä halunnutkaan, eikä pysty elämään ilman. Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta jne.

Mutta kun ei ole osoittanut mitään merkkejä ehkä päivää kahta pidempään, että olisi korjaamassa toimintaansa.

Ja siis oikeasti toiminta on niin törkeää, ettei minulla missään nimessä ole enää mitään uskoa mistään paremmasta.

Sanoo ettei halua sinne kaverinsa luokse mennä. Mutta eipä onnistunut kuitenkaan lopettamaan yhteydenpitoa, vaikka siihenkin annoin mahdollisuuden (mikä varmasti oli jo virhe sekin).

AP

Vierailija
54/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon naistyypin. Koukuttaa jotenkin epävakaudellaan.

Olen ollut tällainen nainen :D

Vierailija
55/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta asuntoa ei välttämättä löydy kuukaudessa edes sosiaalitoimen kautta. Tiedän tämän, koska olin itse turvakodissa lapsen kanssa asuntojonon kärkipäässä ja silti asunnon saamiseen meni pari kuukautta. Lapsettomalla asunnottomalla aikuisella voi mennä vieläkin kauemmin saada asunto.

Vierailija
56/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi nianen ei lähde jos hänelä on säätöä muiden kanssa? Kustannatko hänen elämänsä? Joku syyhän on miksi nainen pysyy luonasi. Tosiaan, ala ikäväksi ja poista etuudet, kyllä se häipyy paremmille apajille. Noilla pummeilla on aina jostain syystä ottajia.

Sen kun tietäisi!

Olen jo aikaa sitten lopettanut tavaroiden ostelun yms. No, ruoat toki kustannan edelleen jne. Mutta ei kait Suomessa kukaan nälkään kuole, sen verran aina jostain saa.

Kyllähän se vannoo rakastavansa minua ja vain minua eikä mitään muuta ole ikinä halunnutkaan, eikä pysty elämään ilman. Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta jne.

Mutta kun ei ole osoittanut mitään merkkejä ehkä päivää kahta pidempään, että olisi korjaamassa toimintaansa.

Ja siis oikeasti toiminta on niin törkeää, ettei minulla missään nimessä ole enää mitään uskoa mistään paremmasta.

Sanoo ettei halua sinne kaverinsa luokse mennä. Mutta eipä onnistunut kuitenkaan lopettamaan yhteydenpitoa, vaikka siihenkin annoin mahdollisuuden (mikä varmasti oli jo virhe sekin).

AP

Vaikuttaa siltä, että olet narsistin pauloissa. Tekee temppunsa, mutta aina luikertelee takaisin. Hyväksikäyttämään. Sanot, että nainen ei "onnistunut lopettamaan yhteydenpitoa". Sun pitää itse lopettaa se yhteydenpito narsistiin ja pysyä siinä päätöksessä. Ei narsisti itse sitä tee niin kauan kuin vain saa susta jotain hyötyä kupattua.

Vierailija
57/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko ohjattua vaikka omien vanhempiensa luo tavaroineen?Tai sanot aikarajan ja vaihdat sitten lukot jos ei toimi.Tavarat jätesäkissä ulos.Siis jos ei ole mitään vuokrasuhdetta naisella asuntoon.

Ei pitäisi neuvoa asioissa, joita ei ymmärrä. Jos nainen on asunnossa kirjoilla, se on hänenkin kotinsa. Ap voi vaihtaa lukot ja viedä tavarat jätesäkissä ulos mutta hän joutuu antamaan naiselle avaimen uusiin lukkoihin tai vaihtamaan ne takaisin sekä korvaamaan mahdollisesti tuhoutuneet tavarat.

En usko, että mitään tyttöystävää on edes olemassa, mutta muistakaa ihmiset, että jos menette avoliittoon niin eroaminen ei ole yhtä helppoa kuin seurustelusuhteessa. Mikäli se toinen osapuoli on kirjoilla asunnossanne, se on hänenkin kotinsa. Ja jos hän ei halua lähteä suosiolla, ainoa mahdollisuus on hakea käräjäoikeudesta häätö. Voitte uhitella tuovanne kotiin muita naisia/miehiä, mutta koska se on sen avopuolisonkin koti, hän voi kieltää heitä tulemasta tai tarvittaessa soittaa poliisit poistamaan.

Ja viiden vuoden avoliiton jälkeen voi tosiaan tulla muitakin juridisia seuraamuksia.

Älkää menkö avoliittoon, jos ette ymmärrä mihin sitoudutte.

Vierailija
58/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://youtube.com/shorts/5IGqabKbpy8?feature=share

https://youtu.be/IVMK1isBif0

Tunnet siksi itsesi olevan vastuussa hänestä, että b klusterin persoonallisuushäiriöiset (epävakaa ja/tai narsisti) tekevät sinusta itselleen vanhemman. Vain huono vanhempi hylkää lapsensa, vaikka tunne vanhemmuudesta olisi vain alitajuinen. 

Jos et muuten tiedä, miten toimia erossa persoonallisuushäiriöisen kanssa, voit ostaa muutaman (etä)terapiatunnin narsismiin ja muuhun lähisuhdeväkivaltaan erikoistuneelta taholta. 

https://jennikiviniemi.fi/tukea-terapiaa/kolmen-kerran-terapiapaketti-h…

Vierailija
59/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi!

AP

Vaikuttaa siltä, että olet narsistin pauloissa. Tekee temppunsa, mutta aina luikertelee takaisin. Hyväksikäyttämään. Sanot, että nainen ei "onnistunut lopettamaan yhteydenpitoa". Sun pitää itse lopettaa se yhteydenpito narsistiin ja pysyä siinä päätöksessä. Ei narsisti itse sitä tee niin kauan kuin vain saa susta jotain hyötyä kupattua.

Yhteydenpitoa siihen toiseen mieheen. Sekä narsistin että epävakaan omanarvontunto on niin heikko ja ulkoistettu, että ikinä yksi ihminen ei riitä täyttämään sitä koko loppuiäksi, ainoastaan suhteen alkuvaiheen. Sitten pitää löytää muita lähteitä. 

Vierailija
60/185 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi!

AP

Älä osta enää edes ruokaa. Tosiaan jos ei vuokrasuhteessa voit ilmoittaa, että kerää tavaransa ja häipyy. Ei tarvitse kysyä onko joku kivempi paikka valmiina tai jäädä sellaista odottamaan.

Ei kai kukaan täysjärkinen tuollaiseen tuhlaa elämäänsä? Kyllä ihmisistä eroon pääsee, jos et pääse vikaa on sinussa ja omien rajojen pitämisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi