Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Luulen, että saat kaupaksi, koska kiinnostuneita on jo ollut.
Vierailija kirjoitti:
Alle 50e tavarat kierrätykseen
Itsellä raja on 20e. Jos tiedän saavani 20e tai enemmän, Toriin myyntiin. Jos en, kierrätykseen.
Mitään 1-2e kauppoja ei kannata alkaa vääntää.
Miten usein tapahtuu sitä, ettå
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.
Anna romusi ilmaiseksi, ei niitä kukaan muuten huoli.
Vierailija kirjoitti:
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.
PayPalin kautta ollut huijauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.PayPalin kautta ollut huijauksia
...
PayPal huijaukset
Miten tunnistan kalasteluhuijaukset?
Yhteydenotto tapahtuu ilmaista sähköpostiosoitetta käyttäen, esimerkiksi yahoo, gmail ja hotmail -päätteiset osoitteet.
Ole myös varovainen, jos sinuun otetaan yhteyttä tekstiviestillä, joka on lähetetty ulkomaalaisesta puhelinnumerosta englannin kielellä.
Yhteydenottoviesti on tyypillisesti kirjoitettu huonolla englannin tai suomen kielellä.
Ostajaehdokas kirjoittaa yhteydenottoviestin usein hyvin yleisellä tasolla siten, että se voisi koskea mitä tahansa myynnissä olevaa tavaraa. Tämän vuoksi viestissä usein viitataan "tavaraan" tai "tuotteeseen" tai englanniksi kirjoitetussa viestissä "itemiin".
Jotta tarjous kuulostaisi houkuttelevalta, yhteydenottaja (ostaja) saattaa tarjota myymästäsi tuotteesta enemmän kuin olet siitä pyytänyt.
Usein ostaja haluaa maksaa myymäsi tavaran shekeillä tai maksupalveluita käyttäen (mm. Western Union, BidPay, MoneyGram). Shekeissä ei todennäköisesti ole katetta.
Huijari (ostaja) saattaa lähettää sinulle väärennetyn maksuvahvistuksen, jonka mukaan rahat olisivat jo siirretty tilillesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muu kuin ihan tavallinen ilmoitis Torissa. Ei pay pall ja viestittely Torin sivuilla. Asiallisen oloinen niin kauan että sai maksun. Siihen loppui. Sen verran halpa, etten tehnyt rikosilmoitusta, mutta Toriin ilmoitin. Poistivat myyjän.
Mulle tulee paljon kyselyitä että postitanko ja paljon postitus maksaa. Mainitsen ilmoituksessa heti tyyliin tokalla rivillä että postitus onnistuu ja kerron aina postikulut. Turhauttavaa vastailla tällaisille tyypeille.
Ja itse laitan Toriin muutamankin euron arvoista tavaraa, niistä kertyy useita kymppejä jos myynnit menevät hyvin, usein joku ostaa useamman kohteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee paljon kyselyitä että postitanko ja paljon postitus maksaa. Mainitsen ilmoituksessa heti tyyliin tokalla rivillä että postitus onnistuu ja kerron aina postikulut. Turhauttavaa vastailla tällaisille tyypeille.
Ja itse laitan Toriin muutamankin euron arvoista tavaraa, niistä kertyy useita kymppejä jos myynnit menevät hyvin, usein joku ostaa useamman kohteen.
Tyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa huoh?
huokausta
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Ja koska postitus onnistuu ja minä ostan sinulta 3 tuotetta yhteishintaan 12 e, niin sinä varmaan tulet sen verran vastaan, että maksat postikulut 5,9 e, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin?
Niin, tyyliin. Tämä on keskustelupalsta jossa käytetään puhekielisiä ilmauksia, kuten tyyliin ja huoh.
Myyn vain sellaista minkä voi postittaa, tai sellaista mistä eroon pääseminen on niim vaikeaa/kallista että ennemmin kannattaa sopia kaupoista naamatusten.
Sitähän se on. Itsekin olen myynyt nyt paljon Torissa ja hermo mennyt monta kertaa. Uudenveroista tavaraa parhaimmillaan alle puolella uuden hinnasta ja tarjotaan kahvipakettia (pyyntihinta 90 euroa ilmoituksessa). En vaivautunut vastaamaan. Nykyään laitan suoraan ilmoitukseen että en tingi ilmoituksessa mainitusta hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Miksi sinulle on niin vaikeaa sopia asioista viestitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle on niin vaikeaa sopia asioista viestitse?
Tämä.Tuo viesti ominaisuus lisättiin juuri turvallisuuden takia.Herättää epäilyjä jos sitä ei joku halua käyttää.
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Alle 50e tavarat kierrätykseen