*~*~* Enskattaert viikonloppuun la-su *~*~*
Tässä perjantain pulinat..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9088410&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (40)
vauva sylissä pikaisesti vastailen..
eli käsittääkseni ei mitään hätää jos olet itse vesirokon sairastanut. voisitko tarkistaa asian äidiltäsi? mutta varmuuden vuoksi kysy vaikka huomenna asiaa neuvolasta niin ei jää vaivaamaan!
[color=#FF0000]
Uskomatonta, mulla on tänään vapaapäivä! Edellisestä onkin kulunut aikaa kolme viikkoa. Nyt oon sitten ihan ihmeissäni, kämppä on jo siivottu ja pyykit pesty. Mitäs mä nyt tekisin?
Kertokaahan nyt hölmölle, että voiko tosiaan hillittömät mahakivut johtua silkasta ummetuksesta? Myönnän syöneeni eilen vain puolikkaan kanapatongin ja pannukakkua enkä juonut juuri mitään. Mutta voiko pelkkä huono ruokavalio aiheuttaa niin kovaa mahakipua, että yöllä oli turha edes haaveilla nukkumisesta. Kolmisen tuntia kärvistelin (luulin jo, että taju lähtee) ennen kuin älysin ottaa Panadolin. Sen avulla sain unta ja aamulla ei enää tuntunut mitään. Pitäisköhän mun huolestua? Jotenkaan en osaa, kun aina se mahakipu on loppunut omia aikojaan ennemin tai myöhemmin. Ja poitsu kyllä potkii siihen malliin, että tuntuu olevan elämänsä voimissa :) Tänään oonkin sitten juonut koko ajan ja syönyt ruislesepuuroa ja luumuja... ;)
Se omasta navasta. Nyt tärkeisiin asioihin eli SUPERPALJON ONNEA [b]AinoAuroralle ja perheelle[/b]! Saittekin jouluksi pikkutontun kotiin. Ihanaa!
Ja [b]Auroran[/b] pojulla kuului myös olevan kaikki hyvin, hieno juttu. Mitäs sitä suottaa pyörimään, jos kerran hyvä kolo on äipän masussa löytynyt.
[b]Mammis[/b], hyvä että ne sukat on auttaneet! Mulla on kanssa jo kahdet, kun addiktoiduin niihin niin täysin.
[b]Han[/b] olikin päässyt nautiskelun makuun, hyvähyvä! Täällä on ihan sama juttu, vaikkei miestä mun haluttomuus kuulemma haittaakaan, niin itselle tuli viimeksi aika voitonriemuinen olo kun kuivuudesta ja kivuista ei ollut tietoakaan...
[b]Kandilla[/b] alkaakin olla jännät paikat, mä voin lähettää sinne supistuksia! On se kumma, että jos vähän pesee lattiaa niin heti alkaa.. Kokeiles nyt niitä ässiä ja kerro sitten, oliko niistä apua ;)
[b]Iida-Linnea[/b], mäkin suosittelisin nyt kysymään vanhemmilta, onko sulla sitä vesirokkoa ollut. Mun käsittääkseni ei pitäisi olla hätää, jos sulla se on jo ollut. Soita vaikka äippäpolille, niin saat ainakin varmistuksen asiaan ja mielenrauhan itselle.
Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että osaako joku kertoa, minkä kokoisia/millaisia vaatteita bebelle kannattaisi hankkia ja kuinka paljon? Me saatiin yksi 50 cm setti ja ajattelin, ettei niin pieniä tarvita enempää. Muutamia 56 cm bodeja ja potkareita on ja lopun edestä 60 ja 62 cm vaatteita. Ja saahan niitä vaatteita kaupasta syntymän jälkeenkin, mutta olisi kiva ettei heti tarvisi lähteä pakkoshoppailuille.
Nyt alkaa mahasta kuulua sellaista ääntä, että taidan ruveta ruuanlaittoon. Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Kesis, rv 24+3
Onp aihanaa kun täällä pohjoisessa vihdoinkin alkaa tulla talvi. Aurinko paistoi tänään varmaan ekaa kertaa kuukauteen, joten tein oikein piitkän kävelylenkin pikkupakkasessa. On vetänyt mielen niin maahan tämä kaamos, että on väsyttänyt vaan koko ajan ja vuorokausirytmi mennyt ihan sekaisin.
Jalat ja kädet on alkaneet olla ihan kunnolla nyt turvoksissa. Aamulla heti kun herää, niin jo kivistää ja polttelee. Tukisukat ei auta yhtään. Sormusten käytöstä on pitänyt nyt viimein luopua. Niska-hartiaseutu ihan jumissa, joten mies saa kaks kertaa illassa hieroskella mut läpikotaisin jotta jonkinlainen toimintakyky säilyy.
Mulla on kertynyt painoa tosi paljon tän raskauden aikana, kohta 20kg. Oon ihan kamalan turpeana. Rinnat on jo nyt tuplanneet kokonsa ja käsivarret/hartiat saaneet kunnon rasvapeitteen. Syön mielestäni ihan normaalisti, joten ihmetyttää että 1,3kg/viikossa voi tulla lisäpainoa, kun sen verran varmaan tulee just syötyä yhteensä :/ Kauhea työ sitten keväällä päästä takaisin kuosiin kun nyt on näin repsahtanut. Neuvolatäti onneksi lohdutteli, että PCO-potilaille yleensä käy näin, joten kai se on joku oireyhtymään liittyvä asia sitten.
Vauvelimme alkaa olla tulokunnossa. Pää on jo tukevasti alhaalla ja kohtu neuvolatätin mukaan todella supisteluherkkänä. Veikkasi, ettei ainakaan yliajalle olis menossa. Toivomme kovasti, että vuodenvaihteen yli menis kuitenkin, kun lähdetään joulunviettoon Lappiin. Mulla menee lääkärintarkastus viikolle 39 näiden juhlapyhien ym. kanssa, toivottavasti ei oo sillon jo liian myöhäistä :/
Oikein mukavaa joulunalusviikkoa kaikille ja voimia meille " piinaviikkolaisille" .
t.Aliina ja Nuppu 35+5 (vai oliko se jo 36+5, en muista...)
[color=FF00FF]Ihan pikainen pyörähdys tässä vaiheessa sunnuntai päivää. Mies lähti käymään salilla ja ajattelin tulla nopsaa koneella piipahtamaan sillä aikaa=)
Aivan ihana ilma ollut pitkästä aikaa. Pakkasta on ollut koko päivän ja aurinko paisto NIIN ihanasti. Nyt vaan toivotaan, että saatais lunta maahan=) Käytiin kunnolla ulkoilemassakin tänään, teki kyllä hyvää:)
Ihan ensiksi AA:lle ja koko perheelle onnea pienestä prinsessasta!! Niin vaan sekin odotus sitten palkittiin=)
Luin pinot ihan pika pikaa läpi tuolta perjantai illasta asti, niin ihan hirveesti ei taas mieleen mitään jäänyt..
Mutta Titille onnittelut työpaikan johdosta!!
Kandille toivon suppareita, eiköhän se sieltä jossain vaiheessa ulos tule=) Vaikka välillä täälläkin joutuu toivomaan, ettei ainakaan yliaikaiseksi menisi, alkaa olla jo sellainen olo, että saisi tulla jo!! Noh, kun nyt vielä muutaman viikon on tuolla masussa niin sitten tervetuloa..
Muillekkin loppupään menijöille jaksuja ja paljon suppareita niitä tarvitseville!
Käytiin perjantaina tosiaan siellä keksusairaalassa tutustumassa ja täytyy sanoa, että ihan mukava fiilis siitä jäi.. Kätilö vaikutti tosi mukavalta, toivottavasti on yhtä mukava kätilö sittenkun joutuu tositoimiin=) Aikas sairaalamaistahan se oli.. noh, toivottavasti ei tarvitse kauan siellä olla vaan pääsee pian oman nyytin kanssa kotiin.
Kaikkiaan aikaa meni puol toista tuntia ja moni asia selvisi.. että kannatti käydä=)
Mies on alkanut nyt jotenkin ihan oudoks.. hössöttää koko ajan, ja meinaa nyt sitten lopettaa ton aktiivi urheilun ja mitähän vielä.. meinasin ihan suuttua sille, kun ei meinannu ollenkaan lähtee sinne salille, vaan poti hirveitä morkkiksia tossa eteisessä. Ihan kivahan se on, että tietää et toinen välittää, mutta yritin sille sanoo, että menis nyt vielä kun sitten vauvan synnyttyä ei kuitenkaan ihan heti pääse. Onhan se suloinen, mutta tiedän kuinka tärkeetä urheilu on sille ja onhan kännykät keksitty, vaikka tuskin mulla mikään hätä muutamassa tunnissa kotona tulee;)
Joo, kai sitä pitää mennä siivoon keittiö, ennekun se mies sieltä salilta palaa... Sori ehkä hieman sekava viesti, ei meinaa ollenkaan ajatus pysyä kasassa..
terkuin siru ja tiiti rv 35+5[/color]
Henna, eipä tuo painonnousu mitenkään kohtuuton ole. Mulla on tällainen Vauva-lehdestä tullut kiekko, ja sen mukaan rv31 tienoilla on keskiverto-odottajalle tullut 9kg.
Mulle on nyt rv38+3 tullut yhteensä 13.5 kg, plus joku 3-5 kg mitä tuli ennen ekaa neuvolaa (en tehnyt muuta kuin söin ja nukuin). Tuosta määrästä turvotusta on kilo tai pari. Musta ihan ok, jossei enää tule kauheasti lisää. Sairaalaankin voi jäädä lähemmäs kymmenen kiloa saman tien, kun lähtee vauva+istukka+lapsivedet+turvotus. Että sinuna en tuosta painonnoususta huolestuisi!
Iida-Linnea saikin jo neuvola vesirokon suhteen. Mites sun olo muuten, onko parantunut? Huimaako vielä yhtä paljon?
Joo mulle saa lahjoitella suppareita :) Käytiin äsken kävellen kaupassa, joku vajaa 4km yhteensä, mutta eipä sekään aiheuttanut mitään tavallista kovempia suppareita. Saunaa lämmitin eilen, siivota pitäisi jossain vaiheessa viikkoa, ja jos vaikka tänään kokeilisi sitä vähiin jäänyttä ässääkin... Ainakin mies tykkäisi siitä enemmän kun siivouksesta ;)
Kandi taas
:)
Moikkis!
Perjantaina sain lop0ut tapetit irti uudella asunnolla, paitsi että kun eilen mentiin sinne niin mies sanoikin et ottaa listat sittenkin irti lattian rajasta ennen maalausta vaik ei aluksi pitänyt ja nyt sitten ne lattain reunat pitää vielä repiä puhtaiksi tapetista,mut se on pieni juttu se.
Vinkki kaikille, kun tapetoit gyproc-seinää, maalaa ihmeessä levy pohjamaalilla jos ei ole jo maalattu, sillä tapetin mahdollinen irroitus maalaamattomasta levystä on t-u-s-k-a-a sanan oikeessa merkityksessä. Oon itse rempannut monia kämppiä, lähes aina ollut tapetin irroittamistakin listalla tehtävänä ja ei milloinkaan ole kestänyt näin kauan ja ollut näin tuskaa.
Tänään meidän piti mennä ostamaan tasoitetta ja ainakin pohjamaalit,mut eipä mennä näköjään, hiukan hassua kun viikolla jos mua laiskottaa tai kolottaa jostain tai en ole saanut nukuttua niin kyllä mun pitää jaksaa mennä sinne remppaamaan edes osaksi päivästä kun rempalla ja muutolla on kiire...mut nyt kun isäntä on vapaalla ja sillä laiskotta niin kiire on ihan hukassa...heh, no ei kait se haittaa, saanpahan minäkin olla vaan.
Mun isi on tulossa tänään käymään pikaisesti, se on veljen luona tekemässä jotain seinänkaatoprojektia ja haluaaa nähdä mun masun vaik näkisi sen myös jouluna sitten mut ihan ok. Ehkä ajatan sen Keravalle kurkkaamaan riekaleista asuntoa kun ei ole sitä nähnyt ja täällä yksiössä on kaaos,pyykkiä kuivumassa kolmella telineellä ja tiskiä yks keittiöllinen, miehen tiskivuoro katsos, ja yks kappale ukkelia sohvalla pelaamassa jotain peliä pleikkarilla... Kait se mies on terve kun se leikkii... :)
Eilen se yllätti minut oikein kunnolla, käytiin kaupassa, se osti punaviiniglögiä ja muita jouluisia juomia ja otti tasan kaks paukkua illalla, niin että ihanaa, olin varautunut hiprakkaan, mut ei sentään...
Mut jospa jatkan muiden viestien lukemista..sormet puutuu naputtelusta...
Masu-mamma
Tänään
AinoAuroralle isot onnittelut! :)
Ihanaa kun edes jo vähän on maa valkeana ja lämpötila pakkasella. Mies sanoikin et nyt pitää rueta pitämään auto koko yön lämmityksessä, kun ei tiedo jos se lähtö vaikka tulisi lähiaikoina..
( . ) Tuntuu oudolle kun se pitkään odotettu päivämäärä on tänään. :) No, yliaikaan olen jo itseni totuttanut, vaikka en yhtään haluaisi olla joulua osastolla. Olen pikkuiselle kertonut et jos ei torstaihin mennessä synny, sit pitää odottaa joulun yli. ;) Saa nähdä miten tottelevainen on..
Eilen käytiin kiertämässä kirppareita ja kauppoja pitkän kaavan mukaan, eikä tuntunut missään. Tänään sit lähdettiin ulos kävelemään ja melkein heti alkoi supistelemaan ja molempiin lonkkiin iski samaan aikaan kauheat kivut. Ensimmäistä kertaa hidastui meikäläisen kävely. :)
Voikos nuo lonkkakivut viitata synnytyksen lähestymiseen, vai onko vain toiveajattelua?
Alkuviikon Öttiäinen oli todella hiljainen, mutta nyt on kahtena iltana pitänyt hirveän rymyämisen, yritä siinä tunnustella suppareita kun toinen yrittää mahan läpi ulos. :)
Anteeksi omanapainen viesti, mut nyt syömään pizzaa ja katsomaan leffaa. :)
bejpi ja öttiäinen 40+0 :)
Nyt on viimeinkin kaikki jouluostokset tehtynä, mikä helpotus.
iida-linnea, jos varmuudella olet sairastanut vesirokon, niin ei silloin ole mitään hätää. Itse olin tuossa rv 22-27 harjoittelussa päiväkodissa ja siellä oli juuri vesirokkoepidemia, vaan eipä siitä mitään haittaa ollut, kun itse tosiaan jo lapsena sairastanut. Tarkista äidiltäsi, ootko sairastanut ja huolestu vasta sitten, jos ET ole sairastanut.
AinoAuroralle ja perheelle hurrrrrrjasti ONNEA [color=deeppink]pikkuflikan[/color] syntymästä! :)
kandi, sullahan alkaa siellä tosiaan olla paikat ihan kypsinä synnytykseen, hyvähyvä! :)
Oon muuten miettinyt noita supparihommia, kun mulla tulee päivittäin niitä harjoitussuppareita ihan vaikka olisin levossa ja jossain luki, että niitä ei pitäisi tulla kuin esim. kävelyn tms. yhteydessä ja enintään kymmenen päivässä. Mutta toisaalta mulla on paikat edelleen ihan kiinni jne. eikä yhtään kipeää supparia ole tullut, niin onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, vaikka niitä harjoitussuppareita tuleekin enemmän kuin on " suositusten mukaista" ?
AliinaK, kiva kuulla kuulumisia :)
Omaan napaan ei mitään uutta. Eilen tuli lenkillä ollessa sellainen aivan kummallinen paineen tunne tuonne alamahalle. Tod.näk. se oli harjoitussuppari, mutta oli kyllä harvinaisen voimakas, kun tuntui aivan siltä, kuin joku olis paisunut tuolla sisällä ja lytistänyt nuo sisäelimet. Se tuntui oudolta. Mulla noita harj.suppareita tulee päivittäin enemmän ja vähemmän, mutta tuo tunne oli aivan uudenlainen.
Han ja Rumpali 33+4
Oikein paljon onnitteluja AinoAuroralle pikkuisen tytön syntymän johdosta!
Täällä kanssa saavutettu tänään se kauan odotettu päivä, laskettu aika. Sitruuna ei vaan tuolla masussa vieläkään tunnu sitä tietävän... Itse juhlistin päivää nukkumalla klo 14 saakka. Illalla menin puolen yön aikaan nukkumaan, joten kyllähän tuosta unta tulee sellaset 14h (-vessareissut). Pitäisi siis hetki pärjätä. Onneksi tänään tulee Taru sormusten herrasta, joten on jotain tekemistä, koska nukkumista on turha suunnitella enää tämän vuorokauden puolella.
Täällä ei tosiaankaan ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Sitrus ei ole vielä laskeutunut, mitään selkeää limatulppaa en ole bongannut ja supistelee ajoittain, mutta aika kesysti. Alavatsakipuja on ajoittain, mutta nekin tulee ja menee. Ei taida olla asiaa synnärille vielä lähipäivinä. Tiistaina on taas neuvola ja sieltä laittavat lähetettä yliaikaisuuden vuoksi äitipolille jo ti, kun nuo joulupyhät vähän sotkevat kuviota. No, odotellaan...
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille ja tänne tosiaan saa lähettää niitä ylimääräisiä suppareita!
Keinuhepo ja Sitruuna 40+0
Kaikille rauhoittelevista vastauksista! Soittelin äidille ja yhdessä oikein muistimme, eli kun olin 4-vuotias sairastin vesirokon. Äidin mukaan ei ollut mitenkään kovin raju mutta vesirokko kuitenkin. Eli eiköhän tuo pikkuinen ole turvassa tuolla yksiössään. Ajattelevaista toki ystäviltämme, että heti soittivat tyttärensä sairastumisesta.
Kandi kyselit mun vointia muuten. Huimausta ei ole enää ollut ja muutoinkin supistukset on jääneet pois. Lepo ja töistä poissaolo olivat siis tässä kohti raskautta jo hyväksi. Mites muuten - jos oot kotosalla maanantaina tai tiistaina niin haluaisitko vaikka kahvilla kävästä keskustassa? Mulla on vapaapäivät ma ja ti.
Moni oli iloinnut kauniista säästä tänään. Samoin! Ihanaa piristystä tällaiset pakkaspäivät. Me käytiin tekemässä loput jouluostokset miehen kanssa ja nyt vaan lahjat paketteihin aattoa odottamaan.
Päivällinen on justiinsa valmista, joten pöytää kattamaan.
Hyvää vointia teille kaikille! T. iida-linnea
oikeastiko jo tiistaina laittavat lähetettä äitipolille yliaikaisuuden vuoksi..? Mulle sanoi viimeksi äitipolille että sitten jos menee 10 päivää yli, niin sitten sinne uudestaan, eli joskus 27.12.. Minullakin tiistaina neuvola, pitää kysyä asiasta, vaikka onkin sijainen.. Hassua..
bejpi ja öttiäinen edelleen 40+0
Nyt on vieraat pois nurkista, eli äiti lähti ajamaan kotiin. Oli taas mukava istuskella ja katsella leffaa yhdessä oikein ajan kanssa eilen illalla:)
Peipposkalle onnittelut " 12" ohituksesta:=)
Kandi, lähettelen sulle kovasti suppareita jotta saisit nyytin jouluksi!
bejpi ja keinis, teille suppareita myös ettei paljon menisi yli *sup sup* koittakaahan nyt vaan ässäillä joka sorttia josko ne sieltä tulisi=)
Han, samaa olen miettinyt kun mullakin jopa levossa supistelee ja jatkunut jo sieltä jostain oiskohan ollu rv23 alkaen. Silti paikat oli vielä rv27 vistusti kiinni. Eli mäkin mietin et pitääkö näihin kuitenkin suhtautua " vakavasti" vai ei?! Tai sit kun tuolla " alhaalla" alkaa tapahtua niin tapahtuukin nopeasti.... *kääk*
Aliina, toivotaan nyt että vaavi pysyy teidän reissun ajan vielä masussa ja vasta sen jälkeen tulisi:))
Henna, paljonko sun sf-mitta sit oli? Mulla rv27+3 oli 22cm ja nyt 2½ viikkoa myöhemmin rv29+6 oli 27,5cm. Eli kasvaa voi ja nopeastikin!! Toivoa siis on:=)
Myksi, milloin sun maha pullahti ulos kunnolla. Kun eikös sullakin ollut se sf-alhaalla jossain vaiheessa?
Olo on ollut aiha heikko viimeisen viikon, tänäänkin huimasi oikein kunnolla. Voiskohan johtua tosta hb:n alhaisuudesta (109)?? Ei auta syönti eikä juonti tuohon heikotukseen:( No, nyt on rautajuoma haettu ja eilen ja tänään sitä otettu, toivottavasti alkaa nousta! Ei olekaan mulla ennen hb noin alas vajonnut, kun normaali mulla se 150-155 ja vertakin käyn 2 x vuodessa luovuttamassa=)
Taas kun eilen viikkoja tuli lisää, otin pari masukuvaa. Laitanpa taas linkin miltä mun masuni rv30+0 näytti:)) Nyt on otettu sit kuvia muistoksi rv 24, 26, 28 ja 30
http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=vie…
Oikein leppoisaa sunnuntain jatkoa, mä lähden katsomaan miltä perunalaatikot uunissa näyttää.....
Aurora + Poitsu rv30+1
[color=EE00EE]Vihdoinkin se on AA päässy tositoimiin!! Onnittelut suuret!!
Toivottavasti pääsis kandikin nyt että sais jouluruokia kotona nauttia :)
Aurorallakin jo se masu pikkuhiljaa kasvaa, jopa noilla viikoilla :D Ihmiset on niin erilaisia...
Mulla on kyllä sama käsitys tosta neuvolasta kun Hennalla, että lopussa tihenis käynnit.. En kyllä voi varmax sanoa vielä näillä viikoilla mutta jos joku kertois..
Kesis, me (tai mies) päätettiin ettei niitä ihan pieniä vaatteita osteta oikeen ollenkaan, tutuilta saa kuitenkin just niitä mitkä jää heti pienix.. Eri asia sitten on että pystynkö olla ostamatta ;)
Meillä ilmeni nyt yksi paha ongelma, nimittäin mies alotti yhessä firmassa viime kesänä jossa aina talvet ollaan liiton rahoilla (ei pysty tekee talvisin) No sehän ei vielä liiton rahoille päässyt niin on nyt toisessa firmassa talven.Huhtikuun alussa menee takas sinne " oikeeseen" paikkaan mutta kun mulla on la 6.4!!!!! Se ei vois heti olla pois sieltä, tai jotenkin ei olis ainakaan palkallista isyyslomaa eikä ilman palkkaa voi tietenkään olla!! Ne siis tekee urakkapalkalla töitä.. Nyt mä oon ihan hädissäni että mitä tehdään, en mä yksin halua olla.. :(((( Auttakaa viisaammat...
Mies on muutenkin siinä firmassa eka lisääntyvä, ne on siis sen kavereita kaikki ja pomokin on tuttu...
On alkanu närästykset vaivaamaan ja nyt tietysti tekee ihan hirveesti chiliä ja paprikaa mieli sit.. Näin jopa unta viime yönä että olin itse paprika!!!! Ja vielä baarissa dokaamassa!! :D
Kaikenlaista..
Nyt kattomaan maajusseja,
Riikka ja pikku d 24+2
Iida-Linnea, voitaisiin hyvin kahvitella tiistaina iltapäivällä! Lupasin joka tapauksessa tulla miestä vastaan keskustaan, ja se tulee töistä varttia vaille kolmelta. Eli esimerkiksi kahden aikaan kävisi hyvin..? Mä voisin tulla täältä 13.28 bussilla keskustaan, eli olisin sitten joskus varttia-kymmentä vaille kaksi siellä. Tai voihan se olla että kävelen, jos on tosi hyvä ilma ja olo... Mutta huikkaise jos käy, niin laitan ylös kalenteriin!
Henna mietiskeli neuvoloita. Täällä Keravalla ainakin käynnit tihentyvät kahden viikon väleihin siinä vaiheessa, kun on 36 viikkoa täynnä. Sitten noin viikon välein 38+0 eteenpäin (tosin esimerkiksi mulla on venytetty sitä väliä mahdollisimman tehokkaasti antamalla ensin aika maanantaiksi ja seuraava seuraavan viikon perjantaiksi :/ ).
Nyt tekemään iltasämpylää. En jaksanut tehdä lämmintä ruokaa tänään; saa nähdä miten yöllä turvottaa, kun olen vaan vetänyt leipää ja herkkuja...
Kandi
kun siitä on ollut keskustelua, niin kerron oman kokemukseni: nyt menossa 22+5 ja olen lihonut HILLITTÖMÄSTI, lähinnä siksi etten ensin uskaltanut keskenmenoriskin takia urheilla, ja nyt olen jatkuvasti kipeänä, enkä pysty liikkumaan normaalin verran. Oon lihonu kesästä yht. 17 kiloa :) eli neiti 60 kg painaa nyt 77 kg. huh huh.. toinen syy on tietty se että olen jättänyt kaikki kevyttuotteet (paitsi 9 % juuston) eli aspartaaminamit ja -limpparit yms ovat poissuljettuja. Syön paljon kasviksia enkä käytä punaista lihaa ollenkaan (kuten en aiemminkaan, ennen raskautta), mutta paino sen kun nousee.. millainen mahdan olla huhtikuussa?! Tää masukaveri potkii välillä hurjasti.. me mennään äitiyspolille lähiaikoina- mulla on ollut rytmihäiriöitä ja alapaine on välillä yli sadan, tarkistetaan, että pienellä on kaikki hyvin. Sitä oon miettiny et millaista se on odottaa miehen kanssa? Kun se mun häipyi tosiaan jo alkumetreillä. Toisaalta on hyvä, etten tiedä, niin en osaa mitään kaivatakaan.
Iloista joulun odotusta!
Ai niin, kyselin jo aiemmin et mitä käytännön merkitystä on taakse kallistuneella kohdulla? mulla sellainen kuullemma on, mutten tiedä mitä se edes tarkoittaa. Niin, ja onko täällä muita ns. yksin odottavia palstoilla? Olisi mukava saada vähän vertaistukea puolin ja toisin.
puoliksi taidan jo olla unen rajamailla mut piti tulla AA:ta onnittelemaan! Ihania vauvailuhetkiä koko perheelle!
Ja neuvolatiheyksistä kyseli joku. Mulla on edellisen (rv31 ollut) ja seuraavan neuvolan välissä viis viikkoa, riippunee siis paikkakunnasta ja neuvolastakin.
Riikalle tervetuloa närästyskerhoon ja drinkkivinkki: reilu ruokalusikallinen perunajauhoja reiluun puoleen desiin vettä. Toimii!
Nyt tää kaatuu sänkyyn....megamegaväsy päällä!
Makkara 31+6
Nähdään siis tiistaina noin klo 13.45. Oisko Kulmis hyvä paikka?
t. iida-linnea
Onnittelut " eräpäivän" saavuttaneille Keinuhevolle ja Bejpille.
Bejpi, täällä se meni ainakin niin, että mulle tehtiin viimeisellä neuvolakäynnillä 39+6 äitipolille lähete yliaikaiskontrolliin, mutta tosiaan lähete vaan tehtiin silloin. Aika ya-kontrolliin odotti kotona kun sairaalasta tultiin :D Poika syntyi tasan 40+0 ja ya-kontrolli olis ollut 42+0. Mitä tässä useammalta taholta oon juttua kuullut niin TAYSaan ya-kontrolliaika tulee yleensä just tohon 42+0.
Ja vielä mainostan Tampereen treffejä. Eli nyt tiistaina Sokoksen kahviossa klo 14. Tosin näyttää siltä, että me ei Aksun kanssa päästä kun Akseli on 39 kuumeessa ollut viime yöstä asti :(
AinoAuroralle hurjan paljon onnea! Ihanaa kun saatte viettää joulua uuteen perheenjäseneen tutustuen. =) Onnea, onnea ja vielä kerran onnea!
Titille onnittelut työpaikan johdosta! Onneksi Suomessa on työnantajia, jotka tosiaan ottavat työntekijät taitojensa/tietojensa perusteella eivätkä epäolennaisiin asioihin keskittymällä.
Kandille suppareita! Toivotaan että tekin pian pääsette vauvaan tutustumaan. =)
Itsellä olo on helpottamaan päin. Eilen oli tosi upea elämys olla Lauluyhtye Rajattoman joulukonsertissa. Sai kyllä koko rahan edestä elämyksiä. Ihan mielettömän upeaa!
Sitten TÄRKEÄ KYSYMYS VESIROKKOON LIITTYEN!! Käytiin eilen viemässä joululahjoja ja nyt aamusta ystävämme soitti, että ollaanko mieheni kanssa sairastettu vesirokko, kun heidän tyttärensä on nyt vesirokossa.... Muistelisin, että minä olen lapsena sairastanut. Pitäisikö silti hakeutua neuvolan kautta vasta-ainekokeeseen? Harmittaa kun oma olo hiljalleen paranemassa niin sitten tulee tämmöisiä murheita mietittäväksi... jos oltais tuosta orastavasta taudista tiedetty niin eipä olis menyt käymään....
Kohta kaupoille tekemään loput joululahjaostokset. Mukava on ollut aloitella päivä rauhassa yhdessä miehen kanssa...
iida-linnea rv 21+4