Helsingin Sanomat ylittänyt rajan - irtisanomisiin.
Minun mielestäni sen verran selvää poliittista vaikuttamista jo tulee Hesarilta nykypäivänä että en voi antaa rahojani enää ko. lehdelle. Tilaaminen kuten kaikenlainen ostaminen on lompakolla äänestämistä, että yes please jatkakaa samanlaista: tätä haluan lisää maailmaan.
Nyt on kuitenkin menty yli kaikkien rajojen, kun HS on oma-aloitteisesti lähtenyt kysymään ministerin ex-tyttöystävältä, löytyisikö jotain törkeitä yksityisviestejä joita voidaan julkaista, ja kyllä, Wille Rydmanin ex-tyttöystävä kirjoitti Twitterissä, että hän ei itse ole lähtenyt viestejä tai juttua kauppaamaan, vaan häntä lähestyttiin ja pyydettiin tällaista. Tämähän on selvää poliittista vaikuttamista, jotta saadaan ei-toivottu ministeri pois ministerin paikalta. Sama juttu Purran viestikohussa, on odotettu sopivaa hetkeä ja sitten läväytetty kriittisellä hetkellä vaalien ja luottamusäänestyksen jälkeen homma tapetille. Ja vielä jutuissa esiintyneitä asiavirheitä (ns. turkkilaisapinat) ei oltu korjattu moneen viikkoon, ja sittenkin vaivihkaa mitään pahoittelematta.
Tällaisesta lehdestä sitten monet maksavat, sellaisetkin ketkä ovat asioista eri mieltä? Monet kaveritkin tuhahtelevat Hesarin laskevalle laadulle ja vasemmistoon kallistuvaan agendaan & propagandavaikuttamiseen, mutta silti jatkavat tilausta?
Jos olet samaa mieltä niin suosittelen irtisanomaan... Älkää antako rahojanne aivopesuunne. Joku roti ja vaatimustaso on oltava. Meillä muka maailman vapain media?
Kommentit (194)
Minä lopetin Hesarin nettilehden tilauksen jo silloin, kun Hesari lähti mukaan Marin-jahtiin ja jauhojengi-uutisointiin.
Kovasti yrittävät ostoskeskuksissa hesaria tyrkyttää. Pari näytenumeroa olen ottanut takan sytykkeeksi.
Juorulehti. Jutut iltapäivälehtien ja seiskan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin Hesarin nettilehden tilauksen jo silloin, kun Hesari lähti mukaan Marin-jahtiin ja jauhojengi-uutisointiin.
Hesari ei ole koskaan ollut marin jahdissa joten loogisesti et ole siis sinäkään lopettanut tilaustasi.
Jauhojengissäkin nuo julkaisi lähinnä valeen siitä että koko sotku olisi ollut venäjän operaatio, eli koitti tuossakin kohtaa vierittää syytä kultasannansa niskasta. Ihan kuten uniperissä noiden tarjoama vale on se, että syy oli oikeasti niiden jotka uniperin hankki koska eihän heidän kultasannaltaan voida odottaa mitään osaamista tuollaisen arvokkaan omaisuuden hoitamisessa. Tai jotain.
Toisaalta uniperin massiiviset tuotot tällä hetkellä (saksalaisille) todistaa että uniperin hankkineet oli sittenkin se oikeassa ollut taho ja sanna joka lahjoitti sen pois oli se joka teki massivisen virheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ajattelin että on hyvä että tutkivat ja kaivavat. Nyt kun kuulin miten Karita Mattilaa haukutaan (ja mistä syistä!), ajattelen että nämä toimittajat ovat aivan sekaisin ja psykoosissa.
Onko Mattila julkaissut Saarikosken viestit, Saarikoski antoi luvan. Missä ne on luettavissa?
Mattila ei aikonut julkaista viestejä, mutta Saarikoski julkaisi ne sitten itse. Twitteristä löytyy:
https://twitter.com/SaskaSaarikoski/status/1686428215655407616
En ole aikaisemmin erityisesti tutustunut tän Saarikosken ajatuksiin, mutta jotenkin todella hämmentävää samalla, kuinka jotenkin epäammattimaista käytöstä suorastaan 🤔 ainakin minun näkökulmastani.
Ensinnäkin tuo kummallinen ylimielisyys, ihan kuin Hesari olisi jokin nykyajan Raamattu suomalaiselle, "sivistyksen ja kulttuurin viimeinen mohikaani"? Siis mitä ihmettä? Kyllähän meillä Suomessa on jo sanomalehtiäkin useitakin muita, jotka kyllä lasken ihan sivistystä ja kulttuuria välitäviksi julkaisuiksi. Puhumattakaan kaikesta muusta viestinnästä ja mediasta.
Lisäksi omasta mielestäni kummallisen maalittavaa ja taas ylimielistä puhua vähätellen Suomen Uutisten ja Twitterin kautta luetuista uutisista. Ok, hän voi olla tuota mieltä, mutta jotenkin vain kuvittelisi maan suurimman päivälehden toimittajan olevan avarakatseisempi ja olla tuhahtelematta tuohon tapaan muille uutisväylille.
Ja en ihmettele, jos Mattila loukkaantui viesteistä. S.koskihan puhuu hänelle kuin lapselle, joka ei ymmärrä omaa parastaan. Miten tuosta viestistä voisi edes saada ei-syyllistävän: niin moni syyllistävä keino käytössä, kuten yrittäminen vaikuttaa oman tunteen kautta (Mattilan suhtautuminen masentaa). Tunnistan syyllistävän puheen herkästi, koska oma äitini on sellainen, että hänen kanssaan minulla on melkein koko ajan huono omatunto jostakin. Käyttää paljon juuri samantapaista tunteisiin vetoamista
Vierailija kirjoitti:
En ole aikaisemmin erityisesti tutustunut tän Saarikosken ajatuksiin, mutta jotenkin todella hämmentävää samalla, kuinka jotenkin epäammattimaista käytöstä suorastaan 🤔 ainakin minun näkökulmastani.
Ensinnäkin tuo kummallinen ylimielisyys, ihan kuin Hesari olisi jokin nykyajan Raamattu suomalaiselle, "sivistyksen ja kulttuurin viimeinen mohikaani"? Siis mitä ihmettä? Kyllähän meillä Suomessa on jo sanomalehtiäkin useitakin muita, jotka kyllä lasken ihan sivistystä ja kulttuuria välitäviksi julkaisuiksi. Puhumattakaan kaikesta muusta viestinnästä ja mediasta.
Lisäksi omasta mielestäni kummallisen maalittavaa ja taas ylimielistä puhua vähätellen Suomen Uutisten ja Twitterin kautta luetuista uutisista. Ok, hän voi olla tuota mieltä, mutta jotenkin vain kuvittelisi maan suurimman päivälehden toimittajan olevan avarakatseisempi ja olla tuhahtelematta tuohon tapaan muille uutisväylille.
Ja en ihmettele, jos Mattila loukkaantui viesteistä. S.koskihan puhuu hänelle kuin lapselle, joka ei ymmärrä omaa parastaan. Miten tuosta viestistä voisi edes saada ei-syyllistävän: niin moni syyllistävä keino käytössä, kuten yrittäminen vaikuttaa oman tunteen kautta (Mattilan suhtautuminen masentaa). Tunnistan syyllistävän puheen herkästi, koska oma äitini on sellainen, että hänen kanssaan minulla on melkein koko ajan huono omatunto jostakin. Käyttää paljon juuri samantapaista tunteisiin vetoamista
Nykyajan Raamatulla tarkoitin siis, että HS olisi jokin suomalaisten ylin ohjenuora, erehtymättömin ja suurin ja paras taho, joka uutisia välittää - se urhea ainoa jäljelle jäänyt sivistystä jakava taho meille suomalaisille.
Olemmepa me menneet yhtäkkiä jotenkin ajassa taaksepäin jonnekin Agrocolan aikoihin, jos sivistyksemme on nykyään yhden Hesarin varassa 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ajattelin että on hyvä että tutkivat ja kaivavat. Nyt kun kuulin miten Karita Mattilaa haukutaan (ja mistä syistä!), ajattelen että nämä toimittajat ovat aivan sekaisin ja psykoosissa.
Onko Mattila julkaissut Saarikosken viestit, Saarikoski antoi luvan. Missä ne on luettavissa?
Mattila ei aikonut julkaista viestejä, mutta Saarikoski julkaisi ne sitten itse. Twitteristä löytyy:
https://twitter.com/SaskaSaarikoski/status/1686428215655407616
Jos joku ei pidä narsistia esillä niin viimeistään narsisti itse. Hei täällä mä taas oon PRÖÖT.
Kuin pökäle joka ei suostu huuhtoutumaan pöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan Raamatulla tarkoitin siis, että HS olisi jokin suomalaisten ylin ohjenuora, erehtymättömin ja suurin ja paras taho, joka uutisia välittää - se urhea ainoa jäljelle jäänyt sivistystä jakava taho meille suomalaisille.
Olemmepa me menneet yhtäkkiä jotenkin ajassa taaksepäin jonnekin Agrocolan aikoihin, jos sivistyksemme on nykyään yhden Hesarin varassa 😶
Etenkin kun heidän wokeagendansa (intersektionaalinen feminismi) juuri murentaa sivistystä, perus/perhearvoja, sitä mille yhteiskunta on vuosikymmeniä ellei satoja rakentunut.
Tähän kun ei lähdekään nikottelematta kyytiin saa kuulla olevansa fasisti, äärioikeistoa, konservatiivi eli pahinta mitä voi Hs-aktivistilauman mielestä olla.
Onneksi toistaiseksi voi ihan itse päättää mihin uskoo, mikä vakuuttaa. Tämä aviisi ei ole vakuuttanut sisältönsä puolesta vuosiin. Ilman pärjää erinomaisen hyvin.
Perkutarallaa vaan tännekin. Olettepa jaksaneet ahkeroida pitkän ketjun!
Persuille on ominaista syvä viha YLEä ja Hesaria ja oikeastaan kaikkea riippumatonta tiedonvälitystä kohtaan ja jos puolue saisi valtaa se tekisi kuin esikuvansa ja lopettaisi vapaan tiedonvälityksen.
Persujen viha uutisia kohtaan on vain hyvä merkki siitä että uutiset kannattaa lukea.
No kyllä Hesari oli Marinia jahtaamassa ihan yhtä lailla ip-lehtien tavoin. Hesari myös perusteli jauhojengi-uutisointia sillä, että S. Marin on yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa. Huono muisti persukoilla.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä Hesari oli Marinia jahtaamassa ihan yhtä lailla ip-lehtien tavoin. Hesari myös perusteli jauhojengi-uutisointia sillä, että S. Marin on yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa. Huono muisti persukoilla.
HS uutisointi oli vaan sitä, että Marin vaan iloisesti tanssi yöelämässä. Eli käännettiin positiiviseksi asiaksi ja kaikki negatiiviset asiat jätettiin mainitsematta.
Onneksi HS irtisanotaan nyt joukolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa Aku Ankan tilauksen lopetettua?
Muista tehdä se ennen uuden tilausjakson alkua, sillä lasku lähtee vasta sen jälkeen ja joudut maksamaan sen. Itse lopetin sen, kun menivät Rion olympialaisten aikana sensuroimaan patsaan kansilehdeltä ja silti jouduin maksamaan seuraavan puolivuotisjakson.
Tai sitten niissä ei ole mitään julkistamisen arvoista. Viesteistä on näin ollen vain Mattilan totuus.