Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin Sanomat ylittänyt rajan - irtisanomisiin.

Turhautunut
31.07.2023 |

Minun mielestäni sen verran selvää poliittista vaikuttamista jo tulee Hesarilta nykypäivänä että en voi antaa rahojani enää ko. lehdelle. Tilaaminen kuten kaikenlainen ostaminen on lompakolla äänestämistä, että yes please jatkakaa samanlaista: tätä haluan lisää maailmaan.

Nyt on kuitenkin menty yli kaikkien rajojen, kun HS on oma-aloitteisesti lähtenyt kysymään ministerin ex-tyttöystävältä, löytyisikö jotain törkeitä yksityisviestejä joita voidaan julkaista, ja kyllä, Wille Rydmanin ex-tyttöystävä kirjoitti Twitterissä, että hän ei itse ole lähtenyt viestejä tai juttua kauppaamaan, vaan häntä lähestyttiin ja pyydettiin tällaista. Tämähän on selvää poliittista vaikuttamista, jotta saadaan ei-toivottu ministeri pois ministerin paikalta. Sama juttu Purran viestikohussa, on odotettu sopivaa hetkeä ja sitten läväytetty kriittisellä hetkellä vaalien ja luottamusäänestyksen jälkeen homma tapetille. Ja vielä jutuissa esiintyneitä asiavirheitä (ns. turkkilaisapinat) ei oltu korjattu moneen viikkoon, ja sittenkin vaivihkaa mitään pahoittelematta.

Tällaisesta lehdestä sitten monet maksavat, sellaisetkin ketkä ovat asioista eri mieltä? Monet kaveritkin tuhahtelevat Hesarin laskevalle laadulle ja vasemmistoon kallistuvaan agendaan & propagandavaikuttamiseen, mutta silti jatkavat tilausta?

Jos olet samaa mieltä niin suosittelen irtisanomaan... Älkää antako rahojanne aivopesuunne. Joku roti ja vaatimustaso on oltava. Meillä muka maailman vapain media?

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Hesaria vuosia määräaikaisena lomien ratoksi ja nauttinut laadukkaista ja hyvin taustoitetuista artikkeleista. Valitettavasti tämä asenteellisuus on mennyt aivan överiksi, enkä enää jatkossa tee tilauksia, ainakaan ennenkuin päätoimittaja vaihtuu ja lehden linja todistettavasti muuttuu.

Sama juttu, vasta jos/ kun saarikosken pariskunta ja muut kaltaisensa poistuvat toimituksesta, voin harkita palaamista lehden lukijaksi.

Vierailija
22/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee HS puolisolle paperisena ja itse tilaan sähköisenä. Enkä aio irtisanoa tilausta. Päinvastoin, muutama baari meni juuri boikottiin sen takia, että niiden omistaja uhoaa Twitterissä.

Onko Hesari nykyöän toimeentulotukeen oikeuttava, kun pitää tuplana tilata?

Eikö sähköisillä tunnuksilla saanut luotua myös perheenjäsenille toisen tilin digilehteen?

Vai maksaako vaimo tilauksen?  :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata puolueita, en äänestä, ei mitään persu_vassari_öyhö_kytköksiä. Hesarista ollut Digitilaus. Lopetettu nyt.

Vierailija
24/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyykö Helsingissä joku muu lehti? Mitä hesarin tilalle?

Lue vessapaperia. Siitä on sitten edes jotain hyötyä kun siihen voi pyyhkiä takapuolensa vessassa lukemisen jälkeen. Hesari ei kelpaa mihinkään. Löytyy muutakin asiaa onneksi vielä netistä niin ei haittaa. Ennen vanhaan oli sentään oikeita lehtitaloja olemassa, nykyään ei kai sitten ole mahdollista. EU kiitos vaan. Emme ole enää itsenäinen valtio, täällä ei ole enää sananvapaytta eikä koulussa opeteta ajattelemaan itse, ei kriittisesti. Kaikki vaan aivopesua, totuutta ei arvosteta.

Vierailija
25/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vuosien varrella foorumeilla irtisanonut HS:n tilauksensa jo 312 kertaa vaikka ei sitä ole koskaan edes tilannut...

Tarkistappas onko tilaajamäärä nousussa vai laskussa

Vierailija
26/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman sivuilla sanotaan, että Vauva-palstalla ei harjoiteta sensuuria. Valehteleeko ne muissakin asioissa yhtä paljon? Me kaikkihan tiedämme, että täällä harjoitetaan sensuuria hyvinkin voimalla.

Vierailija
27/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee HS puolisolle paperisena ja itse tilaan sähköisenä. Enkä aio irtisanoa tilausta. Päinvastoin, muutama baari meni juuri boikottiin sen takia, että niiden omistaja uhoaa Twitterissä.

Eikö sähköisillä tunnuksilla saanut luotua myös perheenjäsenille toisen tilin digilehteen?

Kun ei puoliso halua lukea diginä vaan paperisena.

Vierailija
28/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen hesaria kuin vihervasemmiston sanelemaa propagandaa - silloin sitä osaa suodattaa. Itse en tilaa lehteä, pelkät nettiotsikot riittää.

Vierailija
29/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyykö Helsingissä joku muu lehti? Mitä hesarin tilalle?

Helsingin uutiset on maksuton ja siinä on paikallisasioita. Yleisuutisia voit seurata Ylen, MTV:n Iltalehtien maksuttomilta sivuilta.

Voi myös vilkaista muiden maiden otsikoita. Esim Ruotsissa, Aftonbladet, Expressen, joka päivä on ammuttu tai puukotettu joku. Missään ei olla oltu niin sosiaalidemokraattisia kuin Ruotsissa ja jälki on karmea. CNN, BBC, france24.

Luen myös Valitut palat nimistä aikakauslehteä.

Vierailija
30/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adios, Hesari!

Vierailija
31/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai maksaako vaimo tilauksen?  :DDD

Molemmat maksavat oman tilauksensa. Minkä lisäksi olen tottakai antanut puolisolleni myös digitunnukset, mutta hän ei käytä niitä. Ja hän puolestaan antaisi minun kyllä lukea myös paperisen lehden, mutta en muista milloin viimeksi olisin lukenut.

Minä väitän, että suuri osa näistä tilauksen lopettamisella uhoavista ei ensinnäkään ole koskaan edes tilannut Hesaria ja toiseksi jakaa hyvinkin pian tälläkin palstalla (ja Twitterissä) Hesarin uutisia eli haluaa kuitenkin sitä lukea.

Vierailija
32/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hesarille pitää antaa verorahoja lehdistötukena? Ei Seiskakaan mitään saa ja se on sentään laatulehti Hesariin verrattuna.

Seiska on rehellisesti sitä, mitä on. Silloin lukijakin saa sitä, mitä tilaa. Siinä mielessä suoraselkäistä toimintaa. Hesari taas... kaikkea muuta kuin rehellistä ja suoraselkäistä.

Vierailija
33/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä olen lopettanut oman alueen paukallislehden tilauksen jo vuosia sitten. Joskus olisi mukava lukea paikallisuutisia mutta vahva poliittinen suuntautuminen haittaa liikaa, toki lehti väittää olevansa sitoutumaton.

Vierailija
34/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on käynyt hesarin levikin, nousussa vai laskussa? Se kertoo miten kupla kimaltaa.

Vierailija
35/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin >20 vuotta kestäneen hesarin tilauksen jo kymmenen vuotta sitten. Kun jo silloin alkoi uutisten värittyneisyys olemaan häiritsevää.

Stokka, hesari,... mennyttä maailmaa nämä.

Menee samaan laariin Anttilan ja Tiimarin ja Carrollsin kanssa. Vain muistot jäi.

En näe minkäänlaista yhteyttä näillä Helsingin Sanomiin. On aivan toinen asia joutua konkurssiin kuin toimia moraalittomasti ja väärin.

Vierailija
36/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisia voi seurata digimedioiden kautta muutenkin, ajantasainen uutisvirta on rajatonta. Hesarissa on ollut joskus erikoisartikkeleita, joita on voinut lukea. Alkaa artikkelit olemaan sarjaa: vulva-penis-Iina Mikkolan ahdistelu- alaston suomi -linjaa, joten niiden vuoksi en viitsi enää eurojani haaskata. Tämä naurettava yksityisviestikohu on vain kirsikka kakun päälle.

Vierailija
37/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nää keskustelut kauaa pysy täällä kun kaikki ilmottaa asiattomaksi.

Ketkä kaikki rakastaa sitä ideaa ettei hesarin laatu parannu ikinä kun nuo ei näe kritiikkiä artikkeleistaan missään eikä tiedä mitä parantaa? Varmaan kilpailevat mediat?

Vierailija
38/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin >20 vuotta kestäneen hesarin tilauksen jo kymmenen vuotta sitten. Kun jo silloin alkoi uutisten värittyneisyys olemaan häiritsevää.

Stokka, hesari,... mennyttä maailmaa nämä.

Ja kuitenkaan sinulla ei todennäköisesti ole yhtään varsinaista esimerkkiä antaa siitä "värittyneisyydestä" vaan vain sellainen fiilis...

Vierailija
39/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan tutkivaksi journalismiksi että soitellaan ihmisille ja kysellään.

Seiska ja vastaavat lehdet toimivat niin että jutut tulevat suoraan tavallisilta ihmisiltä.

Vierailija
40/194 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin kun Rydmanin viestit julkaistiin. Aiemminkin jo tympäisi se poliitikkojen ajojahti. Nyt tuo oli törkeydessään ihan omaa luokkaansa ja horjuttaa minun uskoa ja luottamusta Hesariin. Ihan roskalehtien tasolle on jutut nyt laskeneet. Kiitos ja hyvästi. Kohta tämä aloitus poistuu, koska ollaan sanoman sivulla ja sanomaa ei saa kritisoida.