Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatti käydä yliopisto

Vierailija
30.07.2023 |

Viisi vuotta yliopistoa sitä vartenm että voi lähetellä sähköposteja eteenpäin. Oikeasti. On kyllä todella masentavaa kuvitella, että tätä pitäisi tehdä seuraavat 40 vuotta. Aivan kamalaa. Oikeastaan syö vielä enemmän sielua se, että töissä mitään järkevää tekemistä ei ole.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmääni pistää se, että moni tässä ketjussa tarvitsisi sitä henkistä kehitystä ja kasvua😂

Vierailija
22/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisiä jotka käyvät yliopiston PELKÄSTÄÄN sen takia että saisivat töitä? :D

Mielestäni se henkinen kehitys ja kontaktien punominen on yksi tärkeimmistä jujuista yliopistossa.

Höpö höpö henkinen kehitys. Tottakai opiskelu kehittää ihmisen kognitiivisia kykyjä, mutta ei siellä nyt mitenkään valaistu. En ole ollut vuosiin missään kontaktissa ex-opiskelutoverien kanssa, asunkin tuhansien kilometrien päässä.

Kyllä siis itse ainakin opiskelin ihan puhtaasti jotta saisin hyvin palkattuja töitä työllistävältä alalta, ja em seikat olivat ykkösprioriteetti alaa valitessa. Itse ihmettelisin ihan päinvastoin; siis kai suurin syy opiskella ON töiden saaminen ja tietylle alalle pääsy?!

T. Tuplamaisteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen amk ja samanlaista sähköpostien lähettelyä ja kahvinkeittoa teen. Vituttaa. Aiemmin näitä tekivät merkonomit.

Minäkin olin aiemmin asiantuntijatehtävissä paremmilla palkoilla, mutta jäinkin työttömäksi. Lopulta oli pakko ottaa tämä sihteerin paikka vastaan, johon btw oli vaatimuksena tradenomin tai ktm (!!!) tutkinto. Palkka huimat 2800 /kk brutto jolla ei kyllä pk-seudulla elä.

Vierailija
24/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisiä jotka käyvät yliopiston PELKÄSTÄÄN sen takia että saisivat töitä? :D

Mielestäni se henkinen kehitys ja kontaktien punominen on yksi tärkeimmistä jujuista yliopistossa.

Minä olen yliopistossa vain siksi, että saan muodollisen pätevyyden tehtävään, mitä teen nytkin. Toki myös tutkinnon myötä paremman palkan ja vakinaisen työsuhteen. Mikään muu ei minua siellä yliopistomaailmassa kiinnosta kuin valmistuminen.

Vierailija
25/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen amk ja samanlaista sähköpostien lähettelyä ja kahvinkeittoa teen. Vituttaa. Aiemmin näitä tekivät merkonomit.

Minäkin olin aiemmin asiantuntijatehtävissä paremmilla palkoilla, mutta jäinkin työttömäksi. Lopulta oli pakko ottaa tämä sihteerin paikka vastaan, johon btw oli vaatimuksena tradenomin tai ktm (!!!) tutkinto. Palkka huimat 2800 /kk brutto jolla ei kyllä pk-seudulla elä.

Suomessa duunaripaikkoihin on vaatimus korkeakoulutuksesta, jotta palkkataso voitaisiin pitää alhaalla. Samalla sitten näihin ehdotonta akateemista koulutusta vaativiin töihin raahataan porukkaa keh****maista. Amisduunarit ovat isolta osin työttömiä tai pätkätöissä.

Vierailija
26/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sisäine hehku suorastaan loistaa minusta. - Sillä, jos erehtyisin sanomaan esimerkiksi siivojan paikkaa tai kaupan hyllyttäjän paikkaa hakiessani, että olen muun ohessa valmistunut yliopistosta niin minut saatettaisiin jättää valistematta. Miksikö? - Koska näin tulisi hehkuneeksi niin paljon, että "polttaisin" mahdollisuuteni saada ao paikkaa. Miksikö? - Koska yliopistosta ei juurikaan saa mitään sellaista erityistä joka auttaisi ja helpottaisi näiden täiden tekoa, vaan pitäsi vain olla nöyrä ja tai nöyrempi, eikä ainakaan kokea olevansa voimaantuneempi siitä, että on saanut itselleen "sisäistä hehkua" opinnoistaan.  

Vierailija
27/27 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut, että opiskeluja ym ei kannata hehkuttaa. Aina on joku jota pännii muiden yliopisto ym opiskelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan