Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva korvaus muuttoavusta

Käyhä
30.07.2023 |

Minun pitäisi muuttaa kuukauden päästä ja olen ihan pinteessä isojen kalusteiden kanssa.
Olen suht pienituloinen yh eikä minulla ole erityisen paljoa ystäviä joilta pyytää apua 😔

Katsoin että muuttofirman kautta palvelu maksaisi 500-800€ eikä minulla todellakaan ole sellaiseen varaa.

Jos joku puolituttu pyytäisi sinua/sinun miestäsi auttamaan niin paljonko pyytäisit vaivanpalkkaa? Uskoisin että näiden isojen kalusteiden roudaus olisi ~2-3 tunnin homma.
Ajattelin että 50€ voisi olla riittävästi mutta aloin epäilemään että ehkä ei olekaan 😑

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkä muuttomatka? Paljonko on matkaa sinne, minne tavarat kuljetetaan?

Vierailija
82/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttoapu.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin muutama vuosi sitten edullisen muuttoavun tarjoajan. Netistä löytyi sellainen, kuin "tue nuorta yrittäjyyttä" kaksikko, jolla omasta takaa hyvän kokoinen muuttoauto. Ne nuoret miehet oli todella riskejä ja nopeita siinä hommassa.

Kaksion tavarat siirtyi 10 kilometrin päähän hintaan 300 euroa. Siellä, minne tavarat vietiin, he kantoivat tavarat toiseen kerrokseen.

Aikaa heillä ei kauan mennyt. Niin sanotusti ei paljon nokka tuhissut. 

Vierailija
84/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä huonekalusi ovat sellaisia ettet pysty itse siirtämään vaikka purettuna? Pesukone?

Vierailija
85/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en auta ketään muuttamaan edes ilmaiseksi. Oon itse pienituloinen sinkku ja siitä huolimatta, olen maksanut muuttofirmoille viimeiset 3 muuttoani. Kallein muuttoni maksoi noin 2 tonnia, kun koko talo muutti samaan aikaan, enkä ollut tajunnut pyytää muuttotarjousta urakkahinnalla, vaan veloitus oli tuntiperusteinen.

Olen aloittanut seuraavaan muuttoon säästämisen aina heti uuteen asuntoon asetettuani. Ei pitäisi olla kenellekään työssäkäyvälle ongelma. Tuilla elävät kai saa muuttoonsa jotain yhteiskunnan avustusta, ainakin aiemmin sai.

Vierailija
86/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ottais vähävaraiselta yh:lta muuttokorvausta tietenkään ollenkaan. Mut jos jotain haluaa välttämättä maksaa niin toi ruokapalkkaehdotus oli ok.

Ai sulla on varaa kanniskella tavaroita tuntikausia otsa hiessä ilman korvausta. Laitahan ilmoitus johonkin.

Olen eri kuin jolle vastasit mutta oletan että nyt puhutaan ystävästä jota apuun pyydetään. Sama vastaus minulla: en ottaisi hintaa, oli varaton tai hyvätuloinen. Ystävää voi auttaa myös pyyteettömästi, harmi kun sinulla ei sellaista ole elämässäsi.

Vierailija
87/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ottais vähävaraiselta yh:lta muuttokorvausta tietenkään ollenkaan. Mut jos jotain haluaa välttämättä maksaa niin toi ruokapalkkaehdotus oli ok.

Ai sulla on varaa kanniskella tavaroita tuntikausia otsa hiessä ilman korvausta. Laitahan ilmoitus johonkin.

Olen eri kuin jolle vastasit mutta oletan että nyt puhutaan ystävästä jota apuun pyydetään. Sama vastaus minulla: en ottaisi hintaa, oli varaton tai hyvätuloinen. Ystävää voi auttaa myös pyyteettömästi, harmi kun sinulla ei sellaista ole elämässäsi.

Ei aloituksessa sanottu, että hän ystävää pyytää, vaan mitä tarjoaisit korvaukseksi, jos pyydät puolituttua muuttoavuksi.

Vierailija
88/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvii jotain välipaloja sun muita, jos vain sohvia ja sen sellaisia siirrellään? Jos ei nyt tosiaan ole joku kahdeksanteen kerrokseen roudaaminen kyseessä, niin ajattelisi, että suurin osa tuosta aika-arviosta on autossa istumista?

Tai sitten on kyse niistä tapauksista, että pyydetään avuksi nopeasti vain roudaamaan kamat paikalle ja perillä sitten se muuttaja alkaa "nopeasti" vaan sisustamaan asuntoaan siinä ohessa ja siinä se aika meneekin.

Vierailija
89/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 88 kommentista ei oikein saa kiinni.

Vierailija
90/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos ap itsekin tässä vaiheessa ketjua vähän vastailisi tietoja täydennellen.

Vierailija
91/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vanha kunnon talkoohenki :O Autan pyyteettömästi läheisiäni, välillä vähän vähemmänkin läheistä ihan auttamisen ilosta! Jos jossain hommassa menee tuntia kauemmin, on kohteliasta ruokkia apu. Oli se sitten itse tehtyä keittoa, kiusausta tai tilattua pizzaa. Ja juomaa kokoajan tarjolla, jossain muutossa oli myös suklaata pahimpaan sokerilaskuun. Jos oikein höveliksi rupeaa, niin kutsu tupareihin myöhemmin tai saunailta (mutta ei ole pakko!).

Ps. Just lupasin kaverilleni olla avuksi, kun hänen pitää äitinsä asunto tyhjentää. Kaverilla ole omaa autoa ja asuukin 400km päässä. Ei tulut mieleenkään jättää häntä pulaan, vaikka homma tulee olemaan iso!

Ap puhui puolitutuista, eikä mistään läheisistä. Mä pidän puolituttuja melkein vieraina ihmisinä, enkä koe tarvetta niille talkootyötä tehdä. Ystävät ja sukulaiset, jotka auttavat toisiaan vastavuoroisesti, on ihan eri asia.

Itse taas näen asian niin, että puolituttu on melkein kaveri. :) Olen ollut auttamassa tuollaisia puolituttuja muutoissa, ja minuakin on autettu. Minusta tuo on juuri sellaista yhteisöllisyyttä, mitä nykyään kaipaisi - ei tarvitse olla kymmenen vuoden ystävyyssuhdetta takana, että voi auttaa tuollaisessa jutussa. Meillä on ollut whatsapp-ryhmäkin, jossa on samassa kaupunginosassa asuvia tuttuja, ja on voitu pyytää ja tarjota apua, vaikka ei tosiaankaan edes tuntisi henkilökohtaisesti läheskään kaikkia ryhmästä.

Toisekseen se, että tulee auttamaan muutossa, ei myöskään tarkoita että pitäisi olla aamusta iltaan jeesaamassa, vaan voi vaikka sanoa, että pääsee tunniksi-pariksi muttei pidemmäksi aikaa. Sekin kuitenkin auttaa. Tietysti jokainen tekee omien aikataulujensa ja voimavarojensa mukaan, mutta itselleni ei ainakaan tule pyyntöjä muuttoavuksi niin usein, että joutuisin hirveästi miettimään ehdinkö tai jaksanko. Jos joku tuollainen puolituttu pyytää, menen kyllä mielelläni edes vähäksi aikaa, koska ajattelen, että läheisemmistä ihmisistä ei ehkä niin moni ole päässyt jos aletaan kysyä jo etäisemmiltäkin tutuilta. Olettaen siis, että kyseessä on ihminen joka vaikuttaa asialliselta ja josta pidän. Muuttaminen on aina stressaavaa ja koen, että on itsellekin helpompi kysyä ihmisiltä siihen apua, jos on valmis auttamaan myös muita.

Vierailija
92/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa tunti olen tehnyt muuttohommia myös kavereille.

Vierailija
93/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin 100€ per kantaja. Lisäksi varaisin kylmiä juomia, limua ja olutta.

No toi on jo kyllä aika paljon... Vähävarainen yh kyseessä aloituksessa. Ja muutenkin satanen per lärvi on liikaa, etenkin jos lisäksi vielä tarjolla juomista.

Vierailija
94/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä eksä jännä miestäsi kantamaan ilmaiseksi.

Vierailija
95/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuttavat ne joilla ei ole varaa muuttoon, mutta joutuu lähtemään, eikä muuttotuki edes riitä. Eikä pysty itse kantamaan, jos tulee kipuja. Ja ei ole sukulaisia. Vievätkö vain kaatopaikalle ja lasku perässä? Onko joku ajatellut pienituloisten tilannetta enemmän. Sossu yleensä vain huutaa ihmisille ja syyllistää. 

Luulisi että jonkun viranomaisen täytyy tarjota kantoapua, jos fyysinen terveys ei riitä pakkaamiseen ja kantamiseen.

Mikähän viranomainen kantoavuksi lähtee???

Sossu?

Vierailija
96/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä ystävät ovat kysyneet jo kahdelle mökille puita kaatamaan ja pilkkomaan, kun kuulivat, että OK-talon pihallani kaadoin ja pilkoin 2 puuta.

Maksusta tai mistään muusta korvauksesta ei ollut mitään puhetta.
Miksi menisin toisten mökeille metsuriksi?

Sama pätee tuohon muuttoon.

Mikä on se koukku, jolla YH-nainen saa miehet kantoavukseen?

T. M50

Varsinkaan jos sinulla ei ole esim. toiminimeä ja sillä vakuutuksia jos vaikka se puu kaatuukin mökin katolle tai auton päälle.

Vierailija
97/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksaa tässä elämässä ja myös muutto. Ellei ole kavereita jotka auttaa lähes ilmaiseksi. Muistan kun minä muutin niin kannoin kaikki tavarat itse. En edes pyytänyt kenenkään apua koska ei kenenkään voi luottaa. Ostin juuri uuden sänkyn. Kotiinkuljetus maksoi 69 euroa.

Vierailija
98/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin toiselta paikkakunnalta nykyiseen, en myöskään voi kantaa mitään vaivojen takia, mutta mun muuttofirma maksoi 300e,niillä meni 2h koko hommaan siirtymisineen. Muuttomaailma:sta kilpailuta muutto ja pakkaat huolella laatikoihin6ja kelmutat. Ei irto tavaroita!

En enää pyydä muita muuttamaan, noilla on myös vakuutus..

Vierailija
99/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä urheiluseuroista nuoria poikia avuksi. Ne voivat tehdä tällaisia kuntoilutöitä pienemmillä summilla, jos ovat alaikäisiä.

Siinä on kusessa, jos joku palloilijapoika murtaa nilkkansa rappusissa. Alkaa isä ja äiti kyselee, mikä homma ja selviää, että ollaan teettämässä muuttotyötä

Yleensä nimenomaan ne isät ja äidit tekee sitä talkootyötä lastensa urheiluseuran hyväksi.

Vierailija
100/102 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko rahan sijaan korvata avun jollain vastapalveluksella, tarjoutua vaikka pesemään muuttoapulaisen matot tai ikkunat? Itse ainakin työssäkäyvänä ihmisenä arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin muutamaa ylimääräistä kymppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi