Sopiva korvaus muuttoavusta
Minun pitäisi muuttaa kuukauden päästä ja olen ihan pinteessä isojen kalusteiden kanssa.
Olen suht pienituloinen yh eikä minulla ole erityisen paljoa ystäviä joilta pyytää apua 😔
Katsoin että muuttofirman kautta palvelu maksaisi 500-800€ eikä minulla todellakaan ole sellaiseen varaa.
Jos joku puolituttu pyytäisi sinua/sinun miestäsi auttamaan niin paljonko pyytäisit vaivanpalkkaa? Uskoisin että näiden isojen kalusteiden roudaus olisi ~2-3 tunnin homma.
Ajattelin että 50€ voisi olla riittävästi mutta aloin epäilemään että ehkä ei olekaan 😑
Kommentit (102)
Äitiäni ja lapsiamme olemme auttaneet muutoissa.
Omat muuttomme olemme hoitaneet pääosin itse ja loput rahalla.
Kenenkään puolututun muuttoon en lähtisi edes viidellä sadalla, saati viidellä kympillä.
80-100€ olen heittänyt muuttajille, joista osa tuttuja ja osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Puolitutuilta en kehtaisi kysyä apua. Kilpailuta muutto niin joku pieni firma todennäköisesti tarjoaa halvempaa muuttoa. Onko tukiin mahdollisuutta? Pystytkö ottamaan lainaa?
Poika muutti.
Halvin tarjous tuli juurikin firmalta, jolla on vain yksi auto ja kaksi miestä.
Nuo tunnetut firmat kannattaa unohtaa heti, koska taksat kolmin-nelinkertaiset.
Vierailija kirjoitti:
Pizzat jokaiselle ja bensat autokuskille lisäksi.
Jes. Kyllä kannattaa lähteä, saa ihan halvimman karvakäsipitsan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtoo vain aina jäädä nämä muuttoavut yksipuolisiksi. Mieheni auttoi -yllätys yllätys - yh-siskonsa muutoissa tila-autollaan varmaan kolme kertaa vuosien varrella. Kolmannella kerralla hän sanoi, että jatkossa muutat ihan itse. Hänen osuus on nyt tehty.
Myös veljeään auttoi parissa muutossa. Me olemme osanneet hoitaa asian ajan kanssa ihan itse. Eikä ole 80-luvun lopun jälkeen muutettukaan. Omaa lastamme autamme, jos hän tarvitsee apua.
Aina yksipuolisia. Oman kokemuksen mukaan. Eli itse olen ollut pakkaamassa ja kantamassa. En muista vastaavaa kokeneeni.
Siksipä olisi hyvä, että kaikesta avusta pitäisi maksaa ihan oikea hinta, jos se on vastavuoroista, kukaan ei oikeastaan maksaisi mitään. Saisihan maksamansa rahan myöhemmin takaisin, kun roolit ovatkin toisin päin.
Itsellä on sama tilanne, etten koskaan ole kenenkään apua saanut, mutta olen useita kymmeniä kertoja auttanut ilmaiseksi. Eiköhän jo ala riittämään minun osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä urheiluseuroista nuoria poikia avuksi. Ne voivat tehdä tällaisia kuntoilutöitä pienemmillä summilla, jos ovat alaikäisiä.
Siinä on kusessa, jos joku palloilijapoika murtaa nilkkansa rappusissa. Alkaa isä ja äiti kyselee, mikä homma ja selviää, että ollaan teettämässä muuttotyötä
Pikku firmoja löytyy nopeaan, tuossa vaan pari
https://www.kantoapujoensuu.fi/#hinnasto
Paketti 2.
135€/Tunti
Sisältää Kolme muuttomiestä ja ison pakettiauton.
Hinta ilman autoa 105€/Tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä ystävät ovat kysyneet jo kahdelle mökille puita kaatamaan ja pilkkomaan, kun kuulivat, että OK-talon pihallani kaadoin ja pilkoin 2 puuta.
Maksusta tai mistään muusta korvauksesta ei ollut mitään puhetta.
Miksi menisin toisten mökeille metsuriksi?Sama pätee tuohon muuttoon.
Mikä on se koukku, jolla YH-nainen saa miehet kantoavukseen?T. M50
Just.
Kuvitellaan.Ajaa autolla jonnekin korpeen, mukana saha ja bensaa. Sitten kohteena joku puoli metriä halkaisijaltaan oleva laho koivu, aivan mökin kulmalta. Voi kaatua melkein minne vaan.
Se kun ehkä lopulta nurin, karsittu ja pätkitty, vielä pitäisi halkoa. Aikaa menee 6-tuntia kaikkinensa.
Lopuksi emäntä ja isäntä keittää kiitokseksi kahvit ja tarjoaa ihan pullat.
Me oltiin joskus kaverin vanhempien mökillä kaatamassa puita ihan siitä ilosta, että mies tykkää käyttää moottorisahaa, ja me asuttiin kerrostalossa (mies siis on maatalon kasvatti). Hän sahailee innolla myös vanhempieni luona, ja mikäs siinä, hyvää hyötyliikuntaa.
Onko AP harkinnut luopuvansa osasta kalusteita?
Laita Toriin Annetaan -ilmoitus, niin joku käy kantamassa poies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä ystävät ovat kysyneet jo kahdelle mökille puita kaatamaan ja pilkkomaan, kun kuulivat, että OK-talon pihallani kaadoin ja pilkoin 2 puuta.
Maksusta tai mistään muusta korvauksesta ei ollut mitään puhetta.
Miksi menisin toisten mökeille metsuriksi?Sama pätee tuohon muuttoon.
Mikä on se koukku, jolla YH-nainen saa miehet kantoavukseen?T. M50
Just.
Kuvitellaan.Ajaa autolla jonnekin korpeen, mukana saha ja bensaa. Sitten kohteena joku puoli metriä halkaisijaltaan oleva laho koivu, aivan mökin kulmalta. Voi kaatua melkein minne vaan.
Se kun ehkä lopulta nurin, karsittu ja pätkitty, vielä pitäisi halkoa. Aikaa menee 6-tuntia kaikkinensa.
Lopuksi emäntä ja isäntä keittää kiitokseksi kahvit ja tarjoaa ihan pullat.Me oltiin joskus kaverin vanhempien mökillä kaatamassa puita ihan siitä ilosta, että mies tykkää käyttää moottorisahaa, ja me asuttiin kerrostalossa (mies siis on maatalon kasvatti). Hän sahailee innolla myös vanhempieni luona, ja mikäs siinä, hyvää hyötyliikuntaa.
Se on ihan eri juttu, jos tekee moottorisahailua omaksi ilokseen.
Muuttaminen omaksi iloksi? Vaikea uskoa sitä.
Jos lupaa muutosta väh. 20€/hlö saattaa yksi tulla mutta kun lupaa viinapullon niin tulijoita riittää
tämä toimii Etelä-Pohjanmaalla
Hyvää kaveria voi auttaa, mutta en kyllä kenenkään puolitutun muuttohommiin viitsisi lähteä.
Tuo 50 euroa kuulostaa tosi vähältä. Anna nyt 150 euroa edes.
Opiskelijapojan ja tyttökaverinsa muutto, matkaa 400 km / suunta.
Vuokrasi pakettiauton (joitakin kymppejä + bensa). Ajoivat itse vuorokaudessa edestakasin..
Palkkasi kaksi kuntosalikaveriaan kantajiksi lähtöpäässä, molemmille 150 e käteen plus laatikko olutta. Se vasta muuton jälkeen ;).
Toisessa päässä kantoivat kaiken muun itse paitsi pyykkikone tuli myöhemmin uutena Gigantista ja asennettuna.
Yhteensä noin 600-700 e plus tietty aika ja vaiva (plus Gigantti).
40-50€ jos on oikeasti parin tunnin juttu. + kyyti kotiin jos muuttoavulla ei ole omaa autoa niin ei tarvitse julkisilla hikisenä palelluttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Pikku firmoja löytyy nopeaan, tuossa vaan pari
https://www.kantoapujoensuu.fi/#hinnasto
Paketti 2.
135€/Tunti
Sisältää Kolme muuttomiestä ja ison pakettiauton.
Hinta ilman autoa 105€/Tunti.
Jos 3 muuttomiestä kantaa tunnin ja hinta on 105e yhteensä, niin on halpa.
Pari tuntia riittää ison kämpän tavaroiden siirtoon, jos homma on hyvin organisoitu ja tavarat hyvin pakattu.
Jos joku kaveri tai tuttu pyytäisi apua auttaisin kyllä ihan auttamisen halusta, en tarvitsisi korvausta
Ap, älä anna näiden masentavien kommenttien lannistaa itseäsi. Pyydä vaan reilusti apua ja kysy paljon haluaa ja ettei ole varaa muuttofirmaan. Harva kehtaa isoa summaa pyytää, yleensä bensarahan ja muonituksen, kossupullon tms.
Pyydä ystäviltä apua. Meillä kaveriporukassa on puolin ja toisin autettu, kun joku tarvii muuttoapua. Ei ole koskaan puhuttu mistään rahallisesta korvauksesta. Korkeintaan muuttaja on hommannut vähän syötävää ja juotavaa muuttomiehille, etteivät ihan näänny.
Kätevintä on kysyä niiltä henkilöiltä itseltään, joita suunnittelet kysyväsi muuttoapuun, että paljonko halutat tunnilta rahaa käteen, jos tulet kantoavuksi muutossa.
Mikä se sellainen touhu oikein on, että hän, joka palkkaa työhön, määrää yksipuolisesti korvauksen summan?
Eikös se ole aina kahden välinen sopimus? Omituista, että maksaa jos jaksaa tai katsotaan sitten muuton jälkeen, että paljonko sulle nyt vois korvata tai meniskö ihan vaan hyväntekeväisyytenä tällä kertaa.
Aina yksipuolisia. Oman kokemuksen mukaan. Eli itse olen ollut pakkaamassa ja kantamassa. En muista vastaavaa kokeneeni.