Sopiva korvaus muuttoavusta
Minun pitäisi muuttaa kuukauden päästä ja olen ihan pinteessä isojen kalusteiden kanssa.
Olen suht pienituloinen yh eikä minulla ole erityisen paljoa ystäviä joilta pyytää apua 😔
Katsoin että muuttofirman kautta palvelu maksaisi 500-800€ eikä minulla todellakaan ole sellaiseen varaa.
Jos joku puolituttu pyytäisi sinua/sinun miestäsi auttamaan niin paljonko pyytäisit vaivanpalkkaa? Uskoisin että näiden isojen kalusteiden roudaus olisi ~2-3 tunnin homma.
Ajattelin että 50€ voisi olla riittävästi mutta aloin epäilemään että ehkä ei olekaan 😑
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Missä on vanha kunnon talkoohenki :O Autan pyyteettömästi läheisiäni, välillä vähän vähemmänkin läheistä ihan auttamisen ilosta! Jos jossain hommassa menee tuntia kauemmin, on kohteliasta ruokkia apu. Oli se sitten itse tehtyä keittoa, kiusausta tai tilattua pizzaa. Ja juomaa kokoajan tarjolla, jossain muutossa oli myös suklaata pahimpaan sokerilaskuun. Jos oikein höveliksi rupeaa, niin kutsu tupareihin myöhemmin tai saunailta (mutta ei ole pakko!).
Ps. Just lupasin kaverilleni olla avuksi, kun hänen pitää äitinsä asunto tyhjentää. Kaverilla ole omaa autoa ja asuukin 400km päässä. Ei tulut mieleenkään jättää häntä pulaan, vaikka homma tulee olemaan iso!
Talkoohenkeä löytyy läheisille, mutta aloituksessa puhutaan puolitutuista. Onko kaverisi puolituttu???
Vierailija kirjoitti:
Veisin kaikki syömään, lounaspöytään vaikka.
Varmasti näin, mutta mitä pyytäisit itse puolitutulta palkaksi. On täysin eri asia olla saamapuolella, kuin antaa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vanha kunnon talkoohenki :O Autan pyyteettömästi läheisiäni, välillä vähän vähemmänkin läheistä ihan auttamisen ilosta! Jos jossain hommassa menee tuntia kauemmin, on kohteliasta ruokkia apu. Oli se sitten itse tehtyä keittoa, kiusausta tai tilattua pizzaa. Ja juomaa kokoajan tarjolla, jossain muutossa oli myös suklaata pahimpaan sokerilaskuun. Jos oikein höveliksi rupeaa, niin kutsu tupareihin myöhemmin tai saunailta (mutta ei ole pakko!).
Ps. Just lupasin kaverilleni olla avuksi, kun hänen pitää äitinsä asunto tyhjentää. Kaverilla ole omaa autoa ja asuukin 400km päässä. Ei tulut mieleenkään jättää häntä pulaan, vaikka homma tulee olemaan iso!
Läheisten auttaminen onkin eri juttu. Nyt on kyse puolitutuista.
Sanalla lähimmäinen tarkoitin sitä kristillistä termiä, jolla kutsutaan laveasti elinpiirissä olevia ihmisiä, myös niitä puolituttuja. Ja ainakin täällä länsirannikolla ollaan sen verran häveliästä porukkaa, että puolitutuilta ei pyydetä kuin tosipaikassa apua. Jos vaikka lapsen päiväkodista tuttu vanhempi kysyy apua muutossa, on se todella hätätapaus eikä hänellä ole oikeasti ketään muuta, keneltä pyytää apua. Ja siinä samalla sitä tutustuu! Älkää pliis olko noin itsekkäitä, talkoilla tämä maa on rakennettu ja se jos mikä on kaunis perintö.
Miten muuttavat ne joilla ei ole varaa muuttoon, mutta joutuu lähtemään, eikä muuttotuki edes riitä. Eikä pysty itse kantamaan, jos tulee kipuja. Ja ei ole sukulaisia. Vievätkö vain kaatopaikalle ja lasku perässä? Onko joku ajatellut pienituloisten tilannetta enemmän. Sossu yleensä vain huutaa ihmisille ja syyllistää.
Onko sinulla paku tms käytössä? Sänkyjä tms ei henkilöautolla saa kuljetetuksi. Pakkaatko kaikki itse etukäteen? Pelkkä muutaman tavaran kantoapu on helpompi saada kuin päivän työn.
Puolituttujen mööpeleitä en lähde kantamaan mistään hinnasta.
Hyvien ystävien muuttoavuksi lähden ilmaiseksi, toki sillä oletuksella että ystäväpiirissä apu on vastavuoroista jos/kun itse joskus tarvitsen talkooporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat luonnossa, kimppakiva kelpaa muuttomiehille
Ainoastaan homo hyväkstt toisen miehen tai useamman samaan aikaan seksiä harrastamaan.
Aha. Hyväksyykö se homo kuitenkin naisen kimppaan?
Kannattaa kysyä urheiluseuroista nuoria poikia avuksi. Ne voivat tehdä tällaisia kuntoilutöitä pienemmillä summilla, jos ovat alaikäisiä.
Se riippuu ihan tän puolitutun tilanteesta ja teidän väleistä mikä on ok. Jos on vähissä rahoissa ja aikaa on, voi mieluusti kanniskella tavaraa pari tuntia viisikymppisellä. Eihän se nyt edes mikään ihan huono nettotuntipalkka ole, jos aikaa menee se max 3h. Kunhan valmistelet homman kunnolla valmiiksi niin että kamat on pakattu hyvin ja muuttajille tosiaan jää vaan kantaminen. Tosiystävä auttaa ruokapalkallakin. Mutta perus av-palstalainen ei tyypillisesti eväänsä heilauta ellei saa vähintään viiskymppistä per tunti, ainakaan jos ois jonkun auttamisesta kyse.
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti voit maksaa luonnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisten auttaminen onkin eri juttu. Nyt on kyse puolitutuista.
Sanalla lähimmäinen tarkoitin sitä kristillistä termiä, jolla kutsutaan laveasti elinpiirissä olevia ihmisiä, myös niitä puolituttuja. Ja ainakin täällä länsirannikolla ollaan sen verran häveliästä porukkaa, että puolitutuilta ei pyydetä kuin tosipaikassa apua. Jos vaikka lapsen päiväkodista tuttu vanhempi kysyy apua muutossa, on se todella hätätapaus eikä hänellä ole oikeasti ketään muuta, keneltä pyytää apua. Ja siinä samalla sitä tutustuu! Älkää pliis olko noin itsekkäitä, talkoilla tämä maa on rakennettu ja se jos mikä on kaunis perintö.
Talkoot on veronkiertoa, eikä tätä maata ole sillä tavalla rakennettu.
Talkoomeiningillä noi on ennen hoidettu, ruokapalkka riittää. Sen verran pitää tutuilla olla haluja auttaa, ettei rahapalkkaa edes ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä urheiluseuroista nuoria poikia avuksi. Ne voivat tehdä tällaisia kuntoilutöitä pienemmillä summilla, jos ovat alaikäisiä.
Tämä on totta. Hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuttavat ne joilla ei ole varaa muuttoon, mutta joutuu lähtemään, eikä muuttotuki edes riitä. Eikä pysty itse kantamaan, jos tulee kipuja. Ja ei ole sukulaisia. Vievätkö vain kaatopaikalle ja lasku perässä? Onko joku ajatellut pienituloisten tilannetta enemmän. Sossu yleensä vain huutaa ihmisille ja syyllistää.
Todella kannattaa pyytää muuttofirma, saahan osamaksulla, myös lainaa muuttokuluihin. Kaikki puolitutut olivat ikäihmisiä ja selkäkipuisia kuten minäkin. Myös takuuvuokrat helpointa maksaa itse.
Sen lisäksi muuttofirma hoiti hienosti vaikean muuton.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että jonkun viranomaisen täytyy tarjota kantoapua, jos fyysinen terveys ei riitä pakkaamiseen ja kantamiseen.
Suikkarilla (naiselta) lähtisin.
On heitä jotka ovat kaikkensa yrittäneet mutta ei riittänyt ja on oikea hätä. Heitä auttaa mielellään. Sitten on niitä jotka yrittää joka välissä käyttää toisten auttamishaluja hyväkseen vain loisiakseen. Heitä inhoan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paku tms käytössä? Sänkyjä tms ei henkilöautolla saa kuljetetuksi. Pakkaatko kaikki itse etukäteen? Pelkkä muutaman tavaran kantoapu on helpompi saada kuin päivän työn.
No ei tietenkään ole mitään pakua, tuskin henkilöautoakaan. Mutta muuttoapua pitäisi saada naurettavalla korvauksella puolitutuilta.
Jos olet yksinhuoltaja, mites entinen puoliso voisi auttaa muutossa? Onhan ne lapset ja heidän tavaransa kai hänenkin vastuulla? Maksutta tietysti auttamaan ja pakun kanssa.
Ap puhui puolitutuista, eikä mistään läheisistä. Mä pidän puolituttuja melkein vieraina ihmisinä, enkä koe tarvetta niille talkootyötä tehdä. Ystävät ja sukulaiset, jotka auttavat toisiaan vastavuoroisesti, on ihan eri asia.