Sade pilasi taas tämänkin viikonlopun :(
Kommentit (83)
Aloituksesta tulee mieleen pieni lapseni, joka ei keksi tekemistä sadepäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Totaalista mielikuvituksen puutetta antaa säätilan vaikuttaa vapaa-aikaan.
Tylsääkin tylsempi topic muutenkin.
Itse tykkään kesällä tehdä asioita joita ei muina vuodenaikoina voi tehdä. Tai ne ei ole mielyttäviä tehdä. Eli ottaa aurinkoa, käydä järvessä uimassa (jos vesi yli +20) suppailla, pelata pihapelejä, istua terassilla yms.
Kesä on lyhyt muutenkin ja nyt huonot ilmat lyhentävät sitä ennestään.
Ei kaatosateessa oikein ulkoilla viitsi kun pakolliset koiran ulkoilutukset.
Kohta on taas pimeää ja kylmää monta kuukautta. Ahdistaa oikeasti.
Ei kannata täällä etsiä empatiaa, tämä palsta on täynnä pakkasmasokisteja ja masentuneita, jotka ei edes avaa verhoja jos ulkona on aurinkoista. Tykkäävät paljon enemmän tästä harmaasta kylmästä, koska silloin muutkin kärsivät, ja sitä on heidän mielestä kivaa katsoa.
Muutetaan ulkomaille, tämä sää on Suomessa aina tätä. Itse olen lähdössä piakkoin, ja suosittelen muillekin. Etsikää maa, joka soveltuu itsellenne paremmin. Minä olen sellaisen löytänyt, ja on monessa asiassa ihan Suomen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voiyhyy. Se hellepska pilasi alkukesän vielä useammalta.
Siis mikä helle? Lisäksi alku kesä oli kylmä ainakin täällä etelässä sillä ei päästy kesäkuun puolen välin jälkeen vasta +20 asteeseen.
https://www.foreca.fi/Finland/Espoo/havaintohistoria
Tuosta voi katsella menneitä lämpötiloja monestakin mittauspaikasta. Ainakaan espoossa (Tapiola) ei ole heinäkuussa ollut yhtäkään hellepäivää. Kesäkuussa taisi olla 7kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voiyhyy. Se hellepska pilasi alkukesän vielä useammalta.
Siis mikä helle? Lisäksi alku kesä oli kylmä ainakin täällä etelässä sillä ei päästy kesäkuun puolen välin jälkeen vasta +20 asteeseen.
https://www.foreca.fi/Finland/Espoo/havaintohistoria
Tuosta voi katsella menneitä lämpötiloja monestakin mittauspaikasta. Ainakaan espoossa (Tapiola) ei ole heinäkuussa ollut yhtäkään hellepäivää. Kesäkuussa taisi olla 7kpl.
Jep, Espoossa ollut ihan kamala kesä. Alkukesä oli niin lupaava, ihanan lämmintä (tosin itselleni 28 on vielä viileää), ja sitten... Antikliimaks. No, onneksi maita on muitakin, ei jaksa tätä enää katsella.
Kuinka kävi Espoossa Haukilahden Viinijuhlille? Oliko/ onko yleisöä?
Sataa, tykkään toki auringosta enempi mutta sateessakin on hyvät puolensa. Ei tartte lähtee mihinkään, voi puuhastella kotona, laittaa lämpöset sukat jalkaan ja nauttia kirjasta ja suklaasta. Ja sitten kun raottaa ikkunaa niin sateinen keli takaa makoisat päikkärit vaikka normisti olenkin huonouninen.
Vierailija kirjoitti:
Sataa, tykkään toki auringosta enempi mutta sateessakin on hyvät puolensa. Ei tartte lähtee mihinkään, voi puuhastella kotona, laittaa lämpöset sukat jalkaan ja nauttia kirjasta ja suklaasta. Ja sitten kun raottaa ikkunaa niin sateinen keli takaa makoisat päikkärit vaikka normisti olenkin huonouninen.
"Ei tartte lähtee mihinkään" = koko kesänä ei ole oikein voinut mennä mihinkään viettämään normaalia kesää, koska tätä samaa roskaa ollut tarjolla joka päivä. Hyvä tässä yrittää ladata akkuja piiiiiitkän syksyn ja talven varalle. Mielenterveysongelmia todennäköisesti tulee tänä vuonna olemaan ihmisillä normaalia enemmän, ihan jo fysiologisista syistä.
Itke rakkaani, itke
itke kilpaa taivaan kanssa
valita kuin tuuli lahoavissa nurkissa
Minun viikonloppuni ei ole ollut pilalla, eilen oli hyvä meno Headlandissa sadekuuroista huolimatta ja hyviä musiikkiesityksiä. Tänään on satanut enemmän, mutta se ei ole minua haitannut kun olen keskittynyt lepäämiseen kun olin aamulla vasta kolmen aikaan kotona. Parempi sadesää festareilla on kuin paahtava helle, siinä tulee vaan huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Ja kesä on ollut upea.
Kylmä ja sateinen, mitään kesäpuuhia ei ole voinut tehdä
Täällä Helsingissä ollut lämmin ja kuiva kesä. Kiva, kun sataa ja kadut puhdistuu sekä puut ja kasvit saavat vettä vihdoinkin.
No ei todellakaan ole ollut Helsingissä lämmintä, hellepäiviä ehkä 2 kesäkuussa, tuulee koko ajan kylmää, ei yhtään lämmintä iltaa. Jo viime viikolla suuri osa ihmisistä pukeutui syksyyn, pitkät housut, tuulenpitävät takit. Hyytävän kylmät aamut koko heinäkuun. Kesä ei tänä vuonna Helsinkiin tullut
Hmm, ap, sitten kun olet saanut ikää, niin alkaa hirvittää se, kuinka vähän kesiä on jäljellä.
On sulla v*ttu rankkaa. Kasva aikuiseksi.
Siis missä näitä paskoja säitä on ollut koko kesän? Vai onko ihmisillä niin huono muisti, että kun pari päivää sataa, niin ei enää muisteta, kuinka sitä ennen oli kuumaa ja kuivaa? Siis tämä kesähän on ollut lämmin ja sateeton! Kesäkuussa helteet, heinäkuun alussa muutama sadepäivä ja sen jälkeen taas mukavan kesäistä +20-25 astetta. Nyt taas pari sadepäivää. Ensi viikko epävakaista, eli kuuroja ehkä tiedossa, mutta muuten taas lämmin viikko +21-23 astetta. Sadepäiviä +20.
Olen superaktiivinen ulkoilmaihinen, joka ei säitä säikähdä. Tekemiset ja vaatteet sään mukaan ja minua ei pidä mikään sisällä kesällä eikä talvella. 😄 Keksin tuhat muuta asiaa joista narista, mutta säästä en viitsi, koska siihen en voi vaikuttaa (paitsi osaltani kontrolloimalla kulutustani ja kaikkea muuta luontoa kuluttavaa itsekästä toimintaa.)
Nämä kelit on ihan parhautta! Olen käynyt kahteen kertaan metsälenkillä, koska sienet nousevat nyt ihan silmissä. Nokirouskut, haaparouskut, herkkutatit, kehnäsienet jne. Ihanaa!!
Mun viikonlopun on pilannut jotkut mölyfestarit tuolla muutaman kilometrin päässä. Välissä oleva vesi kantaa turhan hyvin metakan. Ärsyttävää.
Ihan kuule vesisateessa kävin metsässä kävelyllä, se on vain asuste kysymys tuo ulkoilukin. Mahtavat ilmat olleet, saanut nukuttua hyvin ja yöt olleet hämäriä, ei oo keskiyön aurinko paistanu ku kolme kertaa.. Hillat on kypsiä ja mökki kutsuu.. Ei tuu hikikään..
Helsinkin luvattiin vasta ilta päivää myöhemmin saadetta ja se piti.Olin lenkillä klo 9-13.Kävely vain.Joten en kastunut. Alku iltaa viellä 1h. omistan säiden mukaiset vaatteet kuin jalkineet. Joten sateet,pakaset tai helteet ei häiritse,ei masenna..
Me ollaan reissattu kotimaassa ja toisaalta vietetty myös kotiaikaa omakotitalon pihassa ja puutarhassa. Ei ole ollut mitenkään huono kesä säiden puolesta, päin vastoin ollaan onnistuttu usein olemaan juuri sattumoisin paikassa, jossa onkin lämmintä ja aurinkoista. Yksikään retki ei ole mennyt pilalle sateen takia. Säätiedotus on saattanut luvata sadetta, mutta sitten onkin paistanut aurinko ja ollut mitä kaunein kesäpäivä. Tiistaina tällä viikolla oltiin Särkäniemessä, ja suorassa auringonpaisteessa sää tuntui ihan helteeltä, vaikka säätiedotus oli luvannut 22 astetta. Uimaankin ollaan ehditty monta kertaa sekä mereen että järveen.
Pari kertaa on vieraiden kanssa pitänyt siirtyä pihasta sisälle, kun on alkanut pisaroida, mutta kuurot ovat olleet lyhyitä, ja ollaan päästy takaisin ulos jatkamaan ajanviettoa siellä. Tämä viikonloppu on ollut oikeasti sateinen, joten ollaankin sitten tehty lasten oikein odottamia sadepäivien lomajuttuja, eli käyty järven sijaan uimahallissa ja keilaamassa.
Viikonloput on yliarvostettuja