Sade pilasi taas tämänkin viikonlopun :(
Kommentit (83)
Paras kesä ikinä. Kesäkuussa loma, silloin oli kaunis ilma. Nyt saan urheilla kun ei helle haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataa, tykkään toki auringosta enempi mutta sateessakin on hyvät puolensa. Ei tartte lähtee mihinkään, voi puuhastella kotona, laittaa lämpöset sukat jalkaan ja nauttia kirjasta ja suklaasta. Ja sitten kun raottaa ikkunaa niin sateinen keli takaa makoisat päikkärit vaikka normisti olenkin huonouninen.
"Ei tartte lähtee mihinkään" = koko kesänä ei ole oikein voinut mennä mihinkään viettämään normaalia kesää, koska tätä samaa roskaa ollut tarjolla joka päivä. Hyvä tässä yrittää ladata akkuja piiiiiitkän syksyn ja talven varalle. Mielenterveysongelmia todennäköisesti tulee tänä vuonna olemaan ihmisillä normaalia enemmän, ihan jo fysiologisista syistä.
Kesäkuuhun oli todella lämmin. Ei satanut, nurmikkokin paloi.
Alkukesä oli lämmin, puiden lehdet kellastuivat jo heinäkuun alussa kun ei satanut lainkaan. Sateensuojaa olen käyttänyt tänä kesänä pari kertaa.
Olen vakavasti miettinyt nyt muuttoa pois Suomesta. Ollut taas niin huonot säät, ensin on kylmä, sitten on 9kk tosi kylmä. Siinäpä ne vaihtoehdot täällä. En tiedä sitten missä olisi sellaisia mukavia +25 - +35 kesiä, neljänkymmenen asteen lämpöä en toki itsekään kaipaa. Mulle alle 25c on käytännössä kylmä.
Juu mahtavaa. Itse olen just ihan märkä kun kävin kaupassa. 14 km sateessa... luotin että se taukos ni mitä tyhjää, taukos siksi aikaa kun olin kaupassa sisällä. Tiet tulvi jo lähtiessä.
Mikä siinä on, että Suomessa kun joku sanoo, että on paha olla, niin sen sijaan että saisi jotain lohdutusta, niin tulee joku 50 ihmistä kertomaan miten he rakastavat elämää :D Siis niin tahditonta kuin voi olla. "Ai sulla on paha fiilis? Oi vitsi, oli muuten ihana supermahtava päivä mulla tänään. Ai, ai, hyvää ruokaa, mahtavaa seuraa, paljon rahaa tilillä ja säästössä, kaikin puolin vaan ihan huippuhyvä päivä ja elämä mulla". Voiko joku selittää tämän? Muualla maailmalla tämä käytös on ihan moukkamaista, täällä täysin normi. Kuka teille on tämän opettanut? En voi käsittää. Mutta en olekaan persoonallisuushäiriöinen, niin osaan tuntea empatiaa muiden kärsimystä kohtaan sen sijaan, että lällättelisin toiselle... No, ehkä tällä palstalla toisaalta ei pyöri kovin sosiaalisesti kyvykkäät ihmiset.
Niinpä. Yhtä sadetta, tuulta ja kylmyyttä ollut koko kesä ainakin Helsingissä. P.skaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Ja kesä on ollut upea.
Nimenomaan! Paras kesä aikoihin, ei ole ollut sitä hellehelvettiä ja sisällä ei ole ollut 3kk 28 astetta. Juuri tällainen normaali kesä kuin Suomessa kuuluu ollakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Paras kesä aikoihin, ei ole ollut sitä hellehelvettiä ja sisällä ei ole ollut 3kk 28 astetta. Juuri tällainen normaali kesä kuin Suomessa kuuluu ollakin!
Narsisti spotattu nauttimassa muiden kärsimyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataa, tykkään toki auringosta enempi mutta sateessakin on hyvät puolensa. Ei tartte lähtee mihinkään, voi puuhastella kotona, laittaa lämpöset sukat jalkaan ja nauttia kirjasta ja suklaasta. Ja sitten kun raottaa ikkunaa niin sateinen keli takaa makoisat päikkärit vaikka normisti olenkin huonouninen.
"Ei tartte lähtee mihinkään" = koko kesänä ei ole oikein voinut mennä mihinkään viettämään normaalia kesää, koska tätä samaa roskaa ollut tarjolla joka päivä. Hyvä tässä yrittää ladata akkuja piiiiiitkän syksyn ja talven varalle. Mielenterveysongelmia todennäköisesti tulee tänä vuonna olemaan ihmisillä normaalia enemmän, ihan jo fysiologisista syistä.
Kesäkuuhun oli todella lämmin. Ei satanut, nurmikkokin paloi.
Kaikki ei asu sinun nurmikolla. Suomi on pitkä maa, täällä on ollut eri alueilla eri sääilmiöt. Kaikkiin keskusteluihin ei ole pakko kommentoida, jos ei ole kokenut sitä mistä alustuksessa puhutaan. Suomalaiset...
On ihanaa kun sataa. Naapuri on lastensa kanssa sisällä, eikä ole pihalla huutamassa niin, että koko katu raikuu.
Mökillä ollaan ja vieraitten kanssa yritetään grillata. Kaikki palellaan vaikka on kevytuntsikat päällä. Kyllä kesällä pitäisi lämmintä olla eikä kenenkään tarvitseisi palella.
Kun 9 kuukautta on pelkkää pimeyttä ja loskaa niin olisi ihan mukavaa jos 3 kuukautta olisi edes aurinkoista tai ei ainakaan sataisi joka s..tanan päivä. Suomi on p.ska maa.
Ei pilannut. Oltiin vain tyttiksen kanssa kotona ja sekstailtiin monta kertaa 😋
Vierailija kirjoitti:
Kun 9 kuukautta on pelkkää pimeyttä ja loskaa niin olisi ihan mukavaa jos 3 kuukautta olisi edes aurinkoista tai ei ainakaan sataisi joka s..tanan päivä. Suomi on p.ska maa.
Olet vain ollut paskalla puolella Suomea. Ihanat säät ollut täällä muualla. Aurinkoa ja lämpöä ja sadetta ihan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä ja sateinen, mitään kesäpuuhia ei ole voinut tehdä
Täällä Helsingissä ollut lämmin ja kuiva kesä. Kiva, kun sataa ja kadut puhdistuu sekä puut ja kasvit saavat vettä vihdoinkin.
En tiedä, missä päin Helsinkiä asut, mutta meillä lännessä on satanut lähes päivittäin. Ei pitkään, mutta joka päivä on pitänyt sateenvarjo ottaa mukaan. Lämmintä on kyllä ollut ja nuo sateet on olleet sellaisia kivoja virkistyksiä, kun ovat loppuneetkin nopeasti.
Pohjois-Helsingissä ei ainakaan ole satanut mitenkään päivittäin. Kesäkuussa ei tullut pisaraakaan ja heinäkuussakin on ollut enemmän sateettomia päiviä kuin sadepäiviä.
Heinäkuu on ollut selvästi sateisempi tilastojen mukaan.
Ja kesäkuu kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Sadetta tarvitaan niin kuin aurinkoakin.
Syksyllä sataa aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne Vijat, perunat ja marjat yms kasva jos ei sada. Aatteleppa ite.
Mitäs ne tykkää liika sateesta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata täällä etsiä empatiaa, tämä palsta on täynnä pakkasmasokisteja ja masentuneita, jotka ei edes avaa verhoja jos ulkona on aurinkoista. Tykkäävät paljon enemmän tästä harmaasta kylmästä, koska silloin muutkin kärsivät, ja sitä on heidän mielestä kivaa katsoa.
Muutetaan ulkomaille, tämä sää on Suomessa aina tätä. Itse olen lähdössä piakkoin, ja suosittelen muillekin. Etsikää maa, joka soveltuu itsellenne paremmin. Minä olen sellaisen löytänyt, ja on monessa asiassa ihan Suomen vastakohta.
Täällä hengenheimolainen joka suuntaa jossakin vaiheessa tropiikkiin.
Olen huomannut että talvesta pitää eniten ihmiset jotka asuu kerrostalossa ja menee hissillä talon parkki halliin, ajaa maasturilla työpaikan parkkihalliin tai kauppaan ja eivät kosketa lumeen koko talvena. He huokaavat aina ikkunan takaa kuinka kaunista on ulkona ja sisällä on se 24 astetta lämmintä.
Mieluummin vähän viileämpää. Aurinkoisella säällä mun iho myös meinaa heti palaa vaikka käytän voidetta. On hirveää kun iho on niin herkkä ettei yhtään meinaa aurinkoa kestää.