Onko kukaan tietoisesti alkanut rikkomaan sellaisia vanhoja tyhmiä tapoja (esim. kursailu kahvipöydässä)?
Kommentit (72)
Aseksuaalina rikon käsitystä että mies haluaisi naista.
Ärsyttää kun se on aina perusoletus. Jonka perusteella minua sitten syyllistetään, kun sinulla on se halu...
Kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kursailu on kyllä mitä typerin traditio. Onko tätä muuten kaikkialla Suomessa? Omat kokemukset vain Itä-Suomesta
Asun Tanskassa ja samaa kursailua on täällä. Todella ärsyttävää. Itse menen nykyään ihan ensimmäisestä kehoituksesta kahvipöytään, en jaksa mitään pelleilyä. :D
Yläasteikäisenä mittani tuli täyteen, muka small talkina kouluikäisille, varsinkin keväänkorvilla esitettyyn kysymykseen : No minkäkälaisen todistuksen Pirkko sai, tai saitkos Pirkko hyvän todistuksen.
Vastasin takaisin : No, minkäkälaista palkkaa Tyyne-täti tienaa nykyisin, tai onko Tyyne saanut viimeaikoina palkankorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin sinkku, vastasin poikaystäväkyseilijöille, että minulla on niin paljon kosijoita, etten osaa valita.
Tää on loistava 😁
Sama juttu, pyydän muutaman kerran ja on nämä tietyt ketkä pönöttää eikä tule niin menee sitten muut ensin. Jos paikalla on joku ns.huonojalkainen hänelle huolehditaan heti paikka niin, että voi syödä siinä ja tuodaan tarjottavat. Täältä on monesti saanut lukea, että juhliin ei pidä mennä syömään..meidän suku on eri laatua ja kuulun itsekkin siihen, että menen tyhjällä mahalla😅Eli tarjottavaa on runsaasti eikä lopu. Kyllä nämä kurssailijat lähtee sitten vaivihkaa liikkeelle kun huomaa, että kaikki muut syö eikä heitä kukaan jaksa pöytään pakottaa🙈
Vierailija kirjoitti:
Minä otan sen viimeisen palan! Enkä edes puolita sitä! Olin joskus työpaikassa, jossa kukaan ei uskaltanut ottaa viimeistä palaa. Tai sitten se puolitettiin ja sitten vielä neljäsosaan. Aivan naurettavaa touhua.
Minäkin! Nykyään minut tunnetaan työpaikalla siitä, etten kieltäydy kakusta ja oikein tarjotaan, että ota sinä tuo viimeinen pala 😀
Kursailu on eräänlaista kohteliaisuutta ja onhan se ikiaikainen tapa.
Kyllä minä käyn ensin käskemässä suvun vanhimmat naiset ja sitten miehet ja sitten aikuiset ja lapset. Toiset on enemmän. Tasa-arvon kannalla ja antaa lasten ottaa ensin ja istua paremmille paikoille. En nyt tästäkään vedä palkokasvia nokkeliin, hoitakoon kukin oman kasvatuksensa.
Tarjoajana ja joskus vieraanakin olen kyllä aika nopeasti muistuttelemassa niitä vanhinpia pöytään ja jakelemassa vuoroja jos ei ala tapahtumaan.
Itse en ryntää ekana pöytään, ei!
Vierailija kirjoitti:
Minä rikon vähän toisenlaista perinteistä tapaa.
Kun jonkun tutun (joskus vain puolitutunkin) läheinen kuolee, kuuluu sanoa "otan osaa" tai jopa "otan osaa suruusi".
Me kaikkihan tiedämme että tuo on vain tapa ja klisee joka kuuluu sanoa.
Minun on vaikea sanoa jotain mitä en tarkoita ja siksi en myöskään sano niin. En ota osaa puolituttujen tai jopa lähes tuntemattomien suruun.
Koska en halua olla myöskään tökerö, sanon jotain muuta huomioivaa jolla osoitan empatiaa.
No mitä se muu huomioiva sanomisesi sitten on? Sanotko että "elämä jatkuu"? Se vasta typerää onkin. Suututti kun joku pöllä sanoi tuollaista kun mieheni kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole alkanut rikkoa mitään rajoja vaan päin vastoin olen alkanut pitää entistä enemmän kiinni vanhoista tavoista.
Sikäli kun enää niitä muistan ja tiedän, kun jo vuosikausia ihmiset on tahtoneet romuttaa kaikki käytöstavat ja etiketit.
En pidä minään arvona olla se juntti ja huonokäytöksinen tyyppi.No minusta esim. juurikin tuo kursailu ei ole hyvätapaista vaan todella junttia.
Se on kuule vanha tapa jota iäkkäämmät ovat tottuneet noudattamaan. Ei se ole mitään junttia ollenkaan. Junttia taas olisi, että kaikki hyökkäävät yhtaikaa pöytään jota nykyisin näkeekin nuorilla ja nuoremmilla ja rohmutaan itselle niin paljon että lautaselta valuu jo lattialle tai maahan. Muista ei välitetä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole alkanut rikkoa mitään rajoja vaan päin vastoin olen alkanut pitää entistä enemmän kiinni vanhoista tavoista.
Sikäli kun enää niitä muistan ja tiedän, kun jo vuosikausia ihmiset on tahtoneet romuttaa kaikki käytöstavat ja etiketit.
En pidä minään arvona olla se juntti ja huonokäytöksinen tyyppi.No minusta esim. juurikin tuo kursailu ei ole hyvätapaista vaan todella junttia.
Se on kuule vanha tapa jota iäkkäämmät ovat tottuneet noudattamaan. Ei se ole mitään junttia ollenkaan.
Vanha ja tyhmä tapa.
Lopeta tuo draamailu, ei sinne kahvipöytään tarvitse hyökätä niin kuin vesikauhuinen kissa. Sinne voi kävellä rauhallisesti ja normaalisti ensimmäisestä kutsusta.
Mä emäntänä koen kursailun todella loukkaavana. Kutsun pöytään, eikä kukaan ole kuulevinaan.