Mitä tehdä? Minua huijattiin tori.fi:ssä
Maksoin aika iso summan (satasia), kun luulin tehneeni hyvän löydön. Myyjä rahat saatuaan katosi ja en tiiä mitä tekisin? Minulla on hänen koko nimensä tilinumeron kautta.
Korvaako vakuutus? Harmittaa vietävästi. Aina on pystynyt luottamaan ihmisiin ja ennen kaikki kaupat ovat sujuneet hyvin.
Kommentit (71)
Mää oon tuolla pari kertaa ostoja/myyntejä tehnyt. Huono maku jäi. Ihmiset eivät pidä lupauksiaan ja jättävät viesteihion vastaamatta. Sellaista ihme säätöä. Ehkä osunut vaan vääriä ihmisiä kphdalle. En käytä palvelua enää.
Rikosilmoitus nyt ainakin pitää tehdä.
Sitten voit toki tehdä korvaushakemuksen vakuutusuhtiöön (muista mainita että rikosilmoitus on tehty) vakuutusyhtiö sitten ratkaisee korvaako ja jos niin kuinka paljon. Luultavasti ei mitään, mutta ainahan voi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
En maksa koskaan ennen kuin saan kuvaviestin myyjältä postin lähetyslomakkeesta. Sen jälkeen maksan ja laitan hänelle kuvan tililtä kuitista. Koskaan ei ole kusetettu ja tavara on ollut sitä mitä on sovittu.
No, ei toimi, jos kusettaa haluaa. Molemmin puolin voi tehdä kiusaa. Myyjä voi lähettää vaikka rapaa tai saatuaan rahat, jättää silti tavaran postittamatta. Ostaja taas voi jättää maksamatta siinä vaiheessa, kun kuva napsahta puhelimeen... Itse en suostuisi moiseen...
Olen saanut rekisteröidyn tuotteen vielä kassaltakin pois, kun sanoin lähetyksestä unohtuneen yhden asian. Kokeilin ja onnistui. Palautin paketin postiin käytyäni ensin kahvilla. Katsoin samalla kun paketti rekisteröityi lähetetyksi... En, minä en ole epärehellinen millään tavalla. Testasin voi, voiko vielä tuossakin tilanteess halukkaat huijata. Voivat!
1. Älä osta mitään tori.fi:stä sillä se on korkeasti koulutettujen ulkomaalaisten ja rehellisten kantasuomalaisten temmellyskenttä
2. Osta tori.fi:stä vain siten että lähdet ulos kämpästäsi noutamaan. Asuinpaikka Hanko - myyjä Utsjoella: unohda koko juttu. Tai aja koko matka ja kärsi. Haluatko tuotteen vai et?
3. Älä mene nettiin ellet ymmärrä mitä siellä tapahtuu. Osa ei ymmärrä mitään nopeasti tapahtuvaa tai yli yksi liikkuvaa osaa sisältävää ylipäätään.
4. Tulitko huijatuksi? Mieti peilin edessä oletko helppo huijattava ja altis onnettomuuksille. Osa on oikeasti käveleviä katastrofeja. Täysin lisääntymis- ja äänestämisoikeuksin. Siinä voi olla osasyy nykytilaan: jollei ole urpoja ei ole huijareitakaan. Kenties.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään hyötyä että tiedän hänen koko nimensä? Mietityttää myös oma turvallisuus, kun myyjällä on minun henkilötiedot mm. tarkka osoite, puhelinnumero ja koko nimi. Voiko hän niillä tehtailla huijauksia?
Mene nyt tekemään se rikosilmoitus ja kysele tähän asiaan neuvoja sieltä.
Vierailija kirjoitti:
1. Älä osta mitään tori.fi:stä sillä se on korkeasti koulutettujen ulkomaalaisten ja rehellisten kantasuomalaisten temmellyskenttä
2. Osta tori.fi:stä vain siten että lähdet ulos kämpästäsi noutamaan. Asuinpaikka Hanko - myyjä Utsjoella: unohda koko juttu. Tai aja koko matka ja kärsi. Haluatko tuotteen vai et?
3. Älä mene nettiin ellet ymmärrä mitä siellä tapahtuu. Osa ei ymmärrä mitään nopeasti tapahtuvaa tai yli yksi liikkuvaa osaa sisältävää ylipäätään.
4. Tulitko huijatuksi? Mieti peilin edessä oletko helppo huijattava ja altis onnettomuuksille. Osa on oikeasti käveleviä katastrofeja. Täysin lisääntymis- ja äänestämisoikeuksin. Siinä voi olla osasyy nykytilaan: jollei ole urpoja ei ole huijareitakaan. Kenties.
Miksi nostit yli vuoden vanhan avauksen?
Vierailija kirjoitti:
Kattaa tosiaan vain huutis-ostot mutta kuka pakottaa myymään ostokset juuri torissa. Tavaraa tuntuu olevan enemmän juurikin torissa mutta ainahan voi epäilyttävästä tapauksessa pyytää myyjää laittamaan tori-tavaran huutikseen myyntiin suojattuna, mistä käyt sen huutamassa. Ei todellakaan iso vaiva ja jos ei myyjä suostu nii ainakin minä teen siitä ihan omat päätökseni... ei ne kaikki myyjän toritavarat tartte olka huutikses myynnissä ellei halua. Vain ne mitkä halutaan lähetettynä, eikä ostaja luota tuotteen saapumiseen.
Samalla muuten myyjä saaboikeuden huuti-pakettiin, joiden hinnat ja koot on halvempia kuin suoraan postitse ostettuna tahi Matkahuollon kautta.
Mulla ei ole käyttäjätiliä huutarissa. Siihen katsomatta olenko rehellinen vai huijarimyyjä ei huvita avatakaan. Jos minulta pelottaa ostaa torilla niin siihen ei auta mitkään vakuuttelut. Aina voi nostaa per..... seensä penkistä ja tulla noutamaan, vaikeaa minun on tyhjää täällä kaupata. Enkä hyödy toisten ajeluttamisesta edes jotain sairaita kiksejä. Älkää menkö nettiin ollenkaan kun on vaikeaa ja pelottaa. Itse olette urpoja kun ette huomaa huijaria ja sitte pelottaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nostit yli vuoden vanhan avauksen?
Miksi sitä kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja oli vielä tunnistautunut myyjä. Tämä lisäsi omaa luottamustani.
Jos oli tunnistautunut myyjä niin hänet on helppo jäljittää. Tee se rikosilmoitus ja ilmoita Torille, että ilmoittavat myyjän henkilötiedot poliisille.
Tee rikosilmoitus, se on oikein ja se mitä voit tehdä. Mutta rahoille voit sanoa hyvästit. Nipat jotka noita huijauksia tehtailee, nostaa rahat ja ostaa huumehia.
Ikinä et saa senttiäkään takaisin. Luonnollisesti kukaan muu kuin tekijä ei korvaa yhtään mitään. Eikä sekään :D
Kattaa tosiaan vain huutis-ostot mutta kuka pakottaa myymään ostokset juuri torissa. Tavaraa tuntuu olevan enemmän juurikin torissa mutta ainahan voi epäilyttävästä tapauksessa pyytää myyjää laittamaan tori-tavaran huutikseen myyntiin suojattuna, mistä käyt sen huutamassa. Ei todellakaan iso vaiva ja jos ei myyjä suostu nii ainakin minä teen siitä ihan omat päätökseni... ei ne kaikki myyjän toritavarat tartte olka huutikses myynnissä ellei halua. Vain ne mitkä halutaan lähetettynä, eikä ostaja luota tuotteen saapumiseen.
Samalla muuten myyjä saaboikeuden huuti-pakettiin, joiden hinnat ja koot on halvempia kuin suoraan postitse ostettuna tahi Matkahuollon kautta.