Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen erakoitunut ja yksinäinen mutta silti en halua tehdä mitään sen eteen että näkisin ihmisiä

Vierailija
28.07.2023 |

Tämä on minusta jotenkin erikoinen ristiriita. Jotenkin tässä minun erakkopesässä on hyvä olla mutta silti koen yksinäisyyttä ja yhteenkuulumattomuutta. Olisi siis muutamia vain vähän laimenneita kaverisuhteita, joita voisin herätellä ja ehdottaa vaikka kyläilyä mutta sitten kun asiaa tarkemmin pohdin, tulee olo etten kyllä haluakaan, olen mielummin yksin tämänkin ja huomisen ja ylihuomisen päivän. Parisuhteessa ollessa jouduin vähän väkisin opettelemaan yksin oloa ja yksin pärjäämistä, nyt on alkanut tuntua että se sujuu vähän liiankin hyvin ja ettei minulla ole edes mitään annettavaa muille ihmisille, miksi siis nähdä tai kaivata ketään. Olenkohan mennyt jotenkin rikki vai onko tämä aikuistumista ja kasvamista nöin 30 vuotiaana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samat fiilikset. Varsinkin kun nykyään kaikilla on se hiton puhelin jatkuvasti kourassa. 

Vierailija
2/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samat fiilikset. Varsinkin kun nykyään kaikilla on se hiton puhelin jatkuvasti kourassa. 

Niinpä, no sitähän minäkin monet yksinäiset illat ja päivät teen. Aika paljon aikaa kuluu myös tällä palstalla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain ihmiskontakteja kaipaat niin olisko joku vapaaehtoistyö?

Vierailija
4/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä näen mutta saan alemmuuskompleksin kun kuuntelen heidän juttuja eri tekemisistä.

Melkeinpä parempi olla ilman :(

Vierailija
5/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain ihmiskontakteja kaipaat niin olisko joku vapaaehtoistyö?

Kuulostaa hirveän vaivalloiselta, enkä oikeastaan kaipaa ihmisiä vaan kontaktin vuoksi vaan haluaisin syvemmän yhteyden toisiin. Ap

Vierailija
6/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pitkä aika ennen kuin syvempää yhteyttä syntyy jonkun kanssa. Olen jo luovuttanut.

Vierailija
7/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt terapiassa tämän takia? En siis sano tätä dissauksena, vaan itse olen terapiassa vähän samasta syystä, ja asiat on menneet paljon parempaan suuntaan. Itselläni CPTSD lapsuudentraumojen takia, mutta muutkin diagnoosit voi oireilla noin. Jos ei oikein siedä niitä vaikeita asioita ihmissuhteissa, eli kokee että ihmiset tuo ylimääräisiä vaikeuksia elämää, niin se voi johtua siitä, että on joutunut kokemaan erityisen hankalia ihmisiä aiemmin elämässä. Niistä ajatuksista ja kokemuksista ei oikein pääse vain tahdonvoimalla ylitse, vaan se vaatii työtä. Joskus omat tunteet ihmisten kanssa voi olla niin hankalia, että yksin on helpompaa. Siihen tarvitaan tunteiden tunnistamisen, kokemisen ja sääntelyn taitoja. On kuitenkin täysin mahdollista, ja sitten voit oppia luottamaan siihen, että itse asiassa on olemassa paljon hyviä ihmisiä, joiden kanssa elämä on itseasiassa paljon mukavampaa kuin yksin.

Vierailija
8/23 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ilmiötä kutsutaan kai eräänlaiseksi sosiaaliseksi laitostumiseksi, joka ruokkii itseään koko ajan enemmän.  Ei ole lopulta hyvä juttu ja hyvä olisi vaan pakottaa itsensä sosiaaliseen kanssakäymiseen sopivissa määrin.

Vierailija
9/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt terapiassa tämän takia? En siis sano tätä dissauksena, vaan itse olen terapiassa vähän samasta syystä, ja asiat on menneet paljon parempaan suuntaan. Itselläni CPTSD lapsuudentraumojen takia, mutta muutkin diagnoosit voi oireilla noin. Jos ei oikein siedä niitä vaikeita asioita ihmissuhteissa, eli kokee että ihmiset tuo ylimääräisiä vaikeuksia elämää, niin se voi johtua siitä, että on joutunut kokemaan erityisen hankalia ihmisiä aiemmin elämässä. Niistä ajatuksista ja kokemuksista ei oikein pääse vain tahdonvoimalla ylitse, vaan se vaatii työtä. Joskus omat tunteet ihmisten kanssa voi olla niin hankalia, että yksin on helpompaa. Siihen tarvitaan tunteiden tunnistamisen, kokemisen ja sääntelyn taitoja. On kuitenkin täysin mahdollista, ja sitten voit oppia luottamaan siihen, että itse asiassa on olemassa paljon hyviä ihmisiä, joiden kanssa elämä on itseasiassa paljon mukavampaa kuin yksin.

Hmm mielenkiintoinen näkökulma. En ole käynyt terapiassa, en usko että näillä minun ongelmilla sinne edes pääsisin. Mutta löydän tuosta kyllä jotain mietittävää että joskus omat tunteet ihmisten kanssa voi olla niin hankalia, että yksin on helpompaa, voi tosiaan olla näin. Ap

Vierailija
10/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama homma

Vierailija
11/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri täälläkin..

Vierailija
12/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään välillä olla vaan omissa oloissani. Joskus tietysti kiva nähdä ihmisiäkin

Vierailija
13/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laitostunut omassa kodissasi! Mee hoitoon!

Vierailija
14/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa syvällisempi yhteys toiseen ihmiseen?

Kyllä olettaisin että mieleisessä vapaaehtoistyössä voisi hyvinkin kohdata samanhenkisiä ihmisiä. Ja luoda syvällisiä aitoja suhteita.

Itse en jaksa mitään hömppää mutta välillä tapaan ihmisiä joiden elämän täyttää vain oman napansa ympärillä pyöriminen.

Vierailija
15/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ap:n tilannetta kutsutaan "ihan mukavaksi" elämäksi. Minä elän tuota samaa. Ei ole tarvetta mennä mihinkään kotoa, kun elämä näinkin on "ihan mukavaa". Paljon parempaa elämä kuitenkin olisi, kun olisi ihmissuhteita muuallakin, kuin töissä. Mutta tämä tuskin tulee tästä ihmeellisen sosiaaliseksi muuttumaan, kun 40 kolkuttelee ovella...

Vierailija
16/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava elämä on parasta!

Vierailija
17/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm mielenkiintoinen näkökulma. En ole käynyt terapiassa, en usko että näillä minun ongelmilla sinne edes pääsisin. Mutta löydän tuosta kyllä jotain mietittävää että joskus omat tunteet ihmisten kanssa voi olla niin hankalia, että yksin on helpompaa, voi tosiaan olla näin. Ap

Hidasta elämää sivustolta löytyy tietoa tunteiden käsittelystä.

Hankalien tunteiden on kyllä tosi raskaita. Mutta kun ne hyväksyy ja antaa niiden tulla lempeydellä niin ne ei ole enää niin pelottavia että niitä pitäisi vältellä. Tuo välttely on se energiasyöppö.

Vierailija
18/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsesi kanssa parhaassa mahdollisessa seurassa.

Vierailija
19/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tylsiä ja värittömiä? 

Vierailija
20/23 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ilmiötä kutsutaan kai eräänlaiseksi sosiaaliseksi laitostumiseksi, joka ruokkii itseään koko ajan enemmän.  Ei ole lopulta hyvä juttu ja hyvä olisi vaan pakottaa itsensä sosiaaliseen kanssakäymiseen sopivissa määrin.

Ilman puhelinta ap olisi jo lähtenyt neöjän seinän sisältä äkkiä sosialidoitumsan. Puhelin ja internet täyttää kuoppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi