Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan ex-puolisot jaksavat kantaa kaunaa?

Vierailija
25.08.2023 |

Seuraan läheltä erään miehen tilannetta. Hän on eronnut jo melkein 10 v sitten. Yhteisten lasten takia yhteydenpito jatkuu ex- vaimon kanssa. Ex- vaimo on edelleen umpikatkera lasten isälle ja kostaa lasten kautta. Jokaikinen miehen liike tulkitaan negatiivisesti. Miten ikinä mies toimiikaan, hän saa haukut. Mies on ihan poikkeuksellisen huolehtiva lasten suhteen ja panostaa täysillä yhteiseen aikaan. Mutta aina lasten tapaamisten jälkeen ( tai aikana) exältä tulee parjausviestejä. Hän tulkitsee täysin neutraalit asiat negatiivisesti. Eikä tällainen katkeruus ole äärettömän kuluttavaa? Eikö olisi jo aika hakeutua hoitoon, jos ei vuosienkaan jälkeen pääse yli? Mainittakoon, että avioliitto päättyi aikoinaan naisen petokseen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa unohtuu kun löytää uuden.

Vierailija
2/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se katkeruus lievenee sitten, kun sen exän kanssa ei täydy olla enää jatkuvasti tekemisissä. Itsestäni on ainakin äärimmäisen tympeää olla jatkuvasti tekemisissä ihmisen kanssa, joka on pettänyt, taloudellisesti hyväksikäyttänyt ja siipeillyt kotitöissä vuosikausia. Käyttäydyn kyllä sivistyneesti silti lasten vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä akka niin ikuisesti!

Vierailija
4/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän nuokin asiat niin varmaksi tiedät ja miksi haluat kirjoittaa sen tänne? Et varmaan ymmärtänyt, että tämä on julkinen keskustelupalsta, etkä sitä, että loppujen lopuksi et oikeaa syytä voi tietää. Annapa hänen olla mitä onkaan, ei kuulu sinulle.

Ps. Keksi joku omaperäisempi aloitus@

Vierailija
5/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että katkera bio-mutsi jaksaa niin kauan kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Ja varmaan vielä sen jälkeenkin.

Vierailija
6/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan monet ovat katkeria hautaan asti.

Vierailija
7/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v ei näytä vielä laantumisen merkkejä.

Vierailija
8/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa unohtuu kun löytää uuden.

Ja alkaa uudestaan, kun tulee bänät. Minulla on pitkä kokemus siitä, miten ex teki kiusaamisesta elämän sisällön. Ei lopu koskaan, mutta kun lapset aikuistuu, ei ainakaan enää tarvitse vastata puhelimeen.

Vierailija
9/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittele omia asioitasi jatkossa omalla nimelläsi.

Vierailija
10/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse estin exäni kaikkialta, niin ei tarvitse kuunnella eikä lukea viisaita textejä ikinä.

Vierailija
11/17 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta on lyhyt aika. Omalla kohdalla on vielä sekin että itsehän se mies lähti.

Minä en olisi saanut jatkaa elämää.

Vierailija
12/17 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toisin päin! Mies löysi nuoremman naisen, olisi halunnut pitää sekä hänet että minut. No minä taas en halunnut sellaista, joten otin eron. Minulla ei edes ole uutta partneria - ainakaan vielä - mutta exällä jo kolmas avoliitto takana eron jälkeen. Ja aina vaan kantaa kaunaa erosta.

Minä kärsin vain siksi, että lapset kärsivät suuttuneen isänsä kielenkäytöstä, heidän kuullen. Pahin juttu hänelle oli se, että muutin lastemme kanssa vanhempieni taloon, jossa suuressa remontissa jaettiin minulle riittävä oma asunto, joka on nyt minun ja vain minun, ja että arjessa vanhempani kykenevät auttamaan minua (harrastuksiin vienti, kaupasta ostosten tuominen jne) ja minä heitä (pihatyötä, siivousta). Ex on sanonut lapsillekin, että antaisi anteeksi eron helpommin, jos tarvitsisin häntä.

Hah!

Vierailija
13/17 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks mies, erosta lähes 30v, eikä vieläkään ole päässyt katkeruudesta, vaikka itse halusi erota. Monta uutta kaveria ollut eikä kukaan kelpaa tai paremminkin fiksuja naisia kun lähtevät hyvissä ajoin. Luulee kostavansa minulle mutta kaikki lyönnit osuu omiin lapsiin. Ihmettelee kun eivät halua isää tavata. Ihmettelee varmaan vielä haudan partaallakin. Reppana surkimus.

Vierailija
14/17 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toisin päin! Mies löysi nuoremman naisen, olisi halunnut pitää sekä hänet että minut. No minä taas en halunnut sellaista, joten otin eron. Minulla ei edes ole uutta partneria - ainakaan vielä - mutta exällä jo kolmas avoliitto takana eron jälkeen. Ja aina vaan kantaa kaunaa erosta.

Minä kärsin vain siksi, että lapset kärsivät suuttuneen isänsä kielenkäytöstä, heidän kuullen. Pahin juttu hänelle oli se, että muutin lastemme kanssa vanhempieni taloon, jossa suuressa remontissa jaettiin minulle riittävä oma asunto, joka on nyt minun ja vain minun, ja että arjessa vanhempani kykenevät auttamaan minua (harrastuksiin vienti, kaupasta ostosten tuominen jne) ja minä heitä (pihatyötä, siivousta). Ex on sanonut lapsillekin, että antaisi anteeksi eron helpommin, jos tarvitsisin häntä.

Hah!

Jos tarvitsisit häntä? Outoa. Varmaan miehen logiikkaa tämäkin. En ole sitä koskaan ymmärtänyt.

15/17 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden pariskunnan, jonka lapset ovat jo 3-kymppisiä, mutta kun lapset esim pääsivät ripille, piti heidän järjestää rippijuhlat erikseen äidin ja isän puolen suvuille, kun vanhemmat eivät voineet sietää toisiaan vaikka erosta oli kulunut aikaa ainakin 100 vuotta ja kummallakin oli jo uudet kumppanit

Vierailija
16/17 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne, mt ongelmat vaikuttavat. Äitini 80+ on edelleen umpikatkera, isä on jo kuollut. Isää on ikävä, äitiin etäinen suhde. Eivät edes eronneet koskaan.

Vierailija
17/17 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä tiedän yhden pariskunnan, jonka lapset ovat jo 3-kymppisiä, mutta kun lapset esim pääsivät ripille, piti heidän järjestää rippijuhlat erikseen äidin ja isän puolen suvuille, kun vanhemmat eivät voineet sietää toisiaan vaikka erosta oli kulunut aikaa ainakin 100 vuotta ja kummallakin oli jo uudet kumppanit

Ei ripari-ikäkiset kyllä itse mitään rippijuhlia järjestele. Aina ei kyseessä ole kauna ja katkeruus, vaan toinen on voinut olla sadistinen väkivallankäyttäjä toista kohtaan, eikä uhri pysty olla hänen kanssaan samassa paikassa. Näin meilläkin.

Lapset kyllä tietävät tämän,eivätkä koskaan pakottaisi vanhempaa tämän sadistin kanssa samaan paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme