Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apulaisprofessori arvostelee HS:n julkaisupäätöstä Rydman-kohussa: Kestämätöntä

Vierailija
28.07.2023 |

"Pidän Helsingin Sanomien päätöstä lähteä julkaisemaan ministerin vanhoja yksityisviestejä erittäin huonosti harkittuna, vaarallisena ja hämmästyttävänä, Jokisipilä kirjoitti"

Kommentit (2581)

Vierailija
1701/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin jos viesteissä ois paljastunut joku hirveä rikos, mutta sekö on nyt tässä ollut hesarin hörhöilke liikaa, että Rydmanni kirjoittanut kieloista ja verrannut niiden lisääntymisnopeutta somaleihin?! Voi luoja. Mikähän siinä on väärin?

Olisiko pupu ollut parempi vertaus vai olisiko sekin ollut väärin YKSITYISESSÄ viestissä?

No miten on, jos sun pitää missä tahansa (paitsi uusnasse-) seurassa, vaikka sukujuhlissa tai työtapaamisessa, kuvata nopeaa lisääntymistä, niin käytätkö mieluummin vertailukohtana pupuja vai somaleja?

Minulla on yksityisesti täysi oikeus käyttää somaleja mihin tahansa asiaan vertauskuvana jos huvittaa, tietysti isossa joukossa julkisesti en niin tekisi, mutta nyt puhutaankin yksityisistä puheista. Jokainen saa esim omalle siskolleen haukkua kaikki somalit jos huvittaa, sitä ei kukaan voi kieltää, ei hesari etkä sinä.

Ei kai sitä kukaan ole kieltänytkään. Ilmaise vapaasti. Saattaa toki tulla jotain vastareaktioita myös. Mut se reaktio ei itsessään kiellä mitään.

Miksi tulisi vastareaktioita, jos vastapuoli on samaa mieltä.

Jos joku lehti julkaisis mun YKSITYISIÄ mielipiteitä, sehän ei olisi mun vika jos somalit ja "tiedostavat" loukkaantuisi. Ne jutut on tarkoitettu yksityisiksi.

Kannattaa selvittää itselleen, mitä yksityisyys tarkoittaa viestinnän osalta. Kun lähetät viestin, sen vastaanottaja saa tehdä sillä mitä haluaa. Nämä reunaehdot on kerrottu jo peruskoulussa.

Osaan minä haukkua eräitä väestöryhmiä ilman puhelintakin, että mitäs nyt tehdään.

Kävin peruskoulun kokonaan 80-luvulla, ei siellä tekstiviesteistä jauhettu sanaakaan. 😄

Uskon kyllä että osaat 👍.

Kiitos. Lämmittää mieltä että voin jatkaa haukkumista jatkossakin privaatisti. 😊

Vierailija
1702/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei jotenkaan haittaa, että toi Karita Mattila ei ole enää hesarin tilaaja. :D

Tähän kohuun nähden on kyllä ollut todella vähän Willen puolustajia esillä. Yksi on toi persuproffa ja Lasse viren toinen ja nyt Mattila, jolta on muutenkin tullut paljon outoa tekstiä viime vuosina.

Katso Twitteriä. Siellä on lukemattomia kokoomuslaisia julkisesti Willeä puolustamassa. Ja jopa vihreitä.

Tietenkin kokoomus hallituskaveria puolustaa, ei siis mitään ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Rydman voi ja kehtaa olla nasse, kun olisi itse saanut 1930-luvun Saksassa kyydin leirille? Aidosti tätä ihmettelen.

Hän ei ole n*tsi, tuo on kunnianloukkaus.

On Israelin ja juutalaisen seurakunnan suuri ja pitkäaikainen ystävä. Suomen juutalaisen seurakunnan johtaja juuri julkisesti puolusti häntä ja sanoi, että Rydman ei varmasti ole antisemitisti.

Mutta sinäkö ei usko juutalaisia? Silloin sinä olet antisemitisti.

Siis Rydmanhan itse sanoi olevansa niissä v. 2016 viesteissä. Minä taas en ymmärrä, miten hän voisi olla. Sehän tässä se pointti oli!

😂

Vierailija
1704/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin jos viesteissä ois paljastunut joku hirveä rikos, mutta sekö on nyt tässä ollut hesarin hörhöilke liikaa, että Rydmanni kirjoittanut kieloista ja verrannut niiden lisääntymisnopeutta somaleihin?! Voi luoja. Mikähän siinä on väärin?

Olisiko pupu ollut parempi vertaus vai olisiko sekin ollut väärin YKSITYISESSÄ viestissä?

No miten on, jos sun pitää missä tahansa (paitsi uusnasse-) seurassa, vaikka sukujuhlissa tai työtapaamisessa, kuvata nopeaa lisääntymistä, niin käytätkö mieluummin vertailukohtana pupuja vai somaleja?

Minulla on yksityisesti täysi oikeus käyttää somaleja mihin tahansa asiaan vertauskuvana jos huvittaa, tietysti isossa joukossa julkisesti en niin tekisi, mutta nyt puhutaankin yksityisistä puheista. Jokainen saa esim omalle siskolleen haukkua kaikki somalit jos huvittaa, sitä ei kukaan voi kieltää, ei hesari etkä sinä.

Ei kai sitä kukaan ole kieltänytkään. Ilmaise vapaasti. Saattaa toki tulla jotain vastareaktioita myös. Mut se reaktio ei itsessään kiellä mitään.

Miksi tulisi vastareaktioita, jos vastapuoli on samaa mieltä.

Jos joku lehti julkaisis mun YKSITYISIÄ mielipiteitä, sehän ei olisi mun vika jos somalit ja "tiedostavat" loukkaantuisi. Ne jutut on tarkoitettu yksityisiksi.

Kannattaa selvittää itselleen, mitä yksityisyys tarkoittaa viestinnän osalta. Kun lähetät viestin, sen vastaanottaja saa tehdä sillä mitä haluaa. Nämä reunaehdot on kerrottu jo peruskoulussa.

Osaan minä haukkua eräitä väestöryhmiä ilman puhelintakin, että mitäs nyt tehdään.

Kävin peruskoulun kokonaan 80-luvulla, ei siellä tekstiviesteistä jauhettu sanaakaan. 😄

Uskon kyllä että osaat 👍.

Kiitos. Lämmittää mieltä että voin jatkaa haukkumista jatkossakin privaatisti. 😊

Ihan kuin sinua jokin pystyisi estämään 😊. Höpsö ajatus.

Vierailija
1705/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Rydman voi ja kehtaa olla nasse, kun olisi itse saanut 1930-luvun Saksassa kyydin leirille? Aidosti tätä ihmettelen.

On Israelin ja juutalaisen seurakunnan suuri ja pitkäaikainen ystävä. Suomen juutalaisen seurakunnan johtaja juuri julkisesti puolusti häntä ja sanoi, että Rydman ei varmasti ole antisemitisti.

Siis Rydmanhan itse sanoi olevansa niissä v. 2016 viesteissä. Minä taas en ymmärrä, miten hän voisi olla. Sehän tässä se pointti oli!

😂

Siis hän sanoi että "me nat**i ei oikein tykätä noista juutalaisjutuista".

Vierailija
1706/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaj_aaäl_yiset vassarit luulee olevansa sivistyneitä jahdatessaan itseään kymmenen kertaa älykkäämpiä Rydmania ja Purraa 🤣🤣🤣

Vierailija
1707/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei jotenkaan haittaa, että toi Karita Mattila ei ole enää hesarin tilaaja. :D

Tähän kohuun nähden on kyllä ollut todella vähän Willen puolustajia esillä. Yksi on toi persuproffa ja Lasse viren toinen ja nyt Mattila, jolta on muutenkin tullut paljon outoa tekstiä viime vuosina.

Katso Twitteriä. Siellä on lukemattomia kokoomuslaisia julkisesti Willeä puolustamassa. Ja jopa vihreitä.

Tietenkin kokoomus hallituskaveria puolustaa, ei siis mitään ihmeellistä.

No, se on sitten yli 50% kansasta yhdellä puolella ja ? % toisella. Teitä vasemmistoaktiiveja on kuitenkin vain kourallinen. Jopa vihreät ja keskusta paheksuvat tätä.

Vierailija
1708/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaj_aaäl_yiset vassarit luulee olevansa sivistyneitä jahdatessaan itseään kymmenen kertaa älykkäämpiä Rydmania ja Purraa 🤣🤣🤣

Nyt kyllä sattui.

Lol.

Vierailija
1709/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP huhujen mukaan jakautumassa honottajiin ja muuten vaan vaja_aälyi_siin 🤣🤣🤣

Vierailija
1710/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun ovat omineet poikkeuksellisen vajaaälyiset viimeaikaisten viestien perusteella.

Vierailija
1711/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on aina ollut ilmetyn nat sin näköinen ja oloinen.

Vaikka tässä puolustankin hyypiön oikeutta yksityisviesteissä verrata kieloja somaleihin, niin kyllä hän menis hyvin nat sista vaikka elokuvaroolissa.

Sitäpaitsi kielot on kauniita, toisin kuin..

Vierailija
1712/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua persut on taas oppositiossa. 🙂

Vierailija
1713/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RKP huhujen mukaan jakautumassa honottajiin ja muuten vaan vaja_aälyi_siin 🤣🤣🤣

Sinä mahdut kumpaan vaan.

Vierailija
1714/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osa vaahtoaa, että hallitus nurin ja Ps pois ja RKP pois jne?

Näistä useista kommenteista näkee, ettei ole käsitystä miten politiikka toimii ja miten sitä tehdään.

Kuten useakin asiantuntija on sanonut, niin tämäkin hallitus toimii 4 vuotta. Eikä tule kenellekään epäluottamusta.

Se on niin, että persuja ei kukaan hallituksesta saati muista puolueista oikeasti halua oppositioon.

Siitä seuraisi vain yhä suurempi kannatus. Keneltä olisi pois? Miettikää jos osaatte.

Yhtä tyhjän kanssa vatkata ees sun taas kaivaa menneitä ja vauhkoontua kun olis joukkopsykoosi käynnissä.

RKP poistuu syyskuussa ja se sit nix nax hallitukselle. Turha siitä on vaahdota, RKP tekee mitä haluaa ja pitää tehdä.

RKP hajoaa kahteen jos se niin tekee. Ja keskusta tulee tilalle.

Toki voidaan järjestää uudet vaalit, silloin tulee kok + PS + KD enemmistö.

Mutta järkevät poliitikot eivät halua että Ps pääsee kasvamaan entisestään. Siksi on edullisinta pitää hallituksessa. Ei tule uusia vaaleja. Jokainen puolue myös tietää miten hirveää on tehdä hallitusohjelmaa jopa kuukausia. Eivätkä halua siihenkään laittaa energiaa. Nyt tehty ohjelma oli aika raskasta oikeasti tosi raskasta. Joten älytöntä heittää menemään. On paljon järkisyitä, jonka vuoksi hallitus jatkaa neljä vuotta.

Vierailija
1715/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sitä kieltäisi. Jokainen saa olla niin razze kuin haluaa. Ei vain ministerinä.

Totta kai saa, riippuu miten ministerinä käyttäytyy.

Miten se Junnila käyttäytyi?

Ihan hyvin. Eihän edes ehtinyt toimia ministerinä, kun jo lynkattiin syyttä.

Eli siis ei ollut kyse käyttäytymisestä ministerinä vaan arvomaailmasta (razzenazze), joka ei sopinut lähtökohtaisesti ministerille.

Jos pesukarhukravatti edustaa "vääriä arvoja", niin se on voi voi. Ei Junnila ehtinyt ministerinä mokailla päivääkään, aivan syyttä sai potkut. 🦝

Sellasta se on kun luottamus menee luottamukseen perustuvassa hommassa.

Ei haitannut Rinteen aiemmin saamat tuomiot pääministeriksi pääsyyn, vasta sitten kun mokasi virassaan tuli potkut siitä pestistä.

Samoin Kaikkonen sai pitää ministeri-pestinsä aiemmasta tuomiostaan huolimatta.

Vierailija
1716/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä puolustankin hyypiön oikeutta yksityisviesteissä verrata kieloja somaleihin, niin kyllä hän menis hyvin nat sista vaikka elokuvaroolissa.

Ulkonäön perusteella se oikea jako tehdään, hyviin ja pahoihin.

Vierailija
1717/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hän ei ole, kuten Suomen juutalainen seurakunta on todennut.

Kyse oli vitsistä.

Vierailija
1718/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sitä kieltäisi. Jokainen saa olla niin razze kuin haluaa. Ei vain ministerinä.

Totta kai saa, riippuu miten ministerinä käyttäytyy.

Miten se Junnila käyttäytyi?

Ihan hyvin. Eihän edes ehtinyt toimia ministerinä, kun jo lynkattiin syyttä.

Eli siis ei ollut kyse käyttäytymisestä ministerinä vaan arvomaailmasta (razzenazze), joka ei sopinut lähtökohtaisesti ministerille.

Jos pesukarhukravatti edustaa "vääriä arvoja", niin se on voi voi. Ei Junnila ehtinyt ministerinä mokailla päivääkään, aivan syyttä sai potkut. 🦝

Sellasta se on kun luottamus menee luottamukseen perustuvassa hommassa.

Ei haitannut Rinteen aiemmin saamat tuomiot pääministeriksi pääsyyn, vasta sitten kun mokasi virassaan tuli potkut siitä pestistä.

Samoin Kaikkonen sai pitää ministeri-pestinsä aiemmasta tuomiostaan huolimatta.

Olisivatko sitten osoittaneet muuten olevansa luottamuksen arvoisia 🤔? Fiksuja, maltillisia, humaaneja, tasa-arvoa kunnioittavia, yhteistyökykyisiä. Minusta näytti siltä.

Vierailija
1719/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Rydman näytä yhtään edes eurooppalaiselta, ja olen luullut että hänen sukujuurensa ovat muualla kuin Suomessa. Siksi vilpittömästi ihmettelen.

Vierailija
1720/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hän ei ole, kuten Suomen juutalainen seurakunta on todennut.

Kyse oli vitsistä.

Juutalainen seurakunta päättää, kuka on nazze? Hyvä tietää. Voisko Halla-aho käydä siellä testattavana? Hitto, menkòöt kaikki persuministerit myös.