Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apulaisprofessori arvostelee HS:n julkaisupäätöstä Rydman-kohussa: Kestämätöntä

Vierailija
28.07.2023 |

"Pidän Helsingin Sanomien päätöstä lähteä julkaisemaan ministerin vanhoja yksityisviestejä erittäin huonosti harkittuna, vaarallisena ja hämmästyttävänä, Jokisipilä kirjoitti"

Kommentit (2581)

Vierailija
1601/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet, ei vain perussuomalaiset ja kokoomuslaiset ovat ilmoittaneet irtisanovansa Hesarin tilaukset. Sitä saa mitä tilaa. Vihervasemmisto kuihtuu, koko Euroopankin mittakaavassa, samoin heidän äänitorvensa.

Kukin saa ihan vapaasti tilata mitä lehtiä haluaa. En oikein tajua tätä kohkaamista jonkun hesarin tilauksen lopettamiseata. Luuletteko te, että se jotenkin käy vihervassareiden sieluun, mitä lehtiä te tilaatte 😂? Kyllä me tiedetään jo mitä te luette.

Miksi se sitten menee noin tunteisiin.

Minä tilaisin Pahkasikaa, jos se vielä ilmestyisi.

Eri

Kenen tunteisiin? Täällä jengi ilmoittelee joukolla lopettavansa taas kerran hesarin tilauksen, ihan kuin se olisi suuri börni vihervasemmistolle. Se on kokkarejohtoinen lehti 😂.

No ainakin sinun tunteisiin.

Kyllähän hesari on täysin woke, ihan sama onko saunapesän sytyke kokkare- vai vasemmistojohtoinen, wokettajia on joka ilmansuunnalla.

Reality has a liberal bias.

Vierailija
1602/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin täynnä näitä puolesta loukkaantujia ym. Suurin osa ajattelee vähemmistöistä täysin samoin kuin nuo parjatut poliitikot. Näin se on!!!!

Ei ajattele. Tuo on joku suloinen harha, tai epätoivoinen yritys oikeuttaa omat ennakkoluulot.

Ei heistä tarvitse pitää. Eivät ole kaikki todellakaan miellyttäviä ihmisiä. Samoin kuin suomalaiset. En todellakaan pidä kaikista.

Mutta se ei ole asian ydin. Ihmisoikeus pitää olla kaikilla ja ihmisoikeuksiin kuuluu saada elää ilman syrjintää.

Kerro ihmeessä miten se heitä syrjii, jos minä toisen suomalaisen kanssa haukun niitä ihan privaatisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpoa rottaan verrannut.... Näin kuitenkin IL:ssä lukenut.

Silloin otsikko on väärä, sillä Orpoa ei kukaan rotaksi sanonut. Sanoi vaan, että rottakin olisi parempi. Kannattaa siis lukea ne jutut otsikkoa pidemmälle, ennen kuin alkaa meuhkaamaan ja arvostelemaan.

Ohis

Kerran oli kokeilu, jossa otsikko oli raflaava ja ingressissä kerrottiin, kuin usein ihmiset jättävät lukematta itse artikkelin, vaan muodostavat mielipiteensä ingressin pohjalta. Sitten siinä oli linkki siihen artikkeliin ja kommentointi mahdollisuus. Tunnissa tuli yli sata kiukkuista kommenttia siitä, miten se juttu ei pidä paikkansa. Se vaan, että linkin takana ei ollut mitään artikkelia. Eli kaikki kiikkuisesti kommentoijat olivat jättäneet kokonaan avaamatta sen "artikkelin".

Vierailija
1604/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haukkui julkisesti pääministeriä rotaksi. Onko eläimenä jotenkin ylempänä apinaa. Mites ne ihmiset jotka eivät esim. usko evoluutioteoriaa ja ihmisten apinasta polveutumiseen, ovatko hekin rasismin uhreja. Mietin vain kuinka helposti voidaan nimitellä, minuakin on edesmennyt veljeni haukkunut apinaksi vaikka olen varsin vaalea enkä edes vähemmän kaunis.

Kertoisitko lähteen tuolle? Kukaan ei meinaan ole pääministeriä julkisesti haukkunut rotaksi.

Siis välillä yllättää miten vähän ihmiset seuraavat asioita.

Yle: Vasemmistovaikuttaja vertasi Petteri Orpoa rottaan julkisessa puheessa

Mielenosoituksen alkuun sekä Tuomi että Närhi pitivät puheet, jota seurasivat Joensuun kaupunginvaltuutetun ja vasemmistoliiton varakansanedustajan Maija Kuivalaisen sekä puoluehallituksen varajäsen Ville-Pekka Timosen puheet.

Paikallispolitiikassa vaikuttava Timonen puhui Orposta ja hallituksesta varsin kovin sanoin.

– Rottakin olisi parempi pääministeri. Sillä on sentään selkäranka, Timonen sanoi puheenvuoronsa päätteeksi.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/db3a0eec-14dd-4181-80e4-4c093f355…

Niin, eli ei edelleenkään sanonut Orpoa rotaksi. Opetelkaa nyt helvetti lukemaan.

Timonen on kanssasi eri mieltä, pyysi anteeksi:

Vasemmistoaktiivi pyytää anteeksi: ”Petteri Orpo ei ole rotta – ja ei ole koskaan mielestäni ollutkaan”

https://yle.fi/a/74-20041583

Tarkemmin: Timonen pahoittelee puheeseen valitsemaansa vertauskuvaa. Hän sanoo, ettei ajatellut siitä syntyvän sellainen käsitys, että hän haukkuu pääministeri Petteri Orpoa rotaksi. Timonen sanoo, ettei se ollut hänen puheensa tarkoitus.

😂 Joo ei tietenkään ollut tarkoitus.

Kannattaa miettiä että kun kieltää muilta sanoja ja mielipiteitä, kannattaa aloittaa se siivous ihan itsestään.

Vierailija
1605/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syyteharkinnassa, että eräitä toimittajia syytetään yksiytyiselämää koskevan tiedon levittämisestä. Ovatkohan ajatelleet, että voivat vielä lisääkin loukata yksityisviestien julkaisulla. Pientä rajaa

Onko? Ei ole.

Poliittiset mielipiteet, olkoonkin alatyylisesti ilmaistuja, eivät kuulu yksityiselämää loukkaavan tiedon piiriin.

Kuuluu. Julkaisulla on häpäisytarkoitus  :)

Koetapa soperrella tuo käräjillä. Häpäisy-tai mikään muukaan tarkoitus ei muuta ei-yksityiselämään kuuluvaa asiaa yksityiselämää loukkaavaksi tiedoksi. Näin rikoslakimme on muotoonsa säädetty.

Edelleen viestintä on yksityistä.

Viestinnän osapuolet saa edelleen näyttää yksityiset viestit kenelle haluavat.

Niin saavat. Luulen - tai ainakin toivon suuresti - että Hesari saakin tuomion kunnianloukkauksesta eikä juuri mistään kirjesalaisuusasiasta.

Miten se olis kunnialoukkaus, jos tekstit ovat hänen kirjoittamia? Onko niissä jotenkin vääristelty jotakin?

Vierailija
1606/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Karita Mattila!

Kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt, mistä muualta saan luettua niin kattavasti kotimaan kulttuuriuutisia kuin Hesarista, ja muun muassa siksi tilauksen peruuttaminen on tuntunut harmilliselta ajatukselta, mutta enköhän niistä saa lukea ja kuulla muualtakin.

Minullekin riitti nyt. En osaa pitää Hesaria enää laatulehtenä tällaisen sensaatiohakuisen yksityisviestien julkaisemisen jälkeen. Etsin itselleni uudet uutis- ja tiedotuskanavat.

Vierailija
1607/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet, ei vain perussuomalaiset ja kokoomuslaiset ovat ilmoittaneet irtisanovansa Hesarin tilaukset. Sitä saa mitä tilaa. Vihervasemmisto kuihtuu, koko Euroopankin mittakaavassa, samoin heidän äänitorvensa.

Kukin saa ihan vapaasti tilata mitä lehtiä haluaa. En oikein tajua tätä kohkaamista jonkun hesarin tilauksen lopettamiseata. Luuletteko te, että se jotenkin käy vihervassareiden sieluun, mitä lehtiä te tilaatte 😂? Kyllä me tiedetään jo mitä te luette.

Miksi se sitten menee noin tunteisiin.

Minä tilaisin Pahkasikaa, jos se vielä ilmestyisi.

Eri

Kenen tunteisiin? Täällä jengi ilmoittelee joukolla lopettavansa taas kerran hesarin tilauksen, ihan kuin se olisi suuri börni vihervasemmistolle. Se on kokkarejohtoinen lehti 😂.

No ainakin sinun tunteisiin.

Kyllähän hesari on täysin woke, ihan sama onko saunapesän sytyke kokkare- vai vasemmistojohtoinen, wokettajia on joka ilmansuunnalla.

Kyllähän täällä itkua pukkaa kun sä lopetit Hesarin tilauksen. Byääää. Epää.

Vierailija
1608/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministeri on toimessaan meidän kaikkien asialla. Itse haluan tietää, minkälainen arvomaailma tällä henkilöllä on. Mikä motiivi on henkilöllä, joka puhuu lähimmäistään apinana. Kaikilla ihmisillä on oikeus elää ilman nimittelyä.

Lähimmäinen ja lähimmäinen. Joku aavikon tai viidakon terroristi ei ainakaan minulle ole mikään lähimmäinen.

Tässäpä tämä rasseilun ongelma tiivistyykin. Yleistät, että kaikki jonkun ryhmän edustajista ovat esim ter-rasisteja. Tämä perustuu mielikuvaan ja pelkoon.

Minä tiedän monen monta väkivaltaista ja alkoholisoitunutta suomalaista, ihan lähisuvusta ja näin. Ovatko kaikki suomalaiset väkivaltaisia juoppoja?

Minä ymmärrän, että osa suomalaisista on hyväuskoisia hölmöjä ja osa hyötyy tulijoista. Ymmärrä sinä, että minä en pidä siitä, että Suomeen otetaan kansalaisia, jotka harjoittavat fanaattisesti naisia-alistavaa, sotaisaa uskontoa (lähi-idässä on sodittu suurin piirtein aina), kansalaisia, jotka eivät kokemusperäisesti integroidu, eivät juurikaan opettele maan kieltä, elävät suureksi osaksi meidän veroeuroilla, nuoriso jengiytyy ja rötöstelee suunnattomista kotoutumiseen suunnatuista euroista huolimatta, rais kaavat muuta väestöä herkemmin jne jne. Minä en ole rasi sti, en vain pidä yllä olevista seikoista ja haluan ma mu rikolliset ulos maasta ja torpata uudet vastaavat tulijat.

Koulutetut osaajat ovat ihan ok, kunhan elävät maassa maan tavalla. Tiedän, että on tahoja, jotka hyötyvät isommasta populaatiosta,  myös tästä heikommastakin aineksesta. Tiedän myös, että tulijat eivät ole hädän_alaisia, vaan ovat hyvin tietoisia eri maiden sosiaaliturvista. Minun ei tarvitse pitää heistä, enkä silti ole rasisti.

Ja tiedoksesi, minulla on ulkomaalaisia ystäviä ja kollegoja, matkustelen ja olen avarakatseinen. Sinä ja minä ajattelemme eri tavoin ja kummallakin on siihen täysi oikeus. Se ei ole oikein, että suomalainen mediakenttä on toisen meistä puolella, toista vastaan. Sitä varten on puolueiden omat mediat. 

Toivottavasti myös ymmärrät, että ainoa asia mihin voit vaikuttaa on oma käytöksesi. Se miten käyttäydyt toisia ihmisiä kohtaan, määrittää vain sinua, ei ketään muuta. Jos suhtaudut rasististen stereotypioiden pohjalta halveksuvasti ja töykeästi tiettyjä vähemmistöjä edustavia yksilöitä kohtaan, niin tämä ei myöskään edistä minkään ihmisryhmän integraatiota, oli heissä sitten miten paljon tahansa sosiaaliturvan perässä ympäri maailmaa shoppailevia sovinisteja. Ei monikaan vähemmistön edustajista ole mitenkään miellyttäviä yksilöitä, mutta se ei tarkoita että kaikki olisivat samanlaisia homogeenisesti ajattelevia ihmisiä. Ymmärrän kyllä maahanmuuttovastaisen politiikan perusteluissa on ihan perääkin ja sen, että monietnisyys tuo myös konflikteja ja haasteita yhteiskuntaan ja että yhteinen arvopohja on tietyssä määrin toimivan oikeusvaltion ja demokratian edellytys. Sitä en vain ymmärrä, että jotkut ihmiset puhuvat kokonaisista kansoista ja kulttuureista niin halventavaan sävyyn ja kohtelevat yksilötasolla erittäin epäasiallisesti ihmisiä sen perusteella, mitä etnistä tai sosioekonomista ryhmää he edustavat. Sellainen peruskunnioitus kaikkia ihmisiä ja heidän kohtaan on länsimaisen kulttuurin ydintä, se että kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo.

He saivat kunnioitukseni, mahdollisuuden ja pilasivat sen. Minäkin luulin vuonna 2015 auttavani hädänalaisia, annoin apua ja euroja. Nyt tunnen olevani naiivi ja hyväuskoinen hölmö. Toista poskea en käännä. Ruotsi on karmiva esimerkki maasta, joissa tätä liian erilaista kulttuuria on liian paljon. Silmäni ovat auenneet ja ääneni menee nykyään Perussuomalaisille.

Vielä sellainen lisäkysymys, että miten te vastapuoli olette ajatelleen rahoittaa tämän ihmisvyöryn? Nykyäänkin meillä on vaikeuksia hoitaa vanhuksemme, lapsemme infrastruktuurin yms. Tulijoita saattaa olla "oven takana" piakkoin paljonkin. Sitten kenelläkään ei ole kivaa. Ehkä me perussuomalaiset osaammekin katsoa ja varautua tulevaisuuteen, suunnitella, emmekä elä hetkessä hengaillen. Sitä kutsutaan myös vastuullisuudeksi.

Anyone?

Ei ole mitään ihmisvyöryä. Ja ne ihmiset hoitavat meidän lapset, vanhukset ja infran.

Miten naiivi, sinisilmäinen pelle. Ne tulee vain hyötymään ja muuttamaan maan izzlamilaiseksi onnelakseen shar ia-lakeineen.

Mutta kyllä ne sinut hoitele... hoitavat, kun olet seniili ...

Aika kovat pelot sit tällä pellettäjällä. Onko muista Euroopan maista tullut islamilaisia, joissa on muutama enemmän, kuin meillä?

Vierailija
1609/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyn tyytyväisenä Hesarin lukijana. He ovat onnistuneesti tuoneet esiin sen kuvottavan, ilkeän puolen joistakin poliitikoista, todellisuuden kulissien takaa. Se on tärkeää työtä.

Huvittaa, että jotkut lopettaa Hesarin lukemisen. Lopettavatko he muidenkin Sanoma konsernin tuotteiden käytön kuten Vauviksen ja Nelosen?

Vierailija
1610/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Karita Mattila!

Kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt, mistä muualta saan luettua niin kattavasti kotimaan kulttuuriuutisia kuin Hesarista, ja muun muassa siksi tilauksen peruuttaminen on tuntunut harmilliselta ajatukselta, mutta enköhän niistä saa lukea ja kuulla muualtakin.

Minullekin riitti nyt. En osaa pitää Hesaria enää laatulehtenä tällaisen sensaatiohakuisen yksityisviestien julkaisemisen jälkeen. Etsin itselleni uudet uutis- ja tiedotuskanavat.

Kanervan jälkeen jatkoit, samoin Kankaanniemen? Nuorten naisten groomaajan jutkuviestien julkaisussa menee sun raja.

Mainiota.

Vierailija
1611/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pysyn tyytyväisenä Hesarin lukijana. He ovat onnistuneesti tuoneet esiin sen kuvottavan, ilkeän puolen joistakin poliitikoista, todellisuuden kulissien takaa. Se on tärkeää työtä.

Huvittaa, että jotkut lopettaa Hesarin lukemisen. Lopettavatko he muidenkin Sanoma konsernin tuotteiden käytön kuten Vauviksen ja Nelosen?

Tapahtuuko nyt viimein persujen Vauva-boikotti? Peukut pystyyn!

Vierailija
1612/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt muutkin Sanoman tuotteet boikottiin niin saada palsta takaisin järkevään käyttöön:

Sanoma Media Finland Oy on suomalainen Sanoma-konserniin kuuluva mediayhtiö, joka syntyi kun Sanoma Entertainment Finland ja Sanoma Magazines Finland fuusioitiin Sanoma Newsiin, joka muutti nimekseen Sanoma Media Finland[4]. Sen liiketoimintayksiköitä ovat Sanoma Lifestyle[5], Kids Media, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat ja Nelonen Media.[6] Toimitusjohtajana Pekka Soinin jälkeen aloitti 1. maaliskuuta 2015 Pia Kalsta.[2]

Sanoma Media Finland omistaa mainosrahoitteiset televisiokanavat Nelonen, Liv, Jim ja Hero. Se omistaa myös radiokanavat Helmiradio, Groove FM, HitMix, Loop, Me Naiset Radio, Radio Rock, Radio Suomipop ja Aito Iskelmä.[7] Yhtiön omistamia lehtiä ovat sanomalehdet Helsingin Sanomat ja Ilta-Sanomat sekä iso joukko Sanoma Lifestyle- ja Kids Media -yksiköiden aikakauslehtiä Aku Ankasta Gloriaan. Sanoma Media Finland omistaa myös Ruutu-suoratoistopalvelun. Sanoma Media Finland omisti aiemmin HS Metro-kaupunkilehden.

Vierailija
1613/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Karita Mattila!

Ole hyvä! En kyllä tiedä mistä. T. Karita

Vierailija
1614/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku haukkui julkisesti pääministeriä rotaksi. Onko eläimenä jotenkin ylempänä apinaa. Mites ne ihmiset jotka eivät esim. usko evoluutioteoriaa ja ihmisten apinasta polveutumiseen, ovatko hekin rasismin uhreja. Mietin vain kuinka helposti voidaan nimitellä, minuakin on edesmennyt veljeni haukkunut apinaksi vaikka olen varsin vaalea enkä edes vähemmän kaunis.

Eikä haukkunut. Haukkui selkärangattomaksi.

Vierailija
1615/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministeri on toimessaan meidän kaikkien asialla. Itse haluan tietää, minkälainen arvomaailma tällä henkilöllä on. Mikä motiivi on henkilöllä, joka puhuu lähimmäistään apinana. Kaikilla ihmisillä on oikeus elää ilman nimittelyä.

Lähimmäinen ja lähimmäinen. Joku aavikon tai viidakon terroristi ei ainakaan minulle ole mikään lähimmäinen.

Tässäpä tämä rasseilun ongelma tiivistyykin. Yleistät, että kaikki jonkun ryhmän edustajista ovat esim ter-rasisteja. Tämä perustuu mielikuvaan ja pelkoon.

Minä tiedän monen monta väkivaltaista ja alkoholisoitunutta suomalaista, ihan lähisuvusta ja näin. Ovatko kaikki suomalaiset väkivaltaisia juoppoja?

Minä ymmärrän, että osa suomalaisista on hyväuskoisia hölmöjä ja osa hyötyy tulijoista. Ymmärrä sinä, että minä en pidä siitä, että Suomeen otetaan kansalaisia, jotka harjoittavat fanaattisesti naisia-alistavaa, sotaisaa uskontoa (lähi-idässä on sodittu suurin piirtein aina), kansalaisia, jotka eivät kokemusperäisesti integroidu, eivät juurikaan opettele maan kieltä, elävät suureksi osaksi meidän veroeuroilla, nuoriso jengiytyy ja rötöstelee suunnattomista kotoutumiseen suunnatuista euroista huolimatta, rais kaavat muuta väestöä herkemmin jne jne. Minä en ole rasi sti, en vain pidä yllä olevista seikoista ja haluan ma mu rikolliset ulos maasta ja torpata uudet vastaavat tulijat.

Koulutetut osaajat ovat ihan ok, kunhan elävät maassa maan tavalla. Tiedän, että on tahoja, jotka hyötyvät isommasta populaatiosta,  myös tästä heikommastakin aineksesta. Tiedän myös, että tulijat eivät ole hädän_alaisia, vaan ovat hyvin tietoisia eri maiden sosiaaliturvista. Minun ei tarvitse pitää heistä, enkä silti ole rasisti.

Ja tiedoksesi, minulla on ulkomaalaisia ystäviä ja kollegoja, matkustelen ja olen avarakatseinen. Sinä ja minä ajattelemme eri tavoin ja kummallakin on siihen täysi oikeus. Se ei ole oikein, että suomalainen mediakenttä on toisen meistä puolella, toista vastaan. Sitä varten on puolueiden omat mediat. 

Toivottavasti myös ymmärrät, että ainoa asia mihin voit vaikuttaa on oma käytöksesi. Se miten käyttäydyt toisia ihmisiä kohtaan, määrittää vain sinua, ei ketään muuta. Jos suhtaudut rasististen stereotypioiden pohjalta halveksuvasti ja töykeästi tiettyjä vähemmistöjä edustavia yksilöitä kohtaan, niin tämä ei myöskään edistä minkään ihmisryhmän integraatiota, oli heissä sitten miten paljon tahansa sosiaaliturvan perässä ympäri maailmaa shoppailevia sovinisteja. Ei monikaan vähemmistön edustajista ole mitenkään miellyttäviä yksilöitä, mutta se ei tarkoita että kaikki olisivat samanlaisia homogeenisesti ajattelevia ihmisiä. Ymmärrän kyllä maahanmuuttovastaisen politiikan perusteluissa on ihan perääkin ja sen, että monietnisyys tuo myös konflikteja ja haasteita yhteiskuntaan ja että yhteinen arvopohja on tietyssä määrin toimivan oikeusvaltion ja demokratian edellytys. Sitä en vain ymmärrä, että jotkut ihmiset puhuvat kokonaisista kansoista ja kulttuureista niin halventavaan sävyyn ja kohtelevat yksilötasolla erittäin epäasiallisesti ihmisiä sen perusteella, mitä etnistä tai sosioekonomista ryhmää he edustavat. Sellainen peruskunnioitus kaikkia ihmisiä ja heidän kohtaan on länsimaisen kulttuurin ydintä, se että kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo.

He saivat kunnioitukseni, mahdollisuuden ja pilasivat sen. Minäkin luulin vuonna 2015 auttavani hädänalaisia, annoin apua ja euroja. Nyt tunnen olevani naiivi ja hyväuskoinen hölmö. Toista poskea en käännä. Ruotsi on karmiva esimerkki maasta, joissa tätä liian erilaista kulttuuria on liian paljon. Silmäni ovat auenneet ja ääneni menee nykyään Perussuomalaisille.

Vielä sellainen lisäkysymys, että miten te vastapuoli olette ajatelleen rahoittaa tämän ihmisvyöryn? Nykyäänkin meillä on vaikeuksia hoitaa vanhuksemme, lapsemme infrastruktuurin yms. Tulijoita saattaa olla "oven takana" piakkoin paljonkin. Sitten kenelläkään ei ole kivaa. Ehkä me perussuomalaiset osaammekin katsoa ja varautua tulevaisuuteen, suunnitella, emmekä elä hetkessä hengaillen. Sitä kutsutaan myös vastuullisuudeksi.

Anyone?

Ei ole mitään ihmisvyöryä. Ja ne ihmiset hoitavat meidän lapset, vanhukset ja infran.

Vaikka ovat itse työttömiä ja elävät yhteiskunnan tuilla? Miten tuo mielestäsi toimii?

Tyypillinen päivä pk-seudulla. Menen töihin julkisilla. Kuski ulkomaalaistaustainen. Kävelen rakennustyömaan ohi. Ei sanaakaan suomea. Työpaikalla kollegoista osa ulkomaalaistaustaisia, samoin asiakkaista. Käyn lounaalla. Ravintolan pitäjä ulkomaalaistaustainen. Kotiin julkisilla. Kudki ulkomaalaistaustainen. Riisipaketti ruokakaupasta, jonka pitäjä ulkomaalaistaustainen. Housut pesulasya, jonka pitäjä ulkomaalaistaustainen. Suosittelee minulle ompelimoa, jonka pitäjä ulkomaalaistaustainen. Tilataan ruokaa, jonka tekijä ulkomaalaistaustainen. Sen tuo kuski, joka ulkomaalaistaustainen. Lapsella kylässä kaveri, joka ulkomaalaistaustainen. Soitan äidille hoitokotiin. ulkomaalaistaustainen hoitaja vastaa.

On vaikea olla ihan hirvittävän huolissaan.

Osa tekee töitä ja osa sitten elää noidenkin maksamilla veroilla. Somaliasta, Irakista ja Afganistanista tulleiden työllisyysaste on alle 25%. Saksasta, Kiinasta, Vietnamista yms. tulleiden työllisyysaste lähes 100%, saksalaiset ainoa ryhmä jotka ovat nettoveronmaksajia.

Joten miksi sun mielestä vietnamilaisten pitäisi tehdä töitä elättääkseen somalit?

Vois auttaa asiaa, jos heitä työllistettäis myös. Läheskään kaikki eivät saa töitä, kiitos ennakkoluulojen. Sitä saa, mitä tilaa, sopii tähänkin.

Vierailija
1616/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anyone?

Tosin ilmastopakolaisia saattaa tulla runsain joukoin. Ai niin, ei olekaan mitään ilmastokriisiä...eiku...

Vierailija
1617/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko nyt viimein persujen Vauva-boikotti? Peukut pystyyn!

Varmaan Sanomat menee persuboikotin myötä konkkaan. Samoin kun on mennyt Fazer persujen reissumieskilareiden takia.

Vierailija
1618/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syyteharkinnassa, että eräitä toimittajia syytetään yksiytyiselämää koskevan tiedon levittämisestä. Ovatkohan ajatelleet, että voivat vielä lisääkin loukata yksityisviestien julkaisulla. Pientä rajaa

Onko? Ei ole.

Poliittiset mielipiteet, olkoonkin alatyylisesti ilmaistuja, eivät kuulu yksityiselämää loukkaavan tiedon piiriin.

Hän siis häpäistyy omista jutuista?

Vierailija
1619/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokisipilä: ei Suomessa ole yhtään rasistisia puolueita, eihän se ole mahdollista edes.

Tuukka Kuru ja Sinimustat: Ei, kyllä me ollaan ihan avoimesti fasistisia.

Niin Sinimustat ovat. Ei persut.

Vierailija
1620/2581 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Ei ole.

Hän siis häpäistyy omista jutuista?

Persulogiikalla kyllä. Kaikkien pitäisi ymmärtää, että se on huumoria ja Rydman suurin koomikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän