Ohuille hiuksille shampoo ja hoitoaine!
Te kenellä on perus suomalainen ohut hisulaatu ja nykyään joka päivä hyvä hiuspäivä. Mitä suosittelette?
Meen maanantaina kampaajalle leikkautamaan kerroksia ja lyhyemmäks tätä onnetonta hiirenhäntää
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin muotoilutuotteet on se juttu kuin shampoot. Kysy kampaajaltasi, kun menet sinne. Paras hiusmalli on pitkä polkka, ehkä vähän takaa pidempi kuin edestä.
Käytän four reasonin root sprayta ja tuuheuttavaa muotovaahtoa. Mitään älyttömän lyhyttä hiusmallia en haluaisi. Ikää on tosiaan sen 25v, joten en usko että omaan tyyliin sopisi
Siis mikä ei sopisi? Kannattaa kysyä kampaajalta, suora leikkaus taakse antaa paksumman vaikutelman. Kerroksittain ei kannata ohutta tukkaa leikata (paitsi ehkä edestä) ja luulisin, että ammattitaitoinen kampaaja tietää tämän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kerrostaa ohuita hiuksia. Ohenee entisestään.
Ai ei? Olin miettinyt tätä leikausta, kerrostetyu leikkaus, naisella sininen paita päällä, löytyy kunhan scrollaa alas.
https://www.schwarzkopf.fi/artikkelit/hiusten-muotoilu/vinkit-ja-neuvot…Minkälainen malli kannattaa leikata?
Ap
Nää "hiustyylit ohuthiuksisille"-artikkelit on kyllä mainioita kun niissä kuvat on sitten tuollaisista leijonanharjahiuksista. IKINÄ ei ole kuvaa miltä ne näyttävät oikeasti ohuthiuksisilla.
No voi hitto, mitäs mun nyt kannattaa tehdä? Joku kiva leikkaustyyli olis kiva "ei mikään nalki hiuksiin" pidän yleensä hiuksia kiinni. Sopiiko otsahiukset?
Ei ei ei mitään otsahiuksia nyt ainakaan! Näyttää parilta liimaiselta rotanhännältä siinä otsalla. Ehkä kannattaa vaan hyväksyä ohuet hiukset ja keskittyä niiden kuntoon ja ehkä kiiltoon. Luonnollisilla raidoilla voi ehkä luoda jotain kolmiulotteisuuden tuntua jos sitten jaksaa sen juurikasvun kanssa pelata.
Paljon tukihiuksia ja hyvä leikkaus. Tukihiukset=sama kuin ohentaminen vaikuttaa kuitenkin niin että hiukset nousevat päälaesta ja jopa näistä minunkin liruhiuksistani tulee aivan hyvän näköiset.
Aloin pestä palasaippualla. Tuuhentava vaikutus. Ei hoitoaineita, niitä käyttämällä loputkin haiveneni menevät päätä myöten. Nykyään palasaippuapesu harvoin. Viikon-parin välein. Pesen huolellisesti lämpimällä vedellä. Huuhtelu viileällä/kylmällä. Pesuväli vedellä on itsellä kahdesta-viiteen päivään
Palasaippuoita myydään ihan shampoo-nimityksellä. En ole huomannut eroa nyt käyttämääni saippuaan. Tällä hetkellä käytössä Imperial Leather. Marseille-saippuaa välillä. Itse olen huomannut että kannattaa vaihtaa välillä saippuaa. Sadevettä hyödynnän pesuissa aina kuin mahdollista.
Hyvä leikkaus on kaiken perusta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei? Olin miettinyt tätä leikausta, kerrostetyu leikkaus, naisella sininen paita päällä, löytyy kunhan scrollaa alas.
https://www.schwarzkopf.fi/artikkelit/hiusten-muotoilu/vinkit-ja-neuvot…Minkälainen malli kannattaa leikata?
Ap
Nää "hiustyylit ohuthiuksisille"-artikkelit on kyllä mainioita kun niissä kuvat on sitten tuollaisista leijonanharjahiuksista. IKINÄ ei ole kuvaa miltä ne näyttävät oikeasti ohuthiuksisilla.
No voi hitto, mitäs mun nyt kannattaa tehdä? Joku kiva leikkaustyyli olis kiva "ei mikään nalki hiuksiin" pidän yleensä hiuksia kiinni. Sopiiko otsahiukset?
Ei varsinaisia otsahiuksia, mutta esimerkiksi voi edestä leikata kerroksittain jokusen lyhyemmän osion, niin antaa kivan kehyksen kasvoille. Voi laittaa vaikka ponnarin ja jättää ne lyhyemmät etuhiukset sivuille auki.
Mulla on todella ohuet hiukset. Äitini on (ex) parturikampaaja ja se jaksaa aina muistuttaa mua tosta kerrostuksesta. Se siis leikkaa mun hiukset (on leikannut 30 vuotta) ja aina kinuan vähän kerrostusta, mutta ei se suostu leikkaamaan kun jäis vaan "rotan häntä" jäljelle. Luotan siihen :D mulla on olkapäille pitkät hiukset hieman leikattu muotoon siten, että takaa vähän lyhyemmät ja edestä pidemmät, sekä otsahiukset. Eli kyllä ohuisiinkin hiuksiin sopii otsis. Shampoo ja hoitoaine ihan normaali Elvital punainen, olen kaikkea kokeillut, mutta jostain syystä niistä muista alkaa ajan myötä hiukset näyttämään rasvaisilta. Tuo Elvital on ainoa, joka ei jätä hiuksia mähmäseksi liimaletiksi ja on toiminut sen parikymmentä vuotta.
Raidoitus ja hyvä leikkaus,mieluummin lyhyt kuin pitkä hiirenhäntä. Dermosilin suolashampoo on vähän turhankin pesevä jatkuvassa käytössä mutta hyvin tuuheuttaa. Siihen päälle laitan hiuksiin jätettävää hoitosuihketta ja muotovaahdon.
Ei kerroksia! Tasapituinen polkkatukka on paras ohuille hiuksille. Antaa vahvemman vaikutelman. Tärkeää huolehtia, että latvat on aina skarpisti leikatut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ei ei mitään otsahiuksia nyt ainakaan! Näyttää parilta liimaiselta rotanhännältä siinä otsalla. Ehkä kannattaa vaan hyväksyä ohuet hiukset ja keskittyä niiden kuntoon ja ehkä kiiltoon. Luonnollisilla raidoilla voi ehkä luoda jotain kolmiulotteisuuden tuntua jos sitten jaksaa sen juurikasvun kanssa pelata.
Hmm, nyt menee kyllä kampaano reissu uusiks. En tiiä enää tiiä mitä kannattaa pyytää. Raitoja löytyy valmiiksi, niitä otan aina. Onat hiukset kun kasvaa niin että 3kk välein saa leikata latvoja pois. Hiukset on lapaluihin asti ja viimr aikoina on ruvennut ärsyttää kun aina on huono hiuspäivä jos vähänkin tuulee tai muuten vaa huono sää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eikä näytä! Just tuossa ylempänä kirjoitin, että minulla on otsatukka, tosin se on siis sellainen puolisivuotsis, mutta ei todellakaan ole mikään liimainen rotanhäntä! On ollut 15 vuotta ja jossain vaiheessa myös ihan normaalikin suora otsatukka eikä ole koskaan ollut liru.
https://www.schwarzkopf.fi/artikkelit/hiusten-muotoilu/vinkit-ja-neuvot…
Elikkä tuo hiusmalli missä naisella on sininen paita. Kannattaako tosiaan unohtaa? Näyttää kivalta ja käytän tuuheuttavaa muotovaahtoa ja root sprayta, ainoastaan tuuheuttava shampoo ja hoitoaine puuttuu. Harkitsen myös otsista tai kasvoja kehystävää leikkausta
Ap
Mulla toimii Four Reasonsin volume-shampoo. Hoitoainetta ei ole pakko käyttää, saattaa latistaa tukkaa entisestään. Mä käytän myös hiuspuuteria tai kuivashampoota että saan hiukset vähän kohoamaan tyvestä.
Seuraan.
Täällä myös ohut, sileä lasimainen hiis. Kaikki kampaajat sanoneet suoraan, että on vaikea käsitellä, kun on niin ohut ja liukas. Hiuksia on kuulemma määrällisesti paljon, mutta ne on ohuita. Esim.takertuu silmälasin sankoihin ja katkeilee, Tarttuu myös omiin kulmakarvoohin, mikä tuntuu inhottavalta.
Ihoni on rasvoittuva, vieläkin 50+ iässä. Myös päänahka. Hyvä puoli on toki se, että hiukset kiiltää kuin majavan karva, käsiteltynäkin.
Käytän silikonittomia tuotteita. Joudun usein vaihtamaan tuotteita. Esim. saunapäivänä pesen tehokkaammalla shampoolla, nyt XZ Teatree. Ilman hoitoainetta olisi tuuheampi, mutta pitkä hento hius on sitten aivan takussa ja sähköinen.
Mun kohdalla apua tuo vain permanentti, jonka joudun ottamaan vuosittain, jos aion sietää itseäni. Päänmuotoni on ruma, miesmäinen, iso ja takaa littana, lyhyet hiukset ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Elikkä tuo hiusmalli missä naisella on sininen paita. Kannattaako tosiaan unohtaa? Näyttää kivalta ja käytän tuuheuttavaa muotovaahtoa ja root sprayta, ainoastaan tuuheuttava shampoo ja hoitoaine puuttuu. Harkitsen myös otsista tai kasvoja kehystävää leikkausta
Ap
Kai sinä näet, että ko. naisella on ihan h**vetin paksu tukka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vai onko se illuusio hiustuotteista? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei. Tasapituinen polkka nimenomaan sopii ohuille hiuksille. Mutta älä pyydä kerrostuksia.
Jos siis tätä tarkoitit:
Lob
Lob eli ”long bob” on hieman pidempi versio klassisesta polkkatukasta. Hiusmalli sopii loistavasti ohuille hiuksille. Sen muotoilu ja hoitaminen on helppoa. Kun latvat on leikattu tasaisesti ja selkeästi, malli saa hiukset näyttämään hyväkuntoisilta, kevyiltä ja runsailta. Ylimääräistä volyymiä ja kimmoisuutta saa pehmeillä laineilla, jotka kiinnitetään voimakkaalla hiuskiinteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vai onko se illuusio hiustuotteista? :D
Ap
Ei todellakaan.
Suosittelen Definen Moroccan oil tuotteita. Hoitavat mutta eivät tee hiuksia raskaiksi. Edullisia, tarjouksessa aina vain 3 euroa kpl joten hintalaatusuhde on erinomainen. Myös Aussiella on sopivia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa muistaa että noissa kuvissa se tukka on varta vasten ammattilaisen siihen hetkeen laittama, tuokin föönattu ja kiharrettu, aineita laitettu. Jaksatko itse tehdä hiuksillesi sen joka kerran? Ei toi tukka näytä tuolta koko ajan ilman vaivaa ja laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei. Tasapituinen polkka nimenomaan sopii ohuille hiuksille. Mutta älä pyydä kerrostuksia.
Jos siis tätä tarkoitit:
Lob
Lob eli ”long bob” on hieman pidempi versio klassisesta polkkatukasta. Hiusmalli sopii loistavasti ohuille hiuksille. Sen muotoilu ja hoitaminen on helppoa. Kun latvat on leikattu tasaisesti ja selkeästi, malli saa hiukset näyttämään hyväkuntoisilta, kevyiltä ja runsailta. Ylimääräistä volyymiä ja kimmoisuutta saa pehmeillä laineilla, jotka kiinnitetään voimakkaalla hiuskiinteellä.
Kävin googlaamassa Long Bob mallin ja löysin muutaman kivan, eri asia sopiiko nämä oikeasti ohuille hiuksille
https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sxsrf=AB5s…
https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sxsrf=AB5s…
Ap, nopealla googlauksells löytyi
Ohuita hiuksia ei pitäisi kyllä kerrostaa. Näyttää vain pahemmalta. Kannattaisi suosia mahdollisimman tasapituista mallia. Kerrokset auttaa silloin jos on hento hiuslaatu, mutta paljon yksittäisiä hiuksia. Ohuet taas tarkoittaa sitä, että yksittäisiä hiuksia on vähän.