Ohuille hiuksille shampoo ja hoitoaine!
Te kenellä on perus suomalainen ohut hisulaatu ja nykyään joka päivä hyvä hiuspäivä. Mitä suosittelette?
Meen maanantaina kampaajalle leikkautamaan kerroksia ja lyhyemmäks tätä onnetonta hiirenhäntää
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.schwarzkopf.fi/artikkelit/hiusten-muotoilu/vinkit-ja-neuvot…
Elikkä tuo hiusmalli missä naisella on sininen paita. Kannattaako tosiaan unohtaa? Näyttää kivalta ja käytän tuuheuttavaa muotovaahtoa ja root sprayta, ainoastaan tuuheuttava shampoo ja hoitoaine puuttuu. Harkitsen myös otsista tai kasvoja kehystävää leikkausta
Ap
Ei. Tasapituinen polkka nimenomaan sopii ohuille hiuksille. Mutta älä pyydä kerrostuksia.
Jos siis tätä tarkoitit:
Lob
Lob eli ”long bob” on hieman pidempi versio klassisesta polkkatukasta. Hiusmalli sopii loistavasti ohuille hiuksille. Sen muotoilu ja hoitaminen on helppoa. Kun latvat on leikattu tasaisesti ja selkeästi, malli saa hiukset näyttämään hyväkuntoisilta, kevyiltä ja runsailta. Ylimääräistä volyymiä ja kimmoisuutta saa pehmeillä laineilla, jotka kiinnitetään voimakkaalla hiuskiinteellä.
Kävin googlaamassa Long Bob mallin ja löysin muutaman kivan, eri asia sopiiko nämä oikeasti ohuille hiuksille
https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sxsrf=AB5s…https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sxsrf=AB5s…
Ap, nopealla googlauksells löytyi
Vaikea sanoa kun kuvan malleilla ei ole oikeasti ohuet hiukset. Esim mun tukalla ei saisi jälkimmäisen kuvan paksua otsatukkaa millään aikaan, hius ei vaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.schwarzkopf.fi/artikkelit/hiusten-muotoilu/vinkit-ja-neuvot…
Elikkä tuo hiusmalli missä naisella on sininen paita. Kannattaako tosiaan unohtaa? Näyttää kivalta ja käytän tuuheuttavaa muotovaahtoa ja root sprayta, ainoastaan tuuheuttava shampoo ja hoitoaine puuttuu. Harkitsen myös otsista tai kasvoja kehystävää leikkausta
Ap
Kannattaa muistaa että noissa kuvissa se tukka on varta vasten ammattilaisen siihen hetkeen laittama, tuokin föönattu ja kiharrettu, aineita laitettu. Jaksatko itse tehdä hiuksillesi sen joka kerran? Ei toi tukka näytä tuolta koko ajan ilman vaivaa ja laittoa.
Hmm, aamut on jo muutenkin kiireisiä meikatessa, vaikka illalla pesen hiukset ja suoristan. Onkohan long Bob sitten parempi vaihtoehto? Esikoinen syntymässä tammikuun puolella, joten ei ole aikaa käyttää 2h itseensä aamuisin. Ja omat rotan häntä hiukset näyttää paremmalta jos pesis samana päivänä kun on menoa, mutta vie vaa aikaa
Ap
Onko kampaaja osaava? Jos on, niin kerro hänelle, että leikkaa mallin, joka saa hiuksesi näyttämään paksummilta. Todennäköisesti tekee ihan suoran leikkauksen noin olkapäille. Edestä voi vähän kerrostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kampaaja osaava? Jos on, niin kerro hänelle, että leikkaa mallin, joka saa hiuksesi näyttämään paksummilta. Todennäköisesti tekee ihan suoran leikkauksen noin olkapäille. Edestä voi vähän kerrostaa.
Muutin juuri, joten en pääse vakkarille. En ole ennen käynyt siinä kampaajalla mihin meen maanantaina
Vierailija kirjoitti:
Paljon tukihiuksia ja hyvä leikkaus. Tukihiukset=sama kuin ohentaminen vaikuttaa kuitenkin niin että hiukset nousevat päälaesta ja jopa näistä minunkin liruhiuksistani tulee aivan hyvän näköiset.
Aloin pestä palasaippualla. Tuuhentava vaikutus. Ei hoitoaineita, niitä käyttämällä loputkin haiveneni menevät päätä myöten. Nykyään palasaippuapesu harvoin. Viikon-parin välein. Pesen huolellisesti lämpimällä vedellä. Huuhtelu viileällä/kylmällä. Pesuväli vedellä on itsellä kahdesta-viiteen päivään
Palasaippuoita myydään ihan shampoo-nimityksellä. En ole huomannut eroa nyt käyttämääni saippuaan. Tällä hetkellä käytössä Imperial Leather. Marseille-saippuaa välillä. Itse olen huomannut että kannattaa vaihtaa välillä saippuaa. Sadevettä hyödynnän pesuissa aina kuin mahdollista.
Hyvä leikkaus on kaiken perusta. Tsemppiä!
Olen todennut tämän saman että palasaippua toimii ohuelle hiukselle, eikä mitään hoitoainetta, jättää vähän rasvaiseksi ettei edes tarvitse paljoa muotoiluaineita. Lisäksi silloin tällöin pesu shampoolla + hoitoaine jotta päänahka ja hiukset pysyvät kuosissa.
En ole löytänyt apua mistään shampoosta. Jos on aina ollut ohuthiuksinen ja hiuksia on vähän, ei niitä ala millään aineella kasvamaan lisää. Ainoa mikä minulla auttaa, on föönaus. Pidän pitkää polkkaa ja föönaan aina suihkun jälkeen pää alaspäin, alle laitan halpisgeeliä. Vahvemmat aineet latistaa ohuen hiuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todella ohuet hiukset. Äitini on (ex) parturikampaaja ja se jaksaa aina muistuttaa mua tosta kerrostuksesta. Se siis leikkaa mun hiukset (on leikannut 30 vuotta) ja aina kinuan vähän kerrostusta, mutta ei se suostu leikkaamaan kun jäis vaan "rotan häntä" jäljelle. Luotan siihen :D mulla on olkapäille pitkät hiukset hieman leikattu muotoon siten, että takaa vähän lyhyemmät ja edestä pidemmät, sekä otsahiukset. Eli kyllä ohuisiinkin hiuksiin sopii otsis. Shampoo ja hoitoaine ihan normaali Elvital punainen, olen kaikkea kokeillut, mutta jostain syystä niistä muista alkaa ajan myötä hiukset näyttämään rasvaisilta. Tuo Elvital on ainoa, joka ei jätä hiuksia mähmäseksi liimaletiksi ja on toiminut sen parikymmentä vuotta.
Tämän tyylinenkö? Kaverilla oli ohuissa hiuksissa tällainen leikkaus, ja se sai kyllä näyttämään ne paksummilta.
https://pilthesalon.com/wp-content/uploads/2019/08/shutterstock_3860006…
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt apua mistään shampoosta. Jos on aina ollut ohuthiuksinen ja hiuksia on vähän, ei niitä ala millään aineella kasvamaan lisää. Ainoa mikä minulla auttaa, on föönaus. Pidän pitkää polkkaa ja föönaan aina suihkun jälkeen pää alaspäin, alle laitan halpisgeeliä. Vahvemmat aineet latistaa ohuen hiuksen.
.
Mulla on paljon hiuksia päässä mutta ne on ohuet. Raskauden aikana hiukset rupes kasvamaan et nyt sojottaa ikävästi. Leikkasin hiukset viimeks toukokuun vika päivä. Eli onko sulla se long bob? Löydätkö netistä sun mallista kuvaa? Niin saan vähän mallia mikä vois sopia
Ap
Vierailija kirjoitti:
En usko että mikään aine kasvattaa ihmeellisesti lisää hiusta tai tuuheuttaa, mutta on niitten ominaisuuksilla eroa. Mulle tuo Sebamed on toimiva, ei liruta entisestään lirua hiusta. Tämä ei ole mikään ainoa fakta, joku toinen voi löytää avun jostain muusta tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Revivogen.
Nokkoshampoo.
Kokeilin joskus ja sain allergisen reaktion
Ap
Ap täällä, en nyt tiedä mitä mieltä olla. Kesti alle 30 min leikkaus, leikkasi lyhyempää mitä halusin ja kerrostuksia jotta näyttää eläväisemmältä. No ainakin hiukset näyttävät paksummalta
Mulla ei ole varsinaisesti ihan ohut tukka, mutta sellainen piikkisuora, lasimainen ja helposti latistuva. Luin joskus vinkin käänteisestä hiustenpesusta, eli että ensin tukkaan laitetaan hoitoaine, annetaan vaikuttaa (mä pesen itseni muuten, raakailen kainalot jne vaikutusaikana), huuhdellaan pois, ja lopuksi pestään hiuksen shampoolla. Latistaa tukkaa vähemmän, ainakin mun oman kokemuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole varsinaisesti ihan ohut tukka, mutta sellainen piikkisuora, lasimainen ja helposti latistuva. Luin joskus vinkin käänteisestä hiustenpesusta, eli että ensin tukkaan laitetaan hoitoaine, annetaan vaikuttaa (mä pesen itseni muuten, raakailen kainalot jne vaikutusaikana), huuhdellaan pois, ja lopuksi pestään hiuksen shampoolla. Latistaa tukkaa vähemmän, ainakin mun oman kokemuksen mukaan.
Kuvittelis että sähköstyy helposti jos laittaa ensin hoitoaineen? Omat hiukset on kauheeb sähköset etenki talvella
Ap
Jos hyvän ohuen hiuksen shampoon haluat kokeilla, niin
Sebamed Anti-Hairloss shampoo. Se on mun liruhiuksille on ollut avuksi. Lopetin hiusten
" kasvattamisen", leikkautin "ponnarin" viimeinkin pois, kun oikeastaan se oli vain säälittävä hiirenhäntä. Vähän on tätimäisempi, mutta mulla on ikää sen verran, että ei mua kukaan edes nelikymppiseksi luule, vaikka kuinka sitkeästi sitä päätä -pitkin-ponnari-lookia olisinkin vaatinut.
Kerrostaminen ohuissa hiuksissa ei toimi, lopputulos näyttää entistä ohuemmalta.