Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuttipullot pestä koneessa?

15.12.2006 |

Kestävätkö esim. Aventin tuttipullot konepesun vaikka ohjeissa lukee että käsinpesu? Muuten tottelisin kiltisti ohjetta, mutta olen kuullut että monet pesevät koneessa ja helmpompaahan se olikin. Tuttiosaa en sinne laittaisi. Siis kestävätkö pullot, ja jääkö konepesuaineesta jotain jäämiä jotka menisivät sitten maitoon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin ettei pulloja voi pestä astianpesukoneessa koska pesuaine on liian voimakasta. Sen uskon olevan syynä myös tuohon ohjeeseen käsinpesu...

Vierailija
2/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aventin tuttipullot kestävät hyvin konepesun, aikojen kuluessa tekstit saattavat vaalentua, mutta muuten ei mitään ongelmia. Entisessä asuinmaassa suositeltiin pullot pesemään koneessa keittämisen vaihtoehtona - on perusteellisempi pesu kuin käsinpesu. Toki eihän niitä tarvitse joka kerta/isommalle keittääkään... Jos pesuainejäämät huolettavat, niin voihan pullot vielä huuhtoa konepesun jälkeen. Itse olen vaihtelevasti pessyt käsin ja koneessa, mutta meillä on pulloja käytetty alkuongelmien jälkeen hyvin satunnaisesti.

Tutteja en itse pesisi, mutta ilmeisesti nekin kestävät. Aventin nokkamukit ja nokkaosat venttiileineen pesen myös koneessa. Hyvin ovat kaikki jo kahdella lapsella kestäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän Aventin pullon ohjeessakin lukee " dishwasher safe" . Samoin kaikkien muidenkin pullojen, nokkamukien yms. ohjeissa. Muuten, rintapumpun ohjeessa on myös, että JOKO käsinpesu ja keittäminen TAI pesu koneessa. Konepesu on niin kuuma, ettei välttämättä tarvitse enää keittää. Tuttiosat eivät puhdistu koneessa, eli ne on pestävä käsin. Joskus huuhtelen osat kylmällä vedellä jos tuntuu, että pesuainetta olisi voinut jäädä huuhtoutumatta.

Vierailija
4/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sekä Aventin pullot että Ainut. Huuhtelen pesun jälkeen kylmällä vedellä.

Tutit olen pessyt käsin.

KL.

Vierailija
5/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

J-Mom: Tarkoittikohan neuvola että liian voimakkaasta aineesta pullot menee pilalle vai sitä että voimakasta ainetta jää pulloon ja siitä maitoon? Mietin vaan että ei ole kiva jos maidossa on hippunenkin astianpesuainetta. Mutta kai sen huuhtelemalla luulis lähtevän.

Vierailija
6/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitettavasti sitä jaa astioihinkin. Se on tutkittu että kuolleista löytyy jäämiä siitä. Itse en ole tuttipulloja pessyt koskaan koneessa tämän vuoksi, ehtii sitä myrkkyä keräämään sitten vähän myöhemminkin.