Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Endometrioosi ja hedelmällisyys

Vierailija
18.10.2022 |

Kertokaa kokemuksianne endometrioosin vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Onko sinulla lievä vai vaikea tauti? Oletko saanut lapsia? Minulla epäillään tautia, ja olen huolissani. Lapset ovat elämäni suurin haave.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä endometrioosi, leikattu kerran. Mulla oli mm. endometrioomat molemmissa munasarjoissa. Silti tulin nopeasti raskaaksi, kun jätin ehkäisyn pois.

Vierailija
2/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla endometrioosi esti raskaaksi tulon. Tarvittiin koeputkihedelmöitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raskautumisen estämiseen & seksuaalisen halun/fyysisen valmiuden ylläpitämiseen. Ei viisasta.

Tästä prefiksi (etuliite) YHDISTELMÄ- (yhdistelmä...ehkäisy...xxx...pilleri).

Vierailija
4/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raskautumisen estämiseen & seksuaalisen halun/fyysisen valmiuden ylläpitämiseen. Ei viisasta.

xxx = kiimaisuus, tai edes limakalvojen paksuus. Toinen hormoni tarvitaan sitä varten, sillä hedelmällisyyden blokkaaminen vie halut ja asiaa pitää siis kompensoida.

Vierailija
5/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Täällä ap. Mulla todettiin endometriooma ja toinen munasarja arpeutuneena ja liimautuneena kohtuun. Kohtu arpeutuneena.. Olen masentunut tilanteesta

Vierailija
6/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla endometrioosi. 12v. lapsen yrittämistä takana. Nyt toinen koeputkihedelmöityshoito takana. Kolme alkiota pakastimessa. Saa nähdä millaiset kortit sinä saat, itse en saanut helppoja kortteja tässä asiassa.

Vierailija
7/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan jo hyväksymässä sen, että jään lapsettomaksi. Mulle on lääkärit tehneet selväksi, että nyt tai ei koskaan, enkä mä pysty nyt. 

Ap

Vierailija
8/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus,  eli laihduta 

Vierailija
9/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rusifiksi?

Vierailija
10/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla (ja hyvin oletettavasti myös äidilläni, koska tauti vahvasti periytyvä ja oireet täsmäisi) endometrioosi. itse tulin tahattomasti, hyvin helposti raskaaksi mutta päädyin aborttiin sillä olin vielä nuori - en tiedä, olisiko raskaus sujunut miten, mutta raskautuminen onnistui kyllä liiankin hyvin.

äidilläni sitten taas tuli todella monta keskenmenoa ennen kuin sai minut. joutuivat yrittämään lasta useamman vuoden, kunnes sitten synnyin.:) en tosin tiedä, oliko siinä jotain apuja, äiti ei ole ikinä ainakaan sanonut. keskenmenoista kuitenkin tiedän. sitten taas sai ilmeisen helposti sisarukseni minusta parin vuoden päästä, ja vielä myöhemmin kolmannen lapsen. 

en siis olisi liikaa huolissani, vaikka aihe onkin sinulle tärkeä. uskon, että se on valitettavan paljon tuuripelistä kiinni. 

Vierailija
11/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla endometrioosi. 12v. lapsen yrittämistä takana. Nyt toinen koeputkihedelmöityshoito takana. Kolme alkiota pakastimessa. Saa nähdä millaiset kortit sinä saat, itse en saanut helppoja kortteja tässä asiassa.

Millainen endometrioosi sulla on ja miten voit nyt? Olen pahoillani, mutta aina on toivoa..

Ap

Vierailija
12/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla (ja hyvin oletettavasti myös äidilläni, koska tauti vahvasti periytyvä ja oireet täsmäisi) endometrioosi. itse tulin tahattomasti, hyvin helposti raskaaksi mutta päädyin aborttiin sillä olin vielä nuori - en tiedä, olisiko raskaus sujunut miten, mutta raskautuminen onnistui kyllä liiankin hyvin.

äidilläni sitten taas tuli todella monta keskenmenoa ennen kuin sai minut. joutuivat yrittämään lasta useamman vuoden, kunnes sitten synnyin.:) en tosin tiedä, oliko siinä jotain apuja, äiti ei ole ikinä ainakaan sanonut. keskenmenoista kuitenkin tiedän. sitten taas sai ilmeisen helposti sisarukseni minusta parin vuoden päästä, ja vielä myöhemmin kolmannen lapsen. 

en siis olisi liikaa huolissani, vaikka aihe onkin sinulle tärkeä. uskon, että se on valitettavan paljon tuuripelistä kiinni. 

On paljon tuurinpelistä kiinni, mutta samalla selvää, että mun tilanteessa munasarjojen ja kohdun toiminta on häiriintynyt. En muun muassa ovuloi kuin toisella munasarjalla ja kohtu on arpinen, eli sinne on luultavasti vaikea munasolun kiinnittyä.

Olen pahoillani nuoruuden raskaasta kokemuksesta. Nuorena taitaa olla "valitettavasti" helpompi tulla raskaaksi, eikä endo ole vielä ehtinyt tehdä monessa tapauksessa tuhojaan...

Ap

Vierailija
13/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan jo hyväksymässä sen, että jään lapsettomaksi. Mulle on lääkärit tehneet selväksi, että nyt tai ei koskaan, enkä mä pysty nyt. 

Ap

Lapsen saantia ei kannata lykätä, vaikka puitteet eivät olekaan täydelliset. Varsinkin jos on lääketieteelliset perusteet.

Vierailija
15/16 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsen saantia ei kannata lykätä, vaikka puitteet eivät olekaan täydelliset. Varsinkin jos on lääketieteelliset perusteet.

Tiedossa on, mutta parisuhde ei tällä hetkellä ole vielä sillä pohjalla.

Ap

Vierailija
16/16 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Olen Ap ja yritän tulla nyt raskaaksi. Kertokaa vielä kokemuksianne :)