Mihin joku voi tuhlata 100.000e parissa vuodessa?
Saimme veljeni kanssa reilut pari vuotta sitten perinnöksi puoliksi mökin ja muun myymällä kummallekin jäi 100.000e rahana. Nyt oli puhetta, että remontoitaisiin vähän mökkiä, niin veljellä ei olekaan tähän laittaa yhtään rahaa. Mitään näkyvää isompaa hän ei ole ostanut, kuten asuntoa tai autoa tai matkustellut mitenkään hulppeasti.
Kommentit (47)
Ollut velkoja, jotka maksanut pois? Tai elää jatkuvasti yli varojensa. Tai sijoittanut rahat eivätkä ne ole heti käytettävissä. Tai ei vaan ole kiinnostunut asiasta.
Laittakaa se mökki myyntiin. Tai sitte voit lunastaa veljesi siitä veks.
kurkusta alas + elektroniikka taloon vähä ( hyvät kajarit ja 10k menny )
Mitä se perinnön antaja tuollaiseen tuhlaamiseen sanoisi?
Uskomattoman törkeää.
no minä olisin laittanut ne sijoituksiin tuottamaan lisää rahaa, ja en tosiaankaan mihinkään kusiseen mökkiin niitä ottaisi sijoituksista pois, saati käyttäisi sijoitusten tuottoja...
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeää.
Ei mitään. Se perinnön antaja on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeää.
Ei mitään. Se perinnön antaja on kuollut.
Älä viisastele. Häntä pitää kunnioittaa. Ja hänen elämän säästöjään.
Suomessa raha lähtee helposti. Yksin asumisestä lypsetään.
Maksanut asuntolainan pois? Sijoittanut eikä halua myydä?
Säästää vaikka omaan mökkiin?
Ei muuten vaan kiinnosta laittaa rahoja vanhaan mökkiin?
Yhteisomistusmökit ovat liki aina huono ajatus. Ihmiset harvoin haluavat panostaa ja remontoida juuri saman verran ja samalla hetkellä.
Jos haluat rempata miten huvittaa niin sitten joko maksat rempat tai ostat veljesi siitä ulos.
Vierailija kirjoitti:
no minä olisin laittanut ne sijoituksiin tuottamaan lisää rahaa, ja en tosiaankaan mihinkään kusiseen mökkiin niitä ottaisi sijoituksista pois, saati käyttäisi sijoitusten tuottoja...
Veli on perheineen kyllä ahkerasti mökillä käynyt, eli siitä ei ole kyse etteikö häntä mökki kiinnosta. Mutta mun nyt muka pitäisi sit kunnostukset maksaa, en käsitä. Ja minunkin rahat on tietysti sijoituksissa, mutta kyllä niitä sieltä tarvittesaa pois saa.
Ap
Se on veljmies vissiin ostana melekosen miärän muumilimpsaa. Kurkusta on rahat solahtanna.
Pitääkö mökkejä remontoida, eikös niillä vietetä lomaa?
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeää.
Miksi? Minulle äiti ainakin on monta kertaa sanonut että kunhan perintöä tulee niin hän toivoo että tuhlaan itseeni.
Olen minäkin joskus sanonut, että johonkin ei ole varaa. Oikeasti minulla olisi varaa, mutta en halua käyttää siihen, mitä toinen ehdottaa.
Miten paljon te kumpikin olette siellä mökillä? Jos veljeä ei mökki kiinnosta ollenkaan tai se kelpaa sellaisena kuin se on.
En pitäisi täysipäisenä. Ja elämänhallintaa ei selvästikään ole yhtään.
Keskustelitteko ollenkaan miten esim. mökin remontti- ja huoltokulut hoidetaan ja jaetaan? Käyttääkö molemmat mökkiä yhtä paljon? Nyt sopimaan asioista ja mielellään kirjallisena.
Peliriippuvuus?