Mihin joku voi tuhlata 100.000e parissa vuodessa?
Saimme veljeni kanssa reilut pari vuotta sitten perinnöksi puoliksi mökin ja muun myymällä kummallekin jäi 100.000e rahana. Nyt oli puhetta, että remontoitaisiin vähän mökkiä, niin veljellä ei olekaan tähän laittaa yhtään rahaa. Mitään näkyvää isompaa hän ei ole ostanut, kuten asuntoa tai autoa tai matkustellut mitenkään hulppeasti.
Kommentit (47)
Pitää yhdet tai kahdet hulppeat juhlat isommalle porukalle. Siinä se jo menee. Helposti.
Itse tehnyt saman tyhmyyden tarjoamalla ja olemalla reilu ympäristöä kohtaan.Kukaan ei edes muista että näin olin avulias. Itse asiassa eivät edes ota yhteyttä.Entiset työkaverit ....Kyllä rahasta pääsee pian eroon.Nyt olen koonnut taas kokoon 100 ooo ja risat kovalla työllä. Siis pankkitilille.
Mökin yhteisomistajuudessa ei ole mitään järkeä. Joutuu tappelemaan joustamattomien siskojen kanssa jotka luulevat aina olevansa oikeassa.
2-3 vuoden palkka... helpostihan se menee ja ihan huomaamatta jos ei pidä varaansa.
Joku tuossa sanoikin et ainoastaan pelaamaalla.
100 tonnia / 760 = 130 euroa päivässä.
Ei ole mikään iso summa.
Ilta stadin yöelämässä. 8e tuopit plus taksi. Helposti tuo menee, varsinkin jos tarjoaa kaverille. 200€+
Illallinen semihyvässä ravintolassa vaimon kanssa plus pullo viiniä. 200€
Parit wolt ruoat kotiin 50€.
Leffaliput on 15€. Sen kun vie perheen leffaan plus popkornit ja hesemäkkii niin 100€+
Päiväreissu johonkin naapurikaupinkiin. 40 litraa bensaa = lähemmäs 80€. Plus mitä perillä käyttää.
150m2 uuden ok-talon vuokra pk seudulla 3 tonnia/kk. 100€/päivä.
"Premium" auto. Osamaksu, vakuutukset, huolto ym. 900€/kk. 30€/päivä
Eipä kyllä tarvii kuin tavallista keskiluokan elämäã viettää.
Ei ainakaan veljeltä kannata kysyä?
Olisit puhunut remontoinnista jo pari vuotta sitten. Jos sulla sitä rahaa on, osta veli mökistä pois. Sit saat itse päättää remontoinneista.
Todennäköisesti veljeäsi ei vain kiinnosta mökkiä alkaa remontoimaan. Ehkä se on hänen mielestään täysin riittävässä kunnossa mökkeilyyn.
Mitä remonttia siis olisit tekemässä?
Jos on laittanut 100 000 sijoituksiin niin siitä saa osinkoina muutamia tuhansia vuodessa. Hänen silmissään tuskin on järkeä lähteä tuota ylimääräistä tulonlähdettä pienentämään. "Ei kannata tappaa lypsävää lehmää" -ajatus.
Onko remontti jotain mökin kaunistamista vai jotain oikeaa, esim vuotaako katto tai onko jossain muuta välttämätöntä korjaamisen tarvetta?
Katon remontoimiseen hänen tietty pitäisi osallistua, mutta jos mikään ei ole rikki ja mökkiä vain haluat kauniimmaksi niin sitten tuollaiset kyllä kuuluvat sen maksettavaksi joka sitä kaunistusta haluaa.
Miksi pitää heti olettaa jotain peliongelmaa? Ehkä hän vain maksoi asuntolainaa pois?
Joko ei halua käyttää rahaa ja valehtelee tai on tuhlannut johonkin. Mulla eräs tuttu sai yli 100 000€ perinnöksi ja alle vuoteen hukkasi kaiken. Oli tehnyt jo sopimuksen erään talon ostosta ja joutui maksamaan sakkoja kun lopulta kauppoja ei tullut, koska ei ollut rahaa. Osti erään liiketoiminnan huonolta paikalta joka ei menestynyt ja muutti tuolta 800km päähän yllättäen aivan eri suunnitelmat mielessä. Kaikki rahat meni ja on ulosotossakin jo huomattavista summista.
Ehjää ei kannata korjata, vaikka olisi 100.000 ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehjää ei kannata korjata, vaikka olisi 100.000 ylimääräistä.
Kannattaa jos siitä itse jotain nautintoa saa. Mutta jos veli ei saa niin sitten hänen ei kannata korjatakaan. Ap voi korjailla ehjää minkä haluaa toki, omilla rahoillaan.
Yhteisomistus ei yleensä toimi näiden ongelmien takia. Yksi haluaa remontoida kalliilla, toinen halvalla, kolmas ei ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Mökin yhteisomistajuudessa ei ole mitään järkeä. Joutuu tappelemaan joustamattomien siskojen kanssa jotka luulevat aina olevansa oikeassa.
Eipäs, vaan typerien veljien, jotka mielellään käyttävät yhteistä omaisuutta, mutta eivät halua pitää siitä huolta.
Hassasin 50 000€ lainan lyhennykseen korkojen noustessa. Pieneni siten korkovaikutus.
Ehkä hänellä on edelleen rahat, muttei halua käyttää niitä mökkiin.
Eukkonsa määrää, että mäkkiä ei kunnosteta. En luottaisi että haluavat pitää mökin.
Olisko ne mökkiasiat pitäny miettiä siinä kohtaa kun perintöä jaettiin? Mieheni ja hänen siskonsa pistivät siinä kohtaa omasta perinnöstään joku 10000€ mökkitilille.