Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä muita lapsettomia lainkaan yksinäinen vanhuus?

Vierailija
28.07.2023 |

Minusta tämä on vähän erikoinen tabu. Julkisesti hehkutetaan vain miten hienoa on olla pari-kolmekymppinen, menevä ja matkusteleva ikisinkku tai DINK. Ihan hirveän vähän olen nähnyt juttua siitä, miltä tämä elämä näyttää kahdeksankymppisenä. Mies kuolee todennäköisesti ennen minua, ja itse en ainakaan koe että kaverisuhteista välttämättä on vanhuuden turvaksi.

Kommentit (547)

Vierailija
541/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella tyhmä, jos oikeasti kuvittelet kakrujen takaavan jotain. Ensinnäkin: kakruilla ei ole mitään velvollisuutta olla kenenkään hoitajia. Elleivät mene töihin lähi- tai sairaanhoitajiksi. Silloin on velvollisuus hoitaa työnsä.

Olet todella tyhmä myös jos et ymmärrä, että elämästä et ikinä tiedä. Ne kakrut voivat vaikka kuolla nuorina. Vammautua. Mitä tahansa.

Oletko sä ihan ääliö?

Vierailija
542/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa tosi paljon. En voinut tehdä lapsia vakavien mt ongelmien vuoksi, ja samasta syystä minulla ei ole juuri ketään läheisiäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi on asenteellinen. Ei kenelläkään työssäkäyvällä ole mahdollisuutta käydä kotihoidon tavoin ruokkimassa neljä kertaa päivässä vanhusta, jos ei itse osaa syödä tai huonojen jalkojen takia ei pääse ruoan ääreen. Silti näidenkin lapset muistavat vanhempiaan monin tavoin, soittelevat ym. Taitaa olla vaan omaisten syyllistämistä, että heitä haukutaan kun eivät pysty 24/7 vanhuksen hoitoon. Eihän tuollainen vanhus voi enää asua kotona ja perusteluna on muistisairaus tai huono liikuntakyky, ei se, että omaiset eivät jaksaneet hoitaa. On ihan selvää, että lasten hoito menee perheissä vanhuksen hoidon edelle ja niin sen kuuluu mennäkin, kun lapsissa on tulevaisuus.

Mutta lapsettomia ei käy kukaan katsomassa vanhainkodissa, edes jouluna.

No on sekin varsinainen vuoden kohokohta että lapset ja lapsenlapset käyvät jouluna katsomassa parin tunnin ajan. Ennemmin olen sitten kokonaan yksin ja hankin elämän sisällön muuta kautta.

Vierailija
544/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niiden porsineidenkaan lapset jaksa vanhojen luona rampata kun pitää sitä omaakin elämää, joten saattaa jäädä yhtälailla yksin.

Porsimattomalla on se etuna että on jo tottunut.

Ja sitäpaitsi, jos kok jatkaa vielä vallassa niin mitään vanhuutta ei tule.

Vierailija
545/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus voi olla yksinäinen vaikka on lapsiakin, jopa pahempi, kuin jos heitä ei olisi..

Vierailija
546/547 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys ei pelota, mutta jos sairastuu vakavasti eikä tässä idioottimaassa saa eutanasiaa.

Itsellensä voi tehdä eutanasian. Voi hypätä esimerkiksi ikkunasta ulos, niinkuin minä aion tänään tehdä. 

Hypää matalalta vaa :) Elä kun olet lahjaksi saanut.

Vierailija
547/547 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Miksi pitäisi pelottaa?

Kuinka monella on suhteet lapsiin siinä kunnossa että heistä olisi apua ? 

Usein asuvat muualla , toisella paikkakunnalla tai ulkomailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi