Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi, että tykkään räkyttää asioista ja nautin siitä, että pääsen räkyttämään :(

Vierailija
28.07.2023 |

Otsikossapa se tulikin. Mieheni mukaan olen kuulema sellainen ihminen, että tykkään räkyttää asioista eri tahoille ja saisiko vielä nautintoa siitä, että pääsen räkyttämään. Että sellaista tällä kertaa. :)

Olimme kesälomareissulle ja nukuimme yhden yön hotellissa, jonka alakerrassa on baari. Siellä olikin sit karaokeilta ja jouduimme yön kuuntelemaan puoli viiteen asti humalaisten karaokelaulantaa, emmekä saaneet nukuttua.
Hotellista lähtiessä sanoin ihan asiallisesti, että emme saaneet yöllä nukutuksi ko. asiasta johtuen. Hotelli pahoitteli tilannetta ja asia jäi siihen ja lähdimme jatkamaan matkaamme.

Onko tämä mielestänne räkyttämistä? Jos mainitsee asioista ihan asiallisesti. Mieheni mukaan tämä on räkyttämistä ja minä hänen mukaansa nautin siitä, että pääsen räkyttämään asioista. Olin ihan, että wtf?!? ja meille tuli miehen kanssa riitaa asiasta.
Omasta mielestäni en räkyttänyt ja toisekseen en nauttinut siitä, että kerroin asiasta aspaan ja tietenkin oloni oli vähän, että "nillitänkö turhasta,kun mainitsen tästä", mutta sitten ajattelin, että parempihan asiasta on heille kertoa, jos he eivät tiedä tästä, että baarin metakka kuuluu hotellin ylimpään kerrokseen asti.

Voisitteko avata minulle, että mitä räkyttäminen tarkoittaa? Ja millainen on ihminen, joka nauttii räkyttämisestä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies sellainen, että yrittää esim luistaa kotitöistä ja lastenhoidosta ja joudut muistuttamaan häntä niistä?

Se tuli mieleen. Eli että mies pyrkii syyllistämään sinua kaikesta huomauttamisesta ja saada sinut uskomaan, että vika on sinussa niin, ettet enää uskalla pitää puoliasi ja 'räkyttää' hänelle siivousvuorosta tms.

Mieheni ei tee juurikaan kotitöitä, ruokaa ei tee koskaan ja lapsia katsoo joskus harvoin muutaman tunnin.

Olen ollut kohta liki 4 viikkoa lomalla ja ollut käytännössä koko tämän ajan vain lasteni kanssa ja menty lasten ehdoilla. Mies piti 1,5 viikkoa kesälomaa (loput kesälomat pitää syksymmällä ja yksin ja on 3 viikkoa pois kotoa) ja oli tuon ajan omalla lomalla ulkomailla. Nyt mun loman lopussa käytettiin lapsia vielä pienellä reissulla (mies teki koko reissun etätöitä) ja miehen mukanaolo oli vain näennäistä.

Minä en ole lomani aikana päässyt käymään yksin en yhtikäs missään koiranlenkityksiä lukuunottamatta (noin 1 h/pv).

T. Ap

Mistä oikeastaan haluat keskustella, ap? Et ole reagoinut mitenkään viesteihin, jotka käsittelevät aloituksessa kuvattua tilannetta. Olet kirjoittanut kaksi viestiä: Toisessa kerrot hotellin olleen täysi niin, että huoneen vaihto ei onnistunut, ja tämän toisen, jossa kerrot lastenhoidon jakamiseen ja oman ajan ottamiseen liittyvistä haasteista parisuhteessanne. Parisuhteenne ei vaikuta kovinkaan tasapuoliselta, mutta miten tämä liittyy aloitukseen? Tähän mennessä lukemani perusteella teillä vaikuttaisi olevan kaikkiaan todella isoja kommunikaatio-ongelmia ja erilaiset odotukset perhe-elämän suhteen. Ilmeisesti kyseessä on uusperhe, sillä puhut sinun lapsistasi teidän lastenne sijaan. On melko selvä, että jos puolisolla ei itsellään ole lapsia, on kaikille sopivaa tapaa viettää loma vaikea löytää. Ymmärrän hyvin turhautumisesi, mutta ymmärrän myös, jos mies ei halua viettää lomaansa "lasten ehdoilla" silloin, kun kyse ei ole omista lapsista.

Ihan on mieheni ihan itse siittämiä lapsia :D

Haluan sanoa sen, että eikö ihminen, joka viimeisillä voimillaan raahautuu pienelle kesälomareissulle koko perheen kesken (huonosti nukutut yöt pari viikkoa jne), saa antaa asiallisesti palautetta respaan jos yön joutunut kuuntelemaan karaokenlaulantaa? Että sekö on räkyttämistä?

T. Ap

Kerrot olevasi henkisesti lopussa. Eiköhän tällöin ole odotuksenmukaista, että olet ollut jo pidempään alavireinen ja tuonut mielipahaasi esille eri tilanteissa. Kyse tuskin on siis yksitistapauksesta, mitä kyllä arvelinkin. Lähtökohdat hyvin sujuvalle lomalle perheen kesken eivät olleet suotuisat. Puhut univelasta ja viimeisillä voimilla raahautumisesta. Mikä tahansa vastoinkäyminen riittää tällöin pilaamaan loman. Sinulla oli omien sanojesi mukaan suuret odotukset, mutta ainakin näin ulkopuolisen silmään loma oli tuomittu epäonnistumaan jo ennalta.

Hyvä Ap,

ei tässä ole kyse siitä mitä saat sanoa respassa. Olet uupunut etkä näe missään mitään hyvää. Parisuhteen purkaminen tuskin sinällään auttaa, mutta voisitko harkita keskusteluapua? Ei varmaankaan tarvittaisi montaa käyntiä auttamaan sinua huomaamaan, mitä itse asiassa haluat nyt elämältäsi. Uupunut voi hankkia monenlaista apua, ei ole viisasta jäädä odottamaan että palstalaiset käskevät sinun jättää miehesi koska ansaitset parempaa. Se taitaa olla nyt se ajatus, joka saa sinut jaksamaan, että joku sanoo että sinä olet sankari ja miehesi hirviö?

Elämältä voi saada niin paljon enemmän. Toivon että saat apua ja lepoa.

Vierailija
62/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannut turhasta ja miehesi on ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies sellainen, että yrittää esim luistaa kotitöistä ja lastenhoidosta ja joudut muistuttamaan häntä niistä?

Se tuli mieleen. Eli että mies pyrkii syyllistämään sinua kaikesta huomauttamisesta ja saada sinut uskomaan, että vika on sinussa niin, ettet enää uskalla pitää puoliasi ja 'räkyttää' hänelle siivousvuorosta tms.

Mieheni ei tee juurikaan kotitöitä, ruokaa ei tee koskaan ja lapsia katsoo joskus harvoin muutaman tunnin.

Olen ollut kohta liki 4 viikkoa lomalla ja ollut käytännössä koko tämän ajan vain lasteni kanssa ja menty lasten ehdoilla. Mies piti 1,5 viikkoa kesälomaa (loput kesälomat pitää syksymmällä ja yksin ja on 3 viikkoa pois kotoa) ja oli tuon ajan omalla lomalla ulkomailla. Nyt mun loman lopussa käytettiin lapsia vielä pienellä reissulla (mies teki koko reissun etätöitä) ja miehen mukanaolo oli vain näennäistä.

Minä en ole lomani aikana päässyt käymään yksin en yhtikäs missään koiranlenkityksiä lukuunottamatta (noin 1 h/pv).

T. Ap

Mistä oikeastaan haluat keskustella, ap? Et ole reagoinut mitenkään viesteihin, jotka käsittelevät aloituksessa kuvattua tilannetta. Olet kirjoittanut kaksi viestiä: Toisessa kerrot hotellin olleen täysi niin, että huoneen vaihto ei onnistunut, ja tämän toisen, jossa kerrot lastenhoidon jakamiseen ja oman ajan ottamiseen liittyvistä haasteista parisuhteessanne. Parisuhteenne ei vaikuta kovinkaan tasapuoliselta, mutta miten tämä liittyy aloitukseen? Tähän mennessä lukemani perusteella teillä vaikuttaisi olevan kaikkiaan todella isoja kommunikaatio-ongelmia ja erilaiset odotukset perhe-elämän suhteen. Ilmeisesti kyseessä on uusperhe, sillä puhut sinun lapsistasi teidän lastenne sijaan. On melko selvä, että jos puolisolla ei itsellään ole lapsia, on kaikille sopivaa tapaa viettää loma vaikea löytää. Ymmärrän hyvin turhautumisesi, mutta ymmärrän myös, jos mies ei halua viettää lomaansa "lasten ehdoilla" silloin, kun kyse ei ole omista lapsista.

Ihan on mieheni ihan itse siittämiä lapsia :D

Haluan sanoa sen, että eikö ihminen, joka viimeisillä voimillaan raahautuu pienelle kesälomareissulle koko perheen kesken (huonosti nukutut yöt pari viikkoa jne), saa antaa asiallisesti palautetta respaan jos yön joutunut kuuntelemaan karaokenlaulantaa? Että sekö on räkyttämistä?

T. Ap

Kerrot olevasi henkisesti lopussa. Eiköhän tällöin ole odotuksenmukaista, että olet ollut jo pidempään alavireinen ja tuonut mielipahaasi esille eri tilanteissa. Kyse tuskin on siis yksitistapauksesta, mitä kyllä arvelinkin. Lähtökohdat hyvin sujuvalle lomalle perheen kesken eivät olleet suotuisat. Puhut univelasta ja viimeisillä voimilla raahautumisesta. Mikä tahansa vastoinkäyminen riittää tällöin pilaamaan loman. Sinulla oli omien sanojesi mukaan suuret odotukset, mutta ainakin näin ulkopuolisen silmään loma oli tuomittu epäonnistumaan jo ennalta.

Ettekö te nyt ymmärrä, että oikea ongelmq tässä ei ole se, että ap olisi valittaja. Hän on henkisen väkivallan ja kaasuvalottamisen uhri. Lopettakaa lyömästä häntä sillä leimalla, jonka hänen miehensä on keksinyt

Vrt. jos mieheni arvostelisi minua rumaksi ja lihavaksi ja tulisin sen seurauksena kysymään palstalta, että olenko ruma ja lihava kuten mieheni sanoo, kun mittani ovat x ja y. Niin fiksu kommentoija ei ala arvostella minua silloin lihavaksi vaan toteaa, että mies on asiaton, eikä hänellä ole minun hyvinvointini mielessä vaan päinvastpin hän käyttää törkeää henkistä väkivaltaa alistaakseen minut.

Joten lopettakaa pelaamasta sen miehen pussiin ja toteuttamasta miehen keksimää väärää todellisuutta, jossa ap vaiennetaan kynnysmatoksi.

Vertauksesi ei ole osuva. Toisen kutsuminen rumaksi ei ole hyväksyttävää missään olosuhteissa eikä koskaan vie asioita eteenpäin. Sen sijaan toisen negatiivisuuden esille ottaminen voi olla myös rakentavaa kritiikkiä. Me emme tiedä kukaan, millainen ap:n parisuhde lopulta on, sillä olemme kuulleet vain ap:n näkemyksen. En tekisi ap:n parisuhdedynamiikasta niin yksioikoista tulkintaa kuin mitä sinä olet tehnyt. On selvää, että ap ja hänen miehensä haluavat parisuhteelta ja perhe-elämältä eri asioita, mutta siitä, miten nykyiseen pattitilanteeseen on päädytty, ei meillä ole tietoa. Mies on voinut ulkoistaa itsensä perhe-elämästä, tai sitten ap on ulkoistanut hänet. Olen nähnyt kumpaakin tapahtuvan tosielämässä.

Vierailija
64/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"YOUR ABUSIVE PARTNER DOESNT HAVE A PROBLEM WITH HIS ANGER; HE HAS A PROBLEM WITH YOUR ANGER.

One of the basic human rights he takes away from you is the right to be angry with him. No matter how badly he treats you, he believes that your voice shouldnt rise and your blood shouldnt boil. The privilege of rage is reserved for him alone. When your anger does jump out of youas will happen to any abused woman from time to timehe is likely to try to jam it back down your throat as quickly as he can. Then he uses your anger against you to prove what an irrational person you are. Abuse can make you feel straitjacketed. You may develop physical or emotional reactions to swallowing your anger, such as depression, nightmares, emotional numbing, or eating and sleeping problems, which your partner may use as an excuse to belittle you further or make you feel crazy."

Lundy Bancroft, Why Does He Do That?: Inside the Minds of Angry and Controlling Men

Vierailija
65/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Voisitteko avata minulle, että mitä räkyttäminen tarkoittaa? Ja millainen on ihminen, joka nauttii räkyttämisestä?"

=löytää negatiivista sanomista kaikesta ja kaikista ja ilmeisesti nauttii sen esiintuomisesta joka tilanteessa.

Ystävällinen tapa ilmaista, että voisi vähän vähentää

Vierailija
66/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että epäkohdista sanoo, mutta kannattaa miettiä missä tilanteessa siitä sanomisesta on hyötyä ja missä ei. Esim. hotellin respalle kannattaa sanoa, samoin voi jättää hotellin somesivulle tai matkasivulle (esim. tripster) tosta julkisen tiedon, niin muut eivät haksahda samaan ansaan.

Sitten taas vaan omien huonojen fiilisten purkaminen läheisille voi vaan rasittaa niitä läheisiä eikä välttämättä ees pura sitä omaa fiilistä. Kohtuus siinäkin. 

Vierailija
67/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa palautetta antaa, asiallisesti toki. Mies taitaa olla näitä joiden mielestä mistään ei saa ikinä valittaa, kaikki on aina turhaa nillittämistä. Pitääkö sinua jonakin hulluna vai miksi kuvitteli sinun nauttivan tilanteesta?

Vierailija
68/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"YOUR ABUSIVE PARTNER DOESNT HAVE A PROBLEM WITH HIS ANGER; HE HAS A PROBLEM WITH YOUR ANGER.

One of the basic human rights he takes away from you is the right to be angry with him. No matter how badly he treats you, he believes that your voice shouldnt rise and your blood shouldnt boil. The privilege of rage is reserved for him alone. When your anger does jump out of youas will happen to any abused woman from time to timehe is likely to try to jam it back down your throat as quickly as he can. Then he uses your anger against you to prove what an irrational person you are. Abuse can make you feel straitjacketed. You may develop physical or emotional reactions to swallowing your anger, such as depression, nightmares, emotional numbing, or eating and sleeping problems, which your partner may use as an excuse to belittle you further or make you feel crazy."

Lundy Bancroft, Why Does He Do That?: Inside the Minds of Angry and Controlling Men

Yhdenlaista vallankäyttöä on sekin, että "diagnosoi" toisen vaikkapa kaasuvalottajaksi, narsistiksi tai miksi hyvänsä, mikä saa diagnosoijan näyttämään syyttömältä uhrilta. Onhan paljon helpompi syyttää toista sen sijaan, että tarkastelisi omaa osuuttaan parisuhdekonflikteissa. Self help -kirjallisuudesta on helppo löytää sisältöä, joka validoi juuri sen oman kokemuksen, netin vertaistukiryhmistä puhumattakaan. Ap:n viesteissä kuvataan todellisen kuuloista hätää, mutta samalla niistä välittyy kuva hankalan oloisesta, uhriutumaan taipuvaisesta ihmisestä. Emme tiedä, mikä kaikki on johtanut nykyiseen tilanteeseen, eikä ole oikeudenmukaista pelkän ap:n esittämän yksipuolisen kuvauksen perusteella tehdä jakoa syylliseen ja uhriin.

Vierailija
69/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaute meni väärään osoitteeseen. sinun olisi pitänyt olla yhteydessä tähän karakebaarin omistjaan ja kertoa hänelle. Hän on ainut , joka voi asialle jotain tehdä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän