Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi, että tykkään räkyttää asioista ja nautin siitä, että pääsen räkyttämään :(

Vierailija
28.07.2023 |

Otsikossapa se tulikin. Mieheni mukaan olen kuulema sellainen ihminen, että tykkään räkyttää asioista eri tahoille ja saisiko vielä nautintoa siitä, että pääsen räkyttämään. Että sellaista tällä kertaa. :)

Olimme kesälomareissulle ja nukuimme yhden yön hotellissa, jonka alakerrassa on baari. Siellä olikin sit karaokeilta ja jouduimme yön kuuntelemaan puoli viiteen asti humalaisten karaokelaulantaa, emmekä saaneet nukuttua.
Hotellista lähtiessä sanoin ihan asiallisesti, että emme saaneet yöllä nukutuksi ko. asiasta johtuen. Hotelli pahoitteli tilannetta ja asia jäi siihen ja lähdimme jatkamaan matkaamme.

Onko tämä mielestänne räkyttämistä? Jos mainitsee asioista ihan asiallisesti. Mieheni mukaan tämä on räkyttämistä ja minä hänen mukaansa nautin siitä, että pääsen räkyttämään asioista. Olin ihan, että wtf?!? ja meille tuli miehen kanssa riitaa asiasta.
Omasta mielestäni en räkyttänyt ja toisekseen en nauttinut siitä, että kerroin asiasta aspaan ja tietenkin oloni oli vähän, että "nillitänkö turhasta,kun mainitsen tästä", mutta sitten ajattelin, että parempihan asiasta on heille kertoa, jos he eivät tiedä tästä, että baarin metakka kuuluu hotellin ylimpään kerrokseen asti.

Voisitteko avata minulle, että mitä räkyttäminen tarkoittaa? Ja millainen on ihminen, joka nauttii räkyttämisestä?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut räkyttämistä. Hotellin sivuilla pitäisi olla maininta karaokebaarista ja melusta, tuskin kukaan saa nukuttua. Ongelma voi tietenkin olla jos usea asiakas sanoo samasta aspalle, vaikka oikea osoite palautteelle voisi olla hotellin omistajat tai palautelomake. Monenko tähden hotelli lienee. Jos mies sanoo räkyttämisestä koko ajan sinulle, hän "räkyttää" sinulle itse, koska huomauttelee. Se voi olla raskasta, jos parisuhteessa toinen ei ymmärrä oikein. Miten asioista voi keskustella jos kaikki on räkyttämistä toisen mielestä tai miten asioita voi hoitaa. Miten se sitten pitäisi muotoilla oikein. Itse en jaksaisi tuollaista parisuhdetta jossa mies sanoo tai toistaa.

Vierailija
2/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi noin sanoi, niin tuskinpa oli ainoa kerta kun olet jostain "huomauttanut".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkyttäjä keksimällä keksii ikäviä asioita ympäriltään ja nostaa niitä esille, esittää ne mielellään asioina joille joku voisi tehdä jotain, jos vain viitsisi. Ei osaa ottaa myöskään negatiivista palautetta toiminnastaan, vaan palaa siihenkin kerta toisensa jälkeen. Uudestaan ja uudestaan, ad infinitum.

Olen pahoillani miehesi puolesta. Sinulla on tässä nyt tuhannen taalan paikka kasvaa ihmisenä. Lopeta negailu ja maailman parantaminen valittamisen kautta.

Vierailija
4/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on räksyttää, ja miehesi vaikuttaa mulkulta

Vierailija
5/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran jyrkkä tuomio miehelle pelkän naisen kertomuksen perusteella.

Vierailija
6/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nautit räkyttämisestä, koska jos olisit halunnut muutoksen asiaan, olisit jo yöllä käynyt kertomassa asian häiritsevän ja siihen olisi saatu muutos. Nyt kerroit asian jälkikäteen, jolloin tilannetta ei voitu enää korjata eli ainoa haluamasi asia oli saada olla ilkeä aspan asiaan aika lailla viattomalle henkilölle.

Jos hotellissa on baari, niin todennäköisesti sieltä kantautuu ääntä. Toisaalta harva karaoke kestää aamun tunneille, pikaisella googlauksella en löytänyt ainuttakaan hotellia, jonka tiloissa olisi karaokea noin pitkään.

Mutta kyllä, nautit siitä, että saa tuoda julki tilanteita, joille ei voi enää mitään.

Kerrotko minulle, että millaisen muutoksen he olisivat voineet tehdä asialle yöllä? (Käyneet ilmoittamassa baariyrittäjälle, että nyt säppi luukulle? :D)

Ja baari ei ole itse hotellissa vaan ihan oma erillinen firma, mutta toisessa päässä hotellikiinteistöä. Ja meillä ei ollut tästä tietoa,että samassa kiinteistössä hotellin kanssa on tällainen räkälä.

T. Ap

Vierailija
7/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran jyrkkä tuomio miehelle pelkän naisen kertomuksen perusteella.

Hohhoijaa. Ei ap tehnyt väärin, mies sen sijaan vaikuttaa raskaalta ja ilkeältä

Vierailija
8/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miehesi on idiootti.

Vierailija
9/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nautit räkyttämisestä, koska jos olisit halunnut muutoksen asiaan, olisit jo yöllä käynyt kertomassa asian häiritsevän ja siihen olisi saatu muutos. Nyt kerroit asian jälkikäteen, jolloin tilannetta ei voitu enää korjata eli ainoa haluamasi asia oli saada olla ilkeä aspan asiaan aika lailla viattomalle henkilölle.

Jos hotellissa on baari, niin todennäköisesti sieltä kantautuu ääntä. Toisaalta harva karaoke kestää aamun tunneille, pikaisella googlauksella en löytänyt ainuttakaan hotellia, jonka tiloissa olisi karaokea noin pitkään.

Mutta kyllä, nautit siitä, että saa tuoda julki tilanteita, joille ei voi enää mitään.

Mene hoitoon

Vierailija
10/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitä karaokebaaria olisi suljettu vaikka ap olisi valittanut silloin.

En pidä tuota ihan räkyttämisenä, minusta räkyttäminen on aggressiivista pään aukomista pään aukomisen ilosta. Eri asia jos antaa kritiikkiä asiallisesti.

Vierailija
11/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkyttäjä keksimällä keksii ikäviä asioita ympäriltään ja nostaa niitä esille, esittää ne mielellään asioina joille joku voisi tehdä jotain, jos vain viitsisi. Ei osaa ottaa myöskään negatiivista palautetta toiminnastaan, vaan palaa siihenkin kerta toisensa jälkeen. Uudestaan ja uudestaan, ad infinitum.

Olen pahoillani miehesi puolesta. Sinulla on tässä nyt tuhannen taalan paikka kasvaa ihmisenä. Lopeta negailu ja maailman parantaminen valittamisen kautta.

Halventavasta kirjoitustyylistä päätellen olet mies, jolla on vaikeuksia sisäistää lukemaansa

Vierailija
12/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuo räkyttämisen tunnusmerkkejä täytä.

Vierailija
13/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on räkyttäminen? Samaa kuin mäkättämimen?

Jos näin, niin asiallisesti asiallisesta asiasta sanominen (kuten annettu esimerkki vaikutti tilanteen menneen) ei ole räkyttämistä. Toki kyseisestä asiasta olisi voinut käydä sanomassa jo yöllä, jos vaikka olisi ollut toinen huone vapaana.

Vierailija
14/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa, ja sinä olet todella rasittava mulkero.

Vierailija
15/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halventavasta kirjoitustyylistä päätellen olet mies, jolla on vaikeuksia sisäistää lukemaansa

Olen 42-vuotias nainen, entinen räkyttäjä. Tekstini on toteavaa ja asiallista. Lopetin itse marttyyri-itkemisen maailman asioista noin kolmikymppisenä, ja elämä on paljon kivempaa näin. Jos minun hotelliyöni olisi nukuttu huonosti karaoken takia, olisin todennut että olipa sentään kiva todeta että oma koti onkin niin mukava. Tai että olipa se aamiainen hyvä ja rauhallinen. Tai että kylläpä nuo ammattimaisesti pestyt tekstiilit ovat ylellisiä. Ei epäkohtiin ole pakko juuttua ja purra niitä uudestaan ja uudestaan, se pilaa muiden päivän lisäksi omankin elämän.

Vierailija
16/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen niin, että on yrittäjän etu saada (asiallisesti ja ystävällisesti annettua) palautetta. Usein ajattelen, että minun yksittäinen palautteeni tuskin vaikuttaa mitään, mutta jos sata asiakasta sanoo samasta asiasta (sen sijaan että vain lopettaisi palvelun käyttämisen, mikä on yrittäjän kannalta ikävä juttu), yrittäjällä on mahdollisuus miettiä että pitäisikö tai voisiko tälle tehdä jotain yritystoiminnan kannattavuuden nimissä. En odota hyvityksiä tai välttämättä edes pahoitteluja, mutta mutta eihän asioista päättävä taho/porras tiedä vaikka siitä että hotellihuone haisee tai että sängyn jouset natisee hillittömästi, jos kukaan ei sitä kerro.

Puoliso ei ikinä anna palautetta ainakaan kasvotusten, jostain täysin viallisesta nettikauppatuotteesta saattaa reklamoida. Mutta palautteen antaminen edellyttää _vuorovaikutusta_ ja siinä voi jollain osapuolella olla _hankala tunne_ joten se on ehdottomasti tiukasti välteltävä tilanne.

Vierailija
17/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42-vuotias nainen, entinen räkyttäjä. Tekstini on toteavaa ja asiallista. Lopetin itse marttyyri-itkemisen maailman asioista noin kolmikymppisenä, ja elämä on paljon kivempaa näin. Jos minun hotelliyöni olisi nukuttu huonosti karaoken takia, olisin todennut että olipa sentään kiva todeta että oma koti onkin niin mukava. Tai että olipa se aamiainen hyvä ja rauhallinen. Tai että kylläpä nuo ammattimaisesti pestyt tekstiilit ovat ylellisiä. Ei epäkohtiin ole pakko juuttua ja purra niitä uudestaan ja uudestaan, se pilaa muiden päivän lisäksi omankin elämän.

Mitä hittoa sä selität?! Epäkohtiin ei saisi puuttua koska se on valittamista?! Se ei todellakaan ole räksyttämistä puuttua asiallisesti johonkin esim. meluun. Vaikutat ylimieliseltä noilla olipas aamiainen hyvä ja rauhallinen jutuillasi

Vierailija
18/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi noin sanoi, niin tuskinpa oli ainoa kerta kun olet jostain "huomauttanut".

Miksi en olisi huomauttanut jos jokin asia ei mennyt niinkuin piti? Eihän kukaan/mikään voi kehittyä jos asioista ei saa sanoa?

Kerran huomautin ravintolassa, kun sain väärän annoksen itselleni. Olisiko minun pitänyt olla asiasta vain hiljaa ja syödä annos mitä en ollut tilannut ja mistä en tykännyt? Olin siis huono ihminen, kun kerroin asiallisesti tarjoilijalle asiasta eli joidenkin mielestä taas räkytin joutavasta asiasta?

T. Ap

Vierailija
19/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räksyttämisessä ja nalkuttamisessa on olennaisinta tapa millä jokin sanotaan.

Kuvitelkaa hyväntuulinen nainen joka toteaa hyväntuulisena että vitsi kun noi on äänekkäitä, yritän nukkua.

Sitten kuvitelkaa pirttihirmu suunpielet u-muotoisena alaspäin, kovalla vittuuntuneella äänellä sanomassa saman.

Ensimmäinen on 23-vuotias nätti nainen. Jäkimmäinen on 40-vuotias ylipainoinen nalkuttaja.

Semmoset fantasiat

Vierailija
20/69 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne.

Minusta oli hyvä, että aapee kertoi respaan asiansa.

Ja aapee, kyllä sinä jäät kiinni. Jumitat. Silti olen sitä mieltä, että kannattaa puhua niin kauan kuin se asia häiritsee..

Minusta se nyt ei ole niin kauheeta, jos räkyttää, mutta voi olla itselle helpompaa, jos ei.

Voi opetella ja voi opetella kuulemaan sen toisen ihmisen viestin, ilman että ottaa sitä hyökkäyksenä, johon tarvitsee ainoastaan puolustautua kuulematta sitä viestiä.

Saa puolustautua, tietty. Voi silti yrittää kuulla sen viestin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi