muita, jotka eivät uskaltaisi asua omakotitalossa tai rivitalossa,
vaan kerrostalossa ja mieluiten mahdollisimman ylhäällä.
Kommentit (33)
Vierailija:
onko sitä halvinta kaupungin vuokramurjua pakko verrata hyvän alueen omakotitaloon
Sitä paitsi se oli kuitenkin meidän koti, ja ihan nätti sellainen, ei mikään murju. Rapussa nyt pelotti kuitenkin kulkea.
sieltä kerrostalon ylimmästä kerroksesta et sitten pääse karkuun, jos se rosmo murtautuu sisään ovesta. Aika monessa rivi/omakotitalossa on toinenkin uloskäynti (ei tietty kaikissa).
Vierailija:
ja ajattelin, että jos jotain tapahtuu niin ei kyllä kukaan kuule avunhuutojani tai ainakaan ehdi auttaa vaikka kuulisikin..
Kyllä kerrostalossa asujat varmaan kuuleekin avunhuudot, mutta ei välttämättä tee mitään. Eikös tämä käynyt selville jo silloin, kun professori Kari S. Tikka murhattiin? Naapuri kävi vielä oven takana kuuntelemassa, mutta ei kuitenkaan soittanut poliisille, kun ei tunnistanut avunhuutajaa. (Aika kummalista reagoida vain silloin, kun tunnistaa avunhuutajan!)
Omakotitalossa ja rivarissa kannattaa olla tekemisissä naapureiden kanssa. Eikös ne naapurit hälyttäneet poliisin tässä Björkqvistien tapauksessakin. Muutenkin on lomien ja muiden aikaan helpompaa kun naapurit pitää toistensa asuntoja ja taloja silmällä.
Kerrostalossa kun asuttiin, niin monesti oli alaoven lasit pistetty paskaksi ja rapussa nukuttiin, niin ylätasanteella kuin alhaalla.
Pari kertaa lähti lukitsematon polkupyörä pihasta, myös pyykkinaruilla käytiin. Ainakin muutaman kerran joku meistä sattumalta yöllä bongasi kulkijan pihallamme ja kerran löytyi pihasaunan saunakamarista yksi nukkumasta. (Annettiin olla, häipyi vähin äänin...)
Riski on tietysti pieni, että kukaan tunkee sisään, mutta minä heikkohermoisena kyllä tunnen olevani paremmassa turvassa kerrostalossa. Meidän alaovi on lukossa, oman talon asukkaat kunnollisia ja tänne ei ainakaan kukaan tunge ikkunasta sisään. Murtautujan täytyy todella haluta tulla kerrostaloasuntoon sisään, että sinne pääsee, kun taas omakotitaloon voi ihan satunnainen hörhö päättää murtautua, jos huomaa sopivalla korkeudella olevan ikkunan.
Kirjoitan sen nyt sitten tähän. Pelotti kun kun rappuun pyrki vieraita ihmisiä nukkumaan.
meni naapuriin joku hörhö kirveen avulla sisälle. Ei mennyt aikaa varmaan puolta minuuttia kauempaa. Teki mulle kohteliaasti tietä käytävässä. Ovisilmän kautta todistin tapahtunutta.
Vierailija:
Että jos kovin pelottaa niin hommaa sellainen.
Nekin on hankittu lähinnä sen takia, että matkoilla ollessamme ei vorot vierailisi, ei sen takia että pelkäisimme jotain kirvesmurhaajaa. Muutama vuosi sitten meidän omakotitaloalueella oli murtovarkaussarja, silloin hankittiin hälyt.
Joskus olen asunut kerrostalossa ja eipä sielläkään pelottanut. En vaan tykännyt kerrostalossa asua.
Vierailija:
Vierailija:
ja ajattelin, että jos jotain tapahtuu niin ei kyllä kukaan kuule avunhuutojani tai ainakaan ehdi auttaa vaikka kuulisikin..Kyllä kerrostalossa asujat varmaan kuuleekin avunhuudot, mutta ei välttämättä tee mitään. Eikös tämä käynyt selville jo silloin, kun professori Kari S. Tikka murhattiin? Naapuri kävi vielä oven takana kuuntelemassa, mutta ei kuitenkaan soittanut poliisille, kun ei tunnistanut avunhuutajaa. (Aika kummalista reagoida vain silloin, kun tunnistaa avunhuutajan!)
Omakotitalossa ja rivarissa kannattaa olla tekemisissä naapureiden kanssa. Eikös ne naapurit hälyttäneet poliisin tässä Björkqvistien tapauksessakin. Muutenkin on lomien ja muiden aikaan helpompaa kun naapurit pitää toistensa asuntoja ja taloja silmällä.
kun on koira ja hälytysjärjestelmä.
Omakotitalossa on hälytysjärjestelmä ja sen hälytettyä tulee muutamassa minuutissa vartiointiliike tarkistamaan tilanteen. Ei siis niin pelottavaa, mutta kyllähän mä kehittelen mielessäni kaikkea mitä niissä minuuteissakin ehtii tapahtuu..
aika harvoin kumminkin. Olen kyllä kuullut, että useimmin yläkerrokseen katon kautta.